Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ekonomiczne planowanie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 10:31 am    Temat postu: Ekonomiczne planowanie Odpowiedz z cytatem

Działanie kilku kopii tej karty kumuluje się czy nie?
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Nie Gru 11, 2016 7:01 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Seku
Szeregowy


Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 54

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 11:01 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dziłanie kilku zaliczek kumuluje się czy nie? Działanie kilku naszych wól kumuluje się czy nie.

Z tego co się orientuje karty dołączone za wyjątkiem tych na których jest sprecyzowane że ich działanie się kumuluje (cena wojny, dobrobyt) nie powinno się kumulować.

Jak chcemy tworzyć zasady to takie raczej ogólne a nie szczegółową interpretację każdej małej karty.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 2:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie do końca się zgadzam z tym co mówisz.
Dlaczego akurat dołączane karty? Na Obwodzie Defensywnym nie ma nic o kumulacji, wedle Twojego rozumowania to znaczy, że mając 4 Obwody na Kopalni i tak ma ona 20 WB? Albo z dwiema Milicjami za 5 złota ma 15WB?
Twórcy gry dość oszczędnie używają pojęcia kumulacji. I wprowadza to konfuzję. Wg mnie właśnie najbardziej mylne są teksty na Cenie Wojny i Dobrobycie. Przecież i bez tych tekstów logiczne jest, że za każdą z tych kart ciągnie się jedną mniej/więcej.
Jest kilka przykładów kumulacji w zasadach i FAQ i z nich wyłania się jedna generalna zasada - jeśli zdrowy rozsądek i inne zasady dopuszczają kumulację, to się kumuluje.
Według mnie wiele zasad jest wprowadzonych właśnie po to, żeby ograniczyć kumulację - że można mieć tylko jedną Harmonię określonego rodzaju, że można używać tylko jednej sztuki danego ekwipunku, że masz jeden Obóz Szkoleniowy na Przynależność itp.
A tam gdzie zasady tego nie ograniczają - jest dozwolona.

I moje pytanie wypływa jedynie z tego, że efekt Ekonomicznego Planowania bardziej wypływa z faktu nie wykonania akcji i jest niezależny od ilości kopii tej karty - w odróżnieniu od Obwodu, Odkrycia Wroga i podobnych im kart.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 9:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podyskutujemy Wink

Ekonomiczne planowanie z angielska:

Cytat:
Attach to your Commander at any time. While attached you may choose to perform no actions during your Perform Actions step and gain 5 Gold Units instead.


W moim rozumieniu, dopóki ta karta jest dołączona do Twojego Przywódcy, możesz pominąć krok wykonywania akcji, aby uzyskać 5 sztuk złota. Czyli karta pozwala de facto "zamienić" krok wykonywania akcji na złoto. Jeśli masz w grze 5 Ekonomicznych Planowań, wciąż masz na wymianę 1 krok wykonywania akcji. Możesz pominąć co najwyżej jeden krok wykonywania akcji, bo od kopii kart w grze tych kroków nie przybywa, czyli otrzymujesz 5 GD.

Poza tym Stawik sam odpowiedziałeś na pytanie:

Cytat:
efekt Ekonomicznego Planowania bardziej wypływa z faktu nie wykonania akcji i jest niezależny od ilości kopii tej karty


Skoro efekt jest niezależny od ilości kopii karty, to jak mamy to kumulować?

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group