Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania początkującego gracza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomaszko
Rekrut


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 15

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 7:02 pm    Temat postu: Pytania początkującego gracza Odpowiedz z cytatem

Cześć i czołgiem!
Zaledwie kilka dni temu rozpoczęliśmy z kumplem rozgrywać partyjki, profesjonalistami siebie nazwać nie możemy, więc pytania, które tu będą zawierane mogą wydawać się trywialne, ale chyba tu nie biją, więc pomyslałem, że nie zaszkodzi zapytać starszyznę Wink
A zatem pierwsze pytania z pierwszych:
1) odnośnie PECHU i tym podobnych (dzielenie): czy WB zaokrągla się w dół czy w górę?
2) LINIA BRZEGOWA: jeżeli miejsce ma liczbę sąsiadów 3, to czy jest ona redukowana do 2 przy zagraniu na nie linii (i dalej, jeśli ma 2,to zostaje zredukowane do1)? A jeżeli już jest ta linia obok miejsca, to czy jest traktowana jako sąsiad (karta linii leży obok miejsca i jest traktowane tak samo jak niezniszczalna skała, czyli zapełniacz miejsc sąsiadujących CZY po prostu jest traktowana jak karta dołączana, z tym że redukuje liczbę sąsiadów o 1)???
3) ZASADZKA: przykładowa sytuacja: mój harcerz jest atakowany przez jakiegoś podejrzanego typa. W mojej krainie oprócz niego jest jeszcze grupa defensywna w tym samym oddziale/pograniczu. Pytanie: czy zasadzkę może urządzić ta grupa przyłączając się do niego lub chociaż część grupy idzie na pomoc, druga część dalej tkwi jako gr. defensywna, Czy tylko zasadzkę tworzą niezrzeszeni?

Jak na razie tyle. Jeśli coświęcej wymyślę, dam znać. Liczę na wsparcie!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pią Gru 09, 2016 2:56 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 7:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam na forum. Fajosko, jak ktoś nowy głos zabiera.
Ad.1.
Na Pechu jak wół jest napisane, że zaokrągla się w dół. Dla takich pytań nie ma okoliczności łagodzących :/
Ad.2.
Jest to karta dołączana, miejsca w Krainie nie zajmuje. Zmniejsza liczbę sąsiadów, tylko wtedy, jeśli liczba sąsiadów była 4.
Ad.3.
Ja bym pozwolił użyć wojaków z grupy, ale nie jest to jasno powiedziane i zdania w tej kwestii mogą być podzielone.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Wto Mar 06, 2007 9:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Super ze jest ktos nowy... jesli masz jakie kolwiek pytania to bez problemu mozesz tu pytac. Zawsze chetnie odpowiemy Very Happy A Stawikiem sie nie przejmuj Wink (ad. jego odpowiedz na pytanie pierwsze) - on jest juz tak "starym" wyjadaczem ze trzeba pozwolic mu na osobiste, czasem mniej przyjemne dygresje Very Happy (jak by on nigdy poczatkujacym nie byl Razz)

Co do pechu oczywiscie Stawik ma racje ze jak jak wół czy (jak kto woli) byk jest napisane ze zaokragla sie w dol. Zreszta na kazdej karcie ktora cos zmniejsza o polwowe jest napisane jak zaokraglac ... i chyba zawsze jest to w dol.

Odnosnie pytania drugie znow Stawik ma racje. Jest to karta dolaczana i tu bym odeslal cie najpierw do ponownego przeczytania instrukcji (bo zakladam ze przynajmniej raz juz ja czytales). Jest tam opisane co znaczy dolaczana.
I oczywscie zmniejsza ona liczbe sasiadu z 4 do 3 a jesli miejsca ma juz ograniczenie samo w sobie do 3 to nie zmniejsza bardziej.

Co do pytania ostatniego... rzeczywiscie jasno nie jest to sprecyzowane jednak nie jestem pewny czy mozna by uzyc wojownikow z istniejacej juz grupy. Zakladam ze jest to mozli jednak obstawl bym przy tym aby trzeba bylo uzyc wtedy cala grupa a nie tylko kilku wojownikow z niej wybranych pozostawiajac pozostalych w grupie. Ewentulnie mozna by ustalic ze wtedy grupa ktora istnieje rozpada sie i tworzy sie zupelnie inna z innych wojownikow ale to juz jest chyba zbyt abstrakcyjne.

I z inne beczki... czy Mozesz Tomaszko przyblizyc nam z jak dalekiej polnocy jestes?? Very Happy

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl


Ostatnio zmieniony przez Jeremiasz dnia Wto Paź 07, 2008 9:50 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tomaszko
Rekrut


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 15

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 8:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedzi! Co do pechu, to rzeczywiście dałem plamę Embarassed . Kumpel jej używał i najwyraźniej nie doczytał (niech no tylko się spotkamy Evil or Very Mad ). A zasadzkę będziemy najwyżej ustalać przed grą.
Jeśli chodzi o mnie Jeremiaszu, to jestem ze "stolicy" Laughing Warmii-Lidzbarka Warmińskiego (taka mała mieścina z kilkoma kościołami i zamkiem). Z kumplem od lat niepamiętnych pykamy w doomtroopera, a niedawno zaczęliśmy naszą przygodę z DE. Z każdą grą jest coraz większa frajda. Już nie mogę się doczekać następnej potyczki
Pozdrawiam
(ten pech będzie chodził za mną cały dzień....eh Embarassed )
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Sro Mar 07, 2007 10:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To nie masz aż tak daleko do nas pomorzan! Very Happy No może blisko to nie jest ale daleko też wcale nie. Mam nadzieje że uda się nam spotkać i pograć w realu! Na pomorzu jest nas już z 6ciu... z toba i twoim kumplem 8 - to calkiem niezla liczba. Zeby tak jeszcze udalo sie wszystkich zebrac w jednym miejscu i zagrac Smile to bylo by cos...

ps - moze zapros tu tez swojego towarzysza gier... ?

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tomaszko
Rekrut


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 15

PostWysłany: Czw Mar 08, 2007 1:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Byłaby giciorka, jakby to wypaliło. Bądźmy dobrej myśli. Może któregoś pięknego dnia dojdzie do konfrontacji na żywo Twisted Evil
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Mar 08, 2007 5:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiem o co najmniej dwóch kolesiach mieszkających w Węgorzewie.
A ja koło Mrągowa mam zamiar w tym roku wypoczywać. Może zajrzę do Was?

Aha na www.karcianki.pl znajdziesz skany do wszystkich kart DE, możesz tam poczytać sobie karty, których nie masz w talii.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tomaszko
Rekrut


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 15

PostWysłany: Pią Mar 09, 2007 7:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Stawik. Jeśli będziesz wypoczywał w okresie od czerwca do września (lub chociaż kilka dni w przeciągu tego okresu Wink ), będzie dosyć duże prawdopodobieństwo, że uda się coś stworzyć. Choć jeszcze nie mam żadnych planów na jakiś wyjazd czy cuś.
I jeszcze jedno: u nas w Lidzbarku pamiętam, że było kilku graczy przed nami. Nie wiem, czy grają nadal, ale warto by odświeżyć znajomości Cool . Może rozkręcimy tu DE na dobre! A wtedy drżyjcie Pomorze, Opoczno i Warszawa, nadciągnie nowa destrukcyjna siła Warmii Twisted Evil ! Ech, pomarzyć dobra rzecz Rolling Eyes
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Czw Mar 15, 2007 9:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hejka Tomaszko Exclamation Zapraszamy oczywiście, ale wpierw musimy się dobrze zgrać z czasem Wink Jeremiasz pracuje, ja studiuję a Wicu jest rzeźnik (nie tylko w DE Smile ) i robi i to i to. Więc nawet nie pamiętam kiedy ostatni raz graliśmy w realu, a chcielibyśmy bo to są super emocje, świetna zabawa i klimat czuć całymi kartami Razz Z mojej strony będzie więcej luzu po świętach przez 2 miesiące, potem dopiero we Wrześniu.
_________________
Temu dzid? !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tomaszko
Rekrut


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 15

PostWysłany: Pią Mar 16, 2007 5:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

My z kumplem też wiedziemy marne żywoty studentów, choć dopiero od pół roku Wink , dlatego rozumiem twoje obawy Dungal. Takie przynajmniej kilkuosobowe spotkanie wymaga sporej gimnastyki od każdego. I trzeba pomyśleć, jak rozwiązać sprawę miejsca zlotu, ciepłego kąta, itp. Może ktoś jest doświadczony w tego typu sprawach lub ma sponsorów, niech da znać Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Tomaszko
Rekrut


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 15

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 9:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1. Odnośnie Skromnego zwycięstwa:
jeżeli w jednym kroku ataku użyję 2 lub więcej skromnych, to czy skutki (brak nastepnego kroku ataku i najazdu) się kumulują?

2. Mechaniczny taran:
przykładowa sytuacja: 3 piechociarzy najeżdża miejsce, jeden ma tarana, pozostałych 2 nie może używać broni. Czy zatem ci, ktorzy nie mogą używać broni w tej sytuacji dołączą się do tarana?

Pozdrawiam
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Kwi 18, 2007 7:55 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ad.1. Kilka Skromnych się nie kumuluje, jeśli chodzi o zastopowanie następnych kroków Atak/ Najazd. Podobnie nie kumuluje się zagranie kilku Melancholii - jedną turę nie robisz akcji, a możesz zgrać ich ile chcesz.

Ad.2. Z tego co wyczytałem w instrukcji możność używania broni/ekwipunku/pancerzy oznacza tak naprawdę możność w wyposażaniu wojownika w owe. Czyli używać mogą, tylko nie mogą być w nie wyposażeni :rotfl:
Zresztą Taran jest na tyle specyficzny, że podwaja WB wszystkim najeźdźcom bez żadnych warunków. Pojazdom, Jeździe, a przecież one też nie mogą dostać Tarana.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wicu
Bad Boy


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 282

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 7:27 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do Skromnych to Stawik ma rację, a tak w ogóle to raczej nie będziesz mieć okazji żeby użyć 2 czy więcej kopii tej karty podczas ataku...przyczyn nie wymienię, ale nie sugeruję wrzucać do talii więcej niż 2 sztuki Smile kto ma wiedzieć ten wie

Z taranem również się zgodzę, kwestia tylko wyłożenia i przeprowadzenia najazdu.
Na ekwipunek zdecydowanie łatwiej gra się w Genesis(zwłaszcza biorąc pod uwagę jedną frakcję) niż w podstawce.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sylwia



Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pią Gru 09, 2016 2:56 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Tomaszko
Rekrut


Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 15

PostWysłany: Czw Kwi 19, 2007 12:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedzi. Co do skromnych, to miałem ostatnio "przyjemność" bycia potraktowanym właśnie 2 sztukami, stąd moje pytanie. A odnośnie tarana, też tak myślałem, ale lepiej się upewnić przed grą...
Jeszcze raz dzięki
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group