|
Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Forum fanów karcianki Dark Eden
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Darth_Simon Rekrut
Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 19
|
Wysłany: Sob Lut 24, 2007 12:35 am Temat postu: Własne pomysły na karty a może nawet Exodus |
|
|
Hej
Na wielu forach dotyczących gier karcianych istnieje taki temat jak własne pomysły na karty. Proponuję zatem aby i na tym także był.
Wszyscy wiemy że gra jest niestety martwa (może jest choć cień szansy że jakaś firma wykupi prawa i ją wskrzesi ale wątpię).
W instrukcji do podstawki albo w magazynie INFERNO było napisane o dwóch planowanych dodatkach. Karty jednego z nich (Genesis) już znamy. Nie wiem czy są to autentyczne pomysły twórców czy też fantazja graczy ale rozbudowują świat mrocznego raju w bardzo ciekawy sposób.
Kolejnym dodatkiem miał być Exodus. Co w nim miało być nie wiadomo. (jeśli ktoś ma jakieś przecieki, wtyki lub coś w tym stylu niech da znać).
Proponuję zatem abyśmy sami stworzyli dodatek Exodus. Ustalmy liczbę kart, podzielmy je na rodzaje wg. schematu obowiązującego w podstawce i Genesis (proporcje miejsc, wojowników itd.)
Moją pierwszą propozycją są dwaj przywódcy o analogicznym działaniu:
Jeremiasz Khald. Luterańska Triada
WB: 11
Taktyki: ziemia, powietrze, woda
Ikony: zł,żw,żw,su,su,pa
Zdolności: WB miejsc graniczących wzrasta +2, Każdy z Twoich wojowników Triady może odprawiać rytuały tak jakby był patriarchą.
Osama spod Upadłego Księżyca: Horda
WB:11
Taktyki: ziemia,powietrze,woda
Ikony: zł,zł,żw,żw,su,pa
Zdolności: WB miejsc graniczących wzrasta +2, Każdy z Twoich wojowników Hordy może wygłaszać przepowiednie tak jakby był prorokiem.
To są moje propozycje
Pozdrawiam _________________ Dark side of the Force is the pathway to many abilities some consider to be unnatural - Chancelor Palpatine to Anakin Skywalker |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Sob Lut 24, 2007 3:53 pm Temat postu: |
|
|
hmm... sam sie nie dawno zastanawialem nad wymysleniem jakiejsc ciekawej karty
Ale z tworzeniem drugiego dodatku to bym sie nie wyrywal az tak bardzo bo jeszcze pierwszego dobrze nie obcykalismy...
Karty z genesis wymyslili z tego co wiem, tworcy gry ale w obrazki juz wzbogacili je gracze.
Sama twoja propozycja nowych kart jest ciekawa, chociaz takie zdolnosci mocno wykozaczaja te przynaleznosci Jesli jednak mialo by to sie sprawdzic to mozna by nawet zmienic je nieco i zrobic tak by sami ci przywodcy mogli odprawiac rytualy/wyglaszac prorocta.
Nazwales ich tez fajnie dzieki za wyruznienie _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
Wicu Bad Boy
Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 282
|
Wysłany: Pon Lut 26, 2007 10:32 am Temat postu: |
|
|
Oj to byłby by chyba zbyt piękne karty Jazda Hordy + Skowyt + Nasza wola + Odkrycie prawdziwego wroga była by straszliwym przeciwnikiem.
Jazda Triady też była by moca, może już nie aż tak bardzo, ale ciężko było by ich załatwić (Protekcja), do tego wszystkie taktyki (Przemiana) w najazdach nie do zatrzymania (Poświęcenie).
Ale sam pomysł bardzo odważny a do takich świat należy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dungal Generał
Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 634
|
Wysłany: Pon Lut 26, 2007 11:43 am Temat postu: |
|
|
Zgadzam się- za mocne zdolności Można by jak najbardziej tworzyć nowe karty, ale wpierw musimy przetestować, i to porządnie genesis, potem możemy iść za ciosem Exodus- na bank będzie tu raczej sporo korporacji, niż dodatkowych kart do Plemion- chociaż te na pewno też.
Jak wiadomo Exodus w tym świecie, to smutna historia kiedy ludzkość (korporacje) wyruszyła w układ słoneczny, zostawiając późniejsze Plemiona na pastwę losu. Moim zdaniem dużo Korporacji i Bractwa, bo w Genesis to autorzy dali tylko po 1 z każdej. Wrzuciłbym też coś Legionu- najchętniej nowych Przywódców. _________________ Temu dzid? ! |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Pon Lut 26, 2007 1:19 pm Temat postu: |
|
|
No mógłby być jeszcze jakiś przywódca do legionu tylko nie w stylu ze bedzie mogl zagrywac jazde czy cos takiego bo by to bylo przegiecie
No i fajnie by bylo gdyby pojawila sie jakas zupelnie nowa nacja Ogolnie mogło by w samej grze tez pojawic sie nieco wiecej pań :p bo mamy tylko dwie a to troche malo jak na tylu wyglodnialych wojownikow
Pomyslalem tez o pewnej nowej zasadzie w samej grze.. tzn dotyczacej wojownikow. Mogli by sie pojawic jacys tzw liderzy (kapitanowie, generalowie czy cos w ten desen) ktorzy zwiekszali by w jakis sposob morale pozostalych wojownikow. Nie wiem jeszcze czy lepiej stworzyc odrebnych wojownikow z taka funkcja czy moze wymyslic sposob na tworzenie takowych z wojownikow juz istniejacych za pomoca np karty dolaczanej na stale czy cos... dodawali oni by np wb wojownikom z tego samego oddzialu/pogranicza albo podwajali liczby atakow czy najazdow, umozliwiali by przenoszenie wojakow w dowolnym momencie, lub jedni tak drudzy tak a inni siak ... w zamian za to np gdyby ginal ostatni z lider znajdujacy sie w oddziale/pograniczu to wszyscy pozostali wojownicy na tym samym odziale/pograniczu ulegali by rozproszeniu i przez 1 lub 2 tury nie mogli by nic robic... atakowac, najezdzac, przenosic sie, zapobiegac najazda a bronili by sie normalnie ale z modyfikatorem ujemnym do wb np o poplowe. Taka opcja duzo by dawala komus kto ma lidera wystawionego a jednoczesnie duzo by ryzykowal wystawiajac go. Mozna by tez zeby bylo trudniej, ograniczyc liczbe mozliwych posiadanych liderow na oddziale/pograniczu do 1go naraz. Tak zeby w 1dnym odziale pograniczu mogl byc tylko jeden lider. Kwestia tylko co by bylo gdby w odziale byl jeden i na pograniczu jeden i ktorys by dostal zmianke ale mozna np zrobic tak ze na lidera nie mozna zagrac zmianki bo to on wydaje rozkazy
hmm.. to sie rozmazylem _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
Dungal Generał
Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 634
|
Wysłany: Pon Lut 26, 2007 2:33 pm Temat postu: |
|
|
Wypasiony pomysł Jeremiaszu Liderzy mogli by być bankowo, a do nich jeszcze odpowiednie karty
Co do dodatkowych nacji myślałem o Afryce- nacji czarnoskórych buszmenów, z wierzeniami Voodoo, które byłby dosyć potężne. Rolę Patriarchy czy Proroka obejmował by "Szaman". Byłaby to dzika i groźna społeczność. Doskonali zwiadowcy, oszczepnicy, mistrzowie kamuflażu, potężni Szamani, wojowniczy "Tancerze Śmierci". Jazdę stanowiłyby słonio-podobne bestie (ewolucja), tresowane Anakondy i masa innych pomysłów, która roi się w mojej głowie. Dorzuciłbym do nich jeszcze narkotyki roślinne zwiększające WB czy Ataki, i takie sprawy
Inną nacją mógłby być lud oparty na micie Atlantydy, która załóżmy wg. przekonań odrodziła się na nowo- powstał z powrotem kontynent ze wzburzonego Oceanu. Dużo wodnych jednostek, nieco podobni do Templarsów, ale nie tacy nieokrzesani, wysoki lud, ze zdolnościami telepatycznymi, doskonali pływacy, dziwna technologia (juz fantazjuję).
Kolejną mogłaby być Przynależność Arktyczna czy inna podobna, myślę, że gdzieś jeszcze lodowiec trzyma, trzeba by dobrze przemyśleć tylko ich motywy co do walki z innym Przynależnościami
Jednostek kobiecych można by stworzyć sporo- to nie problem _________________ Temu dzid? ! |
|
Powrót do góry |
|
|
Darth_Simon Rekrut
Dołączył: 22 Lut 2007 Posty: 19
|
Wysłany: Pon Lut 26, 2007 3:42 pm Temat postu: |
|
|
co do jazdy hordy to trzebaby stajni (bo to nie abdul)
co do Triady to faktycznie może być za silne bo onie do grania stajniami są przyzwyczajeni.
Warto zwrócić uwagę na swie następujące rzeczy które zrobiłem w tych wodzach:
1) mają wszystkie taktyki wolne więc stanowią dosyć dobry cel
2) nie zastosowałem zasady zwiększania WB w istotny sposób przy zmniejszaniu niebieskich ikonek (zależność wystepująca zarówno w DE jak i w Genesis)
i mój kolejny pomysł na wodza. Tym razem to postać dość znana w uniwerum Kronik Mutantów
Alakhai Przebiegły (niestety nie pamiętam jak się go pisze)
WB: 18
Taktyki: ziemia, powietrze, woda
Ikony:zł,żw,su,pa
Zdolności: WB sąsiadujących miejsc spada o 1. Możesz obdarzać swoich wojowników darami mrocznej harmonii w dowolnym momencie płacąc 2 sztuki złota (jak to robisz podczas wykonywania akcji nie musisz płacić) Jeśli jakaś karta mrocznej Harmonii ma być anihilowana lub odrzucona możesz zapłacić 1 sztukę złota i wrócić ją do ręki. _________________ Dark side of the Force is the pathway to many abilities some consider to be unnatural - Chancelor Palpatine to Anakin Skywalker |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Pon Lut 26, 2007 4:07 pm Temat postu: |
|
|
Darth_Simon: to teraz pojechales z tym wodzem na maksa!! mysle ze jest przegiety tak jak dwaj pozostali
Dungal z tymi nacjami to pofantazjowales! ale podobaja mi sie ;D chociaz mysle zeby raczej stworzyc 1 ale za to naprawde ciekawa przynaleznosc za miast kilku gorszych... i raczej nie byl bym za murzynami ubranymi w liscie biegajacymi z wluczniami! ale cos pomiedzy tym wszystkim co wypisales ... jak sie pokombinuje to cos niezlego moze wyjsc
A co do liderow to mi tez sie ten pomysl podoba bardzo... to dawaloby nowe mozliwosci. _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
Dungal Generał
Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 634
|
Wysłany: Pon Lut 26, 2007 4:31 pm Temat postu: |
|
|
Myślę, że Alakhai Przebiegły ma inne sprawy na głowie (jak na przykład cały Układ Słoneczny) niż przejmowanie się Ziemią- zresztą po to wysłał tam Valpurgiusa, którego też bym nie dawał na Przywódcę, bo to postacie legendarne, a nie jacyś budowniczowie osad
Nie mówiłem, żeby murzyni biegali na golasa z listkami figowymi- trochę przejaskrawiłeś, trzeb by ich konkretnie przedstawić, a czarnoskórych brakuje w Dark Edenie i myślę, że powiązanie ich z magia Voodoo ma sens Nie mieszał bym ich z Atlantami, czy kimś innym, raczej skupiłbym się na nich i solidnie dopracował.
Co do pomysłu z liderami, to w zasadzie są już tacy: Sierżanci, Centurioni, Kommendanci itd. Dlatego trzeba by to dopracować. Na przykład, ze Liderami mogą zostać Wojacy z większym WB od pozostałych na stole. _________________ Temu dzid? ! |
|
Powrót do góry |
|
|
Bezimienny Rekrut
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 10
|
Wysłany: Pon Paź 06, 2008 10:35 am Temat postu: |
|
|
Pozwolę sobie odkurzyć temat, bo sam kiedyś miałem podobne zapędy W sumie wymyśliłem jakieś 350 nowych kart, a dla jakichś 150 dalszych stworzyłem ogólny szkic (tylko z nazwami miałem problem ). Po ponownym przejrzeniu ich stwierdzam, że po drobnych modyfikacjach jakieś kilkadziesiąt z nich nadawałoby się do grania . Jeśli chcemy stworzyć fanowski dodatek, chętnie udostępnię te pomysły zainteresowanym.
Osobiście uważam, że powinien on przede wszystkim:
1. Jak najlepiej zasypywać przepaść między podstawką a Genesis, poprzez ułatwienie rozbudowy Krainy, wprowadzenie nowych, uniwersalnych Wojowników oraz karty łatwo i tanio umożliwiające Wojownikom z podstawki radzenie sobie z wodą, i podobne innowacje. Pozwolę sobie przedstawić kilka przykładowych kart:
typ: Ulepszenie Miejsca (poziom 1)
KP:2. Możesz wystawiać Wojowników uważanych za JAZDĘ.
Ikony pobierane: ŻW, ŻW
oraz podobne dla POJAZDÓW (2xPA), EKWIPUNKU (2xSU) i SABOTAŻY (2xZŁ)
2. Rozbudowanie Korporacji - nowi Przywódcy i Wojownicy (w tym POJAZDY)
3. A ja myślałem, że pomysł z wprowadzeniem nowej przynależności będzie, delikatnie mówiąc, kontrowersyjny . Dungal, świetne pomysły! Ja myślałem o krwiożerczych grabieżcach z północy o mocno nordyckim charakterze, z licznymi nawiązaniami do mitologii germańskiej. Ale jeśli się zdecydujemy na nowe Plemię, to niech to rzeczywiście będzie tylko jedno, ale za to dobrze dopracowane .
4. Nowe mechaniki, jak Liderzy pomysłu Jeremiasza! Ja ze swojej strony dorzucę jeszcze karty PILOTÓW i JEŹDZCÓW, którzy łączyliby się z POJAZDAMI/JEZDNYMI w specjalne grupy, dając im różne bonusy.
5. Dodanie do Legionu Przywódców i Wojowników pozostałych czterech Apostołów. Tak, wiem, kosmetyczna w sumie zmiana, ale może dodać trochę klimatu |
|
Powrót do góry |
|
|
Dungal Generał
Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 634
|
Wysłany: Wto Paź 07, 2008 12:30 pm Temat postu: |
|
|
Przekonałem się, że wpadnięcie na ciekawe pomysły to nawet nie połowa sukcesu. Trudno jest się zabrać za konkretną i szybką realizację, jeszcze trudniej ją kontynuować. W tym przypadku, jeszcze dochodzą testy i masa poprawek. Gdy wszystko mamy za sobą i wysiłek się przyjmie, możemy uznać za sukces
Życzę powodzenia, najważniejszy jest pomysł mimo, że najłatwiejszy! _________________ Temu dzid? ! |
|
Powrót do góry |
|
|
damajek Sierżant
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 145
|
Wysłany: Sro Paź 29, 2008 8:09 am Temat postu: dodatkowe karty rozszerzeń |
|
|
Dodatek który oficjalnie już powstał jest według mnie zupełnie nie przemyślany. Ja co najwyżej dożuciłbym kilka ciekawych intryg i ułatwił stosowanie pewnych kart które są w obiegu (na przykład sabotaże czy ekwipunek). A dlatego nie jestem za wprowadzaniem dodatku bo po wprowadzeniu raczej obecne karty by nie poszalały. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dungal Generał
Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 634
|
Wysłany: Sro Paź 29, 2008 10:45 pm Temat postu: |
|
|
Racja, można by grać na samym dodatku, łączyć z podstawką raczej nie warto. Nie przetestowano go po prostu, stąd takie przekozaczone motywy, czy osłabiające inne karty. Burzy równowagę, dlatego robienie dodatku na własną rękę, to mega trudne zadanie. _________________ Temu dzid? ! |
|
Powrót do góry |
|
|
Bezimienny Rekrut
Dołączył: 30 Wrz 2008 Posty: 10
|
Wysłany: Sro Lis 05, 2008 11:20 am Temat postu: |
|
|
Czyli jak rozumiem mam wolną rękę?
Cóż, wymyślanie nowych kart sprawia mi po prostu frajdę, czasem nawet większą niż samo granie... I to jest główna przyczyna, dlaczego tym się zajmuję. Wcale nie spodziewałem się, że zrobi się z tego grywalny dodatek, tym bardziej, że doprowadzenie go do stanu używalności to rzeczywiście tytaniczna praca. No i zmieniłby oblicze całej gry, gdyby używać go każdorazowo i to wcale nie wiadomo, czy na lepsze, zresztą tak samo jest z Genesis.
Jak już ukończę prace (jestem gdzieś w połowie), zawieszę spoliera gdzieś w sieci, będzie można poczytać, jak można było zrobić następny dodatek do DE i jak można bawić się zasadami:D. A jak komuś będzie się chciało dyskutować czy nawet wprowadzić karty w życie, to tym lepiej - to by znaczyło, że ten fanowski dodatek komuś jeszcze, poza mną, sprawi frajdę, a o to przecież chodzi |
|
Powrót do góry |
|
|
Dungal Generał
Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 634
|
Wysłany: Czw Lis 06, 2008 10:13 pm Temat postu: |
|
|
Spoko, działaj w takim razie Nie mogę się doczekać, Powodzenia! Na pewno przeczytam i zamieszczę komentarze. _________________ Temu dzid? ! |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki na tym forum Możesz ściągać pliki na tym forum
|
Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|