Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skarbiec + Zaliczka
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 2:43 pm    Temat postu: Skarbiec + Zaliczka Odpowiedz z cytatem

Odgrzewam starego kotleta? ;]

Wiem, że to już zostało ustalone w innym wątku, mimo to chciałbym prosić abyście wyrzucili na chwilkę z głowy nawyki, utarte poglądy. Przeczytajcie i oceńcie moje argumenty.


Zacznijmy od opisów obu kart

Skarbiec
While in your Turf, no other player may affect or manipulate your Gold Units, unless you allow it to happen. Gold Units are no longer considered yours once you spend them.
Zaliczka
Attach to any Commander at any time. All of the affected Commander's cards have an Initial Cost of +1 (cards with no Initial Cost have an Initial Cost of 1). Multiple attachments of this card are not cumulative. If this card is discarded it is annihilated instead.

Skarbiec zakłada, że żaden inny gracz nie może babrać nam w naszym złocie ;]
Affect or manipulate- tak jest napisane.
Manipulate jest dość oczywiste chroni nas przed np. Sztuczką czy Ograbieniem.
Affect – czyli wywierać wpływ; mieć wpływ; wpływać; oddziaływać; dotyczyć
To słówko będzie kluczowe.



W rozgrywce Julian zagrywa na Korwina Zaliczkę ;] Korwin zostaje zmuszony do płacenia za każdą kartę dodatkowego kosztu początkowego, dopóki się jej nie pozbędzie. Cóż, pogodził się z tym i płaci rzetelnie.
Spójrzmy na to od strony czysto systemowej, co się dzieje: Korwin zostaje zmuszony przez innego gracza, za sprawą zagrania przez przeciwnika zaliczki do płacenia dodatkowej ikony złota, z jego zasobów za każdą zagrywaną kartę.

Korwin w następnej turze wybudował Skarbiec i sprawdza zbieżność sytuacji z tekstem na jego budynku:
Inny gracz, przeciwnik (other player) oddziaływuje (Affect) na jego zasoby złota (your Gold Units) poprzez zagranie karty Zaliczka i tym samym zmuszenie go do płacenia dodatkowej jego ikony zasobów złota

To zdanie jest kluczowe : No other player may affect or manipulate your Gold Units.

Zagrana przez innego gracza – other player zaliczka wpływa, oddziaływuje – affect na moje Zasoby Złota – your Gold Units. Zmusza mnie do płacenia z moich Zasobów Złota dodatkowej ikony.


Owszem Zaliczka zwiększa koszt początkowy, nie ograbia mnie ze złota i nikt nie każe mi wystawiać tej karty za którą będę musiał zapłacić.
Ale to że koszt początkowy wzrósł nie jest dziełem przypadku czy inflacji to Przeciwnik - Other player ją na mnie zagrał i to jest jego karta intryg, i to On poprzez zagranie tej karty zmusza mnie do płacenia z moich zasobów dodatkowej ikony.

A co konkretnie robi zaliczka?
All of the affected Commander's cards have an Initial Cost of +1
Oddziaływuje na wszystkie zagrywane przez dowódcę karty.


Reasumując: Skarbiec chroni mnie przed jakimkolwiek wpływem ze strony innego gracza na moje zasoby złota, Zaliczka nie jest wyjątkiem.

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 2:00 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 5:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytując jurorów z pewnego telewizyjnego "szoł" : "Jestem na tak".

Od samego początku wydawało mi się dziwne, że wg zasad forumowych Skarbiec chroni przez Podziałem bogactwa, a przed Zaliczką nie. Jest to dla mnie co najmniej niespójne, dlatego popieram Wink Ewentualnie czekam na kontrargumenty Wink

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 7:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem "ZA". Co więcej idąc tym tropem uważam, że analogicznie Centrum Dowodzenia powinno chronić przed Ceną Wojny. W końcu Centrum Dowodzenia i Skarbiec to są eRki i powinny mieć swoją "moc".
_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Leviathan
Rekrut


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 22

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 7:49 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem na nie.

Twoja egezegeza obu kart nie jest moim zdaniem w pełni poprawna.

Skarbiec chroni przed manipulacją lub wpływaniem na nasze złoto. Kluczem jest tu słowo ZŁOTO.

Zaliczka koncentruje się zaś na KOSZCIE POCZĄTKOWYM i to właśnie jego zwiększa. Pal licho, że koszt wyrażony jest w złocie. Sama karta NIE ODDZIAŁUJE BEZPOŚREDNIO na złoto, ale na KOSZT. Tym samym SKARBIEC nie może chronić przed jej efektem.

Karta zaliczki nie oddziałuje na złoto będące w posiadaniu gracza, na którego została zagrana (a więc nie ma tu mowy o AFFECT). Tym bardziej nie manipuluje nim (nie ma więc mowy o MANNIPULATE). Jej efekt wpływa na KOSZT - wartość czystą abstrakcyjną w momencie gdy jest zagrywana, jako że dotyczy kart, które MOGĄ, ALE NIE MUSZĄ zostać zagrane przez gracza.

_________________
"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"

Job 40:28
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
noz4
Sierżant


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 171

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 11:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

joł.

Też jestem na nie.

To zdanie: No other player may affect or manipulate your Gold Units. a zwłaszcza część: "other player", bardziej pasuje mi do sytuacji "bezpośredniego" oddziaływania. Zaliczka jest kartą (nie playerem) i to ona 'affectuje' - że tak polsoko-angielsko zmiksuję.
Poza tym zaliczka zwiększa koszt kart zagrywanych a nie "manipuluje" twoimi zasobami złota bezpośrednio - jak ograbienie czy sztuczka.
W ogóle to całkiem "luźne" wydaje mi się to powiązanie oddziaływania bezpośredniego a efektu dodatkowego dla karty (jakim jest dodatkowa jednostka złota przy koszcie początkowym). Taka 'falandyzacja prawa' tylko dla zasad DE
Wink

Inna sprawa, NA CO zaliczka działa. Bo w wydaniu że "na wszystko" to staje się to max-potężna karta...
Ale to chyba temat na osobny wątek.

Pozdro. Wink

_________________
wtf czyli kurde bele
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Sro Lis 25, 2009 11:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Leviathan napisał:


Skarbiec chroni przed manipulacją lub wpływaniem na nasze złoto. Kluczem jest tu słowo ZŁOTO.


Przekręcasz.. nie ma tam słowa o Złocie tylko Gold Units a nie jest dziełem przypadku, że jest to pisane z dużej litery. Chodzi o Te konkretne Zasoby Złota. Czyli your Glod Units

Leviathan napisał:

Zaliczka koncentruje się zaś na KOSZCIE POCZĄTKOWYM i to właśnie jego zwiększa. Pal licho, że koszt wyrażony jest w złocie. Sama karta NIE ODDZIAŁUJE BEZPOŚREDNIO na złoto, ale na KOSZT. Tym samym SKARBIEC nie może chronić przed jej efektem.

Jakie bezpośrednio? Skąd to wziąłeś ?
Nawet jeżeli nie robi tego bezpośrednio to co z tego?
To inny gracz zmusza Ciebie do płacenia dodatkowej ikony złota z twoich Zasobów Złota

Leviathan napisał:
Karta zaliczki nie oddziałuje na złoto będące w posiadaniu gracza, na którego została zagrana (a więc nie ma tu mowy o AFFECT).

Jak to "nie oddziałuje na złoto będące w posiadaniu gracza" ? Złoto w mojej puli jest czyje? Wspólne?




noz4 napisał:

To zdanie: No other player may affect or manipulate your Gold Units. a zwłaszcza część: "other player", bardziej pasuje mi do sytuacji "bezpośredniego" oddziaływania.

Proszę wytłumacz mi na jakiej podstawie to wywnioskowałeś.

noz4 napisał:
Zaliczka jest kartą (nie playerem) i to ona 'affectuje' - że tak polsoko-angielsko zmiksuję.

A co niby manipuluje złotem przy ograbieniu czy sztuczce? Gracz czy karta? bo też nie wiem..

noz4 napisał:
Poza tym zaliczka zwiększa koszt kart zagrywanych a nie "manipuluje" twoimi zasobami złota bezpośrednio - jak ograbienie czy sztuczka.

Znowu bezpośrednio.. dalej nie wiem skąd "ono" się wzięło.
Co do manipulacji zgoda nie robi tego, ale jest wyraźnie zaznaczone affect or manipulate, a w tym wypadku mamy do czynienia z oddziaływaniem a nie manipulacją.

noz4 napisał:
W ogóle to całkiem "luźne" wydaje mi się to powiązanie oddziaływania bezpośredniego a efektu dodatkowego dla karty (jakim jest dodatkowa jednostka złota przy koszcie początkowym).

Jak mi wytłumaczycie skąd wzięliście bezpośrednio to może mnie przekonacie.

noz4 napisał:
Taka 'falandyzacja prawa' tylko dla zasad DE
Wink
W mojej opinii nagięciem jest to że Skarbiec na nią nie działa.

noz4 napisał:
Inna sprawa, NA CO zaliczka działa. Bo w wydaniu że "na wszystko" to staje się to max-potężna karta...

Cytat z FAQ twórców gry:
"PAYMENT UP FRONT
If my Commander has PAYMENT UP FRONTattached to it, does every single card I play have an Initial Cost of +1? Even the ones that have no Initial Cost?

Yes. EVERY SINGLE card you play has an Initial Cost of +1. All cards that have no Initial Cost listed are considered to have an Initial Cost of1. Brutal, eh?"
Tutaj chyba nie ma z czym polemizować. Brutal, eh?

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Leviathan
Rekrut


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 22

PostWysłany: Czw Lis 26, 2009 6:49 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko rozbija się o to jak czytamy kartę. Na Zaliczce nie ma słowa o Jednostkach Złota. Jest mowa o KOSZCIE POCZĄTKOWYM.

Skarbiec nie chroni przed wpływaniem na KOSZT POCZĄTKOWY zagrywanych przez nas kart. Chroni naszą PULĘ JEDNOSTEK ZŁOTA przed ingerencją w tą pulę.

Tym samym Twoja interpretacja jest niewłaściwa.

_________________
"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"

Job 40:28
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
noz4
Sierżant


Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 171

PostWysłany: Czw Lis 26, 2009 7:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

et uwziąłeś się na słówko. Jeżeli chodzi o moje wypowiedzi to tylko w pierwszym cytacie słowo na "b" ma podstawowe znaczenie. Z trzeciego cytatu możesz sobie je wykreślić. A w czwartym cytacie zastąp je zwrotem "przez gracza".
Wiec odpowiedź na Twoje pytanie: skąd słowo bezpośrednio brzmi - z nikąd (ot intuicja, że w tym wypadku trzeba by rozróżnić bezp. od pośr).
Zupełnie jak Twoje powiązanie faktu powstania dodatkowego kosztu początkowego z tym, że może to jest "manipulowaniem w Twoich jednostkach złota" - a nie jest. To właśnie powiązanie nazwałem falandyzacją.

Dalej - mam pytanie.
Wyobrażam sobie jakąś kartę (powiedzmy wojownika) który ma na sobie napisane, że aby go zaatakować trzeba zapłacić graczowi kontrolującemu go 1 jednostkę złota. Czy to była by manipulacja i czy chroni przed tym skarbiec? (Po co ten przykład - wyjaśnię później jeżeli będzie jeszcze taka potrzeba ; )

_________________
wtf czyli kurde bele
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Leviathan
Rekrut


Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 22

PostWysłany: Czw Lis 26, 2009 8:39 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I jeszcze jedno:

Cormak napisał:

noz4 napisał:

W ogóle to całkiem "luźne" wydaje mi się to powiązanie oddziaływania bezpośredniego a efektu dodatkowego dla karty (jakim jest dodatkowa jednostka złota przy koszcie początkowym).

Jak mi wytłumaczycie skąd wzięliście bezpośrednio to może mnie przekonacie.


Wzięliśmy to stąd (a przynajmniej ja wziąłem), że ZALICZKA "targetuje" KOSZT POCZĄTKOWY, a nie JEDNOSTKI ZŁOTA. Nie koryguje konkretnej wartości, ale abstrakcyjną, która ukonkretnia się dopiero w momencie gdy gracz postanawia zagrać kartę.

_________________
"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"

Job 40:28
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Lis 26, 2009 7:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że nie ma jednak sensu ciągnąć tego tematu skoro kwestia ta była już przedyskutowana i została wyjaśniona.
I dodatkowo koledzy Leviathan oraz noz4 dobrze i zgodnie z wcześniejszą dyskusją uzasadnili, dlaczego nie.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Lis 26, 2009 7:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie bądź taki zasadniczy. Jest świeża krew na forum, niech się aktywizuje Wink
Skoro mają ochotę dyskutować, niech dyskutują.
Chociaż mnie się tam zdaje, że argumenty faktycznie, powtórzone z wcześniejszego wątku.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 2:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz napisał:
Myślę, że nie ma jednak sensu ciągnąć tego tematu skoro kwestia ta była już przedyskutowana i została wyjaśniona.


Przeczytałem uważnie, cały tamten wątek i nie znalazłem tak przejrzyście przedstawionych argumentów, tak ja ja to zrobiłem.
Nie znalazłem tam ani tutaj żadnego dobrego argumentu za tym, że Skarbiec nie chroni przed zaliczką.
Powiem więcej, nie znalazłem nawet czegoś co w zarysie cienia, mogło by ewentualnie przypominać coś co można by pomylić z dobrym argumentem!


Leviathan napisał:
Wszystko rozbija się o to jak czytamy kartę. Na Zaliczce nie ma słowa o Jednostkach Złota. Jest mowa o KOSZCIE POCZĄTKOWYM.

Skarbiec nie chroni przed wpływaniem na KOSZT POCZĄTKOWY zagrywanych przez nas kart. Chroni naszą PULĘ JEDNOSTEK ZŁOTA przed ingerencją w tą pulę.


Zabierzmy medale olimpijczykom bo przecież...
Wygrywa ten kto osiągnie najlepszy CZAS, a w biegach na 100 metrów dobiegają w niecałe 10 SEKUND, a w całej tej puli znajdują się pojedyncze SEKUNDY. A była mowa o tym że wygrywa ten z najlepszym CZASEM a nie ilością SEKUND.

CZAS jest wyrażany w SEKUNDACH (minutach etc.)
Tym samy KOSZT POCZĄTKOWY jest wyrażany w JEDNOSTKACH ZŁOTA które należą do mojej PULI ZŁOTA.


noz4 napisał:
.
Zupełnie jak Twoje powiązanie faktu powstania dodatkowego kosztu początkowego z tym, że może to jest "manipulowaniem w Twoich jednostkach złota" - a nie jest. To właśnie powiązanie nazwałem falandyzacją.


W końcu przyznałeś mi rację =] Dzięki.
Nie jest to manipulacja i cały czas to podkreślam.

noz4 napisał:
Dalej - mam pytanie.
Wyobrażam sobie jakąś kartę (powiedzmy wojownika) który ma na sobie napisane, że aby go zaatakować trzeba zapłacić graczowi kontrolującemu go 1 jednostkę złota. Czy to była by manipulacja i czy chroni przed tym skarbiec?

Nie wiem, nie zastanawiałem się nad tym, ale wszystko zależy od tego jak sformułowany był by tekst na karcie.
Swoją drogą ciekawy pomysł, zaraz lecę pogrzebać w edytorze by coś takiego zrobić. ;]

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Pią Lis 27, 2009 3:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cormak napisał:
Jeremiasz napisał:
Myślę, że nie ma jednak sensu ciągnąć tego tematu skoro kwestia ta była już przedyskutowana i została wyjaśniona.


Przeczytałem uważnie, cały tamten wątek i nie znalazłem tak przejrzyście przedstawionych argumentów, tak ja ja to zrobiłem.
Nie znalazłem tam ani tutaj żadnego dobrego argumentu za tym, że Skarbiec nie chroni przed zaliczką.
Powiem więcej, nie znalazłem nawet czegoś co w zarysie cienia, mogło by ewentualnie przypominać coś co można by pomylić z dobrym argumentem!



To jest twoje zdanie... nasze argumenty do ciebie nie przemawiają, ale nie znaczy to, że są one gorsze od twoich. Mnie na przykład wcale nie przekonuje to co ty napisałeś i dalej twierdzę, że wzrost kosztu początkowego nie wpływa na twoje zasoby złota, ponieważ nadal masz wybór czy chcesz płacić czy nie... jeśli ktoś zagrywa na ciebie np. ograbienie gdy nie posiadasz skarbcla to bez przemyśla nie masz żadnego wyboru, gdy zaś masz dołączoną zaliczkę wybur taki masz. Jest to kiepski wybór ale go masz... możesz nie płacić chociaż to wiąże się z nie wykładaniem kart ale masz takie prawo.
Zaliczka nie pozbywa cię złota, informuje cię tylko, że jeśli chcesz zagrać kartę to musisz za nią zapłacić.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vyzygota
Sierżant


Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 119

PostWysłany: Sob Lis 28, 2009 11:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przepraszam ale wydają mi się analogiczne do tematu problemy które w powyższym rozumowaniu dają karty takie jak: Łapówka i Najemnik.
Czy skarbiec chroni czy nie?
My w gronie poznańskim gramy w sposób taki że skarbiec broni przed: Sztuczką i Ograbieniem i wydaje się to najbardziej sensowny bo karty te wywołują bezpośredni wpływ na złoto konkretnego gracza.
A karty dołączane niejako modyfikują/dodają zdolności innych kart.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 2:00 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Sro Gru 02, 2009 3:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Doszukałem się trzech argumentów na nie. (jeżeli coś pominąłem lub przekręciłem proszę napiszcie)

1) Nikt Cię nie zmusza do zagrania karty za którą będziesz musiał płacić.

2) Zaliczka nie pozbawia Cię złota tylko zwiększa koszt początkowy.

3) Nie manipuluje bezpośrednio w zasobami gracza.

ad.1
Owszem nikt Cię do tego nie zmusza i ty jako gracz jesteś świadomy konsekwencji. I tutaj jedno zasadnicze ale ..
Ale spójrzcie na to od strony systemowej.
Czy przed wystawieniem karty muszę zapłacić dodatkową ikonę ? Oczywiście że nie!

Jest ustalona kolejność działań:
Zagrywam kartę > W tym momencie zaczyna działać Zaliczka > Zmusza mnie do zapłacenia dodatkowej ikony.

JA jestem świadomy konsekwencji, z tym że cały proces systemowy który zmusza Cię do zwiększenia kosztu początkowego rozpoczyna się dopiero PO zagraniu/wystawieniu karty.

Zaliczka jest kartą pozostającą w grze a jej Atut uaktywnia się dopiero w określonym momencie !
Na każdej karcie jest napisane kiedy zaczyna/kończy swoje działanie.
Ograbiane w momencie zagrania, Potencjał podczas konfliktu, Wszystko w Swoim Czasie na początku twojej tury.
Natomiast cały proces Zaliczki zaczyna się PO zagraniu/wystawieniu karty przez gracza na którego oddziaływuje.



ad.2
Owszem zwiększa się koszt początkowy, ale jak już wcześniej pisałem Koszt Początkowy jest wyrażany w złocie które znajduję się w mojej Puli Złota!
Na KP działa Zaliczka, a Skarbiec chroni mnie przed jakąkolwiek ingerencją w moją pulę złota.


ad.3
I to też jest wyraźnie rozróżnione przez twórców gry "affect or manipulate" w tym przypadku mamy do czynienia z oddziaływaniem.

Nie można pomijać obu słów bo równie dobrze na Braku Żywności "during combat or a raid" moglibyśmy pominąć słówko raid albo combat co jest po prostu niedorzeczne.




I jeszcze raz podkreślę co jest napisane na Skarbcu:

While in your Turf, no other player may(Żaden inny gracz! Przypominam że Zaliczka jest kartą zagraną celowo i świadomie przez INNEGO GRACZA!) affect or manipulate(mamy odczynienia z affect, czyli oddziaływaniem a nie manipulacją) your Gold Units,(Koszt początkowy płacę złotem które znajduje się w MOJEJ PULI ZŁOTA) unless you allow it to happen.(JA nie zgadzam się na zmuszanie przez innego gracza do wydawania dodatkowej mojej ikony złota)

_________________
We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group