Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KNOX Sierżant
Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 149
|
Wysłany: Pon Lis 10, 2008 5:56 pm Temat postu: Templarsi KNOX'a |
|
|
tak sobie pomyslalem jakie templarsi maja dziadowskie karty U. C maja z kolei najlepsze w swojej klasie. inni to maja dobrze; koniki triady, samolociki raspow, bydlo,piechota i proroctwa hordy, legion troche gorzej. a templarsi co? zandarmi oczywiscie (bez bestali (R) zdecydowanie slabsi) i legionisci wcale nie rewelacyjni. ale jast jeszcze wodny serret, ktorego najwieksza zaleta jest bezkarnosc! w praktyce wyglada to tak ze na wode uzywa sie tylko zeglazy albo dosc cienkiej piechoty na centrum szkolenia marynarki, a przecierz serret z 7WB to nie byle jaki przeciwnik na wodzie. o tym ze dostaje za piechote morska mozna zapomniec bo co to za pomysl zeby uzywac stajni i fabryki w jednej talii. no wiec wykminilem sobie taka z grubsza talie:
MONTAGNE
5 LEGIONISTA TEMPLARIUSZY
5 WODNY SERRET
5 DRAPIEZNIAK
5 ROGATY SERRET lub 5 ZANDARM
=20
5 KOPALNIA
5 STAJNIA
4 ZIEMIA ORNA
1 NOTRE DAME bo tylko tyle mam
3 CENTUM SZKOLENIA MARYNARKI
1 SKARBIEC
1 SKLAD
=20
5 LINIA BRZEGOWA
2 WYRZECZENIE
1 KONSEKWENCJE
2 POSZUKIWANIE
4 PRZEMYSL TO JESZCZE RAZ
4 CENA WOJNY
3 POTENCJAL
4 SZARZA
3 BERSERK
1 ZDRAJCA
1 UTRATA POTENCJALU
1 CZAS POKOJU
1 STRASZLIWA ULEWA
2 ZMIANA ROZKAZOW
=34 duzo :/
talia nie jest jeszcze dopracowana szczegolnie jesli chodzi o intrygi. najwazniesze zeby uchwycic balans pomiedzy iloscia modyfikatorow a zabezpieczeniem skutecznosci lini brzegowych. dlaczego duzo modyfikatorow? bo nie mam zamiaru patrzec jak przeciwnik bezstresowo wywala sobie masy wojska. ma byc szybko i niebezpiecznie. najazdy 1-2 wojow a nie jak na piechocie 2-4. nie bede tlumaczyl po co sa tutaj legionisci a nie bestale choc mozna by pomyslec czy i oni powinni tu byc.
jak widac niebednymi R sa 3 CSM. reszta kart to glownie U i C wiec latwo ja zlozyc. tak chcialem zeby bylo.
chetnie uslysze slowa krytyki |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 10:43 am Temat postu: |
|
|
Grać na taktykę wodną to ogólnie ciekawy pomysł ale często wcale nie udaje się tak jak by się tego chciało. Przede wszystkim trzeba utrzymać w grze dołączone linie brzegowe. A je bardzo łatwo usunąć - wyrzeczenie, konsekwencje a jak ktoś jest mocno zdesperowany to i przemyśl zagra...
Jeśli jednak uda się je utrzymać i jednocześnie nie pozwalać szaleć przeciwnikom to można podziałać na wodzie. Talia całkiem spoko jak dla mnie chociaż rzeczywiście nie wiem czy zamiast rogatych ja bym nie wsadził żandarmów, bo jak stajnie mimo wszystko nie podejdą to 5 legionistów raczej słabo się będzie bronić. _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
decado Sierżant
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 190
|
Wysłany: Sro Lis 12, 2008 1:33 pm Temat postu: |
|
|
Ja widzę w tej talii co najmniej 2 sztuki Śmierci z obłoków. Jak Wodny Serret z wody nie najedzie to z powietrza będzie mógł a po najeździe nikt go z ziemi nie stuknie. Zmniejszyłbym również ilość Szarż na rzecz Potencjałów oraz na pewno dorzucił jeszcze jedne Konsekwencje - w końcu lepiej żebyśmy wygrali wojnę na karty dołączane albo zapomnijmy o najazdach z wody...
Wojownicy to najlepiej Żandarmi, Bestale, Wodne Serrety, Drapieżniaki i Legioniści. Tak, to aż 25 wojów ale jeśli gramy trójki to i tak minimalna talia ma 80 kart.
Poza tym jeśli ktoś ma minimum dwie Notre to może wywalić Ziemie Orne. Żywność ze Stajni oraz tony złota z kopalni wystarczą na utrzymanie jazdy i bestali. _________________ Dark Eden Lives Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
KNOX Sierżant
Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 149
|
Wysłany: Sro Lis 19, 2008 10:30 pm Temat postu: |
|
|
smierci z oblokow napewno pasuja do tej talii. dodatkowe konsekwencje tez. moim zdaniem z wojownikami sprawa juz nie jest taka oczywista. piechota ewidentnie ma swoje zalety. w wielu przypadkach przewyzsza serrety jednak nie zawsze. najwiekszym minusem jest ot ze porztebuje troche czasu na rozkrecenie. wtedy jest bezdyskusyjnie lepsza od serretow. ja poprostu odchodze w tej koncepcji od klasycznego grania templarami gdzie jeden czy 2 zandarmow na bramce, znana ilosc zlota i wiedza (doswiadczalna) ze praktycznie zaszkodzi tylko potencjal (potencjalnie), nie wywoluje takiej niepewnosci jak jezdni i wiedza o duzej liczbie szarz i berserkow. zauwaz ze malo w tej talii przeszkadzajek. po wystawieniu kombosa legionista + csm nie sa juz takie potrzebne, natomiast modyfikatory sprzydaja sie do najazdow z wody lub atakow. grajac na piechote powinno sie udac wystawic troche wiecej wojow i miec podobny efekt.
w zasadzie dobrze mowisz decado tylko ze ja chcialem zagrac w troche innym stylu. |
|
Powrót do góry |
|
|
decado Sierżant
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 190
|
Wysłany: Czw Lis 20, 2008 11:00 am Temat postu: |
|
|
Ja już zagrałem taką talią powiem, że ostro wymiatała. Wodne Serrety nie stały na bramce praktycznie wcale. Piechota też miała swój udział bo przecież jak triada ma na bramce koniki zwiadowcze to wodny serret nic nie ugra. _________________ Dark Eden Lives Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
KNOX Sierżant
Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 149
|
Wysłany: Czw Lis 20, 2008 7:51 pm Temat postu: |
|
|
no i bardzo dobrze. na stronce stawika znajduje sie wariacja starej wersji na piechote (zanadarmi, bestale, legionisci i kruki). najbardziej brakowalo mi 'mocy' w tej talii. wogole byla dosc defensywna. dopiero wrzucajac jazde (przynajmniej drapki i wodnych) talia nabiera wiecej poweru. latwiej ich modyfikowac wiec nie gina po ataku jak to zwykle dzialo sie z zolnierzami/centami. wada sa stajnie. decado skoro mowisz ze talia wymiata stad nie mozemy juz traktowac jazdy templarow jako badziewna lecza jako srednia. moim zdaniem zaden woj templarow nie jest rewelacyjny oni sa raczej dobrzy (zandarmi), sredni (bestale, zolnierze, centy, drapki, wodne serrety, legionisci), slabi(rogate, plaszczki) i bezuzyteczna piechota morska. to czemu fajnie sie nimi gra? duzo zlota, sporo kart preferujacych piechote daja ciekawe mozliwosci kombinowania. kto jak kto ale templarsi uzywaja najwiecej rozdajow miejsc.
co sie tyczy walki z triada; no coz najlepsi zwiadowcy sa naprawde najlepsi. |
|
Powrót do góry |
|
|
decado Sierżant
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 190
|
Wysłany: Czw Lis 27, 2008 12:50 pm Temat postu: |
|
|
Od kiedy gramy na zasady z ostatniego turnieju (patrz Drier i jego nowa zdolność) to mocno bym się nie zgodził ze stwierdzeniem, że piechota morska templariuszy jest bezużyteczna Oczywiście nie wszyscy tak grają i wtedy rozumiem skąd taka ocena. _________________ Dark Eden Lives Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
KNOX Sierżant
Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 149
|
Wysłany: Pią Lis 28, 2008 11:52 am Temat postu: |
|
|
mialem na mysli bezuzytecznosc dla templarow. dla driera sa ok. |
|
Powrót do góry |
|
|
|