Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podział bogactwa a Skarbiec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 8:45 pm    Temat postu: Podział bogactwa a Skarbiec Odpowiedz z cytatem

Podział:
"Attach to the game at any time. While attached, no player may have more than 10 Gold Units in his or her Reserves. Extras are returned to the Common Pool."
Skarbiec
"While in your Turf, no other player may affect or manipulate your Gold Units, unless you allow it to happen. Gold Units are no longer considered 'yours' once you spend them."
My w Opocznie jakoś to dziwnie interpretowaliśmy, że Podział nie wpływa na Jednostki złota, które już były w zasobach, tylko, że nie mogło gościowi ze Skarbcem dochodzić więcej niż 10 złota czy coś takiego. Chłopaki z DESu - przypomnijcie.
Ja zaś postuluję, by działanie Podziału wrzucić pod paragraf 'affect' z tekstu Skarbca i uznać, że po prostu nie rusza ono gościa ze Skarbcem. Jak ktoś ma sejf, to się z biednymi nie dzieli :/

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 2:07 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 9:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie Stawik. Też tak gramy, ze jak masz Skarbiec to Cię nic nie rusza, jak jest jasno napisane na Skarbcu. Nie ma problemu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Wto Paź 10, 2006 9:53 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Popieram, popieram. Skarbiec nie pozwala kombinować przy naszych zasobach - ale jak jest na stole podział bogactwa to jak mamy ponad 10 złociszów to już nie dobieramy. Dobierać możemy dopiero jak mamy poniżej 10 - i tylko do 10!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Privian
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 230

PostWysłany: Wto Paź 10, 2006 11:32 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niestety my też tak gramy i musze sie z wami zgodzić Exclamation
_________________
Skowyt si? Zbli?a!!!
-----------------------
Plan Your Escap!!!

www.grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Sro Paź 11, 2006 8:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba nie ma tu żadnych sprzeciwów - tak, że ja proponuje zamknięcie tematu!!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pią Lis 03, 2006 10:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

damajek napisał:
Popieram, popieram. Skarbiec nie pozwala kombinować przy naszych zasobach - ale jak jest na stole podział bogactwa to jak mamy ponad 10 złociszów to już nie dobieramy. Dobierać możemy dopiero jak mamy poniżej 10 - i tylko do 10!

Damajek, możesz to szerzej wyjaśnić? Już raz czy dwa łapałem sens takiej interpretacji, ale zawsze mi umykał. Dlaczego koleś, którego zasobami nie można manipulować, nie może dobrać więcej niż 10? A jak ma ponad 10, to w ogóle nic nie może dobrać.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Pią Lis 03, 2006 10:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

While attached, no player may have more than 10 Gold Units in his or her Reserves. Extras are returned to the Common Pool
Czyli można zgromadzić wiecej niz 10 tylko że nadmiar trzeba wyrzucić, ale jak się ma skarbiec to nie trzeba. Przynamjniej ja tak sądzę. Ale to znowu jest 'sztywana' interpretacja.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Privian
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 230

PostWysłany: Sob Lis 04, 2006 9:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

My na poczatku gralismy ze ile masz dobrac to tyle brales. Tylko jak tak gralismy a mi czasami nie szlo Sad a Jakubian gral Jonah Sand to jak sie rozbudowal to na tur bral o ile pamientam ponad 50 szt. złota.
Czyli musze sie zgodzic z Aksel_se co do tej kwesti. Teraz tak wlasnie gramy!

_________________
Skowyt si? Zbli?a!!!
-----------------------
Plan Your Escap!!!

www.grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Sty 17, 2007 1:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aksal_se napisał:

Czyli można zgromadzić wiecej niz 10 tylko że nadmiar trzeba wyrzucić, ale jak się ma skarbiec to nie trzeba.

I ja tak czuję.
Ale jak ostatnio grałem z Zaliczką i zapytałem co ze Skarbcem w takiej sytuacji, to koledzy skłonili się ku temu, że żaden gracz nie manipuluje moimi jednostkami złota, tylko karta Zaliczka. W tej interpretacji i Podział bogactwa rozwala Skarbiec.
Ja jednak nadal mam wątpliwości. Bo można też rzec, że nie gracz manipuluje moimi jednostkami złota, tylko Ograbienie ślepego lub Sztuczka.
Ja tam dalej jestem za tym, żeby Skarbiec chronił przed wszystkim - Ograbieniem, Sztuczką, Zaliczką, Podziałem, zabraniem złota po najechaniu wodza a nawet Wspólnymi funduszami. Tylko Kłopoty z księgami z kart 'ekonomicznych' zadziałają, bo nie manipulują moimi jednostkami złota, tylko 'przyszłymi, potencjalnymi' jednostkami.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Sro Sty 17, 2007 1:24 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlaczego skarbiec miałby chronić przed zaliczką?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Sty 17, 2007 1:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A dlaczego nie sierżancie? Wink
To nie jest manipulacja moim złotem, jak zamiast darmo wojaka wystawić, zagrać kartę, to muszę sięgnąć do moich zasobów i wydać złotko?
Jak nie jest to nie.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Blitzkrieg
Szeregowy


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 63

PostWysłany: Pon Kwi 04, 2011 10:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://darkeden.mojeforum.net/viewtopic.php?p=6451#6451

Skoro od kilku ładnych turniejów uznajemy nadrzędność Braków wobec Centrum Obrony, Zmianki, Trenerów Mastodontów itd. Nie ma powodu aby PODZAŁ BOGACTWA i SKARBIEC traktować inaczej. Intryga permanentna jak Brak Żywności czy Podział Bogactwa JEST nadrzędna wobec wszelkich innych kart.

Powiedzmy że mam w osadzie SKARBIEC a w nim 200 żetonów złota. Ktoś zagrywa PODZIAŁ BOGACTWA. Moje złoto spada do 10, ale wciąż nie działa na mnie Ograbienia i Sztuczki Wspólne Fundusze, Kradzież, itp. Oddawać złota gdy ktoś najechał mi wodza też nie muszę.

Skarbiec nie chroni mnie przed działaniem Podziału Bogactwa ponieważ:

SKARBIEC: Initial Cost: 3. While in your Turf, no other player may affect or manipulate your Gold Units, unless you allow it to happen. Gold Units are no longer considered "yours" once you spend them.

PODZIAŁ BOGACTWA: Attach to the game at any time. While attached, no player may have more than 10 Gold Units in his or her Reserves. Extras are returned to the Common Pool.


SZTUCZKA: Play at any time. You may switch your Gold Reserve with any other player's. You must annihilate the top 2 cards of your draw pile when you play this card.

W przypadku Podziału Bogactwa to nie gracz manipuluje zasobami jak w przypadku SZTUCZKI, to działanie karty permanentnej wpływa na zmianę zasad gry tak jak Odliczanie.

yurand napisał:
(....) Ograniczenie wynikające z Podziału wynika z działania karty permanentnej. Ale ona się sama nie zagrała, więc de facto wpływ jest efektem działania gracza.

Jeśli dobrze rozumiem, dyskusja w tym wątku stanęła na tym, że Skarbiec

chroni przed wszystkim (cytując Stawika "Ograbieniem, Sztuczką,Podziałem, zabraniem złota po najechaniu wodza a nawet Wspólnymi funduszami"). W zasadach forumowych stoi napisane: "Skarbiec nie chroni przed działaniem Zaliczki.", ale jednocześnie "Skarbiec chroni w stu procentach przed działaniem Podziału.". Ta niespójność mnie zawsze nurtowała, dlatego przychylam się do wniosku kolegi.


Brak Żywności też sam się nie zagra, ale to nie ma znaczenia.

Po prostu karta to nie ,,player,, a na SKARBCU jest wyraźnie powiedziane żaden GRACZ nie może manipulować... Dla mnie intryga nie oznacza gracza.

MÓWIĄC OBRAZOWO...
To, że ktoś nas urodził nie oznacza, że jesteśmy jego własnością i ,,należymy do niego,, Podobnie jest z kartą którą zagrywasz, ale która po zagraniu staje się autonomiczna. Oczywiście należy do twojej talii. Ludzie też mają wspólne nazwiska ale są autonomiczni. To co robię ja, robię JA a nie moja matka, która ma to samo nazwisko. Dlatego to, co robi PODZIAŁ BOGACTWA robi PODZIAŁ BOGACTWA a NIE GRACZ.



STWIERDZENIE, ŻE: TO GRACZ MANIPULUJE ZŁOTEM W ODNIESIENIU DO PODZIAŁU JEST BŁĘDNE BO NIE ZNAJDUJE OPARCIA W OPISIE KARTY.

PODZIAŁ BOGACTWA:
1) jest intrygą permanentną a więc kartą nadrzędną wobec wszystkich innych.
2) w opisie karty nie w ogóle ma słowa gracz. Jest wyrazie napisane że kiedy [karta] znajduje się grze…
3) Gracz który zagrał Podział nie kontroluje go tzn. nie może usunąć go na życzenie lub zignorować jego instrukcji. Musi zagrać Wyrzeczeni lub użyć Konsekwencji.

Niebiesko-ikonowych też nie możesz odrzucić, ale możesz nie dobrać ikonek czyli zignorować działanie karty. Dlatego mówimy, że je KONTROLUJESZ. A podziału nie Kontrolujesz.

Dlatego SKARBIEC N I E C H R O N I przed PODZIAŁEM BOGACTWA.

To samo, co z PODZIAŁEM jest ZALICZKĄ

Zobacz też wątek: Centrum Dowodzenia a Spojrzenie w Przyszłość / Jasnowidzenie http://darkeden.mojeforum.net/viewtopic.php?p=6458#6458

_________________
Nie kwestionuj moich kwestii,
bo tak ci? za?yj?, ?e b?dziesz w szoku, jak si? zszokujesz, gdy b?dziesz za?yty
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
vyzygota
Sierżant


Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 119

PostWysłany: Sro Kwi 06, 2011 2:18 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam wrażenie że posty są umieszczone po to aby zaczęło się coś dziać na forum, i dobrze. Wink

Nie zgadzam się natomiast co do konkluzji. Samo rozumowanie teoretycznie można by uznać za słuszne ale w końcu to gra dla zabawy a nie traktat polityczny czy ustawa zasadnicza.

Każdy z nas pod skórą wie o co chodzi w wyżej wymienionych kartach i po co je stworzono.

Jak Stawik powiedział: "Nie dziel włosa na czworo".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 2:07 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Blitzkrieg
Szeregowy


Dołączył: 20 Kwi 2007
Posty: 63

PostWysłany: Sro Kwi 06, 2011 9:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szeregowy ,,filozof,, pozdrawia sierżanta "No właśnie"

Nie bój się nie bój panie sierżancie na posty cię nie prześcignę bo taki ma zwyczaj, że myślę samodzielnie

Wypowiedz Stawika nie dotyczyła wątku ze Skarbcem. Szkoda, że nie czytasz dokładnie wszystkiego i powtarzasz zdania wyrwane z kontekstu.

Jakimś ,,cudem,, nie zdementował tego, co tu napisałem. A jak ktoś uważnie słucha to i cisza do niego przemawia.


Zostawiam ci miejsce na posta, wiesz jakiego.

_________________
Nie kwestionuj moich kwestii,
bo tak ci? za?yj?, ?e b?dziesz w szoku, jak si? zszokujesz, gdy b?dziesz za?yty
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group