Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady do solówek

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Wrz 29, 2009 2:23 pm    Temat postu: Zasady do solówek Odpowiedz z cytatem

Witam, witam. Ostatnio rozegraliśmy parę solówek i stwierdziłem, że warto by zrobić osobne zasady do nich. Jednak jest to trochę inny rodzaj zabawy.

Proponuję więc:
Plaga, Zdrajca, Czas pokoju - sztuk 1
pozostałe powstrzymywajki - do sztuk 2
Utrata potencjału - zabroniona
Ograbienie+Zaliczka - zabronione, jedna z kart w decku wyklucza drugą.

Liczba kart w talii - normalnie, jak w zasadach 60+

W pierwszej turze nie można ani atakować ani najeżdżać, w 2 wolno tylko atakować, a dopiero w 3 najeżdżać.

I żeby ograniczyć zasięg rażenia Zaliczki combos Zaliczka+Sztuczka też należy ograniczyć jak Ograbienie+Zaliczka w nawalankach - do 1 sztuki.

To wszystko dlatego, żeby jedna karta, czy prosty combosik nie decydowały o wyniku rozgrywki. Na 6 solówek z 19 IX połowa została rozstrzygnięta Zaliczką+Ograbieniem bądź Utratą.

Jeśli macie jakieś konstruktywne pomysły, to dawajcie.

Może by np Ceny wojny do 3 sztuk ograniczyć? Albo Dobrobyty?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Skoq
Szeregowy


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 50

PostWysłany: Wto Wrz 29, 2009 10:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik - przepraszam, ale jeszcze nie łapię "slangu DE" do końca Wink - określ dokładnie "pozostałe powstrzymywajki", ok?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Wrz 30, 2009 6:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ooooo, bo Cię wyklnę!
Wink

Pacyfista, Braki, Skupienie, Straszliwa, Potężne Wichry, Bezkresne Morza.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Sro Wrz 30, 2009 10:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobry pomysł z tymi ograniczeniami. Ja się pod tym podpisuję.

Co do ograniczenia Cen Wojny uważam, że można by jedynie zakazać zagrywania więcej niż 1 sztuki w turze. Cena Wojny sama w sobie tania nie jest i musi być zagrana we własnej turze.
Odnośnie Dobrobytów nie mam póki co stanowiska.

_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Sro Wrz 30, 2009 11:24 am    Temat postu: Re: Zasady do solówek Odpowiedz z cytatem

Stawik napisał:


Utrata potencjału - zabroniona
Ograbienie+Zaliczka - zabronione, jedna z kart w decku wyklucza drugą.


Jak najbardziej za.
Sam miałem coś takiego zaproponować ;] Karty te wypaczają wynik rozgrywki.

Co do pozostałych ograniczeń też się zgadzam, natomiast Cena Wojny ma już swoje "wbudowane ograniczenie" czyli max x3 i do tego ma koszt początkowy więc nie zawsze można go zagrać i często "zapycha" łapę na naszą niekorzyść.
Dobrobyt ma jedną wadę .. po odrzuceniu jest anihilowany co też skutecznie ogranicza jego funkcjonalność. Tak naprawdę zwraca się on w trzeciej turze z korzyścią na jedną kartę a gdy do tego czasu zostanie wyrzeczony, jakby to powiedzieć zagrywający jest w plecy ;]

Więc co do nich nie stosował bym ograniczeń.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
noz4
Sierżant


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 171

PostWysłany: Sro Wrz 30, 2009 2:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do Utraty to mię wsio ryba.

Ale z tymi zaliczkami już trochę bym kombinował. Myślę, że 1 zaliczka na 5 ograbień (lub odwrotnie) to i tak już duże ograniczenie....no i w ogóle pozostaje jeszcze kwestia NA CO zaliczka działa. ;>

_________________
wtf czyli kurde bele
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Sro Wrz 30, 2009 3:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem za całkowitym zakazem comba Zaliczka + Ograbienie, co zasugerował Stawik w pierwszym poście.

Wspomniane połączenie zdecydowanie za bardzo wiąże ręce przeciwnikowi i sprawia, że rozgrywka staje się jednostronna. Nie ratują nas w takiej sytuacji Ukryte Bogactwa, itp.

Dodatkowo można ofierze przedłużać stan wegetatywny zagrywając na nią Kłopoty z księgami (może i to należy jakoś uwzględnić w limitach combosów). Staż w DE mam niewielki, ale tą kombinacją już udało mi się przeciwnika przetrzymać bez szans na reakcję przez kilka kolejnych tur (jedną z możliwych desek ratunku jest Ekonomiczne Planowanie, pod warunkiem, że jest już w grze i się go nikt nie wyrzeknie).

Moim skromnym zdaniem winna za całe zamieszanie jest Zaliczka i tylko ona powoduje, że reszta kart staje się niezwykle groźna. Ja osobiście widzę maksymalnie 1 sztukę Zaliczki w każdej talii i proponuję skupić się na tej właśnie karcie przy określaniu limitów Wink Bo kombinować z Zaliczką można mnóstwo i za chwilę okaże się, że przez nią nie można zagrywać mnóstwa kart (vide Kłopoty z księgami, które w niektórych taliach służą do ratowania przez śmiercią głodową własnego wojska).

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Sro Wrz 30, 2009 8:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja bym troche inaczej skonstruowal ograniczenie dla ograbienia+zaliczki i utraty potencjalu, mianowicie mozna tylko raz w ciagu calej gry pasc ofiara tych kart.

cen wojny i dobrobytow nie zmieniajmy. te karty wzajemnie sie znosza wiec na jedno wychodzi. w koncu istnieja jeszcze wyrzeczenia i konsekwencje zeby sie tego pozbyc. cena (zadziwiajaco mocna jak na C) ma wysoki koszt i jak slusznie zuwazyl Cormak moze zapchac reke.

co do przeszkadzajek to rzeczywiscie musza byc ograniczone. 2 szuki to duzo i malo jednoczesnie. zalezy od wilkosci talii i stylu gry. bardziej przypadl mi do gustu niegdysiejszy pomysl gestosci przeszkadzajek w talii czyli jenda na kazde 12 kart wliczajac czas pokoju i zdrajce.

do kart limitowanych dolaczylbym jeszcze zmianke bo majac tego 5 i 5 ja to wezme przeciwnik jest kompletnie zablokowany. proponuje limit 3 zmianki.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Sro Wrz 30, 2009 10:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli ma być ograniczana Zmianka, to ja żądam zakazu Trenera Mastodontów, bo to w sumie chodząca Zmianka (nie w pełni funkcjonalna w porównaniu z pierwowzorem, ale zawsze) Wink

A teraz poważnie.

KNOX, na pewno masz większe doświadczenie niż ja i nie kwestionuję Twoich pomysłów (ten z gęstością przeszkadzajek uważam za najlepszy), ale akurat Zmianka jest jedną z moich ulubionych kart, więc będę oponował Very Happy

I nie chodzi tutaj bynajmniej o możliwość blokowania najazdu (a o ile rozumiem, to masz na myśli pisząc o blokowaniu przeciwnika, no chyba że jestem jeszcze tak zielony, że nie osiągnąłem odpowiedniego poziomu abstrakcji - wtedy proszę o wyjaśnienie). Zmianka nie jest moim zdaniem przegięta. Zawsze można zagrać na nią Przemyśla (czyli nie jesteś blokowany w 100% jak ma to miejsce przy Zaliczce i braku złota), albo skontrować Zmianką. No i musisz mieć wojownika z odpowiednią taktyką, co w przypadku grania przeciwko Rasputinom nie musi być takie oczywiste. Ponadto limit na Zmianki zmniejszy szanse na rozpracowanie comba prorok / patriarcha + Żeglarz (to moim zdaniem najprostszy i skuteczny sposób). Czyli niechcący wzmacniamy inne połączenia kart. Żeby było sprawiedliwie, trzeba pomyśleć, co zrobić ze wspomnianym Trenerem Mastodontów, bo zaraz zaczniemy wprowadzać limity, które będą faworyzować niektóre frakcje Wink Jeśli pójdziemy za ciosem i zaczniemy w ten sposób równać, okaże się ostatecznie, że większości kart nie można swobodnie używać, bo są one w pewnym stopniu niebezpieczne Wink Starajmy się uniknąć efektu domina.

A jeśli mowa o połączeniu Zmianka + Ja to wezmę - widzę tutaj możliwość kompromisu. Proponujesz limit 3 Zmianek, a o Ja To Wezmę nie wspomniałeś. Proponuję limit 3 sztuk nałożyć na Ja To Wezmę, zamiast na Zmiankę. W ilości zagrań Zmianki wyjdzie na to samo. Zmianka jest U, więc trudniej ją wyzbierać. Sam limit będzie skuteczniejszy, bo Ja To Wezmę będzie rzadziej zagrywane na Braki, które są już limitowane (pamiętajmy o tym, że nie wszystkie przeszkadzajki są anihilowane) Wink

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Czw Paź 01, 2009 11:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi mi głownie o to, że przeciwnik mając masę zmianek może cofać ciągle twoich wojownikow na pogranicze. po pierwsze uniemozliwia to wykonanie ataku czy najazdu. 2)w czasie walki moze ci cofnac jednego, a reszta zginie. 3) nastepnie wykonczy tych cofnietych. stosowanie modyfikatorow traci sens poniewaz, lepiej rzucic zmianke i pozbyc sie kolesia bo to bezpieczniejsze. gra robi sie irytujaca.
wspomne ci jeszcze jako nowemu czlonkowi naszego elitarnego klubu, ze kiedys byl limit 2 zmianki.

trenera sie nie czepiam bo chlopak przenosi tylko swoich, co mozesz sobie wkalkulowac w ruchy.

kombos prorok+zeglaz mozesz rowniez likwidowac niehonorowymi dzialaniami czy centrum szkolenia marynarki. tak czy owak ten kombos jest przegiety bo zbyt prosty.

przemyslem tez mozna blokowac ograbienie+zaliczka. przemysl moze wszysto, ale jest ich co najwyzej 5, czyli duzo mniej niz niespodzianek od przeciwnikow.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Czw Paź 01, 2009 1:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystkie 3 sposoby, o których wspomniałeś, to sztuczki, które bardzo lubię Wink I nie określaj mnie proszę mianem "członka" (żart) Very Happy

Co do trenera, może i racja, w sumie jakby na niego nałożyć limit, trzeba by to samo zrobić z Centrum Obrony, a po coś przecież te karty zostały stworzone.

Co do Przemyśla - przy combie Zaliczka + Ograbienie nie zagrasz Przemyśla na Kłopoty z Księgami zagrane podczas Twojego kolejnego kroku bilansowania, w którym będziesz miał nadzieję w końcu uzyskać złoto, bo Przemyśl Cię będzie kosztował 1 GD, którego wskutek Ograbienia nie posiadasz. O tę różnicę mi chodziło.

Jeśli już ma być limit na Zmianki, obstaję przy 3 Wink

A co Panowie powiecie na Ja To Wezmę i to, co napisałem w poprzednim poście?

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Pią Paź 02, 2009 12:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, ja bym zostawił zmiany rozkazów, trenerów mastodontów i ja to wezmę w świętym spokoju Smile
_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum