Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Josef Gabriel

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ryba
Rekrut


Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 19

PostWysłany: Sob Gru 12, 2009 9:40 am    Temat postu: Josef Gabriel Odpowiedz z cytatem

Hej,
jak wiemy Josef Gabriel moze podczas swojego kroku dobierania za 3 jednostki zlota wiasz dodatkowa karte. Interesuje mnie kiedy gracz musi podjac decyzje ile dodatkowych kart chce dobrac.
Czy musi to okreslic przed krokiem dobierania czyli mowi ze chce dobrac 1 karte wiecej, placi 3 sztuki zlota i dobiera do 8 kart?
Czy moze w dowolnym momencie swojego kroku dobierania, czyli dobiera do 7 kart, widzi ze nie dobral nic ciekawego to moze zaplacic 3 zt zlota i dobac kolejna karte? Jezeli tak mozna, to dobieranie jest przerwane akcja (zaplaceniem 3 szt zlota) i ponownie wznowione (dobieramy kolejna karte). Czy w takim razie moza grajac innym przywodca przerwac akcje dobierania, wykonac akcje (np. wyrzucenie karty w dowolnym momencie) i ponownie wznowic dobieranie?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 3:59 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Gru 12, 2009 11:00 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

My działamy tak, że Gabriel może dociągać tyle kart, ile sobie zażyczy. Jak opisałeś, dociąga, widzi, że nic ciekawego nie ma, dociąga więcej. Natomiast nikt mu nie może wrzucić wtedy żadnej intrygi, nawet w dowolnym momencie, gdyż jest to cały czas krok Dobierania, a w tym kroku nie wolno zagrywać kart.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Sob Gru 12, 2009 1:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

My natomiast gramy tak, że deklaruje przed dobieraniem ile dobiera, płaci i dopiero dobiera.

Krok dobierania, jest nieprzerywalny, nie można zagrać żadnej karty, wykonać jakiejkolwiek akcji i tym tropem idąc nie można też skorzystać z tej zdolności.
Przede wszystkim w momencie gdy dobierzesz te 7 kart już jest "po" kroku dobierania. Więc na korzystanie ze zdolności "podczas" jest w mojej ocenie trochę za późno ;]


Jest to oczywiście tylko luźna interpretacja, którą przyjęliśmy.

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Sob Gru 12, 2009 8:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To widzę, że Rybie zaczęło przeszkadzać jak zaczynam dobierać poczciwym Józiem Wink

Aktualnie skłaniam się ku interpretacji Stawika, bo tak właśnie zacząłem ostatnimi czasy grać. Nie naszły miejsca, mam X szt. złota, więc mogę zużyć jeszcze Y na dobieranie i wiem, że wystarczy mi na zagranie miejsc, które potencjalnie dobiorę. Jest to znacznie wygodniejsze niż w interpretacji Cormaka, którą początkowo stosowałem Wink

Co do interpretacji Cormaka, sam ją stosowałem "grzecznościowo", ale doszedłem do wniosku, że nie ma takiej potrzeby, bo nigdzie nie jest napisane, że trzeba zapłacić na początku kroku dobierania.

W wypowiedzi Cormaka nie zgodzę się jedynie z tym:

"Przede wszystkim w momencie gdy dobierzesz te 7 kart już jest "po" kroku dobierania. Więc na korzystanie ze zdolności "podczas" jest w mojej ocenie trochę za późno ;]"

No właśnie u Józefa tak nie jest:

"Josef may draw an additional card during his Draw step for every 3 Gold Units he spends."

Idąc za regułą, że reguły z kart są ważniejsze niż te z instrukcji, Józio może sobie dopłacać w trakcie dobierania. Skoro nie może po kroku dobierania, bo za późno (a tak dokładnie napisałeś), to nie może też przed, bo za wcześnie Wink Musi w trakcie Wink

Zupełnie inna sprawa - nie uważam, żeby spojrzenie na karty i (choćbym ich miał na ręku 7) podjęcie decyzji o dobraniu kolejnej było jakimś przegięciem Wink Przegięcie to jest Zaliczka i Ograbienie Ślepego Wink

Jedyny potencjalny zgrzyt - jeśli ktoś jest strasznym formalistą, gra przeciw Gabrielowi i zależy mu na zagraniu karty w dowolnym momencie tuż po kroku dobierania, może pojawić się problem "timingu", ale zawsze można:
- zapytać grającego Gabrielem, czy kończy dobieranie,
- poprosić o cofnięcie ruchu kolegi grającego Gabrielem, jeśli ten się zapędzi i zagra kartę,
- albo po prostu umówić się, że gracz kontrolujący Gabriela będzie sygnalizował zakończenie kroku dobierania, tym samym pozwalając przeciwnikowi, np. na zagranie Utraty Potencjału.

A wracając do pytań ryby, bo nikt na nie nie odpowiedział "z osobna":

1. "Czy moze w dowolnym momencie swojego kroku dobierania, czyli dobiera do 7 kart, widzi ze nie dobral nic ciekawego to moze zaplacic 3 zt zlota i dobac kolejna karte?"

ODP: Podobnie jak Stawik, rzeknę TAK. Ma na karcie wyraźnie napisane, że w trakcie kroku dobierania może dopłacić.

2. "Jezeli tak mozna, to dobieranie jest przerwane akcja (zaplaceniem 3 szt zlota) i ponownie wznowione (dobieramy kolejna karte). Czy w takim razie moza grajac innym przywodca przerwac akcje dobierania, wykonac akcje (np. wyrzucenie karty w dowolnym momencie) i ponownie wznowic dobieranie?"

ODP: Nie, dowódca musiałby mieć wtedy napisane w zasadzie specjalnej, że może zagrywać karty podczas kroku dobierania, tak samo jak Gabriel ma napisane, że może dopłacić. Zauważmy, że Gabriel nie może zagrywać kart w kroku dobierania, może "tylko" dopłacać za dobranie kolejnej karty i wyłącznie to jest wyraźnie wyszczególnione w jego umiejętności.

Podeprę jeszcze odpowiedź cytatem z instrukcji:

"Drawing cards is an instantaneous event. It may not be interrupted by card play (even though many cards state on them that they may be played at any time). Once you start drawing cards, you must finish drawing. You may not play any cards until after you have drawn all your cards, and neither may your opponents."

W myśl instrukcji podczas kroku dobierania nie można zagrywać żadnych kart i nawet Gabriel tego nie robi. Dobre by to było: "Naszło mi Ukryte Bogactwo, zagram i dobiorę jeszcze dwie" Wink

Zasady z kart przebijają instrukcję - Gabriel może sobie dopłacać "etapami" (na wszelki wypadek jeszcze dodam, że wykorzystanie umiejętności specjalnej nie jest tożsame z zagraniem karty), a jeśli to konieczne powinien sygnalizować zakończenie kroku dobierania, żeby uniknąć konfliktów.

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 12:59 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak napisałem wyżej, w zasadach nie ma stricte wytyczonych zasad postępowania w tym przypadku. To jest nasze ustalenie.

My ustaliliśmy tak, i tak gramy.
Jednak jeżeli więcej osób przyjmie spójną zasadę w tym przypadku, dobrze by było żeby zasady były jak najbardziej spójne i zbliżone do siebie ;]

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Leviathan
Rekrut


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 22

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 8:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem przy Gabrielu nie ma konieczności deklarowania chęci skorzystania z tej zdolności przed rozpoczęciem dobierania kart. Można dobrać 7 kart i wtedy ewentualnie dopłacać i kontynuować dobieranie.
_________________
"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"

Job 40:28
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Nie Gru 13, 2009 11:20 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U nas zawsze grało się tak jak napisał Stawik. Dobieram kart 7, patrzę że nie ma nic ciekawego więc płacę i dobieram kolejną, płacę i dobieram... itd.
Nikt nigdy nie wymyślił innego sposobu i nikt nigdy nie miał żadnych ale.
Nie wiem jakie ogólnie w całej rozgrywce ma to znaczenie, ale jeśli chodzi o mnie to mogę się przychylić do każdej z tych interpretacji.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Sro Gru 16, 2009 10:57 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U nas zawsze się grało tak, że Joozek musiał zadecydować na początku ile kart dobierze gdyż nie można przerywać Kroku Dobierania, a co za tym idzie również samej czynności brania do ręki kart. Ta czynność zawsze była traktowana jako jednolita i nie można było jej przerywać dopłacaniem czy czymkolwiek innym.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
McKLocki
Rekrut


Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 24

PostWysłany: Wto Sty 19, 2010 9:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie. Czy JÓZEF może dobierać karty, jak po poprzedniej turze zostało Mu 7 lub więcej?
Np. jest tura JÓZEFA i dobrał do 9'u kart i do następnej Jego tury zagrał jedną, i zostało Mu 8 kart. Jest Jego krok dobierania.
I czy może dobrać kolejne karty płacąc za nie?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 3:59 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Sty 19, 2010 10:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ustaliliśmy w forumowych, że może, ale tylko do limitu. Czyli do 10 kart (7 normalnie i 3 za pomocą zdolności). W Twoim przykładzie może wydać 6 złota i dobrać do 10 kart.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group