Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
smok_84 Sierżant
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 120
|
Wysłany: Sro Lut 10, 2010 9:13 pm Temat postu: poczatkujący :) |
|
|
witam wszystkich graczy dark eden
chciałbym uzyskać pomoc w sprawie talii:
1. jak duża powinna być talia?
2. ile czego powinno być w talii (jakich kart)?
3. czy jest to obojętne dla początkującego jaką stronę wybierze?
pozdro |
|
Powrót do góry |
|
|
decado Sierżant
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 190
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 1:14 pm Temat postu: |
|
|
Witaj Smoku, pytania które zadałeś są zbyt ogólne.
1. Minimum znasz, 60 kart. Maksymalnie teoretycznie nieograniczone. Z doświadczenia wiemy, że rozgrywki 1 vs 1 są szybkie więc i talia musi być szybka. Najlepiej między 60-70 kart. Niektóre talie są na tyle szybkie, że mogą mieć więcej, nawet 80+. Rozgrywki 1 vs 1 vs 1 czyli tak zwane nawalanki albo trójki rządzą się innymi prawami, przynajmniej u nas. Gramy taliami minimum 80 kart i przyspieszamy grę ograniczając liczbę powstrzymywajek.
2. Ile i czego to już Twój wybór oraz kwestia tego jakie karty posiadasz. Przeciętnie talie składają się z 25% wojownicy, 25% miejsca, 50% intrygi. Jednak wszystko zależy od tego kim i w jaki sposób chcesz grać.
3. Nie i tak, jednymi przynależnościami gra się łatwiej, innymi trudniej. Znowu, wszystko zależy od tego kim (jazda, piechota, pojazdy) w danej przynależności chcesz grać.
Jeśli masz już karty to zrób spis - coś wspólnie ułożymy Jestem pewien, że reszta braci dark edenowej również coś skrobnie od siebie. _________________ Dark Eden Lives Forever |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 3:17 pm Temat postu: |
|
|
Decado bardzo ładnie to wszystko ujął. Generalnie, jeśli nie ogranicza Cię to jakie masz karty, to początkującemu polecałbym Hordę. Bierzesz Abdula i nawet o Stajni nie musisz pamiętać. Jak Cię Brakami Żywności zasypują to masz Jihadów i Łzy w piechocie. A jak Cię nie zasypują, to mnóstwo bydlaków.
A ja jestem zwolennikiem formuły 1/3 wojowników (zwykle ździebko mniej), 1/4 talii to miejsca (zwykle ździebko więcej wychodzi). A reszta to intrygi. _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cormak Kapitan
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 275
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 4:16 pm Temat postu: |
|
|
Ad.1
Osobiście uważam, że talie powinny się składać z minimalnej albo nieznacznie większej ilości kart niż 60 na solówki i 80 na nawalanki.
Są oczywiście wyjątki ;]
Ad. 2
Ilość poszczególnych rodzajów kart już wyżej została opisana ;]
Ważna natomiast jest ilość zasobów produkowanych/pobieranych przez wojowników/budynki Kluczowy jest balans pomiędzy czerwonymi i niebieskimi ikonami.
W mojej ocenie na każde 10 ikon czerwonych powinno przypadać MINIMUM 6 niebieskich byśmy nie mieli kłopotów w bilansie. Oczywiście robimy to proporcjonalnie do sumy kart w tali ;]
Ad. 3
Zależy co rozumiesz, przez "początkującego".
-Jeżeli chodzi o ilość posiadanych przez Ciebie kart to zdecydowania polecam Triadę, albo Hordę Półksiężyca z tego względu, że można stworzyć na nich bardzo dobre talie nie mając dostępu do wielu rarowych kart.
-Jeżeli natomiast masz dużo dobrych kart to każda frakcja jest dobra ;] _________________ We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde! |
|
Powrót do góry |
|
|
smok_84 Sierżant
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 120
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 7:06 pm Temat postu: |
|
|
a więc tak. słowo początkujący w moim przypadku oznacza zielony. mniej więcej zasady znam ale nie grałem w grę jeszcze. instrukcje do gry przeczytałem. po części zrozumiałem ale musiałbym zobaczyc jak to na żywo się gra. jak to wygląda, jak się bilansuje i wogóle. jestem na etapie zakupu kart licytuje na allegro o coś dokupię w sklepie i coś na stronce Dark Eden. myślałem na grą właśnie Hordą półksiężyca.
Dodane po 3 minutach:
gdy tylko będę miał karty to wyśle ich opis i będzie można mi pomóc mniej więcej pokazac jak mniej wiecej ma wyglądac talia |
|
Powrót do góry |
|
|
noz4 Sierżant
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 171
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 7:10 pm Temat postu: |
|
|
ad3. Musisz wybrać tą stronę, która wygrywa oczywiście!
Pozdr. _________________ wtf czyli kurde bele |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 4:25 pm Temat postu: |
|
|
Każdy z graczy ma jakieś swoje wypracowane zasady odnośnie tworzenia talii których się trzyma.
Generalnie im mniej łańcuszków w talii tym lepiej. Łańcuszek tworzą karty które zależne są od innych kart, żeby zaistnieć w grze. Czyli np. jazda która może być zagrywana po wyłożeniu stajni, albo pojazdy które możesz wykładać po wybudowaniu warsztatu. Im tego więcej w talii, lub im są takie łańcuszki dłuższe tym trudniej się gra bo zostaje się w tyle za przeciwnikami.
Uważam, że dobra talia to szybka talia
Na początek ja też proponuję zagrać hordą, bo jak już Stawik pisał, grając abdulem nie potrzeba stajni by wykładać jezdnych a jezdnych ta przynależność ma dużo i są oni w miarę łatwo dostępni.
Ewentualnie możesz też zacząć triadą bo ich wojownicy jazdy też są silni i dość łatwo ich zebrać ale tu już będziesz potrzebował stajni.
Pozostałe przynależności (templariusze, synowie rasputina i legion), wymagają już używania kart typu rare. Bez nich trudno jest sobie poradzić bez doświadczenia a i samo doświadczenie to też często za mało.
Co do ilości poszczególnych kart w talii to też zależy jak skonstruujesz talię. Ja osobiście uważam że intryg powinno być w talii mniej więcej dwa razy więcej niż wojowników czy miejsc. Zazwyczaj konstruuję talię tak, aby suma miejsc i wojowników była zbliżona do sumy intryg przy czym miejsc i wojów daję mniej więcej po równo. _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
smok_84 Sierżant
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 120
|
Wysłany: Pią Lut 12, 2010 7:40 pm Temat postu: |
|
|
pójdę za waszymi radami. wy macie więcej doświadczenia i obycia z gra niż ja ale dołożę coś od siebie oczywiscie |
|
Powrót do góry |
|
|
smok_84 Sierżant
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 120
|
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 10:17 pm Temat postu: |
|
|
mam jeszcze jedną sprawę dotyczącą gry co może służyć jako żetony w grze?? są do gry jakieś specjalne żetony?? |
|
Powrót do góry |
|
|
yurand Szeregowy
Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 97
|
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 11:58 pm Temat postu: |
|
|
Żetony zawsze możesz sobie zrobić, jeśli chcesz mieć coś z logo DE Ja się z żetonami typowo pod DE nie spotkałem Dawno, dawno temu korzystałem po prostu z jednogroszówek. Równie dobrze mogą to być koraliki, zapałki, albo kartka papieru i ołówek.
Aktualnie korzystam z takich counterów (niestety, trzeba kupić ze 4 pudełka przynajmniej, a jeśli myślisz o nawalankach to może i 6):
http://www.rebel.pl/product.php/1,52/16624/Gem-Stones-brazowe.html
Poszukaj na allegro odpowiednika, na pewno znajdziesz taniej.
Do oznaczania WB Pól Minowych (które z reguły mają niskie wartości) i innych efektów przydają się również małe k6 ze starego dobrego Warhammera Battle. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cormak Kapitan
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 275
|
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 2:18 am Temat postu: |
|
|
Ja proponują wziąć w kieszeń 2 pln iść do pobliskiego spożywczaka i wymienić na jedno groszówki ;] _________________ We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde! |
|
Powrót do góry |
|
|
smok_84 Sierżant
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 120
|
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 12:01 pm Temat postu: |
|
|
dzięki za rade przydała się bardzo:)
Dodane po 4 minutach:
Czy jako początkujący gracz muszę w swojej talii posiada karty unikalne?? czy na początek wystarczą podstawowe do czasu aż nauczę się grac lepiej?? a potem z czasem dokupywac unikaty i lepsiejsze karty. |
|
Powrót do góry |
|
|
yurand Szeregowy
Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 97
|
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 12:12 pm Temat postu: |
|
|
Karta unikatowa nie znaczy lepsza, ja w swojej talii nie posiadam żadnej takiej karty. O ile dobrze pamiętam, Wyspiarze są kartami unikatowymi, a praktycznie nikt nimi nie gra, bo ciężko ich wystawić. Unikatowość karty nie świadczy w żadnym stopniu o jej przydatności w grze. Przydają się, z reguły, karty R (czyli rzadkie). Ale karta rzadka to nie jest karta unikatowa, to dwa różne pojęcia.
Co do kart, jakie musisz mieć w talii - Stawik i Cormak Ci wszystko wyżej napisali. 1/3 woja, 1/4 miejsca, reszta intrygi, zadbaj o proporcje czerwonych i niebieskich ikon i wsio. Popróbuj, to sam zobaczysz, czego Ci będzie brakować. Musisz się przede wszystkim ograć.
A jak chcesz startować od razu z gotowego przepisu, popatrz na talie, którymi chwalą się koledzy w osobnym wątku forum. _________________
|
|
Powrót do góry |
|
|
smok_84 Sierżant
Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 120
|
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 2:24 pm Temat postu: |
|
|
czyli na początek zakupie tylko karty normalne bez unikatów i rzadkich a z czasem mojej wprawy w grze i stażu będę dokupywał karty lepsiejsze |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Pon Lut 15, 2010 7:17 pm Temat postu: |
|
|
hmmm.. Bez kart rzadkich może ci być trochę trudno grać. Teraz mało kto nie używa takich kart, jak czas pokoju, straszliwa ulewa, skupienie czy plaga. A są to karty rzadkie. Trudno się obejść bez żadnej z nich w talii.
Chociaż da się grać bez kart rzadkich, to jednak będzie to trudne jeśli przeciw tobie staną gracze którzy ich używają. _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
|