Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skupienie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy mo?na zagra? Skupienie nie maj?c wi?cej kart na r?ce?
Tak
0%
 0%  [ 0 ]
Nie
100%
 100%  [ 10 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 2:16 pm    Temat postu: Skupienie Odpowiedz z cytatem

Grałem wczoraj z ironheadem na ccg i zagrałem Skupienie, nie mając nic więcej na ręku. Zgodnie z polskim napisem:
Natychmiast po zagraniu tej karty musisz anihilować jedną z kart...
Traktowaliśmy to w Opocznie jako konsekwencję zagrania Skupienia - tak jak anihilowanie kart po Poszukiwaniu.
Tymczasem po angielsku:
You must annihilate one card from your hand when you play this card.
To brzmi dla mnie jakby anihilowanie karty uruchamiało działanie Skupienia. A jeśli nie ma się karty do anihilacji, to nie można Skupienia rzucić.
Temat pod rozwagę.

Przy okazji jeszcze jeden myk z Opoczna. Nie mam już kart w talii, ale jeszcze nie miałem potrzeby jej 'przewijać'. Zagrywam kartę, która wymaga anihilowania kart z wierzchu talii (Odzysk, Sztuczka, Nigdy więcej...). My robiliśmy tak, że cóż, nie ma karty, to nie anihiluję. W instrukcji jedyna sytuacja na 'przewinięcie' talii, to potrzeba dociągnięcia więcej kart w kroku Dobierania. A co Wy na to?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 03, 2016 10:35 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
banhus
Sierżant


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 148

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 2:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak zgadzam się w obu kwestiach
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 2:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale na co?
Że tak można, czy że tak nie można??
Po podobnych wypowiedziach został zamknięty temat Skarbiec a Podział, a też nie wiadomo kto się na co zgadzał. Mi się wydawało, że były tam 2 sprzeczne opinie...

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
banhus
Sierżant


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 148

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 2:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak nie ma się karty którą można anhilować to skupienie nie działa

jak Zosia rzuca odzysk/konsekwencje i nie ma tali do dobierania to nie anhiluje
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
diaphragma
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 129

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 2:53 pm    Temat postu: Re: Skupienie Odpowiedz z cytatem

Stawik napisał:

Tymczasem po angielsku:
You must annihilate one card from your hand when you play this card.
To brzmi dla mnie jakby anihilowanie karty uruchamiało działanie Skupienia. A jeśli nie ma się karty do anihilacji, to nie można Skupienia rzucić.
Temat pod rozwagę.


Moim zdaniem to jest zmuszenie do anihilowania jednej karty ale jesli nie masz karty to i tak możesz zagrać Skupienie.

Przykład:
BAIT AND SWITCH
POST-PLAY ICON: ANNIHILATE
NOTES: Play at any time. You may switch your Gold Reserve with any other player's. You must annihilate the top 2 cards of your draw pile when you play this card.

Czyli "Sztuczki" też nie możesz zagrać jak masz wszystkie karty odrzucone i nie masz jeszcze utworzonego nowego stosu kart??

Nie ograniczajmy tej gry.

Ps. Przykład wziąłem pierwszy z brzegu ze słówkiem MUST, więc pewnie jest tego jeszcze więcej.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 3:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na Poszukiwaniu, Odzysku, i Nigdy więcej jest wyraźnie napisane, że tam anihilowanie jest potem. Na Sztuczce i Konsekwencjach nie...
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
diaphragma
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 129

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 8:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem o co Ci chodzi. Tylko dziwne takie ograniczenia. Nie ma chyba podobnego w całym DE. Z resztą sytacje kiedy zostaje Ci tylko Skupienie na ręce są rzadko, a jeszcze rzadzej jak masz zagrać Sztuczkę czy użyć Konsekwencji bez stosu kart dobieranych.
Sprawa ze Skupieniem jest trochę inna ale myśle, że nie może być sytuacji jak zostało mi Skupienie na ręce i nie mogę go zagrać bo nie mam dodatkowej karty. Autorzy jasno napisali, że musisz anihilować atut ze swojej ręki ale nie ma nic o tym jak nie ma tej karty do anihilowania. Powinni to wyjaśnić bo ta karta jest mocnym R. Czcze gadanie bo autorzy nie wyjaśnią, wiadomo z jakiego powodu więc musimy to rozstrzygnąć sami.

Myśle, że jak nie masz karty to tylko szczęście, że nie musisz pozbywać się Twojej karty. Niech inni się wypowiedzą.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 10:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiesz, w Opocznie 'szczęściu' strasznie pomagamy. Nagminne jest pakowanie kart do Składu, a potem zagrywanie Skupienia...
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
diaphragma
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 129

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 11:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie jest pomaganie szczęściu tylko rozmyślne granie i wykorzystywanie chwili w słusznym celu Smile
Mogę się założyć, że jak byś miał zagrać Sztuczkę przy kilku kartach w talii i miał byś możliwość nie anihilować kart to pewnie byś tak zrobił. Przecież to jest gra, która ma na celu zwycięstwo poza wszelkimi innymi pozytywnymi aspektami z samej gry Smile

Czyż nie??. Więc "pomaganie szczęściu" jest jak najbardziej wskazane Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wicu
Bad Boy


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 282

PostWysłany: Nie Paź 15, 2006 2:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik ładnie napisałęś wstęp do postu ale nie przekazałeś tego co działo sę w ccg "tyczy się gry z ironheadem".

Nie przedstawiłeś stytuacji jaka miała miejsce tylko że "... zagrałeś nie mając nic na ręce''

Ja się kłucił nie będe bom już srogo wypyty

Ale myślę że należy w tym momencie zorganizować w jakiś sposób:

- stos kart z których dobiera gracz ( w przypadku odrzucenia kart z tego stosu w momencie kiedy gracz nie ma z czego dobierać nie odrzucać nic/odrzucać z kart które są już odrzucone na nową kupkę kart odrzuconych, te które znajdowały sie dotychcasz w tej puli, należy przetasować i umożliwić graczowi jako pulę kart z których może dobierać

- karty anihilowoane tyczą się podobnie

Czyli nie masz nic na ręce, karta wymaga od Ciebie anihilowania/odrzucenia jedziesz z kupki

A jak wy Gracie w Opocznie ?Smile


Ostatnio zmieniony przez Wicu dnia Nie Paź 15, 2006 5:42 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Nie Paź 15, 2006 3:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cos za cos powiem. tj. my gramy ze jak sie karty skonczyly na qpie to trzeba dociagnac i nie ma bata.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Nie Paź 15, 2006 9:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem przeginacie. Ograniczenie z anihilowaniem kart jest po to zeby utrudnic gre i dac do myslenia. Zeby kazdy sie zastanowil zanim uzyje tak dobra karte bo ona niesie ze soba takie a nie inne kosekwencje dla nas.

Uwazam ze skupienia nie mozna uzyc nie majac innej katy na reku do anihilacji, bo na tym polega to utrudnienie ze karty uzyc nie mozna gdy sie nie anihiluje innej. I uwazam ze w kazdym przypadku z anihilacja kart za uzycie innych kart jest tak samo. Na tym polega mozliwosc ich uzycia. To jak z kosztem poczatkowy.
Bo idac tym tropem nie majac nic zlota moglbym wylozyc woja ktory ma koszt poczatkowy i tylko cieszyc sie ze nie musze za niego placic bo nie mam akurat kasy!
anihilacja to jest koszt jaki trzeba poniesc za uzycie karty a wiadomo ze jak nie ma sie czym za karte zaplacic to nie mozna jej uzyc!

Inaczej to bylo by za latwe!
Uwazam ze sprawa jest jasna i logiczna a wasze rozumowanie jest calkowicie bledne.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wicu
Bad Boy


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 282

PostWysłany: Nie Paź 15, 2006 9:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodałem ankietę, która rozstrzygnie problem jaki został poruszony w tym wątku. Zapraszam do głosowania
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sylwia



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 03, 2016 10:35 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Pon Paź 16, 2006 1:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak masz coś anihilować po zagraniu czegośto po prostu musisz zrobić tak jak na karcie napisano - to jest warunek skorzystania z usług tej karty - tak samo musisz spełnić warunki przy innych kartach - na przykład jazda wymaga stajni a skupienie wymaga anihilowania jednej karty z ręki. Inaczej klapa i skupiać się nie można.

A jak cza coś anihilowac ze stosiku kart dobieranych i już na nim nic nie ma to zgodnie z instrukcją tasujesz i ciągniesz dalej, czy odrzucasz dalej.
To są warunki jakie cza spełnić żeby zagrać pewne karty.

Tak, że jak chcesz zagrać skupienie oprócz niego na ręce musisz jeszcze posiadać coś do anihilacji. A to, że nie ma nic podobnego na innych kartach to tylko jej plus i uroda!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group