Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Niepokonani Templariusze?!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy mo?na wystawia? wojo Templarsów podczas kroku Atak i Najazd?
Można
50%
 50%  [ 8 ]
Nie można
50%
 50%  [ 8 ]
Wszystkich Głosów : 16

Autor Wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sob Wrz 30, 2006 9:09 pm    Temat postu: Niepokonani Templariusze?! Odpowiedz z cytatem

Znów powracam do tematu, bo na karcianki.pl mnie nie zrozumieliście i nawet Jeremiasz zmienił zdanie i musiałem go znowu przekonywać.
Chodzi oczywiście o Notre Dame i możliwość wykładania woja w dowolnym momencie "poza walką i najazdem".
Jak wiadomo z porządku gry (patrz zasady) krok Atak składa się z samych ataków a krok Najazd z samych najazdów. Walka po walce, potem najazd po najezdzie, potem odrzucanie. Koniec. Nie można zatem wykładac ani w kroku Atak ani w kroku Najazd.
Ten kto żle to interpretuje tworzy z Templariuszy "perpetum mobile" majac notre Dame i Szpital- ty mu zabijesz typa on go wykłada, zagrasz Motywację i zabijesz go po raz drugi, on go wykłada i nawet jak bedziesz miał 20 woja a przeciwnik tylko 5 i kope złota, nie najedziesz mu choćby pier...onego Pola minowego za 1 WB Exclamation
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 9:47 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wicu
Bad Boy


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 282

PostWysłany: Sob Wrz 30, 2006 9:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na karcie jest wyraźnie napisane że możesz zagrywać karty Templariuszy (tylko te które możesz zgrywać) za wyjątkiem walki lub najazdu !!
Co do kart jakie można zagrać podczas kroku walka lub najazd to odsyłam do instrukcji.
Jest napisane w jakich krokach można zagrywać jakie intrygi
np modyfikacja walki strona 30 instrukcji.
Kolejność wykonywanych akcji podczas kroku atak czy też najazd jest jasno określona.
Jako atak/najazd należy w tym momencie potraktować cały krok jaki nazwany jest w grze ATAK i NAJAZD, a nie dowolną przeprowadzaną walkę w kroku ATAK, czy też dowolnego przeprowadzonego najazdu w kroku NAJAZD
Tak więc nie ma możliwości w kroku ATAK lub NAJAZD przy pomocy Notre Dame zagrywania kart przynależności Templariuszy, bo jest wyraźna informacja na karcie, która tego zabrania.

Mam nadzieje że po tym poście wszystko będzie jasne
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Wrz 30, 2006 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z porządku gry (patrz zasady) to wynika tylko, że w krokach Atak i Najazd rozgrywa się szereg konfliktów. Nigdzie nie ma stwierdzone, że składa się TYLKO z nich. Natomiast napisy na modyfikatorach i 'exceptach' stanowczo stwierdzają, że jak najbardziej jest miejsce pomiędzy poszczególnymi konfliktami, jak to wykazałem w moim artykule. Jeśli by tego miejsca nie było, to na 'exceptach' widniałyby napisy 'except during Attack step and Raid step'.
W związku z tym jak najbardziej można zagrywać karty w tych krokach, jak i wykładać wojów dzięki Notre Dame.
A jeśli chodzi o perpetum mobile, to KNOX ma dla Ciebie mnóstwo dobrych rad w wątku o konikach.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wicu
Bad Boy


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 282

PostWysłany: Sob Wrz 30, 2006 9:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik mylisz się.
Na karcie jest wyraźna informacja że nie można podczas ataku i najazdu, co należy trakotwać jako cały krok ATAK i cały krok NAJAZD.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Wrz 30, 2006 9:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wicu, czy ty w ogóle czytałeś mój artykuł? tyle się nad nim namęczyłem...
Wykazałem tam, że na zbyt wielu kartach jest rozróżnienie na 'krok atak i najazd' i na 'walkę i najazd' (konflikt), by to było działanie niezamierzone. Proszę przeczytaj najpierw, a potem racjonalnie polemizuj. Może mnie przekonasz...
Offtopic: Ożesz ty kurde, awansowałem!

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sob Wrz 30, 2006 9:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik napisał:
Z porządku gry (patrz zasady) to wynika tylko, że w krokach Atak i Najazd rozgrywa się szereg konfliktów. Nigdzie nie ma stwierdzone, że składa się TYLKO z nich.


Hmm, na pewno? Otóż jest.
O Ataku: zdanie na samej górze, str 29.
O Najeżdzie: zdanie na samej górze str 32.

Oczywiście jest też wyjaśnione, ze można wiele razy atakowac/najeźdżać.
Jak nie chce się czytać całych zasad porządku gry to jeszcze mozna spojrzeć na str 47, gdzie jest skrót Porządku.

Wicu: nie wiem, czy Cię nie zrozumiałem ale Krok Atak i Krok Najazd to nie jest to samo co atak i najazd. W kroku Atak są ataki w kroku Najazd najazdy. Ale są zaraz po sobie i o to się rozchodzi. W Artykule jest błąd (przykro mi Stawik).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Wrz 30, 2006 10:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dungal napisał:

Hmm, na pewno? Otóż jest.
O Ataku: zdanie na samej górze, str 29.
O Najeżdzie: zdanie na samej górze str 32.

"Walka jest przeprowadzana według następującego porządku:"
"Najazd jest przeprowadzany według następującego porządku:"

Oświeć mnie Dungal, jak te zdania mają się do tego, że Kroki składają się tylko z:
"Wiernegolądem Razyda6:2niemodyfikujęprzegrał WiernegolądemRazyda6:2niemodyfikujęprzegrał WiernegolądemUkrytebogactwo Razyda6:2niemodyfikujęprzegrałWiernegolądem Razyda6:2niemodyfikujęprzegrał"
i niczego więcej?!?
W podanych przez Ciebie fragmentach jest omawiona konstrukcja pojedynczego konfliktu, a nie całych kroków.
Nadal czekam na niezbite dowody. Ja dysponuję silnymi poszlakami, na motyw, sposobność i narzędzie zbrodni Mr. Green Wy powiadacie - świadek jest niewiarygodny, bo się puszczał 10 lat temu.
Sędzia mówi w takich przypadkach: nie ma związku ze sprawą Very Happy
Ja rozumiem Waszą niechęć do wprowadzenia tej innowacji. Sam grałem 'po staremu' wiele lat i też nie było źle. No i klasyk tak nie wkurw..ł. Proszę mi tylko wyjaśnić po co są angielskie napisy, które przytoczyłem, gdzie co i rusz są rozróżniane kroki a konflikty, gdzie na modyfikatorach (during) dokładnie się zaznacza, że to tylko do końca konfliktu, a na 'expect during' są identyczne napisy z tym jednym małym słówkiem więcej.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sob Wrz 30, 2006 10:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie tak jak podałeś. Jeden konflikt, po nim nastepny itd. Ile razy mam tłumaczyć, że to widać jak byk w książeczce z zasadami. Porównaj sobie z porzadkiem gry (zacytowałeś sam konflikt a o całości zapomniałeś?) - str 47.

Przeczytaj cały porządek gry, i z czego się składa. To jest właśnie dowód. Czekam na Twój, równie konkretny (bo dotychczas takiego nie podałeś) w zasadach czy na kartach.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Sob Wrz 30, 2006 11:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja sie nieco pogubilem...
...ale moze warto spojrzec na to ze strony przykładu innych kart.
np. szał.
Powoduje on ze jakas jazda atakuje inna jazde w dowolnym momencie.

I tak np. majac krok wykonywania akcji, ktory sklada sie tylko z:
budowania
werbowania
przenoszenia
wyposazania
odprawiania rytualow
wyglaszania proroctw
zslynia darow
tworzenia grop

zagramy w tym kroku szal i wojo musi zaatakowac innego woja... ale kiedy przeciez nie ma czegos takiego jak "po miedzy" tymi wszystkimi czynnosciami.
wiec kiedy on atakuje?

Ja juz sam nie wiem co z tym notre dame... dawno temu gralem tak ze mozna wykladac. Potem przestawilem sie na to ze jednak nie... teraz juz sam nie wiem...
?

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Nie Paź 01, 2006 9:19 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobra, to wracam do przykładu z krokiem odrzucanie kart. W książeczce zasad, te3ż jest tylko napisane, że składa się on z odrzucenia karty. Czynność ta zajmuje 0,5 sekundy i technicznie nic więcej się nie może dziać. Inni gracze mają 0,5 sekundy na zagranie kart w dowolnym momencie, podczas której karta leci, i leci, i leci, z ręki gracza na stos odrzucanych. Ty na karciankach, stwierdziłeś, że to nie fair. Nie daje się kolegom czasu na wyrzucenie kart. Ale wg zasad jak najbardziej dopuszczalne.
Tak samo rozgrywanie konfliktu po konflikcie jest technicznie jak najbardziej wykonalne i zgodne z zasadami. Ale w praktyce, drogi Dungalu ile razy jest tak, że głowisz się nad sytuacją na planszy zastanawiając się nad kolejnym atakiem?
Ale możesz oczywiście zatrzymać się tuż przed końcem jednego konfliktu, zastanowić nad sytuacją i powiedzieć: '..dobraRazydaprzegrałwyznaczamobrońcęZwiadowcę...' i już nie ma przerw między konfliktami. To, że tak zostały rozpisane kroki nie znaczy, że nic więcej się w grze nie dzieje.
Idąc za rozpiską kroków na końcu zasad mogę też technicznie wykonać następującą rzecz:
W kroku Dobieranie obejrzeć swoje karty, rozpoznać sytuację na planszy. Potem w 6 sekund wyłożyć 2 wojowników, przenieść 3, połączyć ich w grupy, wyłożyć miejsce, zrobić bilans (wcześniej w głowie policzony) i powiedzieć 'Krok Atak'. W tym czasie koledzy muszą się orientować co robię, nie mówiąc już o zagrywaniu kart w dowolnym momencie. A jak powiedzą: 'no czekaj, chciałem zagrać Brak żywności', to jeszcze odpalę 'Nie ma działania wstecz!'. Wszystko w zgodzie z zasadami.
Nie interesuje mnie prawnicze odczytywanie świętej instrukcji, tylko intencja twórców gry. Jeszcze raz mi wytłumacz dlaczego są karty w czasie konfliktu i oprócz konfliktu oraz równolegle oprócz kroku?!!
Jak zaczniemy się bawić w prawników, to skończymy jako świnie...

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Nie Paź 01, 2006 1:35 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już Wam wszystkim odpowiadam. Jeżeli jest napisane jak np. w Szale w dowolnym momencie, to mozna wykładać w innym kroku, podczas jakiegoś działania, w tym przypadku nawet w kroku Walka czy Najazd. Teraz pytacie: no ok, ale kiedy, przecież się zagrywa karty potem mysli zastanawia i podejmuje decyzje. A ja na to: dobrze, ale tych rzeczy nie ma opisanych w Porządku gry. Oznacza to, że musimy wystawić podczas jakiegoś działania czy to werbowanie wojowników, czy przenoszenie, czy wyznaczanie najeźdzców, czy odrzucanie. Wiem, że w rzeczywistości to wygląda zupełnie inaczej, bo komu by się chciało za każdym razem gadać np. w przypadku Ataku:

Dobra, wyznaczam Agresora i Obrońcę.
Ustalam taktykę walki.
Porównuję cechy Wojowników.
Modyfikuję.
Rozstrzygam.

(i potem od początku)

Tak nie jest jak gramy, to oczywiste. Mówimy: "dobra atakuje tym typem tego","zagrywam Przewage Taktyczną"."Przemyśl, zdejmuj go","ok".

Gdzie tu porządek? Właśnie dlatego rodzą się takie problemy.
Jeszcze raz powtarzam: to nie jest rts, tylko gra turowa. Napewno graliście na kompie w turówki nie? Mogłeś kliknąć na atak i puść zrobić sobie kawę, potem jeszcze wziąć prysznic i zjeść bułkę. wrócić a tu nadal jest walka.
Dokładnie tak samo jest w tej grze. nawet te pół sekundy może trwać 20 minut. Zawsze możesz powiedzieć kumplowi: czekaj, czekaj, moze coś zagram. Na pewno sie zgdzi nawet jeżeli nie zagrasz, a poza tym trzeba dać czas do namysłu. Tak samo jak zawsze gdy, dam powiedzmy Razydzie Wyssanie Duszy, czekam na reakcję zanim zagram tarczę. (czyż nie?)

Nie chcę się kłucić ani być prawnikiem. Próbuje to wytłumaczyć.

pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Nie Paź 01, 2006 6:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dungal, Ty mi nic nie musisz tłumaczyć. Ja Cię rozumiem jak bratnią duszę. Ja grałem wg tej interpretacji dobre 7 lat. To Ty nie rozumiesz mnie.
Jak sam powiedziałeś to jest gra turowa. Cóż za problem więc 'spauzować' ją pomiędzy jednym atakiem a drugim, w celu zagrania 'exceptów'?!??
W instrukcji NIE MA napisane, że kroki atak i najazd składają się TYLKO i wyłącznie z konfliktów i nie wolno zagrywać 'exceptów' w tych krokach. Jest tam napisane z czego składa się pojedynczy konflikt, to oczywiste, żeby się w grze nie pogubić.
Natomiast JEST karta Pacyfista, która MUSI być zagrana przed KROKIEM Atak. Oraz SĄ karty 'except', których nie można zagrać w czasie konfliktów.
Po co to rozróżnienie?!
Wg mnie Pacyfiarz jest zagrywany przed krokiem, bo jest karta potężną, całkowicie blokuje działanie. Natomiast Niehonorowe, Szał czy braki działają na pojedynczych wojów lub rodzaj wojów, są 'leszczarskie', w związku z tym można je zagrać pomiędzy konfliktami.
A jakie jest Twoje tłumaczenie??

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
diaphragma
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 129

PostWysłany: Nie Paź 01, 2006 7:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kurcze nie wiem z czego wynika Wasze zdenerwowanie tym Notre i czy są "przerwy" po każdym ataku lub najeździe. Ja grywam Synami i nieraz wkurzałem się na Notre, że to takie wypasione miejsce. Wystawia Wojo kiedy chce, obcina ikonki, nie ma kosztu początkowego itd. Wiem, że interpretacja która pozwala wystawiać Wojowników "prawie kiedy się chce" jest przegięciem ale moim zdaniem to jest tylko "wina" Twórców gry którzy stworzyli Notre. Skoro jest tam napisane że poza TRWAJĄCYM atakiem lub najazdem można wystawić no to wiadomo że można. My zawsze graliśmy tak że była chwila czy to pomiędzy każdym atakiem czy pomiędzy różnymi KROKAMI. To nie był żaden schemat, czy przyzwyczajenie to jest LOGICZNE.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Nie Paź 01, 2006 10:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A moim zdaniem dyskusja by tak nie wzala gdyby kazdy mial po 5 egzemplarzy terroryzmu i mogl wsadzic je do talii... wtedy by to nie robilo takiej roznicy bo bylo by czym zwalczac "to dranstwo" Smile

Ja klucic sie nie chce, zgodze sie na kazda opcje. I tak bez mozliwosci wykladania woja w kroku atak i najazd potrafie wygrac nie jedna bitwe Smile

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 9:47 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Nie Paź 01, 2006 10:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nawet jeśli między atakami nie ma przerwy to na zakończenie kroku ataku rozwiązuje się grupy ofensywne. I wtedy na bank można wystawiać wojów.
Ja i Damajek tak gramy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group