Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Avangarda - upgrade zasad
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Cze 02, 2010 8:47 pm    Temat postu: Avangarda - upgrade zasad Odpowiedz z cytatem

Oto zmiany do zasad forumowych, które będą obowiązywać na Avangardzie:
-------------------
Błędne mapy
Można je rzucać tylko po wyznaczeniu najeźdźców, a przed fazą modyfikacji. Nowym celem najazdu może być możliwe do najechania miejsce znajdujące się w dowolnej Krainie (oprócz oczywiście Krainy najeżdżającego).

Wieża strażnicza
Umożliwia ataki wojownikom, którzy normalnie nie mogą zaatakować i w sytuacjach w których normalnie nie mogą zaatakować, np. Corariusowi, Łzie, Męczennikowi atak na Pojazd czy Piechotę, atak na Proroka czy wojowników chronionych przez Legionistów 'poza kolejnością' itp. Jedyne warunki to obecność wojownika na Oddziale i posiadanie Taktyki identycznej z właśnie dokonywanym najazdem.

Odkrycie Słabości Przeciwnika/ Odkrycie Prawdziwego Wroga
Działają na wszystkich wojowników, nawet o Przynależności innej niż Horda Półksiężyca.

Gabriel
Można dobierać po jednej karcie w kroku Dobierania, dopłacać i dobierać kolejne. Nie może w trakcie dobierania zagrywać żadnych kart.

Solidarność, Żołnierz+Centrum Szkolenia Marynarki+Żeglarz oraz podobne wypadki
Wyrzeczenie/Terroryzm=rozpad grupy. Innymi słowy, ustanie działania jakiejś zewnętrznej karty, która umożliwiała powstanie jakiejkolwiek Grupy, powoduje rozpad tejże Grupy.

Błogosławiona Łza a wykluczenie z najazdu
Jeśli Błogosławiona Łza została wyznaczona do najazdu to jej los jest przesądzony. Niezależnie od wyniku najazdu - czy padło Skupienie, Łapówka, Zdrajca, Cięcie, Upadek itp, itd. - zostaje ona anihilowana.

Męczennik a wykluczenie z ataku
Jeśli Męczennik został wyznaczony do ataku to jego los jest przesądzony. Niezależnie od wyniku ataku - czy padła Zmianka, Ucieczka, Czas Pokoju, itp, itd. - zostaje on anihilowany.

Zaciekły najazd
Ta karta działa na jeden najazd. Należy zagrać tę kartę przy ogłaszaniu najeźdźców. Na Oddziale NIE musisz mieć żadnych wojowników! Każdy z Wojowników z twojego Pogranicza nie będący członkiem Grupy Defensywnej może wziąć udział w tym najeździe.

Zły Front a Błogosławiona Łza/Infiltracja/Jaeger+Corarius/drugi najazd Gommorów
Zastosowanie wyżej wymienionych kart umożliwia najechanie miejsca chronionego Złym Frontem.

Pozbycie się Nasza Wola nie Zna Granic w trakcie konfliktu
Zniknięcie z gry Naszej Woli nie powoduje wycofania zapłaconego złota. Pozostaje ono na wojowniku/ach i do końca konfliktu zwiększa jego/ich WB.

Najeżdżanie Przywódcy
Wodza można najechać jeśli w Krainie nie ma żadnych miejsc możliwych do najechania w normalnych warunkach, tzn. bez użycia zdolności specjalnych kart. W szczególności można najeżdżać wodza, jeśli w Krainie są tylko miejsca ze Złymi Frontami, otoczone Niezniszczalnymi Skałami.
Nie można najechać Przywódcy, gdy w Krainie są inne miejsca, nawet jeśli żadne miejsce nie sąsiaduje z wodzem.

Skromne zwycięstwo a WB zabitego
Skromnym Zwycięstwem zdobywasz tyle PZ ile wynosi bazowe WB zabitego wojownika, niezależnie od działania innych kart/zdolności, które modyfikują bazowe WB. Czyli niezależnie czy przed chwilą zabity Nassal miał Wszystkim Po Równo i WB Uroxa, był zamieniony w Pretora i miał WB Pretora i tak dostajesz za niego 3 PZ. Podobnie z Męczennikiem - zawsze otrzymujesz za zabicie Męczennika 9WB, niezależnie czy zginął w obronie czy w ataku.

Kłopoty z Księgami
Kłopoty należy zagrać w czasie bilansu, najlepiej na samym początku (a nie po tym jak kolo z Notre przez 5 minut biedzi się ze zbilansowaniem). Są kartą permanentną, działają do początku twojej tury i do tej pory mają wisieć na stole. Gracz poddany działaniu Kłopotów nie może zagłodzić żadnej karty (wszystkie są zbilansowane). Można je zagrać w czasie bilansu spowodowanego przez Przelicz To! Na gracza zbilansowanego Kłopotami, póki one działają nie można zagrać Przelicz To!

Gomory a sukces najazdu
Za kryterium sukcesu pierwszego najazdu Gomoryjskich Kastratów uznaje się zdobycie Punktów Zwycięstwa. Jeśli więc w wyniku pierwszego najazdu Gomory nie zdobyły punktów (Plany Zniszczenia, Terroryzm, itp.), drugi najazd nie może się odbyć

Zmiana wyglądu a samobójcy
Wojownicy ze Zmianą Wyglądu, którzy staną się samobójcami (Łza, Męczennik) ulegają anihilacji na takiej samej zasadzie jak samobójcy. Karty do nich dołączane są odrzucane.

Drżenie
Zgodnie z angielską wersją Drżenie można zagrać również na Miejsce w Krainie przeciwnika. Stawiając Miejsce musisz przestrzegać legalności: Miejsce musi przylegać bokiem do innej karty w Krainie, musi być przestrzegana Liczba Sąsiadów.

Zaciekły najazd a zdolność Gomoryjskich Kastratów
Jeżeli pierwszy najazd Kastratów z użyciem Zaciekłego Najazdu zakończył się sukcesem, to mogą skorzystać ze swojej zdolności i najechać przylegające miejsce, pomimo tego, że są na Pograniczu.

NOWE KARTY/ ZMIANY W KARTACH

Drier
Diuk Erich von Drier może zagrywać bez Fabryki karty ekwipunku każdej Przynależności oraz Wojowników każdej Przynależności, wymagających do wystawienia Fabryki.
Dostarczane ikony: ZŁ, ŻW, SU, SU, PA, PA, PA

Rozlewisko
Liczba sąsiadów: 3
Dostarczane ikony: 1 ŻW
Nieruchome. Umieść to miejsce w dowolnym legalnym punkcie w Osadzie jednego z graczy. Nie możesz umieścić go w sąsiedztwie Przywódcy. Rozlewisko nie może być celem najazdu i nie działają na nie żadne karty Intryg. Wszystkie Miejsca przyległe do Rozlewiska mogą stać się celem najazdu z wody, jeśli tylko Rozlewisko ma przynajmniej jedną odsłoniętą krawędź (nawet jeśli przyległe Miejsce nie ma żadnej odsłoniętej krawędzi).

Zaliczka
Zaliczka nie działa na karty intryg.

OGRANICZENIA TALII
- talia minimum 80 kart (zapobiega to nadmiarowi patów),
- Ograniczenie do 1 sztuki:
Plaga, Zdrajca, Czas pokoju, Brak Paliwa, Brak Żywności, Utrata Potencjału.
- Ograniczenie do 2 sztuk:
Skupienie, Pacyfista, Straszliwa Ulewa, Potężne Wichry, Bezkresne Morza.
- 1 działający Skład w Krainie (w talii można mieć więcej). Jeśli Skład jest odcięty i nie działa, można wystawić drugi. W momencie kiedy 2 lub więcej Składów na skutek dostawienia miejsc do odciętego Składu jest podłączonych do Linii Dostawczych gracz nie może używać żadnego Składu, dopóki nie będzie miał w Krainie tylko jednego działającego Składu (najłatwiej uzyskać to głodząc nadmiarowe Składy w bilansie).
-------------------------
Jestem otwarty na kilka punktów do negocjacji:
Drżenie - podobno w użyciu masowym jest masakrastyczne. Nie miałem okazji sprawdzić, bo sam mam zaledwie 2 sztuki. Możemy rozważyć ograniczenie.

Rozlewisko - może nie być, pod warunkiem, że przeciwnicy Rozlewiska zagrają sobie kilka gier, przetestują i faktycznie okaże się, że "ojej, jak tylko ktoś wystawi jedno Rozlewisko, to wygrywa grę, tak jest strasznie masakrastyczne"

Zaliczka - pomimo nowego działania mogę rozważyć przywrócenie ograniczenia combosa O+Z

Liczba ograniczenia powstrzymywajek - taka liczba jest mocno przetestowana w Częstochowie, Warszawie, na dwóch ostatnich turniejach. Działa. Ale może wzbudzi powszechny sprzeciw?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....


Ostatnio zmieniony przez Stawik dnia Czw Cze 03, 2010 9:00 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Czw Gru 08, 2016 9:05 pm    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
drumdaar
Sierżant


Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 107

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 7:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla mnie wiekszosc ok,
nawet to rozlewisko przetrawie jakos Razz

uwagi natomiast mam nastepujace:
- my z zaliczka nie dzialajaca na intrygi gramy od dluzszego czasu i mimo wszystko utrzymyjemy kombos z ograbieniem i... to sie bardzo dobze sprawdza

- proponuje w kartach ograniczonych dopisac 1x utrata potencjalu Razz
coby ktos przypadkiem nie pomyslal ze mozna z 5 wpasc na grande :]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 8:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O, dzięki Drum. Tak się skupiłem na powstrzymywajkach, że aż zapomniałem.

dodane po chwili
Sorki Marqwitch, ale usunąłem Twojego posta. Jak napisałem, to są zasady na turniej który organizuję, nie podlegają one dyskusji, możemy sobie o nich ewentualnie pogadać w innym wątku. Tutaj dyskutujemy jedynie to, co poddałem dyskusji.
I dyskutują Ci, którzy na turniej się wybierają Wink

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Marqwitch
Rekrut


Dołączył: 14 Maj 2010
Posty: 23

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 9:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A kto powiedział, że się nie wybieram?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 11:46 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie mam w zasadzie zastrzeżeń w tym wątku. Większość mi się podoba a resztę jestem w stanie zaakceptować Smile
_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
noz4
Sierżant


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 171

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 12:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marqwitch napisał:
A kto powiedział, że się nie wybieram?


Koleżanka predykcja Wink

Pozdr.

_________________
wtf czyli kurde bele
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Seku
Szeregowy


Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 54

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 12:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A Notre działa tak że 1 wojownikiem można powstrzymać powiedzmy 10 wykupując go i wystawiając od nowa? (powiedzmy za 20szz) To jest chyba oficjalna atm interpretacja forumowa i turniejowa?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 12:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdolność Notre do wystawiania wojów w dowolnym momencie nie działa w kroku Atak i Najazd (oraz pomiędzy nimi ponieważ pomiędzy nimi nic nie ma Wink ). To chyba wyjaśnia sprawę. Interpretacja, na którą gramy od wieków. Nie wyobrażam sobie innej.

Marqwitch zapraszamy, chętnie stawię czoła super cyctej Hrabinie Wink

Aha, Stawik - dopisz proszę, że w przypadku Wieży Strażniczej jedyne ograniczenie ataków to NIGDY, które na przykład stoi na Mastodoncie.

Podzielam zdanie Drumdara w kwestii zaliczki - tj. ograniczenie kombosa z ograbieniem pomimo nie działania zaliczki na intrygi.

Podpisuję się pod ograniczeniem Drżenia do 2 w talii.

Oddaję głos za Rozlewiskiem.

Ograniczenie powstrzymywajek sprawdza się jak dotąd doskonale - jestem również za.

_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 3:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marqwitch napisał:
A kto powiedział, że się nie wybieram?


No to zwracam honor. Ale nadal... dyskutujemy tylko punkty, które są dyskusji poddane.
Reszta jest bezdyskusyjna Twisted Evil

decado napisał:
Aha, Stawik - dopisz proszę, że w przypadku Wieży Strażniczej jedyne ograniczenie ataków to NIGDY, które na przykład stoi na Mastodoncie.

Dopisać mogę, ale to się rozumie samo przez się. W końcu jest to zasada z instrukcji.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 6:53 pm    Temat postu: Re: Avangarda - upgrade zasad Odpowiedz z cytatem

Stawik napisał:

Rozlewisko
Liczba sąsiadów: 3
Dostarczane ikony: 1 ŻW
Nieruchome. Umieść to miejsce w dowolnym legalnym punkcie w Osadzie jednego z graczy. Nie możesz umieścić go w sąsiedztwie Przywódcy. Rozlewisko nie może być celem najazdu i nie działają na nie żadne karty Intryg. Wszystkie Miejsca przyległe do Rozlewiska mogą stać się celem najazdu z wody, jeśli tylko Rozlewisko ma przynajmniej jedną odsłoniętą krawędź (nawet jeśli przyległe Miejsce nie ma żadnej odsłoniętej krawędzi).


pytanie: co znaczy ostatnie zdanie w nawiasie?
Czy to znaczy, że jeśli położę rozlewisko przy jedynej odsłoniętej krawędzi jakiegoś miejsca, czyniąc je tym samym obudowane z każdej strony, to i tak to miejsce można najechać z wody?

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Privian
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 230

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 7:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety tak Jeremiasz Exclamation
Stawik mi zafundował takiego combosa z Rozlewiskiem.
Dwa razy złoże rudy mi pojechał które było za wszystkich stron obudowane.

_________________
Skowyt si? Zbli?a!!!
-----------------------
Plan Your Escap!!!

www.grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 7:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znaczy się próbowałem dwa razy, ale tylko raz się udało Wink
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Seku
Szeregowy


Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 54

PostWysłany: Czw Cze 03, 2010 11:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ogólnie na Krakowskim turnieju była poruszona kwestia karty "zacznijmy od nowa". Co sądzicie o ograniczeniu tej karty np do 2-3 sztuk max?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pią Cze 04, 2010 8:40 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poczekamy z tym Seku. Rozmawiałem z Noz4 na ten temat i faktycznie, jak będą proxy, to trzeba to będzie ograniczyć.
Na pewno wszystko o zasadach będzie wiadomo w momencie zgłaszania na Avę, przed 18tym czerwca.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Czw Gru 08, 2016 9:05 pm    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Czw Cze 10, 2010 12:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak ktoś wyżej napisał, z większością się zgadzam a resztę jestem w stanie zaakceptować =]

Nie rozumiem jednego
Stawik napisał:
Na gracza zbilansowanego Kłopotami, póki one działają nie można zagrać Przelicz To!


Jak to "nie można" i przede wszystkim dlaczego ?
Imo "można" tylko tak jak w sytuacji z centrum/utratą czy skarbiec/ograbienie nie przyniesie to żadnego efektu.
___________

Drżenie - Aż tak masakryczne ona nie jest, ale karta jest potężna ;]
Jestem stanowczo przeciw ograniczeniu. Da się tą kartę skontrować, a gdy ją "przytniemy" do 2 w tali całkowicie straci sens i pozostanie tylko kolejnym bardzo rzadko używanym "dodatkiem".

Rozlewisko- w sumie czemu nie? ;] Kolejna taktyka może urozmaicić rozgrywkę.
Jednak najbardziej poszkodowani są tutaj Rasputini którzy mają bardzo mało opcji bronic się przed takimi najazdami, chyba że dodali byśmy im jakiś pojazd wodny, czyt. statek =P

Ograniczenie combo Z+O, a co powiecie na to, że w sumie, jednocześnie można używać 6 takich kart, czyli albo 5 i 1 albo po 3, albo w stosunku 4 do 2. W zależności jakby ktoś decka składał.

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group