Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Motywacja i wojna błyskawiczna
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jak dzia?aj? Motywacja i Wojna b?yskawiczna
Karty umożliwiają 2 razy więcej ataków/najazdów efekt należy mnożyć, można zagrywać kilka kopii tej samej karty
36%
 36%  [ 4 ]
Karty umożliwiają 2 razy więcej ataków/najazdów, efekty kilku kopii kart nie kumulują się
18%
 18%  [ 2 ]
Karty umożliwiają dodatkowy atak/najazd, kilka kopii tej karty sumuje się
36%
 36%  [ 4 ]
Karty umożliwiają dodatkowy atak/najazd, efekty kilku takich samych kart nie kumulują się
9%
 9%  [ 1 ]
Wszystkich Głosów : 11

Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 10:01 am    Temat postu: Motywacja i wojna błyskawiczna Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz napisał:

Chcialbym wiec zapytac ja gracie tam u was... czy jesli np mam gomoryjskiego ktory moze najezdzac 2 razy to po zagraniu wojny blyskawicznej moze on najezdzac 4 razy? A skolei wojownik mogacy atakowac dwa razy po zagraniu moze atakowac 4 razy? Moim zdaniem w takiej sytucja karta typu wojna blyskawiczna na gomora czy motywacja na woja atakujacego 2 razy poprostu nie dzialaja i tak tez gramy u nas. A motywuje to inna karta, a mianowicie dwururka. Poniewaz ona tez umozilia podwojny atak tyle tylko ze na niej jest jasno napisane ze jesli wojownik moze juz atakowac wiecej niz razy w turze to efekty te sie kumuja, natomiast na kartach typu motywacja czy wojna blyskawiczna nie ma nic na temat kumulacji. I taka wlasnie zasade stosujemy. A wy? Smile

My bez głębszej analizy od zawsze stosowaliśmy te karty tak, że one podwajają zdolności do ataków/ najazdów. Przemawia za tym mocno interpretacja sytuacji Wojna błyskawiczna + Cain na stronie twórców. Tam podają, że woje moga czterokrotnie najeżdżać.
Interpretując karty zawsze staramy się dojść, co też autor miał na myśli, wierząc, że twórcy mieli jakąś spójną wizję. I tak np. zmianka, która przerywa walkę jest dla nas niemądra, bo co za różnica, czy Obrońca jest w Oddziale czy na Pograniczu? Ale tę zasadę stosujemy.
Wygląda na to, że autorzy gry zrobili te karty w zamyśle jako 'podwajające zdolność', tak jak i dwururkę. A w napisie się pomylili (nie tylko w tym zresztą :/ ) i napisali '2 razy'.
A wy jak uważacie?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 2:03 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 11:01 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja nie zagłosuję, ponieważ powinno być jeszcze: "dają możliwość maksymalnie 2 ataków/ najazdów" Czyli jeżeli Grinder ma 4 ataki, to motywacja nie degraduje mu do 2! Wiadomo, ze wtedy zagranie tej karty jest bez sensu.
Tak naprawdę sam nie wiem co o tym sądzić. Z Wicem grałem tak jak Wy, potem z jeremiaszam też do mpewnego czasu, kiedy zaczęliśmy się nad tym zastanawiać.
Chyba przychylę się do reszty jeżeli mi sie nie wyklaruje:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 2:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, nigdy na to nie zwróciłem uwagi a tu takie jajo!
Logicznie rzecz biorąc napisali "Wszyscy twoi wojownicy mogą w tej turze przeprowadzić dwa najazdy" - czyli nie ważne czy masz 5 Blitztanków, 5 ukrytych ostrz i coś tam jeszcze - bo możesz wszystkimi najechać tylko na dwa cele. Co innego by znaczyło gdyby napisali "KAŻDY z twoich wojowników może przeprowadzić dwa najazdy", a jeszcze co innego gdyby było napisane, że liczba najazdów jakie mogą przeprowadzić twoi wojownicy ulega podwojeniu - ta karta pięknie może być zastosowana jako hamulec na przeciwnika!!

Twisted Evil
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
diaphragma
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 129

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 3:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak pamiętam turniej, w którym grałem Cainem i musiałem wygrać trzecią gre w grupie aby z niej wyjść. Nie będę się rozpisywał o sytuacji na planszy bo jej nie pamiętam ale rzuciłem Wojnę Błyskawiczną i z racji tego, że nie atakowałem miałem komfort psychiczny i mogłem spokojnie wygrać. Tylko wydaje mi się, że w tym momencie Wojna Bł. nic nie daję bo skoro i tak mogłem dwa razy najeżdżać Confused

Co do ankiety to się nie wypowiem bo wydaję mi się, że w tym przypadku Cain + wojna = sam Cain. PS. Zakładam w obu przypadkach pominięcie kroku Atak Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 4:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

diaphragma napisał:
Tylko wydaje mi się, że w tym momencie Wojna Bł. nic nie daję bo skoro i tak mogłem dwa razy najeżdżać Confused

Nie bądźmy takimi pesymistami. W końcu interpretacja leży w naszych rękach. Ja uważam, że intencją twórców było dublowanie zdolności, więc tego się trzymajmy, niezależnie od tego jak niefortunnie sformułowano napisy na tych kartach.
FAQ of Game Master napisał:

CAIN MOURNER
Is BLITZ cumlative with Cain Mourner's ability?
Yes, the effects are cumulative, and your warriors may raid 4 times

No powiedzcie mi w jaki sposób one mogą być 'cumulative' skoro 'they may raid twice' (Cain) i 'may raid twice this turn' (Wojna błyskawiczna).
Tu mogą dwa razy i tu mogą dwa razy. To jak w sytuacji:
-'mamo, mogę iść na dyskotekę?'
- 'tak, możesz'
- 'ale na pewno?'
- 'tak na pewno!'
twierdzić, że możesz iść na 2 dyskoteki, bo mama dwukrotnie wyraziła zgodę.
Widac wyraźnie, że interpretacja twórców mija się z tym co jest na kartach napisane. A ja nawołuję do tego, żeby nie psuć ich roboty. Jeśli jednak większośc zdecyduje, że Motywacja i Wojna umożliwiają '2 i kropka' ataków/ najazdów, to ja będę lobbować za zmianą interpretacji Zmiany rozkazów. Wg mnie idiotyczna jest większość sytuacji przerwania walki z powodu przeniesienia jednego wojownika. Np. 5ciu wojowników atakuje jednego. Jeden z tych pięciu nagle dostaje rozkaz od wodza 'won do domu' i mówi 'cześć chłopaki'. Na to reszta 'o, idziesz już? Eee, to klepanie tego tu już nie będzie takie zabawne' i przerywa atak. Normalnie jak w życiu, nie?
A na zmianie rozkazów ani w instrukcji nie ma ani słowa o takim działaniu, to tylko i wyłącznie interpretacja twórców.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 4:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słuchajcie- zajrzałem na ccg żeby zobaczyć skany ang. W obu tych kartach jest napisane "..may attack/raid TWICE this turn.".
"Twice" czyli PODWÓJNIE a nie 2 razy. Niedbałe polskie tłumaczenie:/
Znaczy to, że każdy może zaatakowac 2 razy (podwójnie). Inaczej Motywacja i Wojna błyskawiczna byłaby cieńka jak barszcz..

Z kolie na karcie Caina jest napisane, może najechać 2 razy ale nie musi!
Jak nie musi to może normalnie przeprowadzić atak i potem walnąć "Wojnę błyskawiczną".

P.S. poza tym popieram co napisał powyżej Stawik w tym samym momencie.

P.S. 2. zaraz zaraz czy to oznacza, ze Gomoryjski może atakować też więcej niż 2 razy? Hehhe po zagraniu na niego Blitza ma już 4 najazdy. Dać mu jeszcze Przeraźliwy Szał i dosłownie walec z 18 WB, który jeździ po osadzie przeciwnika Razz


Ostatnio zmieniony przez Dungal dnia Pon Wrz 25, 2006 4:23 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
diaphragma
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 129

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 4:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik napisał:

Jeden z tych pięciu nagle dostaje rozkaz od wodza 'won do domu' i mówi 'cześć chłopaki'. Na to reszta 'o, idziesz już? Eee, to klepanie tego tu już nie będzie takie zabawne' i przerywa atak. Normalnie jak w życiu, nie?


Hehehehehe ale się uśmiałem...

Dziwna jest ta interpretacja ale tak od jakiegoś czasu grywaliśmy. Myśle, że trzeba się nad tym poważnie zastanowić. Rozumiem przeniesienie jednego przy walce 1 vs. 1. Sorry ale jak drugi spierdzielił to chyba nie trzeba tłumaczyć że to koniec konfliktu.
Co innego w sytuacji opisanej przez Stawika.

Jak grywali inni ze Zmianką????
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 4:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak samo Smile Jak atakowała grupa i jeden spierdzielił a reszta ma mniej WB to dostają w pape i tyle. Moze zrobimy z tego chata? Razz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
diaphragma
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 129

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 4:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dungal napisał:
Tak samo Smile Jak atakowała grupa i jeden spierdzielił a reszta ma mniej WB to dostają w pape i tyle.


U nas też się kiedyś tak grywało, dopóki nie ta dziwna interpretacja. Można wtedy było zrobić tak jak napisał Dungal. Jeden się cofnął a reszta umierała i trafiała na stos kart odrzuconych lub w inne stosowne miejsce.

Dungal napisał:
Moze zrobimy z tego chata?


Pomysł ciekawy ale chyba za mało chętnych, przynajmniej narazie SmileSmile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 4:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dungal napisał:
Słuchajcie- zajrzałem na ccg żeby zobaczyć skany ang. W obu tych kartach jest napisane "..may attack/raid TWICE this turn.".
"Twice" czyli PODWÓJNIE a nie 2 razy. Niedbałe polskie tłumaczenie:/

No fakt, zarzuciłem w slowniki.onet pl i otrzymałem:
Wyniki tłumaczenia: twice
angielsko-polski

twice (Ectaco-Poland)
adv,
1 podwójnie
2 dwukrotnie
3 dwa razy

A mnie tak tak nauczyli w szkole, że twice=2 razy i się nad tym głębiej nie zastanawiałem. Bo napis angielski czytałem już wielokrotnie. Ostatnio jak tylko jakaś karta wypływa, to najpierw ją czytam po angielsku, jak mam dostęp do źródła, to średnio mnie obchodzi co MAGicy wymyślili.
Więc zastanawiamy się w ogóle nad tym skutkiem mojego niedouczenia. Twice=podwójnie i z bani. Admin, możesz zamknąć temat Smile

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Gość






PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 10:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no dobra.
post zaczal sie od zacytowania mnie... ale nikt nie wspamniaj nic o dwururce...
wiec? na niej jest mowa o kumulacji. Na innych kartach nie ma...
??
Powrót do góry
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 10:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sorka to ja pisalem wczesniej jako gosc... zapomnialem sie zalogowac Smile
_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 10:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz napisał:
no dobra.
post zaczal sie od zacytowania mnie... ale nikt nie wspamniaj nic o dwururce...
wiec? na niej jest mowa o kumulacji. Na innych kartach nie ma...
??

Moim zdaniem to jak z konikami i żandarmami. Podczas robienia gry kolesie wpadli na pomysł, że jedni dodają drugim.
Potem jakiś tester z głupia frant zapytał: 'a czy sami sobie nie dodają?',
twórcy 'nie, nie dodają, zapiszmy to na karcie',
potem inny tester 'ale przecie tam pisze, że za other koniki',
twórcy 'a ch... już napisaliśmy niech będzie'
No i mamy koniki i żadndarmów działających tak samo, a z innymi napisami. Tak samo myślę jest z dwururkami i Motywacją oraz Wojną błyskawiczną. Ktoś wpadł na pomysł, żeby napisać o kumulowaniu, a ktoś inny potem stwierdził 'no przecież twice znaczy podwójnie, nie trza jeszcze zbędnego tekstu dodawać'. I efekt mamy jaki mamy. Mnie się wydaje, że oni tą grę strasznie szybko wydawali i stąd jest trochę errorów. Dopisanie zbędnego zdania w porónaniu ze zwinięciem ikonki Palankinowi, to betka.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Wto Wrz 26, 2006 8:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"All your warriors may raid twice this turn" - tak brzmi całe zdanie - wszyscy twoi wojownicy mogą najechać dwa razy w tej turze. Nie napisali, że "Each of your warriors may raid twice this turn" ani tym bardziej "Number of raids for each of your warriors is doubled". Tak, że ja wiem jaki był zamiar twurców gry - chcieli zapewne podwoićliczbę możliwych najazdów ale jakoś nie umieli tego naszrajbować. No trudno, podobnie zresztą z Suszą i takimi tam - nie wydaje mi się żeby chcieli w trakcie odrzycania danej karty odrzucać wszystkie które wymagają w przypadku suszy ikonek z jedzonkiem. A może twórcy specjalnie tak zrobili, a może po prostu nie zwrócili na to uwagi, a być może ludziki zamieszkujące Polskę są najmądrzejsi na Świecie!!


A jeszcze co do zmianki - oczywiście jeden się cofnął - to na zasadzie ja nie biore udziału w ataku bo mi się chce siku i ide w defenz - ale ten kto zostanie na polu walki to musi dalej walczyć - po prostu kolega go olał. U nas nigdy nie było z tym problemów.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 2:03 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Wrz 26, 2006 9:27 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można to też spokojnie przetłumaczyć - wszyscy twoi wojownicy moga najeżdżać podwójnie, i tego bym się trzymał. Tylko wtedy interpretacja twórców sytuacji Cain+wojna ma sens.
A zmiankę bym zostawił może w spokoju. Jak tak twórcy chcieli, to pewnie jest w tym jakiś głęboki sens, niedostępny dla wszystkich śmiertelników.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group