Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Potencjal
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Privian
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 230

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 9:17 am    Temat postu: Potencjal Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie odnosnie potencjału Exclamation
Co oznacza * przy +1 i na samym dole tekstu. Nie jest to jekies ograniczenie Question

_________________
Skowyt si? Zbli?a!!!
-----------------------
Plan Your Escap!!!

www.grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 2:09 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 1:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chodzi o odnośnik do WB w prawym górnym rogu. +1 do WB za każdą jednostkę złota, jaką wydasz zagrywając tą kartę. Pamiętaj, że jak podnosisz w ten sposób Wartość Bojową wydając kasę- przeciwnik może spokojnie poczekać aż się wypróżnisz wystarczajaco ze złota a potem, rzucić Ci Przemysl To i żegnasz się z kasą i kartą Smile Jest to najlepszy sposób na Potencjał. Potencjał to jedna z lepszych kart (ale gorsza o wiele od "Naszej Woli.." z Hordy)
_________________
Temu dzid? !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Paź 14, 2006 2:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Innymi słowy to znaczek, który oznacza, że Potencjał nie dodaje tylko +1, ale +1 za każdą wydaną jednostkę złota.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Privian
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 230

PostWysłany: Pon Paź 16, 2006 8:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To mdobrze, bo myslelem ze na moich kartach nie ma dodruku i o czyms nie wiem!
_________________
Skowyt si? Zbli?a!!!
-----------------------
Plan Your Escap!!!

www.grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Pon Paź 16, 2006 11:41 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z Dungalem to sie nie za bardzo zgadzam - Na potencjał możesz zagrać przemyślunek zaraz po zagraniu, a nie po kilkakrotnym dołożeniu kasy! Co jeśli ja wykładam kase, i potem znowu kłade kase bo ktoś przebił moje WB?? Przemyślunek działa na karte i to w momencie zaraz po jej zagraniu! Kwestia tylko czy przy przemyślunku płaci się kase? My uznaliśmy, że kase płaci się za karty które mają koszt początkowy. A potencjał nie ma żadnego kosztu początkowego. Bo w najgorszym przypadku mogę zapłacić jeden złota i czekać na dalszą reakcje ze strony przeciwnika.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
banhus
Sierżant


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 148

PostWysłany: Pon Paź 16, 2006 2:05 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

także nie raz miałem problemy z interpretacją tej karty a odnośnie zagrania przemyśl jak i ograbienia czy sztuczki , obecnie jednak gram tak że najpierw złoto a potem reakcja jedną z wyżej wymienionych kart
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Pon Paź 16, 2006 5:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zeby uzyc potencjal jak i zeby on zadzialal trzeba wydac zloto. Wiec przyjelismy ze nawet jak ktos zagra przemysl zaraz po wylozeniu potencjali to ten kto go wylozyl musi wydac przynajmniej jedna symboliczna jednostke zlota.
Jesli jednak ktos uzyl potencjalu i wydal troche kasy, potem ktos inny wylozyl inna kart to oczywsicie jasnym jest ze juz nie mozna zagrac przemysl na potencjal, bo po nim w grze pojawila sie juz inna karta.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pon Paź 16, 2006 11:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czemu się ze mną (z nami?) nie zgadzasz damajek? Przecież Przemyśl można zagrać w dowolnym momencie, skoro zagrywasz Potencał i wydajesz złoto ta karta cały czas jest zagrywana, czyż nie? Tak jak mówi Jeremiasz- dopiero jak uzyjesz następną kartę po Potencjale wtedy przeciwnik już nic nie wskura tym Przemyślunkiem.

Reasumując- można poczekać aż gracz z Potencjałem powydaje trochę złota, zanim przeciwnik zagra Przemyśla.

Co o tym sądzi reszta użytkowników?

_________________
Temu dzid? !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 6:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeden z reszty użytkowników też tak uważa. A dokładniej immidiately znaczy, że Przemyśla można zagrać, póki nic innego się nie stanie w grze. W trakcie walki oznacza to zwykle zagranie innej karty, ale nie zawsze. Może to być np. przesunięcie jazdy Trenerem mastodontów. Nie jest to rzucenie karty, ale jakieś działanie w grze. Po czymś takim Przemyśla już zagrać nie można.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 7:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik napisał:
A dokładniej immidiately znaczy, że Przemyśla można zagrać, póki nic innego się nie stanie w grze. W trakcie walki oznacza to zwykle zagranie innej karty, ale nie zawsze.

I właśnie z tego powodu ja z Damajkiem gramy tak:
Zagrywamy potencjał (ale nie wydajemy kasy) i dajemy czas na zagranie przemyślunku ponieważ uważamy że wydanie choćby jednej jednostki złota jest już działaniem które uniemożliwia zagranie przemyślunku.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 8:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A my tak nie robimy, bo utożsamiamy zagranie Potencjału z wydaniem złota. Nikt nie zagra potencjału, gdy przegrywa o 2 WB, żeby zapłacić jeden złota. Nie być taki sprytny. Płać 2 czy trzy i czekaj na reakcję przeciwnika. Jedną z nich może być Przemyśl.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 10:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdyby nie dopisek 'Gold may be spent throughout the conflict' to przyznałbym Ci rację że zagranie potencjału wiąże się wydaniem złota. I właśnie ten dopisek oraz (zwłaszcza) to że nie ma kosztu początkowego pozwala zagrać potencjał bez wydawania złota.

Stawik napisał:
Nikt nie zagra potencjału, gdy przegrywa o 2 WB, żeby zapłacić jeden złota. Nie być taki sprytny. Płać 2 czy trzy i czekaj na reakcję przeciwnika.

Sugerujesz że każdy modyfikaor użyty podczas walki musi zmieniać rezultat?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 12:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No nie, nie musi. Nie jeden raz coś się zagrało, żeby tylko z ręki wyrzucić. Jednak w Opocznie mamy też 'zasadę' celowego zagrywania kart. Tzn. nie możesz zagrać Wyrzeczenia i powiedzieć 'wyrzekam się niczego', bo chcesz sobie zwolnić miejsce na ręce. Zasady to dopuszczają, bo na wyrzeczeniu jest You may, a nie musisz. My jednak wymagamy, żeby jakaś dołączana karta z gry odpadła.
Tak samo z Potencjałem - zagrywasz - wydajesz.
Spójrzmy na inny przykład - Łapówkę. Jak kolo ją zagrywa, to znaczy, że musi kogoś przekupić (mimo maySmile). Przekupienie pierwszego, a drugiego wojownika już bym traktował jako akcję uniemożliwiającą zagranie Przemyśla. Ale przekupienia pierwszego tak bym nie traktował. Wiadomo zagrał - musi kogoś przekupić, ja mam Przemyśla, więc to złotko straci. Jeśli przekupuje hurtem - też jestem za tym żeby całe złoto straci. Tzn. zarzuca Łapówkę i mówi, 'to przekupuję tych 3 soldatów'=traci 6. Jedna akcja.
Z Potencjałem podobnie. Zagrywa, to coś płaci - w końcu po coś kartę zagrał. Nawet jeśli po to, żeby sobie rękę zwolnić, niech straci 1 złotko, niech koszty poniesie.

Czyli ekstremalnie ostrożni mogliby robić tak: zagrywa Potencjał, płaci 1, przegrywa, ale pyta się retorycznie innych graczy czy modyfikują. Wszyscy mówią 'nie', kółko modyfikacji wraca do niego i dopłaca tyle, żeby wygrać starcie. Przemyślanie Potencjału już go nie może spotkać. A w takim układzie wędrówka inicjatywy modyfikowania umożliwia np. zagrania bez kłótni Ograbienia.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 12:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprwa pierwsza łapówka. Przeczytałem kilka razy tekst na tej karcie i wydaje mi się że nie można przekupywać wojaków pokoleji tylko hurtem. (może przydałby się split?)

Spraw druga. Zagranie potencjału bez wydawania odrazu kasy wcale nie musi być niecelowym działaniem. W Twoim ekstremalnym przypadku można by zagrać potencjał płacą 0 i poczekać na reakcję pozostałych.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 2:09 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Paź 17, 2006 1:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale tylko w moim przykładzie, kiedy wiemy, że kolo na pewno potem jeszcze dopłaci. A jak oderwiemy się od mego przykładu, to kto mu zabroni powiedzieć 'ja też nie modyfikuję'? No i rzucił Potencjał bez wydania kasy, bez celu. Karty z ręki pozbył się beż kosztów.

Co do Łapówki, to faktycznie.... U nas tak jakoś się przyjęło, że działa jak Potencjał, w czasie całego konfliktu. Może zgodnie z 'co nie jest zabronione, jest dozwolone' Wink

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group