Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
McKLocki Rekrut
Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 24
|
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 10:14 am Temat postu: Talie na Sabotażach, Wyspiarzach itp. - wasze taktyki |
|
|
Jeszcze zeby zagrac talią na ekwipunku lub na rytuałach, to sobie wyobrażam. Ale zupełnie niemam pomysł jak ułożyć talię z Sabotażami. Wystawienie Wywrotowca jest dość trudne i kosztowne, a łatwo takiego "wywróconego" woja odwywrócić i przydałoby się mieć jakiś sabotaż na ręku.
Jak Wy układacie talię na sabotaże? Podobne pytanie tyczy się Wyspiarzy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 11:15 am Temat postu: |
|
|
Khe, khe, pytanie typu: a jak Wy układacie talię na Czaszki?
Po prostu nikt takich talii nie układa. Jak i zresztą talii na ekwipunek.
W postaci z podstawki ekwipunek, sabotaże i Wyspiarze nie mają racji bytu.
No, wyspiarzami da się pograć pod następującymi warunkami:
- grasz na Montague, bo on ma łatwo dużo złota
- masz kilka Pism
Ale ja np wrzucam tylko 6 gostków wtedy, bo i tak wszystko unikalne. Poza tym Konsekwencje u przeciwnika cię udupiają, niewarte zachodu to.
Żeby umożliwić grę sabotażami/ekwipunkiem/Bractwem wymyślamy tak naprawdę własne zasady
- do ekwipunku używać Driera bez Fabryk
- do sabotażów wymyśloną Komórkę Wywrotową
- do Bractwa Katedrę Bractwa z Genesis
A i tak nikt tego nie robi :/ _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Ostatnio zmieniony przez Stawik dnia Czw Sty 14, 2010 10:36 am, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 1:18 pm Temat postu: |
|
|
Stawik ma rację. Raczej się tak po prostu nie gra.
Chociaż co do ekwipunku to u nas się zdarza. Głównie Dungal próbuje ale nie przynosi to efektów. Ras Danek przygotował talie Rasputinów na ekwipunku i udało mu się jedną grę wygrać, ale głównie dla tego, Wicu i Ja (jego przeciwnicy) mieliśmy równie eksperymentalne talie wtedy i jego okazała się lepsza. Natomiast w innych starciach takie talie nie mają szans.
Bez dodatkowych zasad lub kart to się raczej nie udaje.
Tak samo gra z piżmiejami... Dungal próbował i pomysły miał dobre ale taka talia prędzej czy później wykańczała sama siebie np. brakiem odpowiedniej ilość żywności.
Ekwipunek czy wyspiarze mogę stanowić dobry dodatek w talii przy umiejętnym ich zastosowaniu ale jako główna broń raczej są nie skuteczne.
Sabotaże tak samo tylko wystawienie ich jest już dużo trudniejsze. _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
Cormak Kapitan
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 275
|
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 3:40 pm Temat postu: |
|
|
A ja się nie zgodzę ;]
Mam mnóstwo pomysłów na talie z Sabotażami.
Ich głównym mankamentem jest zagrywanie Wywrotowca na PIECHOTĘ ale jeżeli wspomożemy ich jeszcze jakimś proksem za Komórkę Wywrotową mogą się sprawdzić całkiem nieźle ( może nie są w stenie wygrać turnieju ale przy dobrym operowaniu talią można wygrać nie jedną grę)
///////////1. Legion na Anihilacji czyli " Zjem Cie Ehe! " /////////////////////////////////////////////////////////////
Marcus + 10 wojaków ezoghule i zurgony
Budynki po równo budynków do żywności i złota (w bilansie pomagamy sobie znajomościami)
Główne karty to : Zabójstwo, Plugawy Głód Szarże i Berserki.
Gramy na małej ilości Sabotaży tylko po kilka sztuk jak komu pasuje ale Zabójstwo koniecznie x5
Jak tym grac?
Ciężko, powoli i z morderczym zapałem.
W początkowej fazie gry naszym priorytetem jest wystawienie na bramkę kilku wojowników z Plugawym lub ewentualnie Nieżyczliwością. Mało który gracz zdecyduje się atakować wysokie WB przy świadomości ilości Szarż i Berserków.
Druga faza, przeze mnie nazywana Middle Game. Tutaj przede wszystkim skupiamy się na ekonomi (mile widziane poszukiwania, zacznijmy od nowa, skład) Cały czas pozostajemy na bramce, ewentualnie gdy udało nam się uzbierać więcej niż trzech wojaków, czwartym można próbować anihilować wojowników przeciwników lub nalatywać Zurgonami. Istotne jest by już teraz zacząć używać Zabójstw.
Late Game: Wchodzimy w nią z dobrą ekonomią gdyż praktycznie nie byliśmy celami Ataków/Najazdów a przeciwnicy zostali zmuszenie do okładania się nawzajem. Tutaj priorytetem jest jak najszybsze przetasowani tali. i zasypywanie przeciwników Zabójstwami i pojedynczymi atakami tym samym anihilując im kolejnych wojowników. Oczywiści cały czas teraz trzymamy tą nieprzebijaną bramkę.
Po około 2h -3h rozgrywki dochodzi to takiej sytuacji że przeciwnicy nie posiadają wojowników! Pozostaje nam czysty stół i wygrana jest tylko kwestią czasu.
Talia ta ma dużo minusów:
-Nie sprawdzi się w grze ograniczonej czasowo do np. 2h. (3h to niezbędne minimum żeby cokolwiek nią zdziałać)
-Jest powolna. Dwa łańcuszki z czego jeden praktycznie podwójny.
-Ekonomia jest bardzo wrażliwa (ograbienia ślepego mogą ją po prostu zgnębić)
-Nieumiejętne dysponowanie Atakiem i Obroną zapewni nam szybką przegraną.
-W czasie gdy my dochodzimy do ostatniej fazy ktoś może już wygrać grę.
Jeżeli jednak znamy talie przeciwników można szybko skontrować ich zagrywki uniemożliwiające nam wygraną (skarbce, wyrzeczenia, zmiany rozkazów, konsekwencje, ukryte bogactwa)
///////////2.Luteranie na Najemnikach czyli "Patriarchat"/////////////////////////////////////////////////////////////
Jonah Sand + 15 wojaków. Patriarchowie, Kruki, Żeglarze.
Budynki: Wszystko pod Złoto Kopalnie + mennice, Złoża rudy (dzięki nim można sobie pozwolić na zwiększenie ilości budynków ciągnących żelazo a dodatkowo dają pieniądze)
Główne karty to oczywiści komplet Sabotaży i Potencjał !
Talię trzeba oprzeć na jak najmniejszej ilości kart. Rezygnujemy ze "standardów" na rzecz sabotaży.
Wystawiamy bramkę z wyżej wymienionych wojowników a najeżdżamy tylko za pomocą kruk/potencjał cały czas oczywiście zasypujemy przeciwników sabotażami.
Talia wbrew pozorom jest szybka i skuteczna.
Za mało WB do najazdu? Nieprawda. Johan zgarnia naprawdę olbrzymie ilości pieniędzy przy małej ilości kart w tali. Wszystkie przemyśle pójdą raczej na Sabotaże a przebić WB na Kruku z Potencjałem jest naprawdę ciężko.
///////////2.Horda na Kartach dołączanych czyli "Konsekwentnie do Celu"/////////////////////////////////////////////////////////////
Hussein + Komplet Proroków i Męczenników
Bydynki: Wszystko pod Złoto Kopalnie + mennice
Główne karty: Wszystko co dołączane czyli Prorostwa (kluczowa Nasza Wola) Ceny Wojny, Zaliczki ewentualnie w zależności na kogo gramy Susze, Wycieki paliwa, Kłopoty z surowcami. Dobrobyty Oczywiście.
Kluczowe są konsekwencje (zawsze mieć więcej kopi tej karty w tali niż przeciwnik) Kilka Tarcz też się na pewno przyda
I sabotaże ;]
W początkowej fazie rozgrywki kluczowe jest by
po pierwsze ustawić obronę Męczenników z naszą wolą!
Po drugie utrzymać przewagę w Konsekwencjach i nie pozwolić jej sobie zdjąć pod żadnym pozorem.
W Middle Game przeciwnicy są zasypywani niebotyczną ilością przeszkadzajek. Co turę idzie w nich średnio 10 kart stopujących, co daje nam wolną drogę do najeżdżania Prorokami + Nasza wola.
Talia ma olbrzymi minus, mianowicie brak obrony przed powietrzem.
To chyba najciekawsze z moich pomysłów na sabotaże, moim zdecydowanym faworytem jest Johan Sand, gra się nim chyba najłatwiej i nie ma problemów ekonomicznych. _________________ We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde! |
|
Powrót do góry |
|
|
yurand Szeregowy
Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 97
|
Wysłany: Pon Sty 11, 2010 4:46 pm Temat postu: |
|
|
Pomysł z Johanem niezły, ale chyba nie odważę się spróbować
Mały komentarz do pierwszej talii. Mało sabotaży, kluczem do wygranej są zabójstwa. Piszesz następująco:
"Tutaj priorytetem jest jak najszybsze przetasowani tali. i zasypywanie przeciwników Zabójstwami i pojedynczymi atakami tym samym anihilując im kolejnych wojowników."
No właśnie. Też tak kiedyś myślałem. Ależ szybko będę przewijał talię i kasował wszystkich Zabójstwami. Sęk w tym, że na Zabójstwie jest misprint. Mianowicie:
ASSASSINATION
POST-PLAY ICON: ANNIHILATE
NOTES: SABOTAGE. Play during your Perform Actions step if you have a SUBVERSIVE in another player's Dominion. You may annihilate any one warrior in the same Dominion as the SUBVERSIVE, as well as all of its attachments.
Zabójstwo pomoże Ci najwyżej 5 razy (nie liczę Znad Krawędzi). Moim zdaniem dla 5 Zabójstw nie warto męczyć się z łańcuszkiem (ja uznaję tylko karty z podstawki).
Przykro mi _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
McKLocki Rekrut
Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 24
|
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 9:03 am Temat postu: |
|
|
co to jest Komórka Wywrotowa? |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
|
Powrót do góry |
|
|
McKLocki Rekrut
Dołączył: 16 Paź 2009 Posty: 24
|
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 9:45 am Temat postu: |
|
|
Ja mam taki pomysł na Sabotaże.
Zamiast tworzyć nową kartę, to samo zbudowanie Agencji Wywiadowczej pozwalałoby na zagrywanie Sabotaży, a Wywrotowca można zagrywać bez Agencji.
ps. Komórka Wywrotowcza, Panowie |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Wto Sty 12, 2010 10:20 am Temat postu: |
|
|
Pomysł bardzo dobry. Aż zaczynam żałować, że pozbyłem się wszystkich Sabotaży
Tylko dodałbym ograniczenie, że sabotaże można zagrywać dopiero po zbilansowaniu Agencji. Żeby nie było, że wystawisz, zarzucisz 7 sabotaży i zagłodzisz _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?.... |
|
Powrót do góry |
|
|
decado Sierżant
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 190
|
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 10:34 am Temat postu: |
|
|
McKlocki - dzięki - jak widać najprostsze rozwiązania są najlepsze Chyba się powtórzę jak powiem, że zamiast tworzyć nowe karty zmodyfikujmy te słabo albo wcale nie grywalne.
Moja propozycja jest następująca:
Agencja Wywiadowcza
WB oraz taktyki bez zmian
Opis: KP4. Kiedy znajduje się w grze możesz raz na turę zagrać Sabotaż na jednego z Graczy. Kilka kopii tej karty kumuluje się, posiadając trzy Agencje Wywiadowcze w grze możesz zagrać trzy Sabotaże na turę.
Wywrotowiec
karta dołączana
Opis: Podczas swojego kroku wykonywania akcji dołącz wywrotowca do krainy jednego z graczy. Dopóki Wywrotowiec znajduje się w grze możesz zagrywać Sabotaże na krainę danego Gracza.
(można to zmodyfikować żeby było bardziej po polskiemu )
Czyli mielibyśmy dwie opcje do zagrywania Sabotaży. Jedna jest droga do wystawienia i utrzymania oraz pozwala nam na zagranie tylko jednego Sabotażu w turze ale za to trudniej ją zdjąć - albo terroryzmem albo najechać albo Podpaleniem czyli Sabotażem (kto mieczem wojuje... ). Druga jest łatwa do zagrania, ale za to ogranicza nas tylko do jednego Gracza oraz bardzo łatwo ją zdjąć (wyrzeczeniem albo co gorsza anihilować Konsekwencjami).
Komentarze poproszę _________________ Dark Eden Lives Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 1:57 pm Temat postu: |
|
|
decado napisał: |
Wywrotowiec
karta dołączana
Opis: Podczas swojego kroku wykonywania akcji dołącz wywrotowca do krainy jednego z graczy. Dopóki Wywrotowiec znajduje się w grze możesz zagrywać Sabotaże na krainę danego Gracza.
(można to zmodyfikować żeby było bardziej po polskiemu )
|
Czyli wywrotowiec nie był by dołączany do wojowników tylko do krainy gracza? _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
decado Sierżant
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 190
|
Wysłany: Czw Sty 14, 2010 2:35 pm Temat postu: |
|
|
Tak. Myślę jeszcze o takiej opcji by Wywrotowiec był dołączany do DOWOLNEGO wojownika. Tak żeby talie na pojazdach lub jeździe nie były bezkarne _________________ Dark Eden Lives Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
|