Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Sabotaże

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Sty 14, 2010 10:48 am    Temat postu: Sabotaże Odpowiedz z cytatem

Podyskutujmy nad propozycją decado:

Cytat:

McKlocki - dzięki - jak widać najprostsze rozwiązania są najlepsze Wink Chyba się powtórzę jak powiem, że zamiast tworzyć nowe karty zmodyfikujmy te słabo albo wcale nie grywalne.

Moja propozycja jest następująca:

Agencja Wywiadowcza
WB oraz taktyki bez zmian
Opis: KP4. Kiedy znajduje się w grze możesz raz na turę zagrać Sabotaż na jednego z Graczy.

Wywrotowiec
karta dołączana
Opis: Podczas swojego kroku wykonywania akcji dołącz wywrotowca do krainy jednego z graczy. Dopóki Wywrotowiec znajduje się w grze możesz zagrywać Sabotaże na krainę danego Gracza.
(można to zmodyfikować żeby było bardziej po polskiemu )

Czyli mielibyśmy dwie opcje do zagrywania Sabotaży. Jedna jest droga do wystawienia i utrzymania oraz pozwala nam na zagranie tylko jednego Sabotażu w turze ale za to trudniej ją zdjąć - albo terroryzmem albo najechać albo Podpaleniem czyli Sabotażem (kto mieczem wojuje... Wink ). Druga jest łatwa do zagrania, ale za to ogranicza nas tylko do jednego Gracza oraz bardzo łatwo ją zdjąć (wyrzeczeniem albo co gorsza anihilować Konsekwencjami).

Moim zdaniem bomba.
Odpada też kwestia czy z Agencji zagrywasz przed czy po bilansie, skoro i tak pozwala tylko na 1 sabotaż. A żeby ją wystawić 4 trza zabulić, więc KP takiego sabotaża wychodzi 4. No i zostawiłbym Agencji możliwość podglądu 2 kart, jak w oryginale. No i jak masz 3 Agencje w Krainie, to możesz zagrać 3 sabki.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Nie Gru 11, 2016 6:59 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Czw Sty 14, 2010 2:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytanie brzmi czy wywrotowca można by było wtedy zagrać bez Agencji?
_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Sty 14, 2010 2:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cormak napisał:
Pytanie brzmi czy wywrotowca można by było wtedy zagrać bez Agencji?


Jeśli dobrze zrozumiałem, to agencja i wywrotowiec stały by się kartami niezależnie umożliwiającymi zagrywanie sabotaży, do użytku naprzemiennego.
Moje pytanie tylko brzmi czy wywrotowiec byłby zagrywany w takim razie na krainę gracza czy na jego wojowników?

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Sty 14, 2010 2:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak i tak panowie.
Wywrotek bez Agencji i do krainy.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Czw Sty 14, 2010 2:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie rozpisuje sobie talie na sabotażach ;]

Na zasadach wyżej zaproponowanych, przetestuję w grze i opiszę moje spostrzeżenia ;]

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Czw Sty 14, 2010 3:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik - dzięki za wrzucenie tego wątku do Zasad.

Wywrotowiec do Krainy Gracza jest pewniejszy - woja można zagłodzić, wój przede wszystkim musi BYĆ w Krainie Gracza i tak dalej...

Agencja Wywiadowcza - jeśli mamy zostawić jej możliwość podglądania 2 kart w talii Gracza to trzeba ustalić kiedy można takową czynność wykonać. Standardowo proponuję krok Wykonywania Akcji Smile

_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Sty 14, 2010 5:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do agencji to może zastosujmy możliwość zagrywania sabotaży i podglądania kart przeciwnika naprzemiennie. Tzn jeśli decyduję się na zagranie sabotażu to nie mogę podejrzeć kart, a jak podglądam karty to nie zagrywam sabotażu. ??

Czyli brzmiało by to mniej więcej tak:
Koszt początkowy: 4. Raz w każdym swoim Kroku Wykonywania Akcji możesz zagrać dowolną kartę SABOTAŻU na jednego z twoich przeciwników lub obejrzeć pierwsze dwie karty z talii dowolnego gracza (odłóż te karty w tej samej kolejności).

To w końcu common więc nie może być za dobry.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Pon Sty 18, 2010 7:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz zgadzam się z Twoją propozycją Smile

W ramach testów Sabotaży jako takich, a w szczególności zdolności przywódcy Sigfrieda z Genesis proponuję:
eRkowego przywódcę Rasputinów - Diuka Raufta - obdarzyć zdolnością zagrywania Sabotaży i przetestować to w ogniu walki

Co Wy na to Panowie?

_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Privian
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 230

PostWysłany: Wto Sty 19, 2010 7:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jestem absolutnie za tym, że wywrotowca powinno dołączać się do przywódcy.
Strasznie to ułatwi sprawę i może sam się skusze na mały Sabotaż.Rolling Eyes
Jak co to jestem za!

_________________
Skowyt si? Zbli?a!!!
-----------------------
Plan Your Escap!!!

www.grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ryba
Rekrut


Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 19

PostWysłany: Sro Sty 20, 2010 12:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaciekawila mnie opcja rzucania sabotazy gdy mamy dolaczonego wywrotowca lub agencje wywiadowcza. Wtedy lancuszek zagrania dowolnego sabotazu jest szybszy niz wystawienia np. jazdy (stajnii niezbednych do wystawienia jazdy mozemy miec max 5 sztuk, wywrotowiec + agencja = max. 10 sztuk w talii).

A wiec, zagranie w 1 turze na przeciwnika sabotazu Mastesuind Coup D'Etat jest naprawde bardzo prosta. A prawdopodobienstwo zakonczenie w tym momencie gry dla gracza majacego odwroconego przywodce bardzo duze. Idac dalej, zagranie na gracza bez kopalni Mastesuind Coup D'Etat daje lepszy efekt niz slynny combo ograbienie+zaliczka, ktore usilnie oslabiamy ograniczajac liczbe kart albo proponujac brak mozliwosci zagrywania w przypadku solowek.

IMHO zagrywanie sabotazy z agencja lub wywrotowcem dolaczanym do przywodcy jest za mocne. Moze warto pomyslec nad zmiana samego wywrotowca ktory bylby dolaczany do przywodcy (a nie jak teraz do piechoty), a zeby zagrac sabotaz trzeby miec i agencje i wywrotowca


PS. W kwestii praw autorskich, pomysl z zagraniem w pierwszej turze Mastesuindem podsunal mi Yurand
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Sty 20, 2010 12:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym najpierw sprawdził to w grze.
I w takiej sytuacji, to bym trochę ograniczył Masterminda. Może jak Melancholię? W końcu działanie analogiczne, czyli żeby rzucić nie możesz wykonać akcji, ataków i najazdów...
Albo prosta zasada, że Masterminda nie można zagrać w 1 turze?

Aha, i to nie daje lepszego efektu niż Zaliczka+Ograbienie, bo nadal można rzucać intrygi, w odróżnieniu od Z+O.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Sro Sty 20, 2010 1:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem szczerze, że sam też się nieco obawiam, że po takich zmianach agencji i wywrotowca, Sabotaże staną się zbyt mocne. Z drugiej jednak strony i na nie jest przecież kilka sposobów.
Wywrotowiec nadal jest przecież kartą dołączaną więc pozbyć się go jest raczej łatwo. Agencja jako miejsce do usunięcia jest już nieco trudniejsza, ale pamiętajmy o terroryzmach. Poza tym samo ograniczenie do jednego sabotażu na turę już dużo daje. No i nie zapominajmy, że w DE jest przecież takie miejsce jak Sztab Anty-terrorystyczny. Co prawda to kolejne miejsce do włożenia w talię ale może za niedługi czas stanie się jedną z podstawowych kart którą umieszcza się w talii. Tak jak Centrum Dowodzenia, którego kiedyś u nas na pomorzu nikt nie używał ale po pierwszym turnieju na jaki się wybraliśmy stał się kartą podstawową podobnie jak utrata potencjału.

A co do samego Mastesuind, to rzeczywiście zagranie go już w pierwszej turze daje ogromną przewagę nad drugim graczem, ale przecież właśnie taka zaliczka z ograbieniem, też mocnego kopa daje. A i utrata potencjału nie zależnie od momentu w którym zostanie zagrana jest dużym utrudnieniem.

Taki już jest Dark Eden, jeśli masz szczęście w kartach to zawsze możesz rozwalić przeciwnika na wiele sposobów tak, że określi twoje zagranie wrednym. A innym razem ty dostaniesz takiego kopa, że będziesz siedział naburmuszony.

Myślę więc, że najpierw trzeba przetestować tą opcję a potem ewentualnie wprowadzać zmiany.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Sro Sty 20, 2010 2:04 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Testować, testować, testować... inaczej to jest bicie piany.

Jedyne ograniczenie jakie bym zastosował to zbanowanie mastesounda w solówkach, tak samo jak to zrobiliśmy z utratą potencjału i combosem zaliczka plus ograbienie - oczywiście mówię o naszych opcjonalnych zasadach do solówek.

_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Nie Gru 11, 2016 6:59 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
hatari



Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 7

PostWysłany: Pon Maj 23, 2011 10:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To na czym stanela opcja z sabotazami. Beda jakies zmiany w zasadach turniejowych?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group