Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Karty Unikatowe + Problemy w Pracy/Unieruchomiony
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Pon Gru 14, 2009 12:12 pm    Temat postu: Karty Unikatowe + Problemy w Pracy/Unieruchomiony Odpowiedz z cytatem

Ostatnio graliśmy i doszło do dość nietypowej sytuacji:

Na Notre Dame został zagrany sbotaż problemy w pracy:

Na karcie tej jest napisane: Flip any one Establishment in the Subversive Turf face-down. It may not be raided or affected in any way by any card. It does not provide any special abilities or Resources, but it also does not use any Resources. It is considered IMMOBILE. A Supply Line will still move through it.

I tutaj pytanie czy tekst ta karcie KARTA UNIKATOWA jest wliczany w jej "special abilities". Zdolności specjalne odnoszą się raczej do tego co jednostka/budynek może zrobić poza swoimi określonymi przez instrukcję możliwościami.
Słowa kluczowe jak PIECHOTA, KARTA UNIKATOWA, czy chociażby ilość miejsc przyległych wliczają się w "special abilities" ?

Jeżeli założymy, że unikatowość karty dalej działa, oznacza to że nie można wystawić następnego Notre.
Jak założymy że nie działa, to czy reszta nadruku na karcie też "nie działa" ? Przykładowo Sabotaż ten został zagrany na budynek który ma trzy miejsca przyległe. Po Zadziałaniu zwiększa się do czterech? Bo przecież nie działają żadne zdolności budynku.

Ta sama sytuacja tyczy się unikatowych Wojowników i karty Unieruchomiony. Tekst jest mniej więcej identyczny.
Przykładowo INDYGO została unieruchomiona, mogę wystawić następną czy nie?

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 12:09 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Gru 14, 2009 1:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eng rules napisał:

CARD EFFECT: This notes box tells you any special rules that the card provides.

Więc wg mnie każdy kawałek texta, łącznie z Piechota/Jazda itp jest podciągany pod CARD EFFECT=special abilities.

Ale już liczba sąsiadów, czy używane taktyki, to są osobne ikonki i ich raczej to nie dotyczy. Moja recepta: Notre przestało być Notrem i Unikatem.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vyzygota
Sierżant


Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 119

PostWysłany: Pon Gru 14, 2009 3:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawda po stronie Stawika jest!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Wto Gru 15, 2009 3:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mhm.. wszystko jasne ;]


To będzie trochę abstrakcyjne, jednak może się zdarzyć:
Powiedzmy Indygo dostaje Unieruchomienie, już nie jest unikatem czyli można wystawić kolejną bohaterkę, co zrobic w momencie gdy na stole znajdują się dwie kopie tej karty a jednej z nich właśnie zostało wyrzeczone Unieruchomienie?

W instrukcji jest mowa tylko o tym, że nie można wystawić drugiego unikata.

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Gru 15, 2009 4:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i to jest zajebisty combos! Złożę se talię na 5 Unieruchomień, 5 Wyrzeczeń i Bractwo. I będzie mi 3 czy 4 Crenshawów biegało po planszy Very Happy
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vyzygota
Sierżant


Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 119

PostWysłany: Wto Gru 15, 2009 9:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest to istotnie bardzo intrygujący pomysł!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Wto Gru 15, 2009 10:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sumie nigdy o tym nie pomyślałem... ale akurat combos który wymyślił Stawik raczej się nie uda... ponieważ jeśli dobrze pamiętam zasadę działania karty unieruchomiony to gdy zostaje ona odrzucona, odrzuca się również wojownika...
_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Wto Gru 15, 2009 11:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ja stanę okoniem i dorzucę do pieca, żeby rozgorzała dyskusja Wink

Zgadzam się z Jeremiaszem, że combo na kilka Indygo / Sebastianów nie zadziała z powodu odrzucenia karty unieruchomionego wojownika. Ale to tylko po pierwsze.

Moim zdaniem combos nie uda się z jeszcze jednego powodu.

Cytat z instrukcji:

"Some warriors, Establishments and even Equipment are designated as UNIQUE. You may not put a Unique card into play if there is already another copy of that Unique card anywhere in play. If the first Unique card is somehow discarded, another copy of the Unique card may then enter play. The fate on the first copy has no influence on subsequent copies entering play."

Jak dla mnie (tak, wiem, jestem nowy, lamerskie podejście) Unieruchomiona Indygo znajduje się w grze. Nie interesuje mnie, że nie może korzystać ze specjalnych umiejętności, itp. Nie można zagrać kopii Indygo, dopóki nie odrzuci się Indygo unieruchomionej. Unieruchomiony nie powoduje, że Indygo przestaje być Indygo. Karta Indygo bezsprzecznie znajduje się w grze.

W interpretacji Stawika (nie neguję poprawności, biorę pod włos) anulujemy de facto cały tekst na karcie (a problemy / unieruchomiony uniemożliwiają jedynie korzystanie z umiejętności). Jak dla mnie KARTA UNIKATOWA nie jest zdolnością specjalną. Umiejętność / zdolność specjalna to jest możliwość blokowania najazdu przez Kawaleryjskiego Zwiadowcę albo możliwość przesuwania jazdy Trenerem Mastodontów. Ale nie unikatowość karty... Dla mnie karta unikatowa to typ karty. Umiejętność to jest wszystko, co w tekście karty jest normalnym drukiem, nie DUŻYMI LITERAMI.

Żeby nie było, że wycinam stronniczo cytaty, dalej w instrukcji jest napisane:

"For example, if a Unique warrior is killed, another copy of that warrior may enter play. That warrior was obviously a hero, and they tend to escape death all the time!"

Tutaj "killed" wiąże się pewnie tylko z tym, że w "normalnym" przypadku (nie zagrywamy na wojownika karty Unieruchomiony) wojownik jest odrzucany.

Idąc tym tropem, Notre przestaje działać po zagraniu Problemów w Pracy, ale moim zdaniem to jest wciąż unikatowe Notre, które po prostu przestało być, jak to nazwano w opisie przynależności, "pługiem z wymiennymi wycieraczkami i wodą w proszku".

Moim zdaniem powinniśmy pogratulować Cormakowi znalezienia świetnego (aczkolwiek trudnego do zagrania) bata na klasyk Wink

Więc pytanie do wieszczów Wink Czy aby na pewno KARTA UNIKATOWA to umiejętność specjalna?

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Skoq
Szeregowy


Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 50

PostWysłany: Sro Gru 16, 2009 9:02 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jako też "świeży" w dyskusjach o DE uważam, że nie ma opcji, żeby Notre Dame weszło drugie do gry - dlaczego? nawet jeśli jedno leży unieruchomione (sabotowane), to nadal jest to Notre Dame - karta nie traci przecież tytułu. Nawet jeśli straci w wyniku działania problemów w pracy określenie "UNIKATOWA", to przecież to drugie, które ktoś będzie chciał wystawić nadal będzie to określenie miało - i będzie ERROR przy wystawieniu Confused Czyż nie?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Sro Gru 16, 2009 11:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I na tym powinniśmy zakończyć dyskusję bo wszystko jasne.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Sob Gru 19, 2009 11:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sam nie wiem, trzeba znaleźć / ustalić czy te słowa klucze jak PIECHOTA, JAZDA czy właśnie w tym przypadku KARTA UNIKATOWA zaliczają się do tak zwanych "special abilities"

Co do wystawiania kart unikatowych Yurand podał tutaj bardzo ładny cytacik który powtórzę :"Some warriors, Establishments and even Equipment are designated as UNIQUE. You may not put a Unique card into play if there is already another copy of that Unique card anywhere in play. If the first Unique card is somehow discarded, another copy of the Unique card may then enter play. The fate on the first copy has no influence on subsequent copies entering play."
Wyraźnie jest powiedziane że tylko wtedy go pierwsza kopia została odrzucona można zagrać następną. Jest to bardzo dobry argument Ale tworząc tą zasadę nie wydaje mi się żeby twórcy gry przemyśleli sytuację z Problemami w Pracy.


Z drugiej jednak strony to co napisał Stawik również cytując za instrukcją:
"CARD EFFECT: This notes box tells you any special rules that the card provides."
jeżeli podciągniemy właśnie card effect pod special abilitis sprawa jest jasna, jednak nie do końca jestem do tego przekonany.
Trzeba też zauważyć bardzo ważne dwa słowa notes box czyli ten kwadracik w którym znajduje się tekst. A te wszystkie słowa kluczowe jak i unikatowość bez wątpienia się tam znajdują.


W sumie jestem skłonny przychylić się do każdej z opcji, ale jeżeli ktoś poda akiś dobry przykład / argument może nas przekona ;]

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 5:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym się zgodził z interpretacją, że nie cały tekst na karcie jest traktowany jako CARD EFFECT, ale....

...nie mogę się zgodzić ponieważ nie było by to do końca fair w stosunku do zagrania karty "problemy w pracy" na np. "notre dame".

Na karcie "problemy w pracy" jest tekst:
Flip any one Establishment in the Subversive Turf face-down. It may not be raided or affected in any way by any card.
Co znaczy, że na miejsce unieruchomione w ten sposób nie można zadziałać w żaden sposób ani żadną kartą. Jeśli więc notre dame było by w ten sposób unieruchomione to nie dość, że nie moglibyśmy wystawić drugiego notre dame to jeszcze nie moglibyśmy już w żaden spsób pozbyć się tego unieruchomionego. Utrudniło by to grę nie tylko graczowi który wystawił notre ale również innemu graczowi który też grał by templariuszami i chciałby wystawić swoje notre.

Myślę, że tego nie przewidzieli twórcy gry i trzeba by uznać, że wszystko co jest napisane na karcie traktuje się jako jej specjalne działanie.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 5:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja wiem, czy nie fair Wink To po prostu automatycznie zatrzymuje wszystkie talie oparte na Notre Wink To jest tak samo nie fair jak rzucanie Terroryzmu na Stajnie lub ich najeżdżanie w pierwszej kolejności, gdy gra się Triadą Wink

Przy czym zagranie sabotażu jest w porównaniu znacznie cięższe.

Druga sprawa, wszystkie sabotaże mają kopa (i pewnie dlatego łańcuch do ich zagrania jest tak długi). "Mastesuind Coup D'Etat" zagrany w 1 turze też praktycznie kończy grę (moim zdaniem).

Co do decyzji - poddaję się woli większości.

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 5:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie do końca masz rację yurand... sterroryzowanie stajni nie powoduje, że już nikt innej stajni nie wyłoży, najechanie jej również.
Co do Mastesuind Coup D'Etat w pierwszej turze niezwykle trudno jest zagrać jakikolwiek sabotaż. A jak wiadomo DE jest grą w której wszystko jest możliwe i z doświadczenia wiem, że nawet z beznadziejnej sytuacji można wyjść na prostą i wygrać.
A unieruchomienie notre potrzez problemy w pracy definitywnie wyklucza używanie notre już do końca rozgrywki...

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 12:09 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Nie Gru 20, 2009 8:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz, jasne Wink Cały mój wywód ze Stajniami nie miał na celu podważenia Twojego zdania (przecież napisałem, że się dostosuję do woli większości). Chciałem jedynie zaakcentować, że "nie fair" to dla mnie żaden argument Wink Taki urok gier karcianych, że większość mocnych chwytów jest dalece perfidnych i podobnych sytuacji można wyszukać na pęczki Very Happy

Żeby nie robić offtopa, podsumujmy sam temat.

1. O ile dobrze rozumiem stanęło na tym (wnioskuję po poparciu Knoxa i braku sprzeciwów), że"Unieruchomiony" na unikatowym wojowniku uniemożliwia zagranie kolejnej kopii tego wojownika, tak?

2. Pytanie, które pozostało bez odpowiedzi - czy "Problemy w pracy" znoszą unikatowość Notre Dame. Tutaj większość obstaje przy tym, że Notre przestaje być Notre, tak?

3. I wreszcie, pytanie powiązane z numerem 2, czy przez zasady specjalne rozumiemy cały tekst na karcie, czy tylko fragment pisany bez CAPS LOCKA ? Wink

Jestem za tym, żeby jakiś lepszy wymiatacz odpowiedział. I aby umieścić interpretację w zasadach forumowych.

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group