|
Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Forum fanów karcianki Dark Eden
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Czw Lut 04, 2010 8:10 am Temat postu: Solidarność |
|
|
Zagrałem sobie wczoraj z synami sposobem Jeremiasza - 10ciu wojowników i wykańczanie. Do talii powrzucałem różne śmiszne karty, no i wynikła sytuacja.
Co się dzieje z grupą defensywną, która jest takową na skutek Solidarności, po Wyrzeczeniu tejże?
A przy okazji przypominam, że Ferwor Walki dotyczy również zwycięskich grup, nawet defensywnych - tak jest w FAQ Wintera. _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
|
Powrót do góry |
|
|
vyzygota Sierżant
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 119
|
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 3:36 pm Temat postu: |
|
|
Ja uważam że grupa nadal pozostaje grupą.
Karta Solidarność umożliwiła powstanie tej grupy a nie utrzymuje tych wojowników w grupie.
Tylko przemyśl w momencie rzucenia Solidarności lub gdy rzucimy wyrzeczenie przed zakończeniem kroku ataku na solidarność może spowodować rozpadnięcie się grupy. |
|
Powrót do góry |
|
|
yurand Szeregowy
Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 97
|
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 3:51 pm Temat postu: |
|
|
Grupa się rozpada, Jeremiasz ma 100% racji.
Zgadzam się z Vyzygotą, że karta umożliwia powstanie grupy. Jasne że tak. Ale nie zgodzę się już z tym, że nie utrzymuje wojowników w grupie. Solidarność jest kartą dołączaną. Więc można się jej pozbyć i Przemyślem, i Wyrzeczeniem. Raz zagrana Solidarność nie pozostaje na stole, żeby zaznaczyć efekt jej działania, tylko jest dołączana do grupy.
Interpretacja Vyzygoty pasuje mi bardziej do np. Błogosławieństwa, które jest kartą odrzucaną - jego faktycznie można pozbyć się jedynie Przemyślem, a Wyrzeczeniem już nie, bo na stole leży tylko po to, żeby pamiętać, że zostało zagrane. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 4:05 pm Temat postu: |
|
|
z oficjalnej strony de:
Cytat: | When an attachment is discarded or annihilated, any effect it provides to its base card stops. In other words, the effects of an attachment is only valid while the card is attached. This is true of any card. As soon as a card leaves play, any effects it provides immediately stop. |
czyli:
Kiedy karta zostaje odrzucona lub anihilowana, wszystkie jej efekty oddziaływujące na inną kartę lub grę, ustają.
Inaczej mówiąc zdolności wynikające z karty dołączonej mają wpływ na grę tylko i wyłącznie, kiedy karta jest dołączona do gry. To jest zasada dla każdej karty. W momencie, w którym karta opuszcza grę, wszystkie jej efekty natychmiast ustają.
Tekst pochodzi z nowych zasad stworzonych przy tworzeniu dodatku genesis. _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
vyzygota Sierżant
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 119
|
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 8:43 am Temat postu: |
|
|
Z takimi argumentami kłócić się nie sposób. Oddaję palmę pierwszeństwa Jeremiaszowi. |
|
Powrót do góry |
|
|
ryba Rekrut
Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 19
|
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 7:17 pm Temat postu: |
|
|
Jeremiasz napisał: |
Kiedy karta zostaje odrzucona lub anihilowana, wszystkie jej efekty oddziaływujące na inną kartę lub grę, ustają.
Inaczej mówiąc zdolności wynikające z karty dołączonej mają wpływ na grę tylko i wyłącznie, kiedy karta jest dołączona do gry. To jest zasada dla każdej karty. W momencie, w którym karta opuszcza grę, wszystkie jej efekty natychmiast ustają.
Tekst pochodzi z nowych zasad stworzonych przy tworzeniu dodatku genesis. |
A jak wytlumaczymy nastepujaca sytuacje.
Hordziarz swoim prorokiem atakuje kawalerzyste. Dodatkowo hordziarz ma dolaczone do przywodcy karte "Nasza wola nie zna granic". Hordziarz placi 3 zlota i zwieksza WB proroka do 8. Nastepnie przeciwnik hordziarza wyrzeka jego nasza wole.
Wedlug podanego przez ciebie scenariusza, nasza wola zostaje odrzucona wiec wszystkie efekty jakie dawala do gry przestaja dzialac, czyli wedlug tej zasady WB proroka wraca do 2? |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Sob Lut 13, 2010 8:56 pm Temat postu: |
|
|
Tak wg. tej zasady wb proroka wraca do 2.
Podczas ostatniego grania mieliśmy taką właśnie sytuację - Privian miał proroka któremu zwiększał wb naszą wolą, ja mu wyrzekłem naszą wolę i przegrał bo wb jego proroka z powrotem się zmniejszyło. _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
ryba Rekrut
Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 19
|
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 11:21 am Temat postu: |
|
|
Jeremiasz napisał: | Tak wg. tej zasady wb proroka wraca do 2.
Podczas ostatniego grania mieliśmy taką właśnie sytuację - Privian miał proroka któremu zwiększał wb naszą wolą, ja mu wyrzekłem naszą wolę i przegrał bo wb jego proroka z powrotem się zmniejszyło. |
A jak sie ma do tego zasada mowiaca ze w Dark Eden nie ma zadnych dzialan wstecznych. W instrukcji jest podany bardzo podobny przyklad:
"Na przykład, załóżmy, że masz Wojownika, który normalnie nie mógłby Odprawiać Luterańsklch Rytuałów, ale ma dołączoną kartę POWOŁANIE, która zmienia go w PATRIARCHĘ
Ty: Mój Patriarcha odprawia Rytuał. WB wszystkich moich miejsc, ulega podwojeniu do początku mojej następnej tury.
Przeciwnik: Zagrywam tę kartę na twojego Wojownika.
Ty: OK. Nie jest już Patriarchą, ale Rytuał został odprawiony, zanim stracił swoją zdolność, ponieważ nie mogłeś temu przeszkodzić.
Przeciwnik: Nie mówmy już o tym.
Czy widzisz różnicę? Wszystko odbywa się w chwili zagrania karty i jedynym sposobem na powstrzymanie ich efektów jest bezpośrednie oddziaływanie na nie. Żadnych działań wstecznych!"
W przykladzie powyzej karta dolaczana sprawila ze mozna bylo rzucic rytual, a po jej wtrzeknieciu rytual pozostal w grze.
Taka sama sytuacja jest gdy karta dolaczana (nasz wola) podwoduje ze zwiekszamy WB i wdlug mnie (na podstawie powzyszego cytatu) po jej odrzuceniu WB wojownika powinno zostac bez zmian.
Albo rozwazmy inna sytuacje, bardziej hardkorowa.
Stajnie pozwalaja nam zagrywac jezdnych. Czy w przypadku odrzucenia stajni nalezy odrzucic jezdnych? |
|
Powrót do góry |
|
|
yurand Szeregowy
Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 97
|
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:37 pm Temat postu: |
|
|
@ryba
Przykłady są nie do końca trafione. Stajnie nie są kartą intryg, a tym bardziej kartą dołączaną. Jeśli chodzi o Rytuały - o ile pamiętam, żaden z nich nie jest kartą dołączaną Więc rytuał jest rzucany, efekt wchodzi to gry i finito.
Zgodzę się mimo wszystko z tym, że zapłacone WB nie znika.
@Jeremiasz
Przykład z prorokiem to działanie wstecz, jak sugeruje ryba.
Cytat: | When an attachment is discarded or annihilated, any effect it provides to its base card stops. |
Jeśli karta dołączana jest odrzucana lub anihilowana, efekt jej działania na kartę, do której została dołączona, jest niwelowany. Nasza wola działa na dowódcę / gracza, który dzięki niej można płacąc zwiększać WB. Jeśli wyrzekniesz się naszej woli, dowódca / gracz nie może po prostu dopłacać. Zwiększone WB wojownika nie jest efektem działania naszej woli tylko zapłacenia złota (sama nasza wola nie podnosi WB). Tok rozumowania z cofnięciem modyfikatora pasuje bardziej do Odkrycia Prawdziwego Wroga. Nawet Potencjału nie można przemysleć po zapłaceniu złota.
Wracając do Solidarności. Solidarność jako karta jest dołączana do grupy i tylko dzięki niej grupa ma możliwość utrzymania się (to jest konkretny efekt działania tej karty dołączanej). Sytuacja jest analogiczna do wcześniej dyskutowanego w innym wątku kombosa Żeglarz + Legionista Templariuszy. Jeśli Legionista miał taktykę wodną dzięki Stalowemu rekinowi / Centrum szkolenia marynarki, to w chwili wyrzeczenia rekina lub potraktowania centrum terroryzmem grupa się rozpada. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cormak Kapitan
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 275
|
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 12:57 pm Temat postu: |
|
|
Po pierwsze i najważniejsze :
Jeremiasz napisał: |
Tekst pochodzi z nowych zasad stworzonych przy tworzeniu dodatku genesis. |
Jak na moje oko to robiąc Genezisa, twórcy byli na mocnym haju. Siedzieli w ciasnych pokojach cali wysmarowani majonezem, losowali obrazki a potem z obrazka tworzyli karty.
Dodatek jest absurdalnie niedorzeczny, niezbalansowany a co najważniejsze robili go kompletnie nie zwracając uwagi na podstawkę.
Więc mam jedną prośbę, nie posługujmy się Genezisem ani zasadami stamtąd ;]
Dziękuję.
Po drugie.
Co jest napisane na Solidarności :"The affected Attack Group does not have to disband after your Attack step. If it raids, it must raid using a common Tactic. After raiding it becomes a normal Defense Group."
Wyzygota tu bardzo słusznie zauważył : "Karta Solidarność umożliwiła powstanie tej grupy a nie utrzymuje tych wojowników w grupie. "
Jeżeli wyrzeczenie zostanie zagrane przd tym jak "becomes a normal Defense Group" to oczywiście się rozpadają. Jeżeli wyrzekniemy to PO FAKCIE to pozostają normalną grupą
Po trzecie
W Dark Edenie nie ma działań wstecz! Jeżeli oś się stało to koniec i kropka!
Bardzo ładny przykład podał Ryba w poście powyżej.
A ja mam jeszcze bardziej dobitny przykład:
Załóżmy, że Nassal(wb3) za pomocą Zmiany wyglądu stał się Gomorem(wb9)
Pokonał w walce powiedzmy Mastodonta(wb7). Walka już się zakończyła, mastodont poszedł na stos kart odrzuconych.
W następnej kolejce ktoś dociąga wyrzeczenie i zagrywa na zmienionego Nassala.
I co teraz? Mamy cofnąć walkę? Nassal ginie a Mastodont wraca z kupki kart odrzuconych? Proszę bez takich..
Reasumując
Nigdy i w żadnym wypadku nie cofamy się wstecz!
Gdy Nassal kogoś zabił będąc Gomorem to GO ZABIŁ!
Gdy grupa defensywna została utworzona to już ZOSTAŁA UTWORZONA!
Gdy wojownikowi została zwiększone WB za pomocą naszej woli to już ZOSTAŁO ZWIĘKSZONE! _________________ We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde! |
|
Powrót do góry |
|
|
yurand Szeregowy
Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 97
|
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 1:58 pm Temat postu: |
|
|
Zgadzam się Cormaku z cały wywodem a propos zależności czasowych, płacenia złotem, etc. Sam za tym postuluję.
Ale co do samej Solidarności, przypominając ostatni akapit mojej wypowiedzi:
"Solidarność jako karta jest dołączana do grupy i tylko dzięki niej grupa ma możliwość utrzymania się (to jest konkretny efekt działania tej karty dołączanej). Sytuacja jest analogiczna do wcześniej dyskutowanego w innym wątku kombosa Żeglarz + Legionista Templariuszy. Jeśli Legionista miał taktykę wodną dzięki Stalowemu rekinowi / Centrum szkolenia marynarki, to w chwili wyrzeczenia rekina lub potraktowania centrum terroryzmem grupa się rozpada."
Cofamy ustalenia z poprzedniej dyskusji, do której nikt nie miał żadnego ale? W starym wątku założono, że grupa Legionista + Żeglarz rozpada się, jeśli Legionista traci ikonę morską. Moim zdaniem musi być wspólna wersja dla Solidarności i takiego comba - osobiście jestem za wersją z rozbiciem grupy.
Jeszcze EDIT.
Nie do końca dociera do mnie, dlaczego wyrzeczenie trzeba zagrać tuż przed zakończeniem ataku. Solidarność jest dołączana i jest na niej wyraźnie napisane, że powinna być odrzucana po tym, jak grupa defensywna się rozpadnie, czyli na początku następnej tury gracza. Tak samo nie dociera do mnie, dlaczego twierdzicie, że Solidarność nie utrzymuje grupy, tylko doprowadza do jej powstania.
Moim zdaniem, gdyby Solidarność nie podtrzymywała istnienia grupy, nie byłaby kartą dołączaną. Działałaby raczej podobnie jak Ferwor walki, czyli np. Zagraj natychmiast po walce, z wojowników, którzy wchodzili w skład twojej grupy ofensywnej utwórz grupę defensywną. Wtedy nie mam zastrzeżeń. Ale jak Solidarność jest dołączona, to niby dlaczego jej wyrzeczenie nie powoduje rozpadu grupy?
Nie to, że się chcę wykłócać o jakąkolwiek opcję, chciałbym zrozumieć Wasz tok myślenia _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Wto Lut 16, 2010 7:00 pm Temat postu: |
|
|
Cormak napisał: | Po pierwsze i najważniejsze :
Jak na moje oko to robiąc Genezisa, twórcy byli na mocnym haju. Siedzieli w ciasnych pokojach cali wysmarowani majonezem, losowali obrazki a potem z obrazka tworzyli karty.
Dodatek jest absurdalnie niedorzeczny, niezbalansowany a co najważniejsze robili go kompletnie nie zwracając uwagi na podstawkę.
Więc mam jedną prośbę, nie posługujmy się Genezisem ani zasadami stamtąd ;]
Dziękuję.
|
Po pierwsze to nie rozumiem dlaczego wspomnianej przeze mnie zasady która powstała przy tworzeniu genesis nie mamy brać pod uwagę a inne które również powstały przy tej samej okazji tak...?
czyli:
Możesz gromadzić nadwyżki zasobów na koniec swojego Kroku Bilansowania, PO TYM jak wszystkie Twoje karty zostaną zbilansowane. Ta zasada w większości przypadków tyczy się Złota, ale dotyczy również zasobów, które chcesz ulokować w MAGAZYNACH. Nie możesz dodać sobie jednostek Złota przed zbilansowaniem wszystkich ikon Żywności, w celu zapłacenia Złotem za brakujące ikony Żywności.
Jeśli dwa sąsiadujące ze sobą miejsca posiadają zasadę, która nakazuje najeżdżanie ich w pierwszej kolejności (np. Barykada sąsiadująca z Polem Minowym), zasada ta wygasa pomiędzy tymi kartami i najeźdźca może wybrać spośród nich miejsce, które będzie najeżdżać.
Jeśli jedyne miejsca w Twojej krainie to takie, które nie mogą być najechane Z POWODU JAKICHKOLWIEK PRZYCZYN, wtedy można najeżdżać kartę Przywódcy.
Po drugie, to jakby ktoś jeszcze nie zauważył od długiego już czasu opracowuję zmiany w kartach genesis tak aby dodatek ten nadawał się do grania... a tylko dla siebie przecież tego nie robię.
Wiele osób było za tym by doprowadzić te karty do grywalności.
Wydaje mi się, że w miarę dobrze do tej pory sobie z tym radzę i nie wiele mi już zostało do końca. Chociaż mimo chęci wielu osób pogrania dodatkiem nie wiele z nich wtrąciło się do dyskusji na ten temat.
Gdy skończę chciałbym wydrukować wszystkie karty i testować... i mam nadzieję, że znajdą się też inni chętni testerzy.
Myślę więc, że skoro jesteśmy chętni, żeby grać kartami genesis to powinniśmy brać pod uwagę również nowe zasady.
A jeśli zasady te nie są do końca dobrze opracowane to czemu do tej pory nikt ich nie skomentował? _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
Cormak Kapitan
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 275
|
Wysłany: Wto Mar 30, 2010 12:10 pm Temat postu: |
|
|
Moje zdanie na temat Solidarności ciągnę dalej z wątku :http://darkeden.mojeforum.net/temat-vt753.html?postdays=0&postorder=asc&start=15
Jeremiasz napisał: | Karta tworzy grupę w momencie jej zagrania a istnienie grupy jest podporządkowane ogólnym zasadom gry więc nie zależnie czy ktoś wyrzeknie się tej karty czy nie grupa się nie rozpadnie do początku następnej tury. I byłbym za tym, że zagranie na nią wyrzeczenia tuż po jej zagraniu też nie powoduje rozpadu grupy ponieważ wyrzeczenie nie może cofnąć efektu jej działania. |
Moim zdaniem właśnie nie, jest na niej wyraźnie napisane "After raiding it becomes a normal Defense Group."
Więc jeżeli zagramy wyrzeczenie przed "becomes" grupa nigdy nie zostanie utworzona.
yourand napisał: | gdyby autor gry chciał, żeby efektu powstania grupy nie można było cofnąć Wyrzeczeniem, karta byłaby ODRZUCANA, a nie DOŁĄCZANA.
W myśl Waszej interpretacji Solidarność mogę wyrzec, ale nie będzie to miało efektu. To przeczy idei karty DOŁĄCZANEJ, którą Solidarność jest. Od tej pory, jak mi ktoś wyrzeknie Powołanie zagrane na Luterańskiego Wiernego, mam się kłócić, że on ciągle może wygłaszać proroctwa? |
Owszem zagranie Wyrzeczenia ma znaczenie, ponieważ nigdy nie dojdzie do utworzenia grupy.
Jednak jeżeli zrobisz to po fakcie grupa ta nie ma prawa się rozpaść, tak samo jak nikt Ci nie cofnie otrzymanego złota ani nie wmówi że może dalej wygłaszać przepowiednie po wyrzeczonym Powołaniu.
To że karta jest dołączana a nie odrzucana ma olbrzymie znaczenie, nie tylko ze względu na to, że kartę można wyrzec.
Zmusza to gracza do zagrania karty przy tworzeniu grupy ofensywnej "Attach to your Attack Group", która po ataku się rozpada.
Gdyby karta była odrzucana mógłbyś stworzyć grupę defensywną po najeździe tworzyło by to problem, i masę nieporozumień. Ponieważ normalnie grupa rozpada się po ataku a efekt tej karty działa dopiero po najeździe!
I mały out off topic do Genezisa i jego zasad.
Jeremiaszu, jeżeli masz chociażby cień szans na to żeby wykupić licencję do Genezisa i wprowadzić wydruk tych kart w życie, słuchaj... WCHODZĘ W TO!
WCHODZĘ W TO RĘKAMI I NOGAMI! Masz jak w banku, że poświecę mnóstwo czasu by spróbować doprowadzić ten dodatek do używalności.
Jeżeli nie, no cóż.. ja będę to dalej traktował jako niedorzeczny wymysł upadającej firmy która "na chama" robiła nowy dodatek byle by tylko na tym zarobić, ani chwili się nad tym nie zastanawiając.
Co do zasad dodanych w Genezisie jednak się zgodzę, większość można przenieść gdyż rzeczywiście mogą rozwiązać wiele kwestii spornych.
Jednak nie robić tego na oślep i nad każdą się poważnie zastanowić. _________________ We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde! |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Wto Mar 30, 2010 12:29 pm Temat postu: |
|
|
yourand napisał: | gdyby autor gry chciał, żeby efektu powstania grupy nie można było cofnąć Wyrzeczeniem, karta byłaby ODRZUCANA, a nie DOŁĄCZANA.
|
Ok. Mnie przekonała wypowiedź Youranda.
Co do samego momentu zagrania wyrzeczenia - jeśli dobrze zrozumiałem, chodzi o to, że w czasie Kroku Atak grupa na którą zagrano solidarność nadal jest grupą ofensywną a dopiero po zakończeniu tego kroku staje się defensywną, co znaczy, że zagranie wyrzeczenia na solidarność ma sens tylko w czasie trwania kroku atak, bo zagranie go w jakimkolwiek momencie po tym kroku już niczego nie zmieni... ? tak, dobrze zrozumiałem?? Jeśli tak, to dziękuję, nie mam więcej pytań i zgadzam się.
A co do genesisa... ja już poświęciłem na niego dużo pracy... wiele dni żmudnej dłubaniny przy kompie.
I nie po to by jakkolwiek zdobywać prawa autorskie itd. Moim zamiarem było przekształcić go w typowy fanowski dodatek bo przecież po zmianach które wprowadziłem, nie jest on już tym genesisem którym był, a jeśli teraz inni gracze sie wezmą za testowanie i wprowadzanie poprawek to pewnie zmieni się on jeszcze bardziej.
Co do drukowania, to owszem planuje wydrukowanie go, ale nie w celach zarobkowych. Skrzyknę po prostu wszystkich chętnych, zrzucimy się i wydrukujemy te karty. Nie twierdzę, że ogólnie genesis się przyjmie ale chciałbym móc w niego pograć. _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki na tym forum Możesz ściągać pliki na tym forum
|
Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|