Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gomor- chodząca kosiarka :P
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Czy Gomoryjski Kastrat mo?e najecha? podczas swojego drugiego najazdu, kart? Przywódcy, je?li wcze?niej najecha? miejsce z nim s?siaduj?ce, a w krainie znajduj? si? jeszcze inne miejsca?
Tak
86%
 86%  [ 13 ]
Nie
13%
 13%  [ 2 ]
Wszystkich Głosów : 15

Autor Wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 5:59 pm    Temat postu: Gomor- chodząca kosiarka :P Odpowiedz z cytatem

Postanowiłem umieścić ten temat, zeby było jasne ile na maxa Gomor może zjechać miejsc w jednym kroku. Zagrywając 5 Wojen Błyskawicznych + jego zasady = 12, a nie przypadkiem 64 Smile

Tak czy siak daje to niezły efekt.
Dać mu jeszcze Przerażliwy Szał i za jednym razem zgarnia zwycięstwo! Razz
Wiem, że mało prawdopodobne ale możliwe..

Aaah, jak ja kocham Legion! Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 03, 2016 10:34 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 6:14 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mało prawdopodobne, ale dobrych kilka razy się zdarzało u nas. Jak tylko pojawia się Gommor z Szałem, to sieje panikę na planszy. No i bez przerwy zdradza Very Happy
I chyba 64. Cain pozwala 2 razy. Twicujemy mu wojną i jest 4. Twicujemy jeszcze raz i co otrzymujemy? Chyba raczej 8 niż 6?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 7:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W takim razie Twoje stwierdzenie koliduje to z tym co napisałeś o Szarży z innego tematu, czyż nie? Tam jest podobna sprawa, jak sam wspomniałeś nie mnoży się mnożonego tylko się dodaje mnożone.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kempy
Szeregowy


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 77

PostWysłany: Czw Paź 12, 2006 9:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy Kastrat lub sami Kastraci mogą najechać samotnego Przywódcę? Z tekstu na karcie wynika, że muszą wpierw najechać Miejsce, a dopiero później kartę z nim graniczącą np. Przywódcę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Paź 12, 2006 10:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mysle ze moga ... w tekscie raczej chodzi o to ze moga oni najechac przywodce nawet jesli sa inne mijesca w krainie tylko aby to zrobic to najpier musza najechac mijesce z ktorym sasiaduje przywodca. Ale jak jest sam przywodca to normalnie moga najezdzac.
_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 1:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To jest tak, że żeby Gomor mógł najechac Przywódcę to może być albo sam Przywódca (normalne) albo wpierw najeżdża jedno miejsce a potem Przywódcę jeżeli nie ma już innych miejsc. Jest to zgodne z napisem na Gomorze i z zasadami z instrukcji. Nie może najeżdzać Przywódcy póki są jakieś miejsca w krainie, ale może jak się ich pozbędzie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wicu
Bad Boy


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 282

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 3:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ustaliliśmy to z Dungalem wcześniej:

- w krainie są postawione 2 miejsca, sąsiadujące z przywódcą
- na ofensywie koleś ma postawionego Gomora z Przeraźliwym
- obrony brak

Gomor może najechać tylko jedno miejsce, ponieważ kartę Przywódcy można najechać tylko wtey kiedy w krainie nie ma już innych miejsc

- w krainie jest postawione jedno miejsce
- Gomor z Przeraźliwym już czeka
- obrony brak

Gomor najeżdża miejsce sąsiadujące z Przywódcą, a następnie może najechać Przywódcę.

Na karcie Gomora zabrakło takich słow

They may even target the Commander if there are Establishments in the Turf., które są umieszczone na kartach Infiltracji i Błogosławionej Łzy.
Przede wszystkim stosujmy zasadę Instrukcja-> Karty
W instrukcji jest wyraźnie napisane że Przywódcę można najechać jeśli nie ma innych miejsc do najechania.
Są karty które to umożliwiają
-infiltracja - nawet jeśli w krainie są inne miesjca
-Łza - nawet jeśli w krainie są inne miejsca

Gomor niestety nie. Wygląda to na kolejny błąd autorów gry, bo zamiary chyba mieli dobre, ale z tekstem na karcie to im nie poszło ewidentnie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kempy
Szeregowy


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 77

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 5:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podstawową, wręcz elelementarną zasadą łączącą chyba wszystkie karcianki jest, że TO CO NA KARCIE NADPISUJE ZASADY Z INSTRUKCJI.

Przy Infilitracji i Łzie użyto takich określeń, ponieważ dzięki tym kartom można bezpośrednio najechać Miejsca/Przywódcę z nieodsłoniętymi krawędziami. Gomor pierwszy atak musi wykonać legalnie (odsłonięte krawędzie) a drugi gdziekolwiek byleby to Miejsce/Przywódca graniczyli z pierwszym Celem.

Mi chodziło o to, że tekst na karcie można niefortunnie zinterpretować w ten sposób, że gdy wykonuje się podwójny najazd samymi Kastratami to wpierw trzeba najechać Miejsce a dopiero później ewentualnie Przywódcę. Samego Przywódcy nie można.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 11:22 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kempy napisał:

Mi chodziło o to, że tekst na karcie można niefortunnie zinterpretować w ten sposób, że gdy wykonuje się podwójny najazd samymi Kastratami to wpierw trzeba najechać Miejsce a dopiero później ewentualnie Przywódcę. Samego Przywódcy nie można.


Wyjaśniłe to dobrze Wicu post wcześniej.

Gdy jest jedno Miejsce i Przywódca, wpierw najeżdza się miejsce a potem Przywódcę.

Z kolei gdy są 2 miejsca po przeciwnych stronach Przywódcy, to można najechać tylko jedno miejsce, bo sasiadujacy jest Przywódca a tego najeżdza się ostatniego.

No i oczywiście jeżeli Przywódca jest samiutki, NIE MOŻNA zjechać go dwukrotnie!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 12:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gmatwacie chlopaki. gommory moga najechac MIEJSCE i sasiednia karte nawet PRZYWODCE. i nie wazne czy sa jakies inne miejsca do najazdu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 1:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

KNOX napisał:
gmatwacie chlopaki. gommory moga najechac MIEJSCE i sasiednia karte nawet PRZYWODCE. i nie wazne czy sa jakies inne miejsca do najazdu.


Wiesz... Ja się upierać nie będę -to w końcu korzyść dla mnie Wink
Zgodziłem się z Wicem bo było to sensowne, ale nie jest to znowu dopowiedziane, więc spoko bambo- jak moga to mogą Very Happy

_________________
Temu dzid? !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 2:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja rozumiem Wica, ale to dlatego pewnie, że na okrągło gra kontra Legion. Tak samo KNOX był przeciw konikom, bo za często od nich zbierał...

They may raid a Commander if it is adjacent to the first target.

Jednak wg mnie tu wyraźnie pisze, że mogą. Tutaj mamy zresztą kolejny dowód, że twórcy wiele razy samo pisali to samo 2 razy na jednej karcie (np. bazowe...przed wszystkimi innymi, od innych koników...od siebie nie). Zdanie wcześniej jest ...the second against any card adjacent to the first raid target. Czyż any karta, to również nie Przywódca? Any to any i kropka. Ale oni jeszcze raz, dla takich upartych jak Wicu piszą o najeżdżaniu Przywódcy. Wink

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 6:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dungal i Wicu wy wlasnie sami sobie zaprzeczyliscie bo jak ostatnio gralismy u mnie to Dungal najezdzal gomorem w ten sposob ze:

byl przywodca i kilka miejsc.
Dungal najechal miejsce a potem przyleglego do tego miejsca przywodce mimo iz w krainie byly inne miejsca nie przyleglo do tego najezdzanego wczesniej. Ja na to powiedzialem ze nie moze bo sa inne mijesca a na to Dungal i Wicu ze moze bo moze najechac to co przylega do miejsca a przylega tylko przywodca.. troche zakrecilem ale chyba kumacie?
a teraz i Wicu i Dungal temu zaprzeczaja... wiec jak to jest z wami chlopaki???

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 6:39 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz napisał:

byl przywodca i kilka miejsc.
Dungal najechal miejsce a potem przyleglego do tego miejsca przywodce mimo iz w krainie byly inne miejsca nie przyleglo do tego najezdzanego wczesniej. Ja na to powiedzialem ze nie moze bo sa inne mijesca a na to Dungal i Wicu ze moze bo moze najechac to co przylega do miejsca a przylega tylko przywodca.. troche zakrecilem ale chyba kumacie?
a teraz i Wicu i Dungal temu zaprzeczaja... wiec jak to jest z wami chlopaki???


Zdaje się Jeremiasz, że było w ten sposób, że było ostatecznie 1 miejsce + Przywódca i mogłem najechać wedle naszego stwierdzenia. Było też tak, że nie mogłem bo było parę miejsc i Ty wtedy się o to pytałeś. Nie wierze, poza tym, że umknęło by to uwadze Wica Wink

Chyba troszku się zamieszałeś Wink

_________________
Temu dzid? !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 03, 2016 10:34 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Pią Paź 13, 2006 6:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moze masz racje Wink
_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group