Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Centrum Dowodzenia a Spojrzenie w Przyszłość / Jasnowidzenie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blitzkrieg
Szeregowy


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 63

PostWysłany: Pon Kwi 04, 2011 10:53 pm    Temat postu: Centrum Dowodzenia a Spojrzenie w Przyszłość / Jasnowidzenie Odpowiedz z cytatem

Oto oryginale opisy kart:

NIGDY WIĘCEJ:
Play at any time. You may look through any player's discard pile and annihilate any two cards. You must then annihilate the top card of your draw pile (do not look at it).

UTRATA POTENCJAŁU
Play at any time. You may look at any one player's hand. For every 3 Gold Units you spend, you may discard one of the cards. For every 6 Gold Units your spend, you may annihilate one of the cards.

SPOJRZENIE W PRZYSZŁOŚĆ:
PROPHECY. While in play, all your opponents must keep their hands face-up on the table, for all to see. You must pay 4 Gold Units at the beginning of each of your turns to keep this card in play. If you do not pay, this card is discarded.

JASNOWIDZENIE*:
DARK SYMMETRY. Bestow on your INFANTRY. Whenever this warrior is involved in combat or a raid, its opponent's controller must reveal his or her hand for all to see until the conflict is over.

OŚWIECENIE*:
Play at any time. All players, except you, must place their hands face-up on the table, for all to see, until the beginning of your next turn.

*Brakuje tu jednoznacznego wskazania za czyją przyczyną przeciwnik musi okazać karty: za sprawą gracza czy za sprawą karty. Jednak w przypadku Jasnowidzenia należy trzymać się reguły, że intrygi o działaniu permanentnym są nadrzędne wobec jakichkolwiek innych kart.)

KONSEKWENCJE:
Attach to your Commander at any time. While attached, for every 3 Gold Units you spend, you may annihilate any one attachment in play. You must also annihilate the top card of your deck for each attachment you annihilate (do not look at the card).

CENTRUM DOWODZENIA:
Initial Cost: 3. While in your Turf, no other player may look at, affect or manipulate your hand, draw pile or discard pile, unless you allow it to happen.

_____________________________________________________________
Co z tego wynika??

Załóżmy, że…
Masz Centrum Dowodzenia, a ja chce zagrać na ciebie Nigdy Więcej czyli przenieść 2 karty z twojego stosu odrzuconych do stosu anihilowanych to JEST to manipulacja na którą Centrum Dowodzenia nie pozwala.


Ale wyobrazimy sobie sytuację inną:
Otóż drogi kolego wyłożyłeś na stół dobrobyt a ja Zagrałem na niego Wyrzeczenie czyli dokonałem manipulacji na twoim stosie kart anihilowanych sprawiając że powiększył się o Dobrobyt Smile


Idąc dalej tym rozumowaniem…

Jeśli masz Centrum Dowodzenia to tylko ty sam możesz legalnie zagrać Wyrzeczenie na swój Dobrobyt.

Inni gracze mogą ci go usunąć wyłącznie Konsekwencjami bo jest to intryga permanentna
a więc jej działanie jest ważniejsze od działania Centrum Dowodzenia (tak jak Brak Żywności jest ważniejszy od Centrum Obrony).

Wynika z tego że również działanie Spojrzenia w Przyszłość jest ważniejsze od Centrum Dowodzenia, gdyż Spojrzenie to także karta permanentna.

Tak więc Centrum Dowodzenia CHRONI przed: Nigdy Więcej, Utratą Potencjału oraz Wyrzeczeniem zagrywanym na karty dołączane, pochodzące z talii gracza, który ma w swojej osadzie Centrum Dowodzenia.
Centrum NIE CHRONI natomiast przed: Konsekwencjami i Spojrzeniem w Przyszłość oraz Jasnowidzeniem ale tylko dlatego, że są to intrygi permanentne!

_________________
Nie kwestionuj moich kwestii,
bo tak ci? za?yj?, ?e b?dziesz w szoku, jak si? zszokujesz, gdy b?dziesz za?yty
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sylwia



Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pią Gru 09, 2016 2:54 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Kwi 05, 2011 12:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Blitzkrieg, powinieneś studiować filozofię, a nie historię sztuki, masz predyspozycje do dzielenia włosa na czworo.
Po pierwsze Twój przykład z Dobrobytem jest do bani, bo Centrum nie chroni przed manipulacjami na stosie kart anihilowanych.
Po drugie, przy takim pokręconym rozumowaniu, nikt nie może zabić Ci wojownika, bo wtedy "manipuluje" twoim stosem kart odrzuconych. Tiaaaaaa...
Więc uproszczę rozumowanie: Centrum Dowodzenia chroni przed działaniem tych kart (patrz zasady forumowe), bo to się wydaje rozsądne.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Blitzkrieg
Szeregowy


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 63

PostWysłany: Sro Kwi 06, 2011 1:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie chodziło mi tu o żadne decydujące rozstrzygnięcie. Chciałem zwrócić uwagę na to jak szeroko można interpretować sformułowanie: że ,,gracz nie może manipulować,,
Stawik napisał:

Twój przykład z Dobrobytem jest do bani, bo Centrum nie chroni przed manipulacjami na stosie kart anihilowanych.

No OK, "stos anihilowanych" to słownikowy błąd, ale chodziło mi o wyjaśnienie mechanizmu a wiedzę że zrozumiałeś i o to chodziło.

I dodam jeszcze, że choćby dla samego tego komentarza warto było zakładac ten wątek Very Happy

Stawik napisał:
przy takim pokręconym rozumowaniu, nikt nie może zabić Ci wojownika, bo wtedy "manipuluje" twoim stosem kart odrzuconych.

_________________
Nie kwestionuj moich kwestii,
bo tak ci? za?yj?, ?e b?dziesz w szoku, jak si? zszokujesz, gdy b?dziesz za?yty
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group