Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niezniszczalna osada ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blitzkrieg
Szeregowy


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 63

PostWysłany: Sro Mar 17, 2010 7:39 pm    Temat postu: Niezniszczalna osada ?? Odpowiedz z cytatem




1) Wykładam przywódcę i stawiam przy nim jakieś miejsce o liczbie sąsiadów 4

2) Następnie obudowuje je niezniszczalnymi skałami.

Zgodnie z zasadami nie można najeżdżać wodza bo są przy nim miejsca. Miejsca otoczonego skałami także nie można najechać bo nie ma odsłoniętych krawędzi. Można jedynie użyć infiltracji lub łzy lub dołączyć Zły front na którym jest napisane: "Jeżeli w wyniku działania tej karty żadne miejsce nie może być celem najazdu to może nim być przywódca"

Co sądzicie o takiej sytuacji na stole. Jak należałby ją zinterpretować?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 9:49 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Sro Mar 17, 2010 8:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Osada jest teoretycznie niezniszczalna.

Ale tak jak napisałeś, pamiętajmy jednak o Infiltracji / Łezce / Corar + Jagger / Zły Front

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Sro Mar 17, 2010 8:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faq z oficjalnej strony:
Cytat:
What happens when the only Establishments in a Turf may not be raided at all? For example, what if all the Establishmetns in a Turf are flipped over with WRENCH IN THE WORKS, or the only Establishments are IMPERVIOUS ROCK FORMATIONS? May I raid the Commander?

Yes you may.


czyli:
Co dzieje się gdy żadne miejsce w krainie nie może być celem najazdu? Np. gdy wszystkie miejsca są odwrócone przez karty Problemy w Pracy, albo gdy w krainie znajdują się tylko Niezniszczalne Skały? Można wtedy najechać przywódcę?
Tak można najechać Przywódcę.

I jeszcze zasada z dodatku Genesis:
Cytat:
If the only Establishments in a Turf are those that may not be raided BY ANY MEANS (for example, an IMPERVIOUS ROCK FORMATION), then the Commander may be raided.


czyli:
Jeśli jedyne miejsca w Twojej krainie to takie, które nie mogą być najechane Z POWODU JAKICHKOLWIEK PRZYCZYN (na przykład z powodu niezniszczalnych skał), wtedy można najeżdżać kartę Przywódcy.

Bardzo proszę wszystkich o czytanie działu Faq nie tylko na stronie twórców gry ale także na mojej i Stawika. Włożyliśmy sporo pracy w te wszystkie teksty w nadziei, że się przydadzą Smile

To tyle.
Aha... sam myślałem o takim rozwiązaniu... wpadłem na to zaraz po turnieju w 2008 roku i rozmawiałem o tym z Wicem i Dungalem. Myśleliśmy wtedy, że tak można. Ale zaraz po powrocie do Gdańska sprawdziliśmy i okazało się, co napisałem wyżej.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Sro Mar 17, 2010 9:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dorzucę do ognia, swoim zwyczajem Wink

Jeremiasz, wyprzedziłeś mnie z odpowiedzią o 30 minut, bo miałem napisać dokładnie to co Ty, ale wolałem posprawdzać jeszcze na stronie Bryana.

Ja z kolei zacząłem rozumować w drugą stronę. Na początku było dla mnie oczywiste, że można najechać przywódcę. Sytuacja jest bez sensu, solówka, obaj gracze się obudują i koniec z najazdami. Czekamy na Łzy, Infiltracje, ewentualnie Skromnymi dobijamy punkty. Jeśli ktoś tych kart nie posiada, może się od razu poddać.

ALE:

Cytat:
What happens when the only Establishments in a Turf may not be raided at all? For example, what if all the Establishmetns in a Turf are flipped over with WRENCH IN THE WORKS, or the only Establishments are IMPERVIOUS ROCK FORMATIONS? May I raid the Commander?

Yes you may.


Kłopoty w pracy - to miejsce de facto nie istnieje, sprawa jest jasna.

Niezniszczalna skała - NIGDY nie może zostać najechana.

Z kolei miejsce otoczone skałami może być najechane. Po prostu nie może tego zrobić pierwszy lepszy wojak bez wsparcia odpowiednią intrygą. Można to miejsce najechać, trzeba mieć po prostu odpowiednią kartę. Nie jest tak, że NIGDY nie może zostać najechane (jak to jest wyszczególnione na skale). Jest to po prostu strasznie utrudnione. W pewnym sensie sytuacja jest analogiczna do talii na samych lotników, gdzie potrzebujesz Bombardowań Wink

Cytat:
If the only Establishments in a Turf are those that may not be raided BY ANY MEANS (for example, an IMPERVIOUS ROCK FORMATION), then the Commander may be raided.


A tutaj jest kwestia tłumaczenia. BY ANY MEANS ja bym przetłumaczył inaczej. Dla mnie to zdanie oznacza:

Jeśli jedyne miejsca w osadzie nie mogą być najechane W ŻADEN SPOSÓB, można najechać przywódcę.

Na najechanie miejsca otoczonego skałami jest sposób - odpowiednia intryga - więc cel najazdu jest legalny, obrońcy nie interesuje (ba, jest mu na rękę), że nie dysponujesz infiltracją.

Ten patent chyba powinniśmy mimo wszystko uznać Wink

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Blitzkrieg
Szeregowy


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 63

PostWysłany: Czw Mar 18, 2010 1:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro mowa o czytaniu Faq'ów to należałoby uzupełnić go o następujące pytanie:

Czy Wieża Strażnicza "działa jak Bombardowanie"? tzn. Jeśli na oddziale mam Łzę, która normalnie nie może atakować (podobnie jak Corrarius czy Męczennik) dzięki Wieży dostaje taką możliwość. W instrukcji tego miejsca wyraźnie jest napisane: "MOŻE zaatakować" musi jedynie używa tej samej taktyki.

Z drugiej strony np.

Zaciekły najazd ma instrukcję: "W najeździe mogą brac udzał wojownicy znajdujący się na twoim Pograniczu" co nie oznacza chyba że Grinder który jakimś cudem by się na niem znalazł mógłby najeżdzac.

Podobie nic nie pomoże Zmianka jeśli ktoś zagrał wcześniej Brak Paliwa lub Żywności.


Ostatnio zmieniony przez Blitzkrieg dnia Czw Mar 18, 2010 8:26 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Mar 18, 2010 8:26 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

yurand napisał:

A tutaj jest kwestia tłumaczenia. BY ANY MEANS ja bym przetłumaczył inaczej. Dla mnie to zdanie oznacza:
Jeśli jedyne miejsca w osadzie nie mogą być najechane W ŻADEN SPOSÓB, można najechać przywódcę.
Na najechanie miejsca otoczonego skałami jest sposób - odpowiednia intryga - więc cel najazdu jest legalny, obrońcy nie interesuje (ba, jest mu na rękę), że nie dysponujesz infiltracją.
Ten patent chyba powinniśmy mimo wszystko uznać Wink


Czytając to, byłem skłonny przychylić się do Twoich argumentów. Zajrzałem sobie jednak do angielskich tekstów i przeczytałem Zły Front. Myślę, że jednak błądzisz.

Cytat:
NOTES: Attach to any Establishment during your turn. While attached, the affected Establishment may not be raided. If all Establishments in the Turf may not be raided due to this card, the Commander may be raided (even if it has no vulnerable sides).

Zgodnie z Twoim rozumowaniem, wódz nie powinien być do najechania, no bo jakaż to filozofia pozbyć się Złego Frontu? Wyrzeczenie i do przodu. Miejsce z Frontem tak samo 'may not be raided' jak i miejsce otoczone Skałami.
A jednak twórcy gry stwierdzili, że takie combo umożliwia rozjechanie wodza.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Czw Mar 18, 2010 8:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I to jest dobry argument, zapomniałem o Złym Froncie.

Przy okazji, jak jesteśmy już przy Złym Froncie, sugeruję dodać do FAQ kwestię Frontu i Łzy, którą kiedyś omawialismy na PW lub poddać ją pod ogólną dyskusję. Wtedy, o ile pamiętam, doszliśmy do wniosku, że Łza nie może najeżdżać karty z dołączonym Frontem, ponieważ 'card effect' wynikający z Frontu przebija jej umiejętność.

W ogóle Stawik, jeśli już żona przestanie na Ciebie łypać, co sugerowałeś po ostatnim turnieju, wszyscy na pewno będą wdzięczni za update FAQ o kwestie z tego wątku Wink

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Mar 18, 2010 8:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie przestanie łypać :/
I z paru innych wątków też.
Ostatnio mam luzy w pracy, spróbuję coś zmalować.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Mar 18, 2010 9:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do łzy i frontu to nigdy nie zastanawiałem się nad taką kwestią, bo gdyby mnie ktoś wprost zapytał to z miejsca był odpowiedział, że łza miejsca z frontem najechać nie może... nie twierdze, że to jest oczywiste i nie mogło by być inaczej. Po prostu wynikało to dla mnie samo z siebie, chociaż nigdy nie zdarzyło mi się w grze aby ktoś nawet próbował. Rzadko używamy złego frontu.

A co do uzupełniania Faqa, to chętnie i ja uzupełnię ten dział na stronie, tylko napiszcie jakieś szczegóły.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 9:49 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Blitzkrieg
Szeregowy


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 63

PostWysłany: Czw Mar 18, 2010 8:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli ktoś nie doczytał to nie chodziło o to czy Łza może najechac miejsce ze złym frontem bo NIE MOŻE tylko: Czy Wieża Strażnicza umożliwa Łzie zaatakowanie jednego z najeźdzców jeszcze przed najazdem?

Czekam więc na odp.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group