Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zdrajca a Przelicz to.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Nie Sie 23, 2009 8:55 pm    Temat postu: Zdrajca a Przelicz to. Odpowiedz z cytatem

Wynikła następująca sytuacja.

2 wojaki najeżdżany był mój skład. Zagrałem zdrajcę i jeden z bandy przeszedł do mnie. Atakujący zagrał berserka czy szarże już nie pamiętam i wychodziło na to, że wygrywał.
Miałem na łapie przelicz to. Zagrałem i nie zbilansowałem składu.

Co się dzieje ze zdrajcą? Ginie, zostaje u mnie czy wraca z powrotem do najeźdźcy?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pon Gru 05, 2016 1:26 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Sie 24, 2009 8:05 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tekst angielski jest nieprecyzyjny, przewiduje tylko dwie możliwości - zwycięstwo bądź klęskę. A co jak padnie Straszliwa po Zdrajcy? - też niedopowiedziane.

Zgodnie z naszą zasadą, że jak znika cel najazdu, najazd jest kończony należałoby zakończyć go ostatecznym remisem. Zdrajcę zostawić na Pograniczu celu. Przy Straszliwej czy Skupieniu robić tak samo.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Pon Sie 24, 2009 8:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie jest tak, że gdy najeżdżane miejsce zniknie czyli zostanie odrzucone dzięki przelicz to albo wysadzone terroryzmem to zdrajca po prostu przegrywa z silniejszymi najeźdźcami bo jego wb jest niższe od ich wb? Pewności nie mam ale wydaje mi się, że coś takiego miało miejsce na turnieju... chociaż teraz już nie pamiętam...
_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Sie 24, 2009 9:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Można kombinować, bo to kwestia interpretacji. Ja napisałem jak tą sytuację rozegrać zgodnie z obecną interpretacją z zasad forumowych.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vyzygota
Sierżant


Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 119

PostWysłany: Pon Sie 24, 2009 3:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiedz Jeremiasza jest zgodna z kolejnością czynności jakie się wykonuje po zagraniu przedstawionych kart.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Sro Sie 26, 2009 7:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skupienie i Straszliwa automatycznie kończą najazd i zdrajca zostaje sobie na pograniczu, konflikt nie jest dalej rozstrzygany - tutaj chyba nikt nie ma wątpliwości.
Przelicz to/Terroryzm usuwa najeżdżane miejsce i skłaniałbym się ku temu, że zdrajca ginie. Analogicznie usunięcie wojownika z grupy defensywnej poprzez kartę intryg (niehonorowe/myślałem, że jej pilnujecie etc.) nie kończy walki.

_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Pon Sie 31, 2009 12:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do straszliwej i skupienia na mia żadnych wątpliwości. Remis kończy walkę a cel został obroniony.

Ale tak patrze na tą sytuacje i nie mogę znaleźć rozwiązania w zasadach, ani ogólnych ani wynikających z kart.

Na zdrajcy jest napisane, że on tylko dodajeswoje WB do celu, a na pogranicze przechodzi dopiero po konflikcie.

Jeżeli celu zabraknie, to w myśl działania zdrajcy, nie można toczyć dalej konfliktu ponieważ tak jak wcześniej zaznaczyłem nie ma do czego dodawać WB.
W mojej ocenie konflikt dalej trwać nie może, ponieważ nie ma celu, ale przyjmuje wariant, walka toczy się dalej.

A co ze zdrajcą? Powiedzmy, że ginie ponieważ najeźdźca ma wyższe WB, logiczne. Ale co w momencie gdy (już po tych wszystkich zagranych kartach) dostanie takiego boosta do WB, że wygra z najeźdźcą? Nawet jak wygra nie może zostać na pograniczu ponieważ cel nie został obroniony, więc druga cześć karty Zdrajca nie ma prawa zadziałać. Czyli po wygranej walce ma zginać albo wrócić do prawowitego właściciela? Jak dla mnie to jest bezsensu.

Jeżeli przyjmuje wariant, że konflikt automatycznie się kończy, znowu powstaje ten sam paradoks. Co ze zdrajcą?
Ma zginać ? Nie może. Konflikt został przerwany, więc nie kończy się automatycznie.
Ma pozostać na pograniczu tego który zagrał zdrajcę? Nie może. ponieważ ta cześć karty działa dopiero po konflikcie, do którego rozstrzygnięcia nie doszło.
Wróci do właściciela? Też mocno nielogiczne chociaż chyba najbardziej zgodne z zasadami, co wynika ze Zdrajcy. Nie może on dodawać WB ponieważ nie ma do czego dodawać, ani nie może zostać na pograniczu, ponieważ cel nie został obroniony, a on sam nie został zabity.

Po prostu nie widzę rozwiązania wynikającego z zasad, więc skłaniał bym się ku jakimś umownym zasadom.

Najprostszą czyli jest ostateczny remis. Wszyscy wojownicy przeżywają.

Konflikt toczy się dalej a wygrywa ten kto ma więcej WB.

Zdrajca wraca na pogranicze właściciela.

Sytuacja dość zawiła ;]
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vyzygota
Sierżant


Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 119

PostWysłany: Sro Wrz 02, 2009 12:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co ze stwierdzeniem: "Musi obrócić się przeciw swoim towarzyszom" (The affected rider turns on its allies). To że już nie ma być do czego dodane nie znaczy że konflikt się kończy. Zero plus coś (innego od zera) daje coś. Tak więc konflikt musi zostać rozstrzygnięty jak normalny atak.

Taka jest kolejność wykonywania działań zalecanych przez kartę:
1. Zagraj podczas najazdu.
2. Przeciwko swoim.
3. Dodaj WB.
4. Rozstrzygnij.

Bezsprzecznie Skład odpadł (Brak PZ) => Porównanie WB => Mniejsze spada.

Konflikt zakończony.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pon Gru 05, 2016 1:26 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Pon Wrz 07, 2009 10:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak dla mnie sytuacja jest dosc prosta:
Cytat:
If the raiders win the traitor is discarded. If they lose, the traitor is added to the target's Borderlands, and that player now controls the traitor.

czyli wygrana tj. zniszczenie miejsca i zdobycie PZ powoduje ubicie zdrajcy, a sytuacja przeciwna powoduje przejecie kontroli nad zdrajca. sprawa nie zalezy od tego co sie dzieje de facto z wojami, ani miejscem. zalezy tylko od wyniku najazdu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group