Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zmiana rozkazow - ponownie
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Berwig
Szeregowy


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 62

PostWysłany: Czw Lis 23, 2006 10:01 pm    Temat postu: Zmiana rozkazow - ponownie Odpowiedz z cytatem

Sytuacja jest następująca:
Zdzichu atakuje, ma dwie sztuki bydła w ataku, każde po 8 siły.
Marian sie ma bronić. Ma również dwie sztuki bydła, niestety obydwie w ataku (po 5 siły każda).
Zdzichu sztuką nr I atakuje i zabija jazdę Mariana. To samo robi drugą, atakuje i ... zmiana rozkazów Mariana przenosi jego jazdę do obrony.
Marian mówi: ugryź się, atakowałeś już, nie możesz mnie zaatakować swoim bydłem drugi raz!!
Zdzichu mówi: może i atakowałem ale konfliktu nie było, jak nie było to teraz mogę stuknąć Twoja jazdę.
Który ma rację?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sylwia



Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pią Gru 09, 2016 2:49 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
diaphragma
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 129

PostWysłany: Czw Lis 23, 2006 11:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ze zmianą jest tak, że podczas ataku, już w trakcie "walki" może go przenieść i Zdzichu nie powinien mieć pretensji. Ja to rozumiem, że Atak był tylko nagle zmieniono rozkaz jednemu z nich i walka została nie rozstrzygnięta. Ale atak był czyli nie może już drugi raz zaatakować.

Wg mnie rację ma Marian i nawet dobrze powiedział Zdzichowi Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ironhead
Szeregowy


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 94

PostWysłany: Pią Lis 24, 2006 12:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja też jest za tą opcją, że już nie można drugi raz zaatakować. Jakby było inaczej karta zmiana rozkazów straciłaby dużo na wartości
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 9:22 am    Temat postu: Re: Zmiana rozkazow - ponownie Odpowiedz z cytatem

Berwig napisał:

Zdzichu mówi: może i atakowałem ale konfliktu nie było, jak nie było to teraz mogę stuknąć Twoja jazdę.

Wiesz Berwig przy zagraniu O! zaraz po wyznaczeniu Agresora i Obrońcy możnaby powiedzieć to samo. Też był atakujący, obrońca, taktyka i nic więcej.
Więc stanowczo nie można atakować drugi raz.

Swoją drogą jak wróciliśmy do Zmianki, to może jednak ustalimy przy niej jakieś sensowne zasady, inne niż te wymyślone przez twórców. No, atakuje trzech jeden z nich wraca, a pozostali atak przerywają? Albo broni się 3, jeden został przesunięty, to atakujący 'tylko dwóch' nie chcą bić? Dyć to głupie.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 1:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik napisał:
Swoją drogą jak wróciliśmy do Zmianki, to może jednak ustalimy przy niej jakieś sensowne zasady, inne niż te wymyślone przez twórców. No, atakuje trzech jeden z nich wraca, a pozostali atak przerywają? Albo broni się 3, jeden został przesunięty, to atakujący 'tylko dwóch' nie chcą bić? Dyć to głupie.

Mógłbyś jaśniej ? Bo na karcie pisze:
If the warrior was part of a Group, the rest of the Group is unaffected.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 3:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twórcy w FAQu stwierdzili, że jak jeden z walczących zostanie przeniesiony to walka się kończy:
http://www.thewinternet.com/doomtrooper/darkeden/defaq.html

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
banhus
Sierżant


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 148

PostWysłany: Sob Lis 25, 2006 6:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no ja bym tak nie grał bo to kolejna zasada która może doprowadzić do sytuacji patowej. Proponuje tak jak postaremu : jak ktoś zagra zmianke to wycofuje tylko tego zawodnika na którego została zagrana, a reszta walczy dalej
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Nie Lis 26, 2006 2:17 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik ale tam jest mowa o walce jeden na jeden. Jak walczą grupy to zmianka działa na jednego wojownika (nie na całą grupę) więc z konfliktu jest wyłączony tylko jeden wojownik a nie cała grupa.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Nie Lis 26, 2006 9:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze, to jest tylko przykład, po drugie padło w nim sformułowanie "one of the combatants", które mi nijak nie wyklucza, że chodzi o jednego gościa z grupy. Po trzecie ja wcale nie chcę żeby to tak działało, bo to idiotyczne. Zamiast mi tłumaczyć, że nie umiem czytać, lepiej byś jakieś remedium zaproponował.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KenObi
Szeregowy


Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 61

PostWysłany: Nie Lis 26, 2006 10:43 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

siema! cześć i czoł(gi)em! zawsze sie awanturowalem o zasade tej karty i powiem krutko.... nie znosze tej karty Wink PEACE!
_________________
Let Your Mind B3
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Wto Lis 28, 2006 10:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Użyli sformuowania "one of the combatants" bo w walce zawsze bierze udział przynajmniej dwóch wojwoników. A w przykładzie poruszna jest kwestia walki jeden na jeden. Czyli sytuacji w której działanie karty sprawiało trudności.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Berwig
Szeregowy


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 62

PostWysłany: Wto Lis 28, 2006 11:51 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik nie unoś się, bo Aksal_se Ci dobrze zwrócił uwagę, ciężko się z nim nie zgodzić. Swoja drogą, wcale Ci nie powiedział, że nie umiesz czytać.
Moim zdaniem temat jest zamknięty. Aksal ma rację.
If the warrior was part of a Group, the rest of the Group is unaffected.
To zdanie kończy dyskusję.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Lis 28, 2006 12:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tłumaczenie polskie tragiczne. Jak zwykle.
W takim razie - po zagraniu Zmianki na jednego wojownika z Grupy walka jest kontynuowana bez niego. I nieważne, czy grupa była defensywna, czy ofensywna, czy liczyła 2 Wojowników czy 15. Jeśli natomiast Zmianka zagrywana jest na pojedynczego Obrońcę, to on po prostu ucieka na inne miejsce i walka się kończy.
Berwig: wiem co Aksal napisał, ja po prostu lubię parafrazować ogólniki na nieowiniętą bawełną prawdę. Czepiał się zamiast coś wyjaśnić :tongue:

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sro Lis 29, 2006 6:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro sprawa jasna, już w drugim poście tego tematu pozostaje go zamknąć.

Stawik: nie zmieniajmy zasad, dlatego, że Tobie nie pasują. Są one ustalone przez twórców gry.

_________________
Temu dzid? !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pią Gru 09, 2016 2:49 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Lis 29, 2006 10:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dungal napisał:

Stawik: nie zmieniajmy zasad, dlatego, że Tobie nie pasują. Są one ustalone przez twórców gry.

A Ty do czego pijesz?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group