|
Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Forum fanów karcianki Dark Eden
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
damajek Sierżant
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 145
|
Wysłany: Czw Paź 26, 2006 11:36 am Temat postu: Susza itp. |
|
|
"Attach to any player's Dominion during your turn. During that player's next Balance step this card MUST be Òpaid forÓ. Other cards that require Food must be discarded before this one. After the Balance step, this card is annihilated."
Tak ja to rozumiem w całości a nie wyrywając zdanie z kontekstu:
Podczas bilansowania musi być zbilansowana przed innymi. Inne karty które wymagają żarcia muszą być odrzucone przed tą - czyli zanim ta zostanie poddana bilansowaniu, zanim zrobi to co ma zrobić, zanim zadziała jej zdolność.
Tak, że interpretowanie tego, że ktoś zagra sobie wyrzeczenie i cza odrzucic wszystkie co mają czerwone żarcie to troche przegięcie. To jest znowu wyrwanie zdania z kontekstu - a to na prawde zmienia zupełnie sens.
Taki mały przykład:
"Nie jeźdźij samochodem szybko. Możesz się zabić."
błędnej interpretacji omawiac nie musze! |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 7:53 am Temat postu: |
|
|
Z innego wątku:
Aksal_se napisał: | I naprawde denerwuje mnie to że czasem interpretujesz każde słowo na karcie (albo brak słowa) a czasem piszesz że coś jest bez sensu. Przy ustalaniu regół trzeb konsekwencji! |
Trochę masz racji Aksal_se, a trochę nie. Mój brak konsekwencji wynika tylko i wyłącznie z braku konsekwencji twórców.
Zwracasz mi uwagę Aksal_se, że postuluję tu i ówdzie ciąć jakieś teksty na kartach. Ale czasami po prostu trzeba, vide Flammen, koniki. Twórcy albo popisali na nich coś sprzecznego, albo niezrozumiałego, albo takiego co można zinterpretować na 5 sposobów.
A postulując te zmiany zawsze próbuję dociec, co też autor miał na myśli, zachować spójność gry. Takie podwajanie bazowego WB przed wszystkimi innymi przy 3 różnych atutach (w talii może być nawet 15 sztuk tak działających kart) o takim działaniu. Na logikę absurd, chyba, że jednak uznamy, że można tylko 1 sztukę na raz zagrać. Ale np. na Zaliczce jest otwartym tekstem podane, że się nie kumuluje, dlaczego nie na Berkach i spółce? Wydaje mi się, że znalazłem odpowiedź - bo grę napisali dla Amerykanów, którzy ledwie dodawać potrafią, a co dopiero mnożyć. Albo pisanie, że koniki sobie dodają, ale same sobie nie dodają? Tutaj w ogóle logika zawodzi.
Aksal_se napisał: | Stawik napisał: | ludziska wymyślili combos:
zagrywają Suszę, następnie zaraz potem na nią Wyrzeczenie. Susza jest odrzucana, a nie anihilowana, bo jest anihilowana tylko po zbilansowaniu. A skoro jest odrzucana, to należy przed nią odrzucić wszystkich wojów. Lekki bezsens. |
Jaki bezsen piękny kombos. Tobie się to nie podoba a mnie że że szpital wygrywa z obozem pracy. Ale przecież nie chodzi o to co się komu podoba ale co jest napisane na kartach. |
I tu też masz trochę racji, faktycznie, jeśli czytać dosłownie tą kartę, ten combos należałoby uznawać. Na suszy jak byk jest napisane, że odrzuca się wszystkie karty wymagające żarcia, zanim się odrzuci?(do tego jeszcze dojdę) Suszę, a jedynym sposobem na jej odrzucenie jest Wyrzeczenie. Nie dotyczy to normalnego działania Suszy, bo po bilansie jest anihilowana, a nie odrzucana.
Można rozważyć wpływ tej interpretacji na grę. Spowodowałoby to, że niechybnie każdy miałby 5 Susz (ew. Wycieków paliwa, itp.), 5 Wyrzeczeń i obowiązkowo 5 Ja to wezmę w talii. Wszyscy zaczęliby używać kart dołączanych z pomysłem - mogę sobie spokojnie postawić Dobrobyt, kolo będzie trzymał Wyrzeczenie na Suszę, ; wlepię mu Zaliczkę - albo będzie mu żal Wyrzeczenia na nią i będzie płacił, albo zmarnuje Wyrzeczenie i jego Susza mnie nie powali. To pozytyw, dużo kart wróciłoby do gry.
Niestety jednak jakiekolwiek karty z czerwonymi ikonkami tracą wartość o 90%. Nikt już nie zrobi bramki z Plamistego kruka i Proroka, Z Legionisty Templariuszy i Żeglarza. Nikt nie będzie używał Skarbca, Składu, Obozu Szkoleniowego czy Centrum dowodzenia. A przynajmniej nikt nie będzie opierał swojej strategii na tych kartach. Gra zamieni się w rąbankę szczęścia - komu lepiej dojdzie combos, ten wygrywa. I nie istotne jest wtedy jak silną armią dysponuje przeciwnik, to nikogo nie będzie interesować, ważne będzie tylko jakie ma intrygi powstrzymujące - Straszliwe, Skupienia itp.
Nie wygląda to sympatycznie. A wróćmy jeszcze do tekstu na Suszy:
Other cards that require Food must be discarded before this one.
Before this one co? No chyba, before się odrzuci, ale na 100% to nie. Jest coś takiego jak orzeczenie domyślne w angielskim? Zna się ktoś? _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?.... |
|
Powrót do góry |
|
|
KNOX Sierżant
Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 149
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 12:07 pm Temat postu: |
|
|
1. During that player's next Balance step this card MUST be 'paid for'. - to zadnie mowi o tym ze musimy zaplacic z susze i nie mozna odrzucic jej tak jak innej karty za ktora nie chcemy placic.
2. Other cards that require Food must be discarded before this one. - ten tekst jest dla kretynow ktorzy upieraliby sie nie zaplacic za susze.
z instrukcji:
"The order in which you balance your resources is really up to you. The steps given above are just an easy step-by-step method to introduce you to the procedure. The order usually doesn't matter. However, there are times when it does matter. For those cards that have both red and blue icons (...). What this means is that you may have to balance all four resources at the same time. This is actually how it is usually done,..."
mozemy bilansowac kazda karte w dowolnej kolejnosci ale susza musi byc zbilansowana! kiedy zaplacimy za jakas karte to jest zbilansowana i juz NIE WYMAGA zadnych ikon. "If all of a card's red icons are paid for, that card is Balanced." dopiero gdy brakuje zarcia/zlota trzeba odrzucac karty i ostatnia jaka odrzucimy jest susza.
3. After the Balance step, this card is annihilated. - normalnie karty dolaczane odrzuca sie gdy skonczy sie ich dzialanie a ta dla odroznienia anihilujemy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 12:17 pm Temat postu: |
|
|
Hmm, całkiem przekonywujące. Czyli Susza ma 2 działania?
1 Spłacisz ją (bilansujesz tak naprawdę) i możesz anihilować
2. Nie chcesz jej spłacać i traktujesz np. jak niechciane miejsce z 3 ikonkami żywności - możesz odrzucić, ale wtedy działa jak miniplaga i musisz odrzucić wszystkie karty wymagające żywności.
Ma to ręce i nogi, tylko że jest drobna niedogodność - na karcie jest słówko musisz spłacić i taka dowolność jest niedopuszczalna. ? _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Privian Sierżant
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 230
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 12:57 pm Temat postu: |
|
|
Czyli jednum slowem 2 punkt odpada i musisz od razu ja splacic i anihilowac? _________________ Skowyt si? Zbli?a!!!
-----------------------
Plan Your Escap!!!
www.grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
banhus Sierżant
Dołączył: 08 Paź 2006 Posty: 148
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 2:43 pm Temat postu: |
|
|
no dobrze wiadomo że MUSISZ ale co jak kogoś nie stać i NIE MOŻE ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Dungal Generał
Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 634
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 4:31 pm Temat postu: |
|
|
Jak kogoś nie stać i nie może wtedy odrzuca, te karty które wymagają żarcia (w przypadku Suszy). Podobnie ze wszystkimi innymi kartami tego typu. I wszystko jasne _________________ Temu dzid? ! |
|
Powrót do góry |
|
|
kempy Szeregowy
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 77
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 5:16 pm Temat postu: |
|
|
Stawik napisał: | Hmm, całkiem przekonywujące. Czyli Susza ma 2 działania?
1 Spłacisz ją (bilansujesz tak naprawdę) i możesz anihilować
2. Nie chcesz jej spłacać i traktujesz np. jak niechciane miejsce z 3 ikonkami żywności - możesz odrzucić, ale wtedy działa jak miniplaga i musisz odrzucić wszystkie karty wymagające żywności. |
I tak to ma właśnie działać.
Swego czasu zadałem pytanie o Suszę na forum CCGWorkshop (tym starym, które poszło się paść przez nieuwagę moderatora). M. in. Nipa, gość odpowiedzialny za implementację DE do silnika CCGWorkshop potwierdził tą wersję działania tej karty. |
|
Powrót do góry |
|
|
Aksal_se Sierżant
Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 125
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 6:58 pm Temat postu: |
|
|
Stawik ale skoro już przyjmujemy że twórcy pisząc opisy kart robili błędy i/lub robili to specjalnie dla Amerykanów(kretynów). To czemu nie uznać że na notre pomineli słowo 'krok' albo słowo 'odrzucanie' na szpitalu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 7:33 pm Temat postu: |
|
|
Aksal, jak mówiłem, staram się znaleźć pewną spójnośc w grze. Tekst na Notre jest identyczny z tekstami wszystkich kart nie działającymi w trakcie konfliktów.
A co do Szpitala, to już można by się zastanawiać Chociaż instead of discarding them to spory kawał tekstu do zapomnienia. I jakoś sobie nie przypominam dopisywania tekstu na kartach przeze mnie. Raczej wszystkie wątpliwe kwestie dotyczą tego co jest na kartach, a nie tego co nie ma. Chyba, że Ty sobie coś przypominasz? _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Aksal_se Sierżant
Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 125
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 9:49 pm Temat postu: |
|
|
Stawik czytając na Twojej stronce artykuł doszedłem do wniosku że autor używając słowa 'krok' odnosi się do konkretnego (jedngo) kroku (jednego) gracza. I tak zagrywając skromne zwycięstwo należy pominąć swój jeden krok ataku i najazdu, pacyfitę nażey zagrać przed krokiem ataku grcza którego jest tura itd. Natomiast jesli używa wyrażenia 'za wyjątkiem walki lub najazdu' niejako odnosi się do każdego krku ataku/najazdu.
PS.Nie wiem czy wyraziłem się jasno i czy to się kupy trzyma bo w tej chwili trzeźwością umysłu chawlić się ne mogę .
PS2 Jutro jak wytrzeźwieję zaatakuję sziatal |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Pią Lis 03, 2006 10:22 pm Temat postu: |
|
|
Kurde, chciałbym Ci nawet rację przyznać, gra była dużo prostsza bez Braków Żywności w środku kroku Atak. I klasyk nie byłby taki wredny.
Niestety, jest jedno duże 'ale'. Na wszystkich modyfikatorach jest napis 'podczas walki lub najazdu' i bardzo konkretnie odnosi się to do jednego konfliktu. _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Aksal_se Sierżant
Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 125
|
Wysłany: Sob Lis 04, 2006 6:05 pm Temat postu: |
|
|
Myślę że przydałby się split. bo tylko zaśmiecamy temat o suszy.
I jeszcze się odniosę do jednej rzeczy z Twojeje stronki a minaowicie:
No i ostatni argument przeciwników tej interpretacji: no dobra, braków itp. nie można zagrywać tylko podczas konfliktów, ale kroki Atak i Najazd, to tylko ciąg konfliktów, niczym nie przerywany. Jedna walka się kończy, druga się zaczyna i tak w kółko. Ja na to powiem BZDURA!! W takim razie w kroku wykonywania akcji bez przerwy tylko się buduje miejsca, wystawia wojowników, przenosi ich, łączy w grupy, ekwipunkuje, rytualizuje, prorokuje, czaruje, godnoharmoni i NIC WIĘCEJ! Nikt się nie zastanawia gdzie miejsce postawić, jak połączyć grupy, których wojowników przenieść, itp. Albo jeszcze lepiej, krok Odrzucanie trwa pół sekundy potrzebnej na odrzucenie karty i pomiędzy krokiem najazd, a krokiem dobieranie jest tylko te pół sekundy na rzucanie kart 'w dowolnym momencie' albo 'podczas swojej tury'. Nie róbmy sztucznych ograniczeń. Zgadza się, jak człowiek sobie dobrze zaplanuje ataki i najazdy, to idzie to płynnie. Ale przecież rzadko kiedy to wychodzi bez problemów, prawda? Jedna z Twoich grup padnie i się musisz ciężko zastanawiać co z resztą zrobić. I takie właśnie okresy są miejscem na zarzucenie naszych spornych kart, czy wystawienie templarsów przez Notre Dame.
Czyli według Ciebie czas na myslenie jest jakby wyłączony z gry? Bo według mnie jeśli ktoś myśli 10 min czy wystawić jakiegoś wojaka bo nie wie czy go zbilansuje. To wtedy 10min trwa akcja rekrutacji. I podobnie jest z atakami/najazdami. Po prostu czas namysłu jest jakby nieodłączną częścią akcji. To co Ty sugerujesz jest wprowadzaniem jakiś nowych etapów gry w którym się myśli to jest dopiero sztuczne. A jeśli ktoś chce zagrać jakąś kartę i obawia się że nie zdąży to sygnalizuje to i wtedy nie ma problemu. Czesem takie sygnalizowanie może być niezłym blefem. U nas często pojawia się tekst podczas kroku dobierania 'Powiedz jak skończysz dobierać karty' przeważnie po tym idzie utrata potencjału ale nie zawsze .
A tak na dokładkę spójżcie na koniec instrukcji. Na rozdział The order of play. Są wymienione wszytkie kroki ale ani razu się nie pojawia słowo krok. Czemu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Sob Lis 04, 2006 8:21 pm Temat postu: |
|
|
Ale ja przecież nie mówię, że myślenie jest obowiązkowe i wymagane przez zasady. Wskazuję na to, że w grze takie przerwy istnieją. Nie są sformalizowane, ale więcej nawet jest takich momentów, niż tych, które mieszczą się w 'order of play'.
A że słowo Krok się nie pojawia... Pewnie im tuszu było szkoda Przy wykonywaniu akcji też nie ma słowa 'krok', ale przecież tylko tym słowem można określić wszystkie akcje zbiorczo, prawda? _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Aksal_se Sierżant
Dołączył: 29 Wrz 2006 Posty: 125
|
Wysłany: Sob Lis 04, 2006 8:29 pm Temat postu: |
|
|
Ale ten ostatni rozdział dowodzi że autorom jedkan wszytko jedno czy piszą 'krok' czy nie. Czyli pominięcie słowa 'krok' na Notre i innych kartach z 'except' wcale nie musi znaczyć że nie chodzi o całe kroki. No ale jak na razie na ten temat wypowiadasz się tylko Ty i ja. A cos mi się zdaje że stoimy po tej samej stronie . Pozostali milczą. |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki na tym forum Możesz ściągać pliki na tym forum
|
Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|