Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

karty pobierające złoto

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Nie Paź 25, 2009 6:24 pm    Temat postu: karty pobierające złoto Odpowiedz z cytatem

Pytanie:
Czy karty pobierające złoto można zbilansować ze swoich zasobów złota a dopiero potem wziąć złoto z kart które je produkują?
Konkretnie chodzi o to, że mam np. w swojej osadzie agencję wywiadowczą i notre dame które razem pobierają 5 ikon złota, a moim wodzem jest Montagne. Czy mogę w czasie bilansu zbilansować ikony złota z tych miejsc złotem które mam w swoich zasobach a dopiero potem dobrać złoto które produkują moje miejsca?
Wedle zasad jest to możliwe, bo każdą czerwoną ikonę można zbilansować złotem które się posiada. Tak więc jeśli np. mam w swojej krainie notre, agencję wywiadowczą i kopalnie to jednocześnie pobieram i produkuję 5 ikon złota więc karty te wzajemnie się bilansują. Ale mając za wodza Montagne'a gdy najpierw zbilansuję czerwone ikony złotem z zasobów to później dobierając złoto będę mógł wziąć nie 5 ale 10 ikon zło zgodnie ze zdolnością przywódcy.
Co o tym sądzicie... do tej pory nie przyszło mi to jakoś do głowy. Ale zasady mówią, że tak można. Co wy na to?

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 4:00 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Nie Paź 25, 2009 7:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo sprytny "wałek" z jeszcze większym przypakowaniem przywódcy Wink

Ja bym tak nie zagrał. W instrukcji na stronie winternet jest napisane "If you are short blue icons, you may temporarily gain them by spending a certain number of Gold Units. ". W Twoim przypadku nie brakuje Ci ikon, więc moim zdaniem nie powinieneś ich bilansować złotem.

Z drugiej strony, jakbyś się zapierał, że chcesz tak grać, nie zabroniłbym Ci Wink

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 9:12 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiaszu zasada płacenia złotem z zasobów dotyczy brakujących ikon. Skoro nie brakuje Tobie niebieskich ikon to uważam, że nie możesz zamiennie skorzystać z zasobów złota. Zasady wyraźnie zaznaczają ten fakt poprzez "if you are short blue icons, you may..." Smile
_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 11:34 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się z Decado.

Tak jest napisane w instrukcji i zawsze tak grałem ;]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 11:58 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście że możesz zapłacić z zapasów, a potem zabrać kasę za pozostałe ikonki.
[quote]
During your balance step you [b]may[/b] pay for required resource icons by spending the Gold Units in your Reserves. If you are short blue icons, you may [u]temporarily[/u] gain them by spending a certain number of Gold Units.
[u]The order in which you balance your resources is really up to you[/u]. The steps given above are just an easy step-by-step method to introduce you to the procedure. The order usually doesn't matter. However, there are times when it does matter. For those cards that have both red and blue icons on them, it is important that a card does not give anything out until its own needs are met. You may not use any of the blue icons on a card until all of the red icons on it have been provided for. [u]Also, you cannot collect surplus Gold until all your Gold-producing cards have their resource needs met[/u]. [b][u]What this means is that you may have to balance all four resources at the same time.[/b][/u] This is actually how it is usually done, and is not nearly as involved as it may sound when reading this for the first time.[/quote]
Podkreśliłem kluczowe zdania, reszta nie jest szczególnie istotna.
Bardzo ważne jest stwierdzenie że można się bilansować w dowolnej kolejności. Nigdzie nie jest napisane że musisz płacić ikonkami, a dopiero potem złotem. Słówko "temporarily" (tymczasowo) nic nie znaczy, bo nigdzie nie zostało sprecyzowane.
Ostatnie zaznaczone zdanie mówi o tym, że trzeba bilansować wszystkie rodzaje ikon w tym samym czasie. Znaczy to, że kolejność bilansowania każdej pojedynczej karty zależy od gracza. Wcale nie musisz liczyć ile masz łącznie ikonek jednego rodzaju bo bilansujesz kartę po karcie.
Oczywiście sposób podany w instrukcji na początku jest słuszny bo najczęściej mamy do czynienia z prostm bilansem gdzie kolejność nie ma znaczenia. W tym przypadku kolejność ma znaczenie i powinno się to rozstrzygnąć na korzyść gracza.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 2:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

KNOX nie zgodzę się

During your balance step you may pay for required resource icons by spending the Gold Units in your Reserves. If you are short blue icons, you may temporarily gain them by spending a certain number of Gold Units.

Jeżeli brakuje Ci ikon możesz je zbilansować z zasobów złota.
Występuje prosta zależność, która jak dla mnie nie jest podważalna.


W dalszej części cytowania pominąłeś bardzo ważną rzecz, mianowicie ten tekst znajduje się w kategori:

CARDS WITH BOTH RED AND BLUE ICONS
to po pierwsze.

po drugie : The order in which you balance your resources is really up to you
Odnosi się do kolejności bilansowania zasobów czyli minerały, jedzenie, plaiwo, złoto. Czyli nie ma nic wspólnego z opisywaną w wątku sytuacją.

Następne zdanie które podkreśliłeś:
Also, you cannot collect surplus Gold until all your Gold-producing cards have their resource needs met.
Dalej znajduje się w dziale CARDS WITH BOTH RED AND BLUE ICONS i odnosi się do sytuacji gdy coś produkuje złoto i jednocześnie pobiera ikony, czyli też nie ma nic wspólnego z sytuacją w wątku.

A zdanie które pogrubiłeś na samym końcu jest wyrwane z kontekstu ponieważ ściśle się łączy z poprzednim zdaniem.

Also, you cannot collect surplus Gold until all your Gold-producing cards have their resource needs met. What this means is that you may have to balance all four resources at the same time.

I cały czas się odnosi do sytuacji w której coś posiada czerwone i niebieskie ikony.





[/b]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 4:00 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Pon Paź 26, 2009 2:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

KNOX - nadinterpretacja. Kolejność bilansowania dotyczy wyboru, którą ikonkę chciałbym teraz zbilansować a nie czym chciałbym płacić. Zaraz pod tymi zasadami jest podany przykład, który o tym mówi.
_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group