Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Oczywista zasada - dalszy los karty
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Lis 01, 2006 10:41 pm    Temat postu: Oczywista zasada - dalszy los karty Odpowiedz z cytatem

Z mojej strony:
Z instrukcji twórców: "After you play each card, something must be done with it. This icon tells you what to do after you play a card (or once the effects of the card are completed)."
Więc, żadna karta w grze nie jest anihilowana ani odrzucona, dopóki trwa jej efekt. Leży sobie na polu gry i nikt nie może się wykręcić, że o niej nie pamiętał albo jej nie widział. Na ccg (tak, ostatnio natchnienie do Interpretacji dają mi tylko gierki stamtąd) spotkałem się z tym, że np. rzucany jest Brak żywności i natychmiast sprzątany na stos odrzuconych. Jest to wbrew zasadom, jak widać. Im dłużej gram w DE, tym bardziej przekonuję się, jak bardzo zostały one dopieszczone.
Nie stosowanie tej zasady może prowadzić do kłótni na interpretacje wielu sytuacji. Np. Zdrajca! Wg tej zasady, tkwi on na planszy, póki trwa konflikt. Jeśli się do niej nie stosować, to należałoby go zaraz po zagraniu odrzucić, czyli można by go było potraktować Ja to wezmę i zagrać go w tym samym najeździe raz jeszcze. I raz jeszcze, i raz jeszcze... Inna sytuacja: zagrywane są karty permamentne (Czas pokoju, Brak paliwa), a potem Zacznijmy od nowa. Stosując się do tej zasady, karty te są w grze i nie mogą zostać zmieszane w procesie działania Zacznijmy. Gdyby zasady nie stosować, są one na stosie kart odrzuconych i w wyniku działania Zacznijmy moga wylądować zaraz na ręku gracza.

Kolo się akurat kłócił o Przewagę, bo chciał na nią Ja to wezmę zagrać zaraz po rzuceniu. Ale twardo też utrzymywał, że jak Czas pokoju jest zagrany, to go się od razu zwija z planszy. Czy Straszliwa, Skupienie itp.
Rozumiem, że takie lamerskie podejście może mieć miejsce tylko jak się nie ma doświadczenia w grach kilkuosobowych. Ale braku kultury osobistej nijak nie rozumiem... Kto nie wie o co chodzi, a chce wiedzieć, niech odwiedzi wątek Wiochmen w Bataliach.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Nie Gru 11, 2016 7:03 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Sro Lis 01, 2006 11:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gdzies juz to czytalem...
...apropo w sumie moze i racja... nie tak dawno gralem z Dungalem i on wlasnie uzyl ja to wezmę na zdrajce i zagral raz jeszcze te karte. Nie protestowalem bo wydalo mi sie to oczywiste, przeciez zdrajca jest odrzucany. Ale moze i faktycznie jest jak piszesz...
...musze to przeaanalizowac na spokojnie...

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
knifem4n
Rekrut


Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 22

PostWysłany: Sro Lis 01, 2006 11:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Haha lol, ten post znalazł się tutaj tylko ze wsględu na naszą dzisiejszą gre ze stawikiem i chyba próbuje on was przekabacić do swoich zasad mimo że wie że nie ma racji xD. dzis grałem że stawikiem ale to juz wszystko napisałem w poscie wiochmen stawika, zapraszam do przecdzytania. Dana linijka którą mi wkeliłeś z instrukcji nie ma nic wspólnego z tym co zaszło dzisiaj w naszej grze.

"After you play each card, something must be done with it. This icon tells you what to do after you play a card (or once the effects of the card are completed)."

Jest to linijka dotycząca zasad icon na karcie (+/-/x). i mówi ona w dokładnym tłumaczeniu na angielski " Po zagraniu każdej karty musisz coś z nią zrobić. Ta icona mówi ci o tym co należy zrobić z kartą po zagraniu jej, bądz skończeniu jej działania"

Stawik jest uparty jak to mi napisał w naszej rozmowie, że ze struktury logicznej tego zdania wynika że każda karta pozostaje w grze puki działa co nie ma nic wspólnego z danym zdaniem z instrukcji.
Oczywiste chyba jest co dana linijkla znaczy (przynajmniej dla każdego znającego angielski) i pod żadnym względem nie mówi o tym że karty intryg pozostają w grze puki jakikolwiek ich działanie ma efekt ...

grałem sobie dzisiaj ze stawikiem, rzucam przewage taktyczną , ja to wezme , i znów przewage, zaczyna sie kłutnia i stawik wkleja mi tą linijke z instrukcji i tłumaczy że z niej wynika że przewaga zostaje w grze do końca konfliktu O_o. Mysle że każdy z was zawsze grał tak że rzucał combosa berserki albo przewagi, potem ja to wezme i znowu tą samą karte...

Pokłuciliśmy się troche ze stawikiem jak widać w tym 2 temacie (wiochmen) i napisałem że wkleje wszystko na forum o jakie bzdury sie kłuci to stawik szybko wyszedł z naszej gry w 4 turze i przyleciał na forum napisać nową wymyśloną przez niego zasade xD.

Dla stawika:

"+" - Karta dołączana (Pozostaje w grze do końca działania)
"-" - Karta odrzucana po zagranie.
"x" - Karta anihilowana po zagraniu.

ale mysle że to dla wszystkich jest jasne i żaden normalny gracz nie będzie się o to kłucił :O
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 8:17 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że każdy kto ma trochę mózgu przyzna mi rację. Niestety zdaje się do tego grona nie zaliczasz.
Każdy kto gra w DE wie, że odrzucone się odrzuca, anihilowane anihiluje, do tego nikogo nie trzeba przekonywać. Natomiast kiedy to się robi, to tłumaczy właśnie zdanie z instrukcji. Tylko jeszcze trzeba umieć czytać.
Jeśli nie mam racji proszę wykazać do czego innego służy zdanie:
or once the effects of the card are completed.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
knifem4n
Rekrut


Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 22

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 2:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

haha ale z ciebie idiota, uwazasz że zdanie "once the efekts of the cards are completed " oznacza ze karty pozostają w grze , to zapisz sie do jakiejś szkoły angielkiego bo chyba ci sie coś we łbie porzestawiało. śłowa te nie oznaczają nic więcej jak " po tym jak działanie karty się zakończy" i nie nic wspólnego z tym o czym tu mówimy. a cała twoja zasada brzmi "co należy zrobić z kartą po tym jak ją zagrasz, bądz skończy ona swoje działanie. To chyba logiczne ( bo taki z ciebie logiczny chłopak ) że niektóre karty usuwa się z gry odrazu po zagraniu (intrygi) a inne usówa się gdy zostaną z niej usunięte bądz skończą działanie, jak karty dołączane które musisz wywalić wyrzeczeniem lub coś zapłacić.

PS.czytałem twój artykuł z Niezniszczalnymi Templariuszami, nie zły z ciebie cyc. Chyba masz wodo głowie i wydaje ci się że za mądry jestes, albo nikt już nie chce z tobą grać i ślęczysz dniami i nocami nad instrukcją i kartami i sie wypatrujesz niejasności w instrukji i naciągasz jak się tylko da. Juz widze co z ciebie za typ ( u siebie też mamy takiego 1 z którym juz grać nikt nie chce bo co chwila jak ty sobie jakieś zasady wymyślał ). Plwam na ciebie i plwam na twoje nowe zasady, nie obchodzi mnie jak grałęś ze swoimi ziokami z opoczna i jakie głupoty żeście wymyślali - nas w to nie wciągniecie. My gramy według tego co jest jasno napisane w instrukcji a nie to czego trzeba się domyślać. Gdyby tak miało być to twórcy gry napewno by jasno o tym napisali. Pozatym skoro taki z ciebie logiczny chłopak to wyjaśnij mi po cholere wogule twórcy gry zamieszczali takie zdanie na Notre dam że nie możesz używać w czasie walki czy najazdu skoro ta karta ma działac tak jak ty mówisz. Pozatym kto to przegłosował ? ty i twoich 3 kumpli z opoczna którzy tak grają ?

Pozatym co do naszej gry, to my własnie tak gramy że w fazie ataków / najazdów wyznacza sie wszystkie cele naraz na początku, a potem rozstzyga pokolei według tego jak chce atakujący , ale i tak to nie ma znaczenia bo ostateczne rozstrzygnięcie następuje na samym końcu , czyli nie tracisz np modyfikatorów od innych jezdnych +1 np w triadzie jak 1 ci zejdzie. Ale to jest kwestia ustalenia bo w instrukcji nic na ten temat nie ma dokładniej. Twoja natomiast zasada wydaje mi sie totalnie lamerska, masz 3 wojowników to 2 niszczysz najpierw 2 budynki pokolei a potem 3 wjeżdzasz w przywódce LOL. Nasza przynajmnie pozwala tego uniknąć jak masz cos wystawione bo wjazd w przywódce daje ci duże bonusy i nie powinno być łatwo, pozatym zyskują na wartości karty typu inflirtacja, którą prawie każdy miał w tali w naszym gronie, tutaj widze że zupełnie nie przydatna to karta ...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 3:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

knifem4n napisał:
śłowa te nie oznaczają nic więcej jak " po tym jak działanie karty się zakończy" i nie nic wspólnego z tym o czym tu mówimy. a cała twoja zasada brzmi "co należy zrobić z kartą po tym jak ją zagrasz, bądz skończy ona swoje działanie. To chyba logiczne ( bo taki z ciebie logiczny chłopak ) że niektóre karty usuwa się z gry odrazu po zagraniu (intrygi) a inne usówa się gdy zostaną z niej usunięte bądz skończą działanie, jak karty dołączane które musisz wywalić wyrzeczeniem lub coś zapłacić.

To moje pytanie do Ciebie: kiedy się kończy działanie przewagi taktycznej (bo chyba z powodu tej karty ten spór) ?

PS. A ta metoda przeprowadzania ataków i najadów jest intrugująca Wink. Pewnie znacznie utrudnia rozgrywkę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 3:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam się koleś zapisz. Na dzień dobry ortografia. Nigdzie nie mówiłem że or once the effects of the card are completed= dosłownie po polsku "karta zostaje w grze, póki nie skończy się jej działanie". Bo słowo 'karta' jest podmiotem domyślnym, i w zdaniu angielskim nie występuje. Ale Ty pewnie o takich wynalazkach nie słyszałeś.
Ty to jesteś nadzdolny w jednym zdaniu przyznajesz mi rację i jej odmawiasz.
Piszesz:
knifem4n napisał:
"co należy zrobić z kartą po tym jak ją zagrasz, bądz skończy ona swoje działanie. To chyba logiczne ( bo taki z ciebie logiczny chłopak ) że niektóre karty usuwa się z gry odrazu po zagraniu (intrygi) a inne usówa się gdy zostaną z niej usunięte bądz skończą działanie...

co idealnie się zgrywa z tym co ja mówię, np. że Czas pokoju jest odrzucany na początku mojej tury (wtedy kończy się jego działanie).
Potem dokańczasz zdanie:
knifem4n napisał:
jak karty dołączane które musisz wywalić wyrzeczeniem lub coś zapłacić.

Z Twojego bełkotu wnoszę, że uważasz iż tekst or once the effects of the card are completed ma się tyczyć kart dołączanych.
W takim razie całe zdanie brzmi: Plus informuje cię, co należy zrobić z atutem, kiedy go zagrasz (lub po tym jak skończy się jego działanie).
Czyli kartę należy dołączyć (plus) po tym jak ją zagrasz lub po tym jak zakończy się jej działanie. Cudowna logika. Jestem pod wrażeniem.
Do reszty Twoich wypocin się nie odniosę, bo twierdzisz tam tylko, że jesteś mądry, a ja nie.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 6:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

knifem4n napisał:

Pozatym co do naszej gry, to my własnie tak gramy że w fazie ataków / najazdów wyznacza sie wszystkie cele naraz na początku, a potem rozstzyga pokolei według tego jak chce atakujący , ale i tak to nie ma znaczenia bo ostateczne rozstrzygnięcie następuje na samym końcu , czyli nie tracisz np modyfikatorów od innych jezdnych +1 np w triadzie jak 1 ci zejdzie. Ale to jest kwestia ustalenia bo w instrukcji nic na ten temat nie ma dokładniej.


Nie chcialem wtracac sie do tego sporu ale po tym tekscie to myslalem ze spadne z kszesla!
Wiesz co znaczy "Oznajmianie celu najazdu" ? napewno nie to samo co "oznajmnianie celów najazdu". A w instrukcji widnieje tekst "Oznajmianie celu najazdu". Co za tym idzie kazde miejsce najezdzane jest osobno i najazd lacznie z wyznaczaniem celu najezdzcow itd jest przeprowadzany osobno. I nie ma czegos takiego ze jak podczas najezdzania pierwszego miejsca zginie kawalerzysta to drugi kawalerzysta najezdzajac kolejne miejsce nadal dostaje za niego 1 do WB. To dopiero jest interpretacja wyssana z palca!

knifem4n napisał:

Twoja natomiast zasada wydaje mi sie totalnie lamerska, masz 3 wojowników to 2 niszczysz najpierw 2 budynki pokolei a potem 3 wjeżdzasz w przywódce LOL. Nasza przynajmnie pozwala tego uniknąć jak masz cos wystawione bo wjazd w przywódce daje ci duże bonusy i nie powinno być łatwo, pozatym zyskują na wartości karty typu inflirtacja, którą prawie każdy miał w tali w naszym gronie, tutaj widze że zupełnie nie przydatna to karta ...


tego tekstu natomiast zupelnie nie kumam... ale moze tylko ja...

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
banhus
Sierżant


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 148

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 6:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz napisał:


Nie chcialem wtracac sie do tego sporu ale po tym tekscie to myslalem ze spadne z kszesla!
Wiesz co znaczy "Oznajmianie celu najazdu" ? napewno nie to samo co "oznajmnianie celów najazdu". A w instrukcji widnieje tekst "Oznajmianie celu najazdu". Co za tym idzie kazde miejsce najezdzane jest osobno i najazd lacznie z wyznaczaniem celu najezdzcow itd jest przeprowadzany osobno. I nie ma czegos takiego ze jak podczas najezdzania pierwszego miejsca zginie kawalerzysta to drugi kawalerzysta najezdzajac kolejne miejsce nadal dostaje za niego 1 do WB. To dopiero jest interpretacja wyssana z palca!


wiesz nie musicie tak grać jak my , jest to moim zdaniem kwestia do ustalenia przed grą ale zwróce uwage na jedno spostrzeżenie a mianowicie : to tylko forma liczby pojedyńczej która nijak się ma do przeprowadzanych akcji.
Dlaczego na określenie najazdów forma tej tury brzmi "najazd" ? ( inny przykład ,dlaczego jest odrzucanie a nie odrzucenie?) ponadto każdy atak/najazd jest "roztrzygany" oddzielnie (czyli punkt 5 w ataku i 6 w najeździe ) a nie przeprowadzany oddzielnie

Dodane po 16 minutach:

Aksal_se napisał:

To moje pytanie do Ciebie: kiedy się kończy działanie przewagi taktycznej (bo chyba z powodu tej karty ten spór) ?

PS. A ta metoda przeprowadzania ataków i najadów jest intrugująca Wink. Pewnie znacznie utrudnia rozgrywkę.


pozwole sobie odpowiedzieć na to pytanie Cool tak jak ja to uważam:
działanie przewagi kończy się wraz z końcem pojedynku co nie oznacza że zostaje w grze do końca pojedynku/konfliktu . karta jest odrzucana i można natychmiast zagrać "ja to wezmę" i użyć jej ponownie

a apropo wyznaczania wszystkich naraz w kroku 1) to masz racje , znacznie utrudnia to rozgrywke bo trzeba się na wstępie dłużej zastanowić/zaplanować tak by wszystko się udało i najczęściej się nie udaje i robi się fajnie bo trzeba wiecej kombinować ( i w wielu przypadkach blefować
Cool ) w metodzie tej takie karty jak legionista tempariuszy , patriarcha , prorok i przede wszystkim pole minowe , błędne mapy no i nasza ulubiona Infiltracja o czym juz knifem4n wspomniał ,nabierają większego znaczenia

proponuje byście nie skreślali tej metody odrazu tylko dlatego że nigdy tak nie graliście ( czy dlatego że uważacie że to wbrew zasadą ) tylko spróbowali tak zagrać ,a gwarantuje wam że nie będzie łątwo ale zarazem ciekawiej
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 7:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dochodzę do wniosku że jedyne karty z którymi nie problemu to te którymi się nie gra Wink. Ani ja ani nikt z kim gram nie ma w tali ja to wezmę.
Ale gram tak. Że dopóki karta działa powinna się znajdować na stole. Czyli mniej więcej tak jak mówi Stawik.

A co do przeprowadzania ataków/najazdów tak ja Ty to spróbuję namówić znajomków żeby tak zagrać ale wątię żeby się zgodzili Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 7:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzisz Aksel? Niereformowalni. I tak z nimi w koło Macieju. Jeden mówi
knifem4n napisał:

co należy zrobić z kartą po tym jak ją zagrasz, bądz skończy ona swoje działanie. To chyba logiczne

A drugi dodaje
banhus napisał:
tak jak ja to uważam:
działanie przewagi kończy się wraz z końcem pojedynku co nie oznacza że zostaje w grze do końca pojedynku/konfliktu . karta jest odrzucana i można natychmiast zagrać "ja to wezmę" i użyć jej ponownie

Ja tak dyskutuję z moim 4-letnim synem. Ile razy bym mu nie tłumaczył, to i tak jego żołnierzyki są nieśmiertelne, a moje giną od pierwszego strzału. Very Happy
banhus napisał:
proponuje byście nie skreślali tej metody odrazu tylko dlatego że nigdy tak nie graliście ( czy dlatego że uważacie że to wbrew zasadą ) tylko spróbowali tak zagrać ,a gwarantuje wam że nie będzie łątwo ale zarazem ciekawiej

Ciekawiej też może być, jakby grać fabrykantami bez fabryk, jazdą bez stajni, albo że każde miejsce ma 100 WB. Ale nikt nie twierdzi, że jest to zgodne z zasadami, plując jadem na wszystkich myślących inaczej.
A Krok Najazd tak się nazywa, bo 'krok' to rzeczownik w liczbie pojedynczej. Nazywałby się Najazdy, gdyby określał wiele kroków, a nie jeden. Cool

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Lis 02, 2006 9:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja sie tak nad tym zastanwoilem... "nad najazdami i atakami" i mysle sobie ze moze faktycznie moze byc ciekawie... ale nadal bede obstawal ze w samych zasadach gry chodzilo o to ze kazdy atak/najazd jest przeprowadzany i rozstrzygany oddzielnie. co moim zdaniem potwierdza instrukcja, str. 28 i 29:

"Jeśli atakujesz w ciągu jednej tury więcej niż raz, każdy z ataków musi być przeprowadzony oddzielnie. Oznacza to, że jedna walka musi zostać zakończona, zanim rozpoczniesz inną.
Wojownik lub Grupa przeciwnika może zostać zaatakowana dowolną liczbę razy. Za każdym razem musi atakować inny Wojownik lub ina Grupa Ofensywna i każda walka jest rozstrzygana niezależnie od pozostałych."

oraz

"Walka przeprowadzana jest według następującego porządku:
1. Wyznaczenie Agresora i Obrońcy
2. Ustalenie Taktyki Walki
3. Porównanie Cech Wojowników
4. Modyfikacje Walki
5. Rozstrzygnięcie Walki"

Czyli jedna walka musi zostac zakonczona zanim rozpoczniesz inna... a powyzszy przyklad pokazuje ze walka konczy sie "Rozstrzygnięciem Walki"

A nie tak jak ktos wczesniej powiedzial ze rozstrzyganie walki jest na samym koncu kroku atak.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
knifem4n
Rekrut


Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 22

PostWysłany: Pią Lis 03, 2006 2:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz to twoje słowa :

Cytat:
Wojownik lub Grupa przeciwnika może zostać zaatakowana dowolną liczbę razy. Za każdym razem musi atakować inny Wojownik lub ina Grupa Ofensywna i każda walka jest rozstrzygana niezależnie od pozostałych.


zupełnie kolidują one z waszą zasadą rozgrywania walk, wyrażnie jest zaznaczone że każda walka jest NIEZALEŻNA od pozostałych, kolejny jeżdzca nie traci WB jeśli zginie jego kolega co też atakuje wcześniej... a wniosek z tego jeden, walki rozgryawne są naraz i nie mają na siebie żadnego wpływu...

Do stawika:

Cytat:
Z Twojego bełkotu wnoszę, że uważasz iż tekst or once the effects of the card are completed ma się tyczyć kart dołączanych.
W takim razie całe zdanie brzmi: Plus informuje cię, co należy zrobić z atutem, kiedy go zagrasz (lub po tym jak skończy się jego działanie).
Czyli kartę należy dołączyć (plus) po tym jak ją zagrasz lub po tym jak zakończy się jej działanie. Cudowna logika. Jestem pod wrażeniem.


Tak, własnie tak twierdze, zdanie które przytoczyłęś z instrukcji tyczy się ogólnie symboli na karcie, czyli "+" , "-" i "x"
i odpowiednio znaczy że przy x karta ma być anihilowana po zagraniu, dla - ma być odrzucona a dla + natomiast ma byc odrzucona po skończeniu działania. chyba nie trudno to wywnioskować ? to zdanie nic nam nie mówi o tym że karta ma być dołączona tylko mówi co się z nią robi po skończeniu działania, to że karty ze znaczkiem "+" są dołączane I ZOSTAJĄ W GRZE to oddzielna zasada ...

Gdyby twórcy gry chcieli by każda karta pozostawała w grze puki działa, to napewno zaznaczyli by to w oddzielnym zdaniu, a nie kazali nam sie domyślać z instrukcji na inny temat O_o.

Skończyłem z tobą dyskusje na ten temat bo jak już mówiłem twoje argumenty to tylko "gra słów" i są nic nie warte.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pią Lis 03, 2006 7:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, również mogę twierdzić, że Twoje argumenty są nic niewarte i w związku z tym moje są wszystko warte. Taka 'niepodważalna' argumentacja. Twisted Evil
Gadasz chłopie coś kompletnie bez sensu. Jest sobie zdanie: Symbol oznacza co należy zrobić (lub co należy zrobić). Są trzy symbole. Do dwóch symboli odnoszą się słowa ze zdania sprzed nawiasu, a do jednego symbolu z nawiasu?? To jest ta Twoja przejrzystość instrukcji, w której nikt nic nie musi się domyślać? To są dopiero szczyty logiki karkołomnej.
Gdyby miało być jak mówisz, to w ogóle nie byłoby tekstu or once the effects of the card are completed. Jeśli karty są sprzątane po zagraniu ten tekst jest zbędny. Instrukcja wtedy powinna wyglądać tak:
instrukcja napisał:
DALSZY LOS KATY: Zawsze po zagraniu karty coś się z nią dzieje. Ta ikona informuje cię, co należy zrobić z atutem, kiedy go zagrasz. W grze wyróżniamy trzy takie ikony:
+ DOŁĄCZ. Ta karta zostaje na stałe dołączona do atutu lub rzeczy, na którą została zagrana.Od tej pory karta jest uważana za dołączoną/dodaną. Dołączona karta może być odrzucona tylko w wyniku działania innych kart, bądź kiedy odrzucany jest atut, do którego została dodana (w takim przypadku należy odrzucić wszystkie dołączone karty).
- ODRZUĆ. Karta odkładana jest na stos kart odrzuconych
X ANIHILUJ. Karta odkładana jest na stos kart anihilowanych. Zostanie usunięta z gry i nie może już do niej powrócić. ...

Wszystko jasne i przejrzyste, nie trzeba dodawać żadnych tekstów o długości działania karty. Ale to zdanie jest i coś oznacza.
Zauważ, że w sekcji DOŁĄCZ jest dokładnie powiedziane, kiedy karta przestaje działać, i co wtedy należy z nią zrobić. Nie trzeba do tego żadnych karkołomnych struktur wcześniej. Ergo: kwestia o zakończeniu działania dotyczy kart odrzuconych i anihilowanych.

Dodane po 3 minutach:

banhus napisał:
Stawik skończyłem z tobą dyskusje frajerze więc nie cytuj mnie

Jesteś tu więc będę Cię cytował, jeśli będziesz się wypowiadał. Pogódź się z tym, albo zamilknij. Twoje słowa to nie święta wyrocznia, każdy ma prawo polemizować.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Nie Gru 11, 2016 7:03 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
knifem4n
Rekrut


Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 22

PostWysłany: Pią Lis 03, 2006 3:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz napisał:
Cytat:
Nie chcialem wtracac sie do tego sporu ale po tym tekscie to myslalem ze spadne z kszesla!
Wiesz co znaczy "Oznajmianie celu najazdu" ? napewno nie to samo co "oznajmnianie celów najazdu". A w instrukcji widnieje tekst "Oznajmianie celu najazdu". Co za tym idzie kazde miejsce najezdzane jest osobno i najazd lacznie z wyznaczaniem celu najezdzcow itd jest przeprowadzany osobno. I nie ma czegos takiego ze jak podczas najezdzania pierwszego miejsca zginie kawalerzysta to drugi kawalerzysta najezdzajac kolejne miejsce nadal dostaje za niego 1 do WB. To dopiero jest interpretacja wyssana z palca!


Chwile pużniej napisał:
Cytat:
Wojownik lub Grupa przeciwnika może zostać zaatakowana dowolną liczbę razy. Za każdym razem musi atakować inny Wojownik lub ina Grupa Ofensywna i każda walka jest rozstrzygana niezależnie od pozostałych.


Wyssana z palca ?? dopiero twoja interpretacja jest wyssana z palca, wyrażnie sam zaznaczyłęś że confikty są od siebie całkowicie NIEZALEŻNE więc chyba nie musze sie dalej przekonywać że jezdny nie traci WB jak zginie jego kolega z 2 grupy który był z nim na oddziale na początku ataków. Jak nadal uwazasz to za nie wyjaśnione to musisz mnie inaczej przekonać.

Natomiast stawik napisał:
Cytat:
Cytat:
banhus napisał:
Stawik skończyłem z tobą dyskusje frajerze więc nie cytuj mnie


Jesteś tu więc będę Cię cytował, jeśli będziesz się wypowiadał. Pogódź się z tym, albo zamilknij. Twoje słowa to nie święta wyrocznia, każdy ma prawo polemizować.


Z tobą człowieku nie da sie polemizować bo jestes aroganckim głupcem co nie przyjmuje do siebie oczywistych argumentów i twardo ostaje przy swoim gadająć totalne bzdetym, zajrzałem do instrukcji , którą nie łatwo było mi znależć i przytoczyłem zdanie o którym mówisz:
Cytat:
Wszystko jasne i przejrzyste, nie trzeba dodawać żadnych tekstów o długości działania karty. Ale to zdanie jest i coś oznacza.
Zauważ, że w sekcji DOŁĄCZ jest dokładnie powiedziane, kiedy karta przestaje działać, i co wtedy należy z nią zrobić. Nie trzeba do tego żadnych karkołomnych struktur wcześniej. ERGO: KWESTIA O ZAKONCZENIU DZIAŁANIA DOTYCZY KART ODRZUCONYCH I ANIHILOWANYCH.

Szkoda że pominołeś następne zdanie z instrukcji które dokładnie wyjaśnia jakich symboli dotyczy to zdanie i twardo ostajesz że dotyczy tylko x i -. natomiast prosze to następne zdanie które znajduje się pod twoim w instrukcji, chyba naumyślnie je przegapiłeś ?
Cytat:
dalszy los kart. zawsze po zagraniu karty coś się z nią dzieje. Ta ikona informuje cię, co należy zrobić z atutem, kiedy go zagrasz ( lub po tym jak skończy się jego działanie ). w grze wyróżniamy 3 takie ikony ...


Tak więc widać jakich icon dotyczy twoje zdanie i chyba nie trudno wywnioskować że 1 częsc tyczy się odrzucanych i anihilowanych a 2 częsć dołączonych.

Natomiast rozumująć twoją chorą logiką :
Cytat:
Gdyby miało być jak mówisz, to w ogóle nie byłoby tekstu or once the effects of the card are completed. Jeśli karty są sprzątane po zagraniu ten tekst jest zbędny.


Jest zbędny ? to wtakim razie gdyby nie było tego zdania oznaczło by to że karty dołączone również są odrzucane po zagraniu, natomiast efekt ich działania utrzymuje się w grze doputy dopuki nikt nie rzuci wyrzeczenia lub inaczej nie usunie ich efektu. Co kolodowało by z zasadą o której sam mówisz że karta dołączona jest odrzucana gdy skończy działanie ...

Inny przkład twojej chorej logiki:

Skoro te karty zostają w grze to takim razie karty można je usówać zagrywająć na nie wyrzeczenie ?? np na przewage taktyczną ?? czy na berserk LOL ?

skończ już tą dyskusje bo nikogo nie przekonasz do tej totalnie bzdetnej logiki tylko dlatego że tak ci łatwiej grać...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group