Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sideboard i Sztuczka, czyli dwa pytania.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
noz4
Sierżant


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 171

PostWysłany: Czw Mar 04, 2010 10:07 am    Temat postu: Sideboard i Sztuczka, czyli dwa pytania. Odpowiedz z cytatem

Jako, że turniej zbliża się nieubłaganie to chciałbym zadać dwa pytania, na które jakoś nie znalazłem odpowiedzi, a wydają się istotne dla zasad używanych na turniejach.

1. Jak wygląda wymiana kart miedzy talią a sideboardem (rezerwą) pomiędzy grami.

2. Z jakiej to świątecznie uświęconej okazji muszę anihilować 2 karty przy zablokowanej sztuczce (bo znalazłem taki radosny zapis w wątku z zasad turniejowych)

A, że nad tymi kwestiami myślałem już trochę to wypiszę co wymyśliłem:

ad1 Wydaje się, że mamy przynajmniej dwie opcje wymiany kart miedzy talią a rezerwą. Pierwszym jest zasada "jeden za jeden" czyli jedna karta z tali do rezerwy a za nią jedna idzie do tali.
Drugi sposób to wolny flow kart z zachowaniem zasady, że talia musi pozostać przynajmniej 80 kartowa (górnego limitu brak). Czyli między talią a rezerwą można dokonywać dowolnych ilościowo zmian.
Uważam, że dla realiów gry karcianej Dark Eden lepszym i ciekawszym sposobem jest sposób drugi.

ad2. Kto to w ogóle wymyślił? Anihilować dwie karty za nic? O.o
Na skupieniu przynajmniej jest napisane, że natychmiast musisz to zrobić i można (choć wcale nie trzeba by) traktować to jako koszt początkowy.
Siła sztuczki a siła skupienia są nieporównywalne. Przy zblokowaniu obu gracz od sztuczki ponosi zbyt duże konsekwencje. Poza tym gdyby te dwie anihilowane karty miały być kosztem zagrania sztuczki to uważam, że logicznym zabiegiem było by umieszczenie tej informacji na przedzie tekstu tej karty (jak w wypadku skupienia).
Niestety - uważam - że tekst sztuczki jest wadliwie skonstruowany. Gdyby było tam słowo "after" jak na poszukiwaniu czy odzysku wtedy w ogóle nie było by problemu. Gdyby natomiast tekst o anihilacji był na początku opisu karty (jak w skupieniu) kontrowersje też pewnie były by mniejsze, bo tu (czyli przy zagrywaniu skupienia) jakoś logicznie wszystkim wynika, że jest to koszt zagrania karty (choć w zasadzie WPROST nie jest to napisane).
Ale sumując - myślę, że anihilować karty powinno się po tym jak karta wejdzie (choć nie koniecznie gracz może decydować się na wymianę zasobów złota) czyli nie zostanie zblokowana.

Pozdr.

_________________
wtf czyli kurde bele
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 3:57 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Czw Mar 04, 2010 10:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. Wymiana kart jest jeden za jeden.

Na przykład masz 85 kart w decku a w sideboiardzie 15.
Możesz dowolnie operować z tej setki kart, z tym że do każdej gry musisz przystąpić z 85 kartami w decku.

2. Radzę przypatrzeć się angielskim tekstom kart.
Sztuczka podobnie jak Skupienie anihiluje kartę w momencie zagrania.
Traktujemy to jako koszt początkowy.
Przeciwieństwem są takie karty jak Poszukiwanie czy Zacznijmy od Nowa. Gdzie anihilowanie kart jest dopiero następstwem już wykonanej czynności.

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
noz4
Sierżant


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 171

PostWysłany: Czw Mar 04, 2010 12:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ad1. Jako że nie jest to określone w zasadach to oznacza, że sami musimy ustalić metodę jaka nas interesuje i jakiej będziemy używać. Poczekajmy może na wypowiedzi innych uczestników forum, ich argumenty i uwagi.
Bo wydaje mi się że nad tą sprawą warto się pochylić.

ad2 Jeżeli dokładnie wczytasz się w mojego posta Cromaq to zauważysz, że użyłem słowa "after", które może oznaczać, że przyjrzałem się tym wszystkim kartom w wersji angielskiej. I faktycznie miało to miejsce Wink. Mimo to nadal nie jestem przekonany, że nie-użycie tej karty powinno kosztować zagrywającego dwa anihilowane atuty. Nadal podtrzymuję też swój argument o kiepskim ułożeniu tekstu na tej karcie co powoduje że w tym wypadku dużą rolę ma interpretacja.
I tu także uważam że dobrym posunięciem jest poczekanie na uwagi pozostałych forumowiczów.

_________________
wtf czyli kurde bele
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Mar 04, 2010 3:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

AD.1. Zasady turniejowe opracowane przez Wintera, na których bardzo mocno bazujemy rzeczą tak:
Twoja rezerwa musi mieć dokładnie 25 kart (...) Twoja Rezerwa musi zawierać dokładnie 25 kart na początek każdej gry.
Więc zasada jest jasna jak słońce, jedna karta z Talii za jedną z Rezerwy.
http://www.thewinternet.com/doomtrooper/darkeden/tourney_rules.html

AD.2. Noz4 albo coś jest nie tak z Twoim angielskim, albo .... coś. Wink
You must annihilate the top 2 cards of your draw pile when you play this card.
Kiedy zagrywasz kartę, musisz anihilować dwie karty[KROPKA]

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
noz4
Sierżant


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 171

PostWysłany: Czw Mar 04, 2010 9:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik napisał:
AD.1. Zasady turniejowe opracowane przez Wintera, na których bardzo mocno bazujemy rzeczą tak:
Twoja rezerwa musi mieć dokładnie 25 kart (...) Twoja Rezerwa musi zawierać dokładnie 25 kart na początek każdej gry.
Więc zasada jest jasna jak słońce, jedna karta z Talii za jedną z Rezerwy.
http://www.thewinternet.com/doomtrooper/darkeden/tourney_rules.html


Ah. Tego nie znałem. No jeżeli to są oficjalne zasady to faktycznie trzeba się temu podporządkować.
Zresztą mniejsza o większe, jeżeli większość forumowiczów to przyjmuje to nie będziemy tu nic zmieniać.

Cytat:
AD.2. Noz4 albo coś jest nie tak z Twoim angielskim, albo .... coś. Wink
You must annihilate the top 2 cards of your draw pile when you play this card.
Kiedy zagrywasz kartę, musisz anihilować dwie karty[KROPKA]


No cóż, z moim angielskim wszystko w porządku - dziękuję za zainteresowanie.
Po prostu zmyliło mnie kilka rzeczy.
np ankieta pt. czy można zagrać skupienie bez innej karty na ręku (jeżeli jest to warunkiem zagrania tej karty to po co robić ankietę, równie dobrze można zrobić ankietę "Czy można zagrać Blitztanka nie mając złota")
Także ułożenie tekstu na karcie także. Gdyby zdanie o anihilacji 2óch kart było zaraz na początku (jak przy skupieniu) to nie miałbym żadnych pytań.
Poza tym nadal uważam że przy zblokowaniu tej karty gracz ponosi zbyt duże konsekwencje.
Co do >[KROPKA]<, nie wiem co to miało znaczyć, czy też do czego się odnosić, wiec nie komentuję.

Pozdrawiam.

_________________
wtf czyli kurde bele
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Sob Mar 06, 2010 10:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

noz4 napisał:

Także ułożenie tekstu na karcie także. Gdyby zdanie o anihilacji 2óch kart było zaraz na początku (jak przy skupieniu) to nie miałbym żadnych pytań.


Umiejscowienie tego zdania w tekście na karcie nie ma, żadnego znaczenia. Zdanie to jest jasne i nie pozostawia wątpliwości. A to, że nie znajduje się na początku karty jest tylko zabiegiem gramatycznym.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 3:57 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Mar 06, 2010 2:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobrze by było gdyby twórcy trzymali się jednej konwencji. Niestety, nie trzymali się. Nie tylko w tym miejscu. Cieszmy się, że na wszystkich Niepozornych tekst jest taki sam Wink
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group