Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kilka mądrych pytań
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 7:11 pm    Temat postu: Kilka mądrych pytań Odpowiedz z cytatem

Dostałem dziś maila z pytaniami o interpretację. Kilka jest całkiem mądrych i wartych zastanowienia:
"Jeżeli mam w swojej osadzie "skarbiec" to czy dołączona do mojego przywódcy "zaliczka" działa?"
Wg mnie zaliczka nie działa. Bo czymże różni się od Ograbienia ślepego, czy Sztuczki? Tylko tym, że jej oddziaływanie na jednostki złota jest permamentne. Ale pozostaje manipulacją i Skarbiec przed takową chroni.

"Jeżeli mam w swojej osadzie "centrum dowodzenia" to czy dołączona do mojego przywódcy "cena wojny" działa?"
Sytuacja podobna. Wg mnie jest to ewidentna manipulacja moją talią i ręką, więc Centrum przed takim oddziaływaniem chroni.
A jakie jest Wasze zdanie?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pią Gru 09, 2016 2:52 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Kwi 12, 2007 8:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja mysle ze sie mylisz...
.. otoz - zaliczka moim zdaniem nie manipuluje bezposrednio twoimi zasobami zlota. Ona zwieksza koszt poczatkowy wszystkich kart o 1. Przez co te karty ktore nie maja kosztu maja teraz kaszt. To tak jak by na kazdej karcie pojawil sie dopisek o koszcie a tam gdzie koszt juz jest zostala zwiekoszna jego liczba. Skarbiec zabranie mnie ograbic czy zagrac sztuczke ale nie moze mnie uchronic przed wzrostem cen Smile Tak jak w reaulu ... masz kase w banku i nikt nie ukradnie ci jej wyrywajac ci torebke ale idac na zakupy gdy cos staje sie drozsze nie masz na to wplywu i placisz wiecej i niczego nie zmienia fakt ze masz kase w banku i placisz karta Smile

Co do ceny wojny - tu sie zastanawiam... ale ona tez nie maniupuluje kartami jakby bezposrednio... centrum powoduje ze zaden gracz nie moze manipulowac twoimi kartami. Mysle ze chodzi o manipulacje bezposrednia, np karta: utrata potencjalu, jasnowidzenie, oswiecenie, spojrzenie w przyszlosc. Ale cena wojny dziala inaczej, podobnie do zaliczki, poprostu zmniejsza zdolnosc samego gracza do mozliwosci pobierania konkretnej liczby kart.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Kwi 14, 2007 7:11 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie przekonują mnie Twoje wywody Jeremiaszu. Ty po prostu twierdzisz, że manipulacja, to nie manipulacja.
I gdzie znalazłeś na Skarbcu i Centrum słowo 'bezpośrednia'? Chronią przed każdą manipulacją i basta. Tak jakbym poszedł na policję się skarżyć, że co tydzień nachodzi mnie w domu zbir i żąda kasy. Policjant na to: 'Nie wyrywa panu torebki na ulicy? sam mu pan daje te pieniądze do ręki? No to to nie jest rozbój. My chronimy tylko przed bezpośrednią przemocą'...
slowniki.onet.pl:
affect (Ectaco-Poland)
7 działać
8 oddziaływać
9 zadziałać
10 wpłynąć
11 dotyczyć

A 'affect' ma bardzo szerokie znaczenie jak widać i oczywiście zostało skrzętnie przez MAGa pominięte. Evil or Very Mad

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wicu
Bad Boy


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 282

PostWysłany: Sob Kwi 14, 2007 5:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Idąc tropem tego co piszesz Stawik, odnoszę wrażenie że Melancholia zagrana na Montagna/Sanda/Aliego, posiadającego Skarbiec też łamie tą zasadę. Więc nie był bym do końca pewny czy zaliczka jest ingerencją w Twoje zasoby złota.
Co powiesz na Twój Potencjał, na który leci Przemyśl To, kiedy masz Skarbiec? Wydajesz złoto, Przemyśl powoduje że zostają zmarnowane, więc czy to nie ingerencja ?
Moim zdaniem Skarbiec miał za zadanie chronić przed Ograbieniem i Sztuczką, ew można by do tego dorzucić Piryt, a jeśli chodzi o Centrum dowodzenia, to niestety Gatling mi się zacina, więc na razie nie będę się wypowiadać, dopuki nie przeczytam oryginalnej wersji karty.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Nie Kwi 15, 2007 9:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaliczka ma bezpośredni wpływ na moje bieżące Jednostki Złota. Melancholia na ww. wodzach ma wpływ tylko na potencjalnie moje Jednostki złota.
To tyle co do Melancholii.
Na Skarbcu jest tekst że 'wydane Jednsotki nie są już uważane za Twoje'.
To tyle co do przykładu z Potencjałem.
Centrum dowodzenia chroni wszystkie moje karty - na ręku, w talii, odrzucone. Tylko nie anihilowane, a z nimi i tak przeciwnik nie ma szansy nic zrobić. Angielskie teksty kart są dostępne na stronie twórców:
http://www.thewinternet.com/doomtrooper/darkeden/despoiler.html

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
banhus
Sierżant


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 148

PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 3:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ciekawy temat /troche stary ale jarry/
..ale jakoś chyba kwestia nie została roztrzygnięta

Stawik napisał:
Zaliczka ma bezpośredni wpływ na moje bieżące Jednostki Złota

myśle że jednak jest to pośredni wpływ

po krótkim zastanowieniu zgodziłbym się z opinią Jeremiasza co do zaliczki ale co do ceny wojny przyznam że jest to wątpliwe
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Nie Cze 03, 2007 5:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie twierdze ze napewno mam racje. Jednak moim zdaniem tworcy gry wymyslajac centrum dowodzenia mieli na mysli obrone glownie przed zagladaniem innym gracza w karty i mozliowsciami karty "utrata potencjalu".
A takie sytuacje jak z cena wojny wymyslamy sobie sami zeby ulatwioc sobie lub utrudnic innym gre, tlumaczac sie ze przeciez zasady tego nie zabraniaja.
Bo nie zabraniaja ale i nie potwierdzaja ze tak jest. Wszyscy wiemy ze nie dalo sie w zasadach opisac wszystkiego i nie uszukujmu sie - napewno nie dlatego aby gracze sami mogli rozwiazywac pewne problemy i odkrywac rozne mozliwosci.
Poporostu byloby by tego za duzo.

Cena wojny zmniejsza mozliwa do dobierania ilosc kart o 1. Jest to tak naturalne jakgdyby gracz ktory dostal cene poprostu nigdy nie mogl dobierac wiecej kart. Nie ma tu zadnego dzialania bezposredniego. Dokladajac taka karte, nie zagladam przeciwnikowi w jego karty ani nie kaze mu zadnej odrzucic. To dla mnie wyglada tak jak sytuacja z zaliczka ktora opisalem wczesniej. Wynika to calkiem naturalnie. Gracz poprostu przestaje miec mozliwosc dobierania kolejnej karty tak jakby nigdy nie mogl jej dobierac.

Centrum dowodzenia powoduje ze zaden gracz nie moze przegladac ani manipulowac moimi kartami. Odbieram to w ten sposob ze jesli ma np jasnowidzenie to i tak nie moze obejrzec moich kart. jesli ma utrate to i tak nie moze ich nie tylko ogladac ale i odrzucac czy anihilowac. Jesli ma agencje to i tak nie moze zagladac w moj stos karta do dobierania. Czy wykonywac czynnosci bezposrednio zwiazanych z moimi kartami. Nadal moze zagrywac karty ktore pozwalaja mu na te czynnosci ale nic z tego nie ma bo moje centrum go blokuje. A cena wojny nie pozwala mu przegladac czy odrzucac moich kart. POprostu jest to koljena karta utrudniajac zycie bez dzialania bezposredniego o ktorym mowie. A czy tworcy mieli to czy co innego na mysli to pozostanie ich tajemnica. A my mozemy snuc teorie na wiele tematow jakie sobie wymyslimy utrudniajac tym samym sobie gre. Ale to nie nasza wina ze zasady sa tak nie jasne...
Tyle na ten temat.
pozdro 4 all

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Wto Cze 26, 2007 7:54 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do skarbca zaliczka nie manipuluje zasobami złota - zwiększając koszt o jeden - bo to ty decydujesz czy je wydać czy nie - tak po prostu - nikt nie zmienia ilości twojej kasy oprócz Ciebie. Jedno z drugim nie ma za wiele wspólnego poza tym, że tyczy się zasobów finansowych.

Podobnie z Centru dowodzenia - nikt nie decyduje o twoich kartach. To jest taki bonus na przywódcy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Cze 30, 2007 9:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ej miśki, miśki. Co się tak uczepiliście tej manipulacji?? Niedokładne tłumaczenie. Zaliczka oddziaływuje (affect) na moje, bieżące, te co mam w zapasach, jednostki złota. A Cena wojny na rękę. Wgryźcie się w tekst angielski, a nie bazujcie na MAGowym, marnym tłumaczeniu.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 9:21 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK, to mamy:
SKARBIEC:
While in your Turf, no other player may affect or manipulate your Gold Units, unless you allow it to happen. Gold Units are no longer considered yours once you spend them.
...... , żaden inny "cfaniak" nie może wpływać (atakować, dotykać) na twoje jednostki złota ani ich kontrolować, chyba że na to pozwalasz. Nie bierze się tego co wydajesz.
- Skarbiec chroni przed bezpośrednim oddziaływaniem na Gold. A zagrana zaliczka nie działa bezpośrednio na twoje zasoby złota. Działa tylko na sposób wykładania twoich kart.

ZALICZKA:
Attach to any Commander at any time. All of the affected Commander's cards have an Initial Cost of +1 (cards with no Initial Cost have an Initial Cost of 1). Multiple attachments of this card are not cumulative. If this card is discarded it is annihilated instead.
...... zwiększa koszt początkowy o jeden......

Skarbiec chyba nie zwalnia z kosztu początkowego??
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 12:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skąd to 'bezpośrednim' się zakradło do Twojej wypowiedzi?
Zaliczka działa pośrednio na moje jednostki złota. Gdyby nie ona, to bym kuna mojego złota nie musiał tyle wydawać.
Czy mi kolo ukradnie portfel, czy przyjdzie z łysymi i każe raz na 2 tygodnie płacić haracz, to jest to rabunek. Ograbienie ślepego mi zabiera złoto i Zaliczka też, dlaczego Skarbiec chroni przed jednym, a przed drugim nie?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 8:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bo to nie przychodzą łysi z kumplami i pałami tylko albo kradnie Ci ktoś portfel albo mieszkasz w takim miejscu gdzie akurat podnieśli Ci czynsz za mieszkanie bo jest sezon grzewczy. Tu i tu kasa znika z portfela, ale w przypadku czynszu to ty chcesz zapłacić bo musisz - nie ma przymusu bezpośredniego.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 10:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik ale w przypadku zaliczki nikt Cię nie zmusza do oddawania kasy sam o tym decydujesz zagrywając kartę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 12:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chłopaki, ale chrzanicie!!
Twój przykład z czynszem damajek jest świetny. Piękny liścik ze spółdzielni: "od jutra czynsz wzrośnie o 300%, nikt Cię nie zmusza do mieszkania, nie chcesz, nie mieszkaj".
I to Waszym zdaniem nie jest rozbój?! No to chcę Wam mieszkania wynajmować :ble:

A może Waszym zdaniem nie będzie to miało wpływu (affect) na stan Waszego konta? A być może nawet dodatni, bo się wyprowadzicie, będziecie mieszkać pod mostem i czynszu płacić nie będziecie??

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pią Gru 09, 2016 2:52 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Pią Lip 06, 2007 4:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale przecież za wystawienie miejsc czy woja płacisz niezależnie od tego czy masz skarbiec czy nie!!
Chyba Very Happy
Wzrósł czynsz - nie płacisz nie mieszkasz = zaliczka - nie płacisz nie wystawiasz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group