Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zasady forumowe - 1 transza
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Gru 26, 2006 5:26 pm    Temat postu: Zasady forumowe - 1 transza Odpowiedz z cytatem

Już się tworzą. Póki co machnąłem ponad 20 tysięcy znaków i myślę, że jest to z połowa. Żeby więc nie zmuszać Was do czytania książki puszczam pod dyskusję na raty. Część z tych interpretacji jest zupełnie uznaniowa, z czego zdaję sobie sprawę. Zasady mają jednak pewne luki, a na coś mamy się wspólnie zgodzić, o to w tych zasadach chodzi.
----
Zasady
Talia
Można grać najwyżej jedną sztuką Plagi i Zdrajcy. [turniejowe]
Można grać tylko 1 sztuką combosu Ograbienie + Zaliczka. Tzn. można mieć w talii normalnie 5 Zaliczek lub 5 Ograbień, ale wtedy drugiej części combosu można mieć najwyżej jedną sztukę. [pomysł mój]

Przygotowania do gry zaczynają się od wyłożenia Przywódców, wszyscy robią to mniej więcej w tym samym momencie. Jeśli 2 lub więcej graczy wyłoży tego samego wodza, zaczynają oni grę bez złota.[turniejowe]
Przy pierwszym dobieraniu każdy dobiera tylko 7 kart, nawet Hussein i Gabriel. Mogą dociągnąć więcej w swojej turze.[zasady]
Anihilujemy przed grą jedną kartę z talii.[turniejowe]
Podczas pierwszej tury nie można najeżdżać. Można normalnie atakować. Można zagrać Skromne zwycięstwo.[turniejowe, moja interpretacja]

Początek gry
Gra zaczyna się od tury Gracza 1. Może on zagrać kartę 'w dowolnym momencie' dopiero po swoim kroku Dobieranie, czyli faktycznie w swoim kroku Wykonywania akcji. Za rozpoczęcie gry uważa się zagranie przez Gracza 1 dowolnej karty, bądż wykonania przez niego akcji.[zasady, moja interpretacja]

WYKONYWANIE AKCJI
Werbowanie wojowników za pomocą Notre dame w kroku innym niż Wykonywanie akcji nadal jest akcją. W związku z tym, jesli podczas swojej tury zwerbujesz wojownika, to nie możesz użyć Znad krawędzi, Melancholii, Ekonomicznego planowania, itp.

BILANS
Bilansowanie odbywa się w następujący sposób:
- wyżywienie czerwonych ikonek
- jeśli nie ma ich czym wyżywić - zapłata złotem z aktualnego Zapasu Złota, jeśli masz za mało złota MUSISZ odrzucić karty, których czerwonych ikon nie możesz wyżywić
- nawet jesli masz wystarczająco dużo niebieskich ikonek, to możesz odrzucić ('zagłodzić') dowolną kartę z czerwoną ikoną, wojownika lub miejsce
- dopiero po wyżywieniu wszystkich czerwonych ikonek ciągniesz złoto i ewentualnie składasz zapasy w magazynach.[turniejowe]

Atak
Każdy atak jest rozgrywany oddzielnie. Jeden musi się skończyć, zanim rozpocznie się następny. Modyfikatory dla wojowników są liczone na bieżąco w zależności od sytuacji na planszy - np. nie interesuje nas, że przed momentem Dżihad miał +2 za jezdnego w tym samym Oddziale. Jezdny zniknął, zginął w poprzedniej walce,został przeniesiony, cokolwiek, więc zniknął i modyfikator.[zasady]

Najazd
Każdy najazd jest rozgrywany oddzielnie. Jeden musi się skończyć, zanim rozpocznie się następny. Modyfikatory dla wojowników i miejsc są liczone na bieżąco w zależności od sytuacji na planszy - np. nie interesuje nas, że przed momentem Złoże rudy miało 10 WB, bo stało obok Bazy ochrony. Baza zniknęła, najechana w poprzednim najeździe, zniszczona Terroryzmem, cokolwiek, więc zniknął i modyfikator.[zasady]
Najpierw wyznacza się cel najazdu. Potem taktykę i zostawia chwilę przerwy na Zmiankę, Centrum obrony itp. Dopiero wtedy wyznacza się najeźdźców.[zasady]
Odrzucanie kart
W tym kroku jak najbardziej można zagrywać karty przeznaczone do grania w dowolnym momencie, podczas swojej tury, itp. Można wręcz poprosić gracza, który właśnie ma turę, żeby poczekał z tym odrzucaniem, bo mamy karty do rzucenia.[moja interpretacja]

Liczba sąsiadów
I w polskiej i w angielskiej wersji opis tej charakterystyyki Miejsca mówi jedynie o tym ile innych Miejsc może być zbudowanych obok niego. Jednak w "samples and synopsis" twórcy gry poprawili się już na "...including Commanders...". Uznajemy to za w pełni zgodne z duchem gry i zatwierdzamy, że Przywódca wlicza się w Liczbę sąsiadów.

Bonusowanie
1. Jeśli na karcie napisane jest, że 'gdy atakują/ najeżdżają sami XXX to dostają zdolność YYY', oznacza to, że zdolność YYY dostaje również pojedynczy XXX. Np. 1 Stalowy Byk dostaje +2 WB w najeździe, 1 Gommor może najechać drugi raz w tej samej turze, jeśli pierwsze z sukcesem najechał, itp. Nie oznacza to, że pojedynczy wojownik ma takie same bonusy, jak wtedy gdy jest w grupie, grupa, to nie 'sami XXX', tylko kilku XXX w kupie. Czyli pojedynczy Fizylier ma WB 2, a w grupie z kumplami 2+2.[moja interpretacja]
2. Bonusy i ograniczenia 'w tym samym Oddziale/ Pograniczu' oznaczają, że działają one w obrębie tylko tego jednego Oddziału LUB jednego Pogranicza. Np. mamy 1 Mamuta na Oddziale i 1 na Pograniczu oraz jednego Dżihada na Oddziale. Dżihad dostaje bonus +2 do WB tylko za jednego Mamuta na tym samym Oddziale, NIE dostaje bonusu za Mamuta na Pograniczu. Inny przykład, na Oddziale jest Mamut, na Pograniczu Prorok. Proroka można zaatakować, ponieważ na tym samym Pograniczu nie ma żadnego innego wojownika. Mamut jest na Oddziale, więc NIE jest brany pod uwagę.[zasady]

Karty permamentne
Działania kart permamentnych nie mogą przerwać żadne inne karty. Zaliczamy do nich: Potężne wichry, Bezkresne morza, Straszliwą ulewę, Czas pokoju, Skupienie, Brak żywności, Brak paliwa, Pacyfistę.[moja interpretacja]

Expecty
Wszelkie karty na których jest "zagraj w dowolnym momencie za wyjątkiem/oprócz ataku i/lub najazdu" MOGĄ zostać zagrane podczas kroków Ataku i Najazdu, ale nie w trakcie jakiegoś konfliktu (za początek konfliktu przyjmijmy ustalenie celu ataku
ajazdu).[moja interpretacja]

Uważani za
Wojownicy "uważani za" innych wojowników nie uzyskują ich zdolności, WB, ikon, itp. Wyjątkiem jest "uważanie za Patriarchę czy Proroka, co odpowiednio umożliwia zagrywanie Rytuałów i Proroctw. W pozostałych przypadkach "uważania" jest to kwestia tylko dawania bonusów innym kartom. Np. Komendant dostaje bonus za Szturmowych (jak za Soldatów), Żandarmi za Bestalów (jak za Żandarmów), Kawalerzyści za Ciężkich (jak za Kawalerzystów), itp.[moja interpretacja]

Dalszy los karty
Każda zagrana intryga leży na stole dopóki nie skończy się jej działanie, niezależnie czy jest odrzucana, anihilowana, czy dołączana. W 95% przypadków na danej karcie jest dokładnie powiedziane jak długo ona działa. [zasady]Pozostałe 5% przypadków zostanie omówione w niniejszych Zasadach.
Modyfikowanie w walce/ najeździe
Nawet jeśli w trakcie konfliktu w danej 'turze modyfikowania' nikt z grających nie zagrał żadnej karty, nie oznacza to, że konflikt się skończył. Po spasowaniu każdego z graczy modyfikowanie może być kontynuowane. Konflikt kończy się dopiero po wyraźnej deklaracji każdego z graczy, że nie będzie już w nim więcej modyfikował.[FAQ twórców]

Proces zagrywania
Proces zagrywania karty w Dark Eden nie może zostać przerwany przez zagrania jakiejkolwiek innej karty. Wyjaśnię to na przykładzie. Jeśli przeciwnik zagrywa np. Poszukiwanie, Odzysk, nie możesz rzucić żadnej karty, nawet z tych, które można zagrać w dowolnym momencie. Jest to zasada ogólna, nie trzeba się jej rygorystycznie trzymać. Jedna sprawa, gdy w trakcie Poszukiwania zagrywasz Ukryte bogactwo i dodajesz 5 złota do swoich 232, a inna, gdy właśnie jest konflikt i zagrywasz modyfikatory. Najpierw Poszukiwanie, potem modyfikatory. Przypominam sobie kilka z takich "trwających" kart - Poszukiwanie, Odzysk, Znad krawędzi, Nigdy więcej, Utrata potencjału, Zacznijmy od nowa.[moja interpretacja]

Uzgadnianie czynności w czasie
W zasadach DE można znaleźć zdanie: "Żadnych działań wstecznych". Przemyśl to jeszcze raz łamie tą zasadę. np:
Jeden z graczy ma 0 złota. Inny zagrywa nań Zaliczkę. Ten zaś odpowiada Przemyślem. I znów natrafiamy na paradoks w świetle przytoczonej zasady. Teoretycznie ten bez złota nie powinien móc zagrać żadnej karty, bo Zaliczka zmusza go do zapłaty za każdą. Jednak działanie Przemyśla powoduje, że ta Zaliczka nigdy nie zadziałała. Jeśli chodzi o Przemyśla to podobny paradoks zachodzi przy Utracie potencjału. Działanie Utraty powoduje, że przeciwnik ma twoje karty w ręku, łącznie z Przemyślem. Mimo to rzucasz Przemyśla i Utrata nie zadziała.

Karty i combosy

Pole minowe
Należy zapłacić od 1 do 99 sztuk złota kosztu początkowego, żeby wystawić Pole minowe. W przypadku, gdy gracz ma w Krainie Skład prefabrykatów po prostu deklaruje jakie WB będzie miało Pole minowe. Pole minowe nie chroni przed Błogosławioną Łzą, Infiltracją i combosem Corarius+Jaeger. Jeśli Pole minowe stoi przy Barykadzie lub Sanktuarium gracz najeżdżający wybiera, które z tych miejsc chce najechać.

Zmiana wyglądu
Po pierwsze, to Zmiana wyglądu daje moc przybrania postaci innego wojownika. Gdy jej zabraknie (np. Wyrzeczenie, Przeżyją tylko najsilniejsi w konflikcie, itp) nasz Gommor staje się na powrót Nassalem Smile
Po drugie idealna kopia, czyli WB, ikonki Taktyk, Zasobów i tekst na karcie.
Po trzecie może się zmienić w dowolnym momencie, nie koniecznie w momencie zagrania Zmiany wyglądu. Np. zmieniamy Nassala w Gommora po Bilansie, bo w ten sposób możemy go wyżywić. Albo w trakcie konfliktu, co nam doda trochę WB.
Po czwarte na Wojownika znajdującego się w grze. Czyli na takiego, który w momencie uaktywnienia Zmiany wyglądy, jest na planszy gry. Jeśli potem z niej zniknie, to nie będzie miało wpływu na zmienionego. Nassal nadal będzie Gommorem, mimo, że wszystkie 'prawdziwe' Gommory zostały pozabijane i nie ma takowego już na planszy.
Po piąte jeśli na planszy jest tylko Gommor z Przeraźliwym, a my zmieniamy Nassala, to zmienia się on w Gommora bez Przeraźliwego.
Jeśli mamy Nassala z Mutacją nekrobioniczną i Dwururką i zamieniamy go w Pretora, to Mutacja mu nadal działa, a Dwururka nie. Pretor nie jest Godny i nie można na niego zagrywać Harmonii. Ale już dołączone jak najbardziej działają. To jakby dać mu Mroczne błogosławieństwo i Harmonię, a potem wyrzec się tylko Mrocznego błogosławieństwa. Godność, to tylko stan do otrzymywania Harmonii, a nie do jej używania. Natomiast dwururka nie działa, bo jest Bronią, a Pretor ich używać nie może.

Brak żywności (paliwa)
Można zagrać w dowolnym momencie oprócz konfliktu, czyli oprócz okresu od wyznaczenia celu ataku/ najazdu, do jego rozstrzygnięcia.
Na czas działania Braku wszystkie inne karty działające na JAZDĘ (POJAZDY) umozliwiające jej ataki(np. Szał, Bombardowanie), najazdy (np. Zaciekły najazd), przyłączanie do grup (np. Zasadzka), Przenoszenie (np. Zmiana rozkazów, Trener mastodontów) nie mogą zostać rzucone/ wykorzystane.
Po trzecie jeśli grupa składa się z samej JAZDY (POJAZDÓW), to ma WB zero! Co więcej, modyfikowanie takiej grupy nic nie da, bo czy Mamut ma WB 5 czy 50, to i tak nie wlicza się go do WB grupy.

Braterstwo i Wezwanie do obrony
Każdemu członkowi grupy rośnie WB o +1/+2. Czyli jeśli w grupie jest 3 Nassali o WB 3, to po Braterstwie każdy ma WB 4, a po Wezwaniu każdy ma WB 5.

Cegła po cegle
W polskiej wersji brak kontekstu, że chodzi o najechanie miejsca przez gracza zagrywającego Cegłę. Po angielsku jest to: Play immediately after you successfully raze an Establishment.
Cegłę może zagrać tylko gracz, który właśnie najechał miejsce.

Melancholia
Melancholia wyłącza również bonusy Przywódcy dla przyległych miejsc.

Zmiana rozkazów
Zagranie zmianki na cel ataku (1 wojownik) i/lub atakującego (1 wojownik), powoduje przerwanie walki. Wojownik, który atakował, a na skutek działania Zmianki uciekł mu przeciwnik, nie może w tej turze już atakować. Jeśli Zmianka została zagrana na jednego wojownika z grupy w trakcie konfliktu, konflikt rozgrywa się dalej bez niego. Jeśli taki wojownik, zostanie przesunięty ponownie, następną Zmianą rozkazów, to NIE znajduje się na powrót w grupie, jest 'obok' niej.

Szał
Rzecz pierwsza - można zagrywać na oszalałego karty jak na swojego Wojownika (np. Szarżę). Kolejna - szał nie ma żadnego wpływu ani nie zależy od liczby ataków wojownika, na którego rzuca się szał. Tzn. jeśli już woj zaatakował, to nie znaczy, że po Szale nie może znowu. Jeśli zaatakował Szałem to nie znaczy, że nie może znowu "normalnie" zaatakować. Szczególnie tyczy to wojów ze specjalnymi zdolnościami dot. ataków - np. po szale Urox może zaatakować normalnie LUB najechać. To po prostu taki "bonus" atak. Jeśli Szał został rzucony w trakcie Wykonywania akcji, a cel ataku bądź szaleniec nie byli jeszcze Przenoszeni w tej turze, to NIE można ich Przenieść w czasie konfliktu (oprócz oczywiście działania innych kart Intryg - Zmianka itp.), walka ma zostać rozegrana normalnie. Szaleńca obowiązują ograniczenia w celach ataku: musi najpierw zaatakować Legionistę Templariuszy, nie wolno mu zaatakować Proroka czy Patriarchy jak są jeszcze inni kolesie w tym samym Oddziale/Pograniczu, Mastodont nie może atakować Hordy, itp.

Śmierć z obłoków, Lądowanie amfibii
Wojownikom "otwiera" się dodatkowa ikonka (lotnicza, wodna), dysponują także tatktykami, które mają normalnie, żołnierze pozostają nadal żołnierzami itp.

Tarcza
Tarcza ma w zamyśle twórców gry chronić przed "zewnętrznym" oddziaływaniem. Można ją rzucić na Skowyt np. i do początku twojej tury trudniej go będzie się wyrzec, ale z początkiem twojej tury i tak zostanie anihilowany. Dotyczy to wszystkich kart, które są dołączane, ale ich działanie w pewnym momencie, określonym na karcie, się kończy - Solidarność, Susza, itp. itd.

Nasza wola nie ma granic
Jest to taki lepszy (+2) dołączany Potencjał. W dodatku jedna Wola działa na wielu wojowników (o ile tylko wydasz odpowiednio dużo złota).

Cięcie
Na jednego z.., musi więc ich być conajmniej dwóch. Na jednego Cięcie nie zadziała. Wojownik, który został z tyłu nie może przeprowadzić już żadnych najazdów w tej turze (no, chyba, że Wojna błyskawiczna bądź jakaś inna specjalna zdolność) ponieważ został już wyznaczony do najazdu w tej turze. Jeśli w wyniku działania innych kart (Zdrajca!, Łapówka, itp.) spośród wielu najeżdżających pozostał tylko jeden wojownik, to nie można już na niego zagrać Cięcia.

Kamuflaż
Działa cały krok Najazd, na jednego obrońcę/ grupę, na każdym Pograniczu. Analogicznie do działania Ukrytego ostrza. Dwa Kamuflaże umożliwiają ominięcie bramki złożonej z 2 wojowników/ grup, itp.

Zasadzka
Zasadzkowicze mają przestrzegać ograniczeń w łączeniu się w grupach (np. Samotnicy nie mogą się włączyćw grupę, Razyda nie może połączyć się z wojami spoza Legionu, itp.). Zasadzkę zagrywamy dopiero jak są wskazane: Obrońca, Agresor i taktyka, stworzona grupa musi dysponować wyznaczoną Taktyką, żeby walkę można było dalej przeprowadzić.

Zalew nekrobioniki
Posiadacz Zalewiku wyznacza, który z atakujących idzie do piachu wskutek jego działania. Protekcja i Nic do stracenia chronią przed działaniem Zalewu.

Konsekwencje
Gracz 1 posiada Konsekwencje w grze, Gracz 2 je wystawia.
Gracz 1 ma prawo anihilować od razu Konsekwencje Gracza 2. Gracz 2 może anihilować je Graczowi 1 dopiero wtedy, gdy Gracz jeden zdecyduje się nie anihilować natychmiast Konsekwencji Gracza 2. Oczywiście, gdy Gracz 1 nie ma możliwości użycia Konsekwencji (złota 2 i mniej), to Gracz 2 może mu je spokojnie anihilować.

Gomoryjski kastrat
Gommorzy:
- mogą 2 razy najeżdżać pojedynczo
- mogą za drugim razem najeżdżać Przywódcę, niezależnie od ilości Miejsc w Krainie
- jeśli najeżdżało kilku, za drugim razem mogą najechać każdy inne Miejsce, byle było ono przyległe do pierwszego celu najazdu

Dobrobyt i Gabriel.
W przypadku, gdy na ręce mamy więcej kart niż limit (Hussein-8, normalnie-7, itp.) te karty umożliwiają dociągnięcie jednej/ trzech dodatkowych kart niezależnie od tego ile akurat ma się kart na ręce (9 czy 50). Jeśli kart na ręce mamy mniej niż limit, umożliwiają dociągnięcie 1/ 3 kart ponad limit. Każda sztuka Ceny wojny zmniejsza dopuszczalny limit o 1. Np. mamy na ręce 2 karty, a dołączone 3 Ceny i gramy Gabrielem. Możemy dociągnąć do 4 kart (limit minus 3 Ceny) i 3 dodatkowe karty Gabriela.

Flammen soldat
Jego WB w ataku podwaja się. Ten modyfikator jest liczony PO wszystkich innych.

Wieża strażnicza
Nalezy użyć tej samej Taktyki, co najeżdżający, czyli jeśli Zhurgon najeżdża z powietrza, to nie można go za pomocą Wieży zaatakować z Ziemi, mimo że ma też taktykę lądową, Jak twój Wojownik wygra, to zostaje na Pograniczu, ale NIE oznacza to, że najazd został powstrzymany. Przebiega nadal, bez tego najeżdżającego, który zginął. Twój Wojownik chroni dopiero przed kolejnymi Najazdami (o ile dysponuje odpowiednią Taktyką lub zdolnością).

Skromne zwycięstwo
Jeśli twój wojownik został zaatakowany w turze innego gracza, a ty zwyciężyłeś i zagrałeś Skromne, to w swojej turze nie możesz przeprowadzić kroków Atak i Najazd, gdyż są to następne tego rodzaju kroki po Skromnym. Jeśli natomiast zagrałeś Skromne w swojej turze, normalnie, podczas ataku to: możesz kontunuować krok Atak (ominąć masz następny krok, nie ma mowy o bieżącym), pomijasz w tej turze krok Najazd (ponieważ jest to następny krok Najazd od momentu rzucenia Skromnego). W swojej następnej turze pomijasz krok Atak (analogicznie - jest to następny krok), a możesz już wykonać krok Najazd.

Trener mastodontów
Przenoszona Jazda musi być na tym samym ataku/bramce co Trenerek i zostanie Przeniesiona wewnątrz Krainy gracza kontrolującego Trenerka. Może on zadziałać w dowolnym momencie, fajny jest do cofania wojownika w razie porażki w ataku lub najeździe. Trener NIE może Przenieść jednostki jazdy, na którą został właśnie zagrany Zdrajca!. Nie wiadomo gdzzie ta jazda w tym momencie jest, ale na pewno nie na tym samym Oddziale co Trenerek.

Przelicz to
Przede wszystkim Przelicz daje dodatkowy bilans. Nieważne, czy gracz przed chwilą takowego nie wykonał albo ma zaraz zrobić standardowo.
Można też rzucić je na siebie. W dowolnym momencie umożliwia zagranie w czasie konfliktu i podczas niego odrzucić wojownika albo miejsce z czerwonymi ikonkami. Np. ktoś nam najeżdża Skarbiec, to rzucamy Przelicz to i odrzucamy go w dodatkowym bilansie. Przeciwnik nie zdobywa PZ.

Zdrajca!
Dowolny najazd, czyli również taki, w którym najeżdża tylko jeden wojownik i wtedy po prostu najazd kończy się klęską. Dopiero po zwycięstwie zdrajca przechodzi na Pogranicze celu, a w trakcie konfliktu zdrajca jest w "cyberprzestrzeni", czyli ani tu, ani tam. Np. najeżdża 2 Żandarmów i tylu ich jest na Odziale. Mają więc po 4WB bazowe +2WB za "sąsiada". Zdrajca znika z odziału dodaje więc do WB celu najazdu 4WB, a najeżdżający ma 4, bo kumpel mu zniknął. Gracz, który rzucił kartę, nie może natychmiast po tym zagrać "Ja to wezmę" i rzucić Zdrajcę! na kolejnego Wojownika, biorącego udział w najeździe. Zdrajca! wisi na planszy do końca najazdu. Zdrajcę kontroluje po najeździe gracz na którego Krainę odbył się najazd. Kto zagrał kartę, jest tu zupełnie nieistotne. Aha, w trakcie konfliktu najeżdżany gracz nie może zagrywać na Zdrajcę kart tak jak na swoich wojowników (szarża itp.), ponieważ kontroluje go PO konflikcie. W zasadzie w trakcie konfliktu nikt nie może na niego takich kart zagrywać, bo przez moment jest "niczyj". Można nadal zagrywać karty "na dowolnego wojownika" (np. Berserk).
Po tym jak zdrajca zostanie zabity jest odkładany na stos kart odrzuconych pierwotnego właściciela.

Nic do stracenia a samobójcy
Nic do stracenia mówi, że wojownik 'nie może zostać zabity'. Natomiast na Męczenniku i Łzie jest zdanie, że po tym jak wykonają atak/najazd są anihilowani. I nieważne jest tutaj czy zostali zabici czy nie. W tym przypadku Nic do stracenia ich nie chroni.
Natomiast kiedy są atakowani, to dzięki Nicowi nie mogą zostać zabici, więc nie mogą zostać pokonani. Jeśli zaś nie są pokonani, to nie stosuje się ich właściwości: If defeated in combat, it will also be annihilated. W tym przypadku Nic do stracenia ich chroni.

Szpital vs. Obóż pracy
Szpital wygrywa z Obozem. Jeśli gracz ze Szpitalem chce i ma złoto, może swoich Wojowników wziąść do ręki. Tylko w wypadku, kiedy nie chce z niego skorzystać lub nie ma na to złota i w związku z tym jego wojownicy mają zostać odrzuceni, przeciwnik może ich wziąść do Obozu pracy. Zgodnie z zapisem zamiast ich odrzucać.

Obóz pracy vs. anihilatory (Nieżyczliwość, Miotacz płomieni)
Czyli, podobnie jak w sytuacji ze Szpitalem, nie ma szansy, aby doszło do czynności odrzucania, więc nie ma szansy, żeby zadziałał Obóz pracy. Pokonani wojownicy są anihilowani.

Zaskoczenie
Jeśli Zaskoczenie zostało zagrane w trakcie konfliktu na jedną ze stron (walczącą grupę), to walka natychmiast się kończy. Efekt jest taki jakby kończyła się ostateczny remisem - nikomu nic się nie dzieje i nie można w żaden sposób kontynuować walki. Wojownicy, którzy w tym konflikcie atakowali, nie mogą już w tej turze zaatakować - no chyba, że umożliwią im to inne karty, Motywacja itp.

Prorok, Patriarcha
Jeśli na danym Oddziale/ Pograniczu są tylko Prorocy/ Patriarchowie to można ich atakować. Innymi słowy są ostatni w kolejce do atakowania, co nie znaczy, że są nietykalni.

Inflirtacja, Błogosławiona Łza, combos Jaeger+Corarius
Można najeżdżać dowolne Miejsce. Nawet przy Polu minowym czy Sanktuarium lub pod Piżmejem. Można zignorować Barykadę w najeżdżanej Krainie.

Bombardowanie + Corarius
Bombardowanie umożliwia atak Corariusowi lądem.

Cain i Wojna błyskawiczna
Ich działanie się kumuluje, zwykły wojownik może przy ich skumulowanym działaniu najechać czterokrotnie w 1 turze.

Motywacja i Wojna błyskawiczna
Te karty umożliwiają podwojenie ataków/ najazdów. Czyli np. Grinder może atakować 8 razy, Urox może 2 razy zaatakować lub 2 razy najechać, a Wózki bojowe 'Bystre' moga najeżdżać 4 razy (o ile nie atakowały w tej turze).

Susza (oraz piryt, wyciek paliwa, kłopoty z surowcami)
Przy pierwszym Bilansie trzeba zbilansować tę kartę od razu. Jeśli Suszy się wyrzeknie przed bilansowaniem, to nie zostaje anihilowana. Za kartę należy ZAPŁACIĆ "niebieskimi ikonami". Jeżeli nie mamy wystarczającej ilości (np. sam Przywódca), to płacimy złotem. Posiadając w Osadzie jakieś karty, które potrzebują żarcia, surowców etc, bilansujemy dopiero po Suszy, Pirycie etc. Czyli jak już po zbilansowaniu tej karty nie bedziemy mieć zlota na utrzymanie innych kart z tą samą ikona, to je odrzucamy.
Jeśli nie mamy wystarczającej ilości zasobów do zbilansowania Suszy, to ją odrzucamy (nie anihilujemy), jak również wszystkie inne karty potrzebujące żarcia.

Męczennik
Męczennik jest anihilowany, po tym jak sam atakował/ najeżdżał (niezależnie od wyniku) albo jeśli został pokonany w obronie! Jeśli wygrał starcie w obronie, pozostaje na planszy.

Błogosławieństwo czy przekleństwo, Bezkresne morza, Memorandum
Żadna z tych kart nie dodjae żadnych modyfikatorów do WB.

Ferwor walki.
Na końcu karty powinno widnieć zdanie: 'Tą kartę można również zagrać na zwycięską grupę, nawet jeśli walkę wygrała grupa defensywna'.

Obóz szkoleniowy
W polskiej wersji pominięto małe słówko "twoi", więc : "Za każdy [...] żeton twoi Wojownicy o wybranej przynależności zyskują +2 do WB".

Żandarmski bestal
W polskiej wersji pominięto małe słówko "tylko", więc : "może tworzyć grupy Ofensywne i Defensywne tylko z innymi Żandarmskimi Bestalami".

Rafineria - ta z 9WB, rare
Tak naprawdę karta nazywa się Skład (Storehouse). Działanie: Za każde 2 jednostki złota możesz w dowolnym momencie złożyć w Składzie kartę, a potem zagrywać ją jak z ręki. W Składzie można trzymać do 5 kart na raz. Jeśli Skład zostanie najechany lub odrzucony, odrzucone zostają również karty znajdujące się w nim.
Wkładając karty do Składu, nie płacimy za nie kosztu początkowego (i tej czynności nie dotyczy Zaliczka). Dopiero przy zagrywaniu karty 'jak z ręki' płaci się koszt początkowy. Karty w Składzie nie są wliczane do limitu ilości kart, które możemy dobrać. Np. w Składzie mamy 4 karty, ne ręce 4. Dobieramy normalnie 3 karty do 7, nie interesuje nas ile jest ich w Składzie. Ze Składu można zagrywać modyfikatory (i inne karty) w trakcie najeżdżania tegoż Składu.

Centrum obrony
W polskim centrum obrony jest napisane: "...po tym, jak zostaną wyznaczeni najeźdżcy...". Nie wiem jak to można w ten sposób przetłumaczyć z "...immediately after the Tactic is announced...". Chłopaki robili to po pijaku. Tak czy owak, tekst powinien być jak na Zmiance - przed wyznaczeniem najeźdźców, a po wyznaczeniu taktyki.

Berserk
Ta karta jest anihilowana!

Brak żywności (anihilowany)
Kuna, NIE ma takiej karty. Karta ze znaczkiem X to Znaczący depozyt. Działanie: zwiększa dwukrotnie ilość produkowanych surowców (analogicznie np. do Eureki i złota).

Palankin
Ten pojazd dysponuje również Taktyką lądową!

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 03, 2016 10:36 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Sro Gru 27, 2006 1:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To co mi się po pierwszym czytaniu nie spodobało:

Expecty
-Spieraliśmy się juz o to i ja swego zdania w tej kwesti nie zmieniłem

Kamuflaż
Nie bardzo mi pasuje ta interpretecja. Wg mnie powinno być: Działa cały krok Najazd, na jednego obrońcę/ grupę, na JEDNYM Pograniczu

Konsekwencje
Wolałbym żeby o pierwszeństwie decydował czynnki losowy np rzut monetą

"Dobrobyt i Gabriel" -> czekam na opis "Cena wojny i Gabriel i (7 kart na ręce)"

Szpital vs. Obóż pracy i Obóz pracy vs. anihilatory kompletnie się nie zgadzam. Interpretacja bezsensonwna w zderzeniu z realiami.


Berserk
Na karcianki.pl na skanch polski i angielskich jest odrzucany. Nie ma też o nim wzmianki e erracie na stronie oficjalnej. Anihilowany jest tylko w liscie kart.


Przeczytam to jeszcze kilka razy i wyskrobię więcej
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Gru 27, 2006 2:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To czekam na więcej, a na szybko:
Kamuflaż daje taką samą zdolność jaką ma Ukryte ostrze. A ono przecież może pokonać dowolną bramkę, prawda? nie musi się ograniczać tylko do jednej.

Co do Konsekwencji, to my taką interpretację wyprowadziliśmy z zasady unikatowości. W DE jest tak, że kto pierwszy, ten lepszy.

Co do sytuacji z obozami pracy, to proszę o alternatywne rozwiązanie.

O, nie widziałem, że na angielskim skanie jest odrzucany. Hmm, hmm. Ale już na ccg zaimplementowali go jako anihilowany. Warto się zastanowić.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Sro Gru 27, 2006 2:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obóz pracy vs. anihilatory (ok)
Źle przeczytałem myślałem że chodzi o Szpital vs Anihilatory.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Drone
Sierżant


Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 145

PostWysłany: Sro Gru 27, 2006 10:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A propos Zdrajcy i rzucania kart modyfikujących WB. Nadmieniłeś, że Szarży zagrać nie można, sądzę że Berserk również nie może być zagrany na karty "zdrajcy". Poza tym kartę Berserk rzuca się na "wojownika" czyli nie Miejsce!!! Nie można modyfikować Berserkiem Miejsc (ani innymi kartami gdzie jest napisane "zagraj na ... wojownika".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Sty 02, 2007 8:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ludki dyskutować, dyskutować. Nie wierzę, że tak bezkrytycznie wszystko łykniecie.
Ja się narypię, napiszę książkę, a potem na referendum wszyscy na 'NIE' zagłosują.
Zwłaszcza CCGowcy niech się wypowiedzą, w końcu to oni najczęściej grają poza swoimi rewirami.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Wto Sty 02, 2007 12:29 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

slowko o przemyslu: to jest jedyna karta ktora moze niedopuscic do zadzialania juz zagranej. trzeba zaplacic kost poczatkowy zeby moc zagrac jakas tam karte. potem ktos rzuca przemysla, rzucona karta nie dziala, kasa wydana.
nie zgadzam sie co do 'uwazani za' reszta jest ok
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Sty 02, 2007 12:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przemyśl będzie dokładnie podany w drugiej transzy.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Drone
Sierżant


Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 145

PostWysłany: Wto Sty 02, 2007 5:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla mnie (i sadze ze dla Ephraeda tez) to bardzo proste. Jelsi ktos zagrywa intryge a inny gracz ja kontruje Przymslem, to karta intryg nie dziala, wiec brak skutku, brak straty kasy. Inaczej mowiac, jesli karta nie spelnia swojej roli, nie placisz za nia. Dlatego ja z Ephraedem grmay tak, ze rzucamy karte intryg, czekamy na kontre, jesli kontry nie ma, placimy za karte i z glowy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Wto Sty 02, 2007 8:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadzam sie z przedmowca (Drone).

Co do reszty ogolnie si.
Jednak mysle ze nie mozemy odpisywac na tego posta w tylu "z tym i ztym ja sie nie zgadzam bo mam inne zdanie".

Np konsekwenje, fakt ze, nieco niesprawiedliwym jest uwazanie w tym przypadku kto pierwszy ten lepszy, skoro obydwaj gracze maja taka sama karte. Ale jakos to rozstrzygnac trzeba bo inaczej za kazdym razem w takiej sytuacji bedziemy sie klucic i niepotrzebnie przerywac gre. Dlategu w tym momencie uwazam za najbardziej sluszne takie rozwiazanie. A jesli ktos wymysli inne sensowniejsze to niech pisze.

Co do tych Expectow... to wszyscy wiecie ze gram templarsami i najbardziej wlasnie mi jest to na reke ale dla dobra tej gry i nas wszystkich graczy, w imie dobrej zabawy uwazam ze notre dame nie powinno umozliwiac wykladania wojownikow w kroku atak/najazd.
Dzieki temu bedzie sie nam wszystkim gralo lepiej i nie bedziemy sie niepotrzebnie spierac.
Nie mam dosc dobrych argumentow na to ze by sprzeczac w tej kwesti wiec mysle, ze mozemy ten temat juz zostawic.

Odnosnie kamuflazu i zastrzezen do interpretacji przedstawionej przez stawika: otoz na chlobski rozum, kamuflaz jest czyms co pozwala nam ukryc sie przed innymi osobami niezaleznie gdzie sa. Jesli wiec postanowie wybrac sie na miasto w przebraniu tak aby mnie znajomy x ktorego nie che dzis spotkac nie rozpoznal, spowoduje ze prawdopodonie nie rozpoznaja mnie rowniez inni znajomi ktorych unikac nie planowalem... wiec mysle ze tak samo mozna to przelozyc na DE skoro mowicie tu poruwnywaniu do rzeczywistosci.
Wiec kamuflaz dziala na wszystkie pogranicza.

Co do szpital i obozu, mimo wszystkim realia uwazam ze szpital powinien wyrywac z obozem poniewaz jest karta rare i jest go duzo trudniej zdobyc niz oboz pracy a przy tym jest wlasciwie jedyna sensowna obrona przed obozem o ktorym z doswiadczenia wiem ze jest upierdliwy.

co do modyfikowania wb zdrajcy mysle ze jaknajbardziej mozna. Jego wb dodaje sie do wb miejsca ale wiciaz pozostaje on wojownikiem wiec mozna modyfikowac jego wb i dodawac tak zmodyfikowane do miejsca.

a berserk na karcinki.pl rzeczywicie ma znaczek odrzucania ale czy to nie bylo tak ze karta ogolnie byla z bledem wydrukowana i potem tworcy oglosili ze jest inaczej? hmm... nie wiem.

i pytanie do Aksala... co miales na mysli:
"Dobrobyt i Gabriel" -> czekam na opis "Cena wojny i Gabriel i (7 kart na ręce)"

mozesz to rozszerzyc? (bo moim zdaniem wszystko jest jasne).

Narazie tyle... mysle ze ogolnie jest fajnie

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Wto Sty 02, 2007 8:51 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"Dobrobyt i Gabriel" -> czekam na opis "Cena wojny i Gabriel i (7 kart na ręce)"

opcja 1(moim zdaniem zła):
Mam na ręce 7 a z ceną wojny mogę dobierać do 6 (tak przynajmniej wynika z przykładu Stawika) więc nic nie dobieram. 'Później' płacę 3 złocisze i dobieram 1.

opcja druga: Mam na ręce 7 więc nic nie dobieram. Cana wojny każe dobierać jadną mniej w kroku dobierania ale i tak mniej nie mogę.
Ale jeśli zapłacę 3 złota żeby dobrać dodatkową kartę to sytuacja się zmiania. Bo dobieram kartę i w tym momoecie cena wojny moze 'zadziałać'.
Innymi słowy cena wojny (tak jak dobrybyt i Gabriel) nie wpływaja na limit kart na ręce ale na ilość kart dobieranych w kroku dobierania.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Wto Sty 02, 2007 9:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmm... ja chyb i tak nie do konca kumam ale powiem co wiem.
Cen wojny ogranicza dobieranie kart do limitu podstawowego czyli do siedmiu. NIe wplywaja natomiast na karty ktore juz mamy na reku.
Jedna cena powoduje ze zamiast do 7 dobieramy do 6. Dwie ze zamiast do 7 dobieramy do 5... itd. Natomiast gabierl, dobrobyt itd umozliwiaja dobieranie kart dodatkowych. Nie wliczanych do podstawowego limitu. Czyli nie wazne ile mam aktualnie na reku i ile moge dobra z powodu ceny czy jej braku. Jesli mam dolaczony dobrobyt to zawsze moge dobra jedna bonusowa karte. Jesli mam 20 kart i nie moge juz normalnie dobierac to dzieki dobrobytowi moge dobrac 1. Jesli mam dolaczone 3 ceny wojny i mam na reku 4 karty to normalnie nie moge dobierac ale za dobrobyt moge dobrac 1 bonusowa. I jesli mam dolaczona cene wojny i mam juz 7 kart na reku to cena nie moze mi ograniczyc karty bonusowej ktora zawdzieczam dobrobytowi.
On zawsze daje bonus +1 karta.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Wto Sty 02, 2007 9:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz napisał:
Cen wojny ogranicza dobieranie kart do limitu podstawowego czyli do siedmiu.

Ale gdzie pisze że wpływa na limit?
Attach this card to any Commander during your turn. While attached, the player must draw one less card during his or her Draw step each turn. Multiple copies of this attachment are cumulative. A Commander may only have 3 copies of this card attached to it.
Pisze tylko o liczbie kart dobieranych w kroku dobierania.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Sro Sty 03, 2007 12:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Każdy dobierający ma w soim kroku możliwość dobrania do 7 kart standardowo i to jest jego część właściwa. Żeby to zmienić stosuje się różne modyfikatory, np. cena wojny która powoduje, że możesz dobrać w tej części zasadniczej kroku dobierania o jedną mniej czyli do 6 i z tym nie ma problemu - tu się wszyscy zgadzają. Ale jest dobrobyt o możliwości Gabriela - w obu przypadkach chodzi o karty dodatkowe, i nie ma tu ograniczenia ile kart można mieć max na łapie.
Czyli mając jedną cene z dobrobytem dobieram do siedmiu, a Gabrielem moge jeszcze płacą dobrać dodatkowe. Cena wojny jedynie w takiej sytuacji nie pozwala no normalne dobranie do 7.
Przypadek gdzie cena wojny permanentnie blokuje dobieranie do 6 jest chyba kiepskim pomysłem z nikąd nie uzasadnionym. I właśnie cena wojny tyczy się tylko tych normalnie, standardowo dobieranych 7 kart.

A co do zagrywania przemyśla jednak cza płacić kosz początkowy jeśli karta taki posiada. Zagrywamy karte i ktoś zagrywa przemyslunek to wtedy za samo jej zagranie płacić musimy jeśli takie są warunki jej zagrania ale ona nie działa i jest odrzucana. Problem jest tylko z potencjałem - ale myślałem że już jest ustalone, że zagranie potencjału to jedno a wykładanie kasy na niego to kolejne jakby podkroki.
Ale.....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 03, 2016 10:36 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Sty 03, 2007 2:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aksal_se napisał:

Ale gdzie pisze że wpływa na limit?
Pisze tylko o liczbie kart dobieranych w kroku dobierania.


W swojej interpretacji ująłęm to tak: Dobrobyt i Gabriel umożliwiają dociągnięcie 1 lub 3 kart ponad limit lub ponad ilość kart na ręku. Cena wojny obniża limit (a nie ilość kart na ręku).
Można się zgadzać lub nie.
Jednak zastanówcie się jak często się zdarza, że na ręku mamy więcej kart niż limit? No sporadyczne przypadki, np. w jednej turze dołączyli ci 3 Ceny. Rzadziutko. Niech ten Dobrobyt ma swoje zastosowanie, w końcu dziadostwo się anihiluje. A Gabriel też tani nie jest.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group