Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kamuflaż
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Paź 03, 2006 9:09 pm    Temat postu: Kamuflaż Odpowiedz z cytatem

Kiedyś to były piękne czasy, posługując się polskim tekstem, Kamuflaż rozwalał wszystkie bramki na świecie.
Potem niestety znaleźliśmy w FAQu DE coś takiego:
Can you use CAMOUFLAGE on a raiding party to sneak past cards such as the PREDATORIAN, which prevents one's Turf from being raided in any way?
Yes, but only if the raiding party is sneaking past THAT card. Basically, the Camouflage card "removes" one warrior card from the Borderlands while the raid takes place.

Weźmy pod lupę ang. tekst:
Play during your Raid step. Your raiders may sneak past any one warrior or Defense Group in the Borderlands. That warrior or Group may not prevent the raid.
I teraz interpretujemy tak jak to jest na stronie - tzn. 1 Kamuflaż anuluje jednego obrońcę, na wszystkich dostępnych bramkach.
Jak Wy to widzicie? Jakieś ale?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pon Gru 05, 2016 1:31 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Wto Paź 03, 2006 9:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm... sam nie wiem. Kiedyś już się nad tym zastanawiałem.
Faktycznie na początku graliśmy z kumplami (którzy już niestety nie grają :/ ) tak że kamuflaż pozwala minąć wsztkich wojaków z pogranicza.

Jednak chyba jest tak ze moze ominac jednego/jedna grupe.
Ale glowy nie dam. Czy wtedy karta ta nie traci na swojej wartosci? Tzn jesli pozwala tylko jednego ominac to spada do rangi nie jednego lepszego unncommona.

Z drugiej strony to moze miec sens.. kwetsia tylko czy kilka kopii kamuflazu sie kumuluje? albo czy kamuflaz moze sie skumulowac ze zdolnoscia ukrytego ostrza?

hmmm...

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wicu
Bad Boy


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 282

PostWysłany: Sro Paź 04, 2006 1:29 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja gram tak że "Kamuflaż" pozwala minąć jednego wojownika lub jedną grupę defensywną" przy najeździe.
Nie jest to wcale taka słaba karta, bo czasem grając dość otwarcie niektórzy zostawiają otwartą bramkę mając na ręce np zmianę rozkazów, albo wyłożone centrum dowodzenia i paru typa na ofensywie.
W takim przypadku mając odpowiednio dużo woja na napadzie (dzieląc ich np na dwie grupy) kiedy koleś zakłada Ci blokadę w postaci zmiany rozkazów, albo w inny sposób przenosi wojo, zagrywasz "Kamuflaż" i robisz co trzeba.
A co do kilku kopi "Kamuflażu" to:
- jeden "Kamuflarz" pozwala przemknąć się obok jednego wojownika na pograniczu, albo jednej grupy

Przykładowa sytuacja
NAJAZD
Mam na ofensie 2 mastodonty + 2 dżihadów
na obronie stoi grupa defensywna w ilości woja 4 soldatów

Postanawiam wysłać do najazdu 1 mastodonta i jednego Dżihada ( fajny bonus i tak ma z offensu)
zagrywam "Kamuflaż" i moje chłopaki mają otwartą drogę do zrobienia jadki.
Mam na ręde drugi i wysyłam drugą grupę zagrywając kartę, więc młucka się kręci

Przykładowa sytuacja nr2
Mam na ofensie 2 mastodonty + 2 dżihadów
na obronie po fazie ataku zostało 4 soldatów nie połączonych w grupy
Mam na ręce 4 "kamuflaże"
Postanawiam żeby najeżdżali wszyscy wojownicy z ofensywy żeby chociaż raz pojechać typa. Zagrywam kartę, przeciskają się przez jednego obrońcę, zagrywam drugą, przemykają kolło kolejnego, zagrywam trzecią i mijają następnego orbońcę, jest kolejny "kamuflaż" i ostatni obrońca został oszukany. najeżdżam i jest fajnie

Ale wystarczy że w pewnym momencie dostał bym od przecwnika kartę niwelującą "kamuflaż", albo wsparcie w postaci Zmiany rozkazów i dupa blada. Zagrane karty leżą grzecznie na stosie odrzuconych i przepadają i najazdu nie ma... ale robi się miejsce na ręce Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Paź 04, 2006 7:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym dodał jeszcze, że Kamuflaż działa na krok Najazd. Czyli działa nie na pojedynczy najazd, ale na wszystkie najazdy odbywające się w danej turze gracza.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sro Paź 04, 2006 12:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm, ja zgadzam się w zupełności z Wicem- zawsze tak graliśmy i nie było nawet dyskusji. Ale nie obstawiał bym przy tym Stawik, zeby 1 Kamuflaż działał w całym Kroku. Trochę przegięcie. I tak karta jest wypasiona jak uzasadnił to Wicu. Zagrywasz przy konkretnym najeżdzie na jednego typa lub grupę. Albo przeciwnik ma coś na ręce i Ci przeszkodzi albo go pojechałeś. Jeżeli ma coś na ręce i nie jest to Przemyśl to nie możesz pojechać kolejnym typem na tym samym Kamuflażu.
Czy dobrze Cię zrozumiałem? Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Paź 04, 2006 1:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

My gramy tak, że działa na cały krok i na wszystkie bramki. Tzn. jeśli gramy we trzech, a przeciwnicy mają na bramce po 1 woju, to jednym Kamuflażem umożliwiasz sobie najechanie ich obu, dowolną ilość razy. Jak masz wojowników na 10 najazdów, to jednego kola możesz najechać 5 razy i drugiego 5, cały czas na tym samym Kamuflażu.
Czyli inaczej niż w przykładzie Wica, jak mam 2 najazdy, bramki broni 1 grupa, to jeden Kamuflaż na nią wystarcza.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sro Paź 04, 2006 2:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to muszę Cię zmartwić ,ale chyba popełniacie błąd Confused Czym to uzusadnisz? Co o tym sądzą Wszyscy? Czyżbyśmy znowu zaczynali ankietę?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Paź 04, 2006 4:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tylko tym, że karta jest zagrywana w kroku Najazd, a nie konkretnym najeździe. Tyle że, That warrior or Group may not prevent the raid. .
The raid wskazuje na określony, konkretny najazd. Gdyby chodziło o jeden z wielu najazdów, nieokreslony, to chyba by było 'a raid'.
Ale ten mój angielski...
Tyle, że przy interpretacji, że tylko na konkretny najazd działa Kamuflaż, to jedyna różnica między nim a Zmianą rozkazów, jest taka, że w sytuacji grania we trzech, nie otwierasz bramki drugiego gracza dla trzeciego.
Ale Zmiankę można użyć jeszcze w wielu innych sytuacjach i bez sensu jest, żeby rare był słabszy od byle uncommona. Przy takiej interpretacji wystarczy wrzucić Zmiankę więcej, a osiągnie się ten sam efekt.
Dlatego postuluję za permamentnym działaniem Kamuflażu na krok Najazd.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 8:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaczyna to już być nudne, ale znowu musze poprzeć Stawika, przynajmniej co do tego że jeden kamuflaż po prostu ogłupia jednego obrońce lub grupę na cały krok najazdu, oczywiście tylko w tym jednym kroku. - objaśnienie jest w drugim zdaniu na kartach anglojęzycznych. "Twoi wojownicy (liczba mnoga) mogą zakraść się obok jakiegokolwiek jednego wojaka albo grupy na pograniczach." - w Magu any one czy anyone to jeden grzyb - niestety. Czyli wszyscy wojownicy mogą ominąć tego jednego dowolną liczbę razy w jednym całym kraku najazdu. Skłaniałbym się też do tego, że mogą to zrobić w każdym pograniczu, nie tylko jednego przeciwnika.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 2:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to teraz jest jasne Smile Jezeli chodzi o omijanie jednego typa czy grupę to si. Pomylił mi sie podmiot. Sorki Confused
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Paź 05, 2006 10:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm... ja sie pogubilem ... ?
wydawalo mi sie ze jesli Stawik "postuluję za permamentnym działaniem Kamuflażu na krok Najazd" tzn ze chodzi mu o to ze mozna omijak ilu sie chce wojownikow tyloma iloma sie chce Smile
a Dungalowi i damajkowi chyba nie chodzi o to... czyz nie?
czy moze to ja cos pokrecilem... Rolling Eyes Question

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pią Paź 06, 2006 6:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Coś pokręciłeś...
Mnie chodzi o to, że Kamuflaż działa w całym kroku Najazd, przy każdym najeździe-konflikcie umożliwiając ominięcie jednego obrońcy.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Wto Paź 10, 2006 7:56 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jednego obrońcy w każdym z pogranicz przez cały krok najazd! Twisted Evil
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Privian
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 230

PostWysłany: Wto Paź 10, 2006 11:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No dobra Exclamation Jak Dziala na caly najazd to jak przy pierwszym omine bramkarzy to w nastempnym tez ich omijam czy musze atakować Question Question Question
_________________
Skowyt si? Zbli?a!!!
-----------------------
Plan Your Escap!!!

www.grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sylwia



Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pon Gru 05, 2016 1:31 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Paź 10, 2006 2:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak działa na cały, to przy każdym konflikcie omijasz bramkarzy. Poza tym nie możesz ich już atakować - Kamuflaż się zagrywa w kroku Najazd.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group