Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Najeżdżanie wodza
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Ile razy mo?na naje?d?a? wodza w 1 kroku Najazd?
Tylko raz
52%
 52%  [ 9 ]
Wiele razy, ale tylko do pierwszego sukcesu
47%
 47%  [ 8 ]
Wszystkich Głosów : 17

Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Nie Lis 19, 2006 11:00 pm    Temat postu: Najeżdżanie wodza Odpowiedz z cytatem

Podglądałem niedawno gierkę banhusa z kolega z Pruszkowa, wyszedł temat najeżdżania wodza, odnośnie tej zasady:
You may raid each player's Commander card only once per Raid step.
Pamiętam, że w Opocznie to nawet tak graliśmy, że wodza można było tylko raz najeżdżać w ciągu tury. Tzn. jak graliśmy we 3, to jak 1 najechał wodza 3go, to 2 już nie mógł. Heh, nikt nie jest nieomylny Laughing
Tak czy owak, raz w ciągu kroku Najazd.
Zastanawiam się tylko czy można go raz 'najeżdżać', tak jak to jest w polskiej instrukcji, czy raz najechać. Czyli: mam 7 wojów, dwoma najeżdżam wodza, nie udaje im się. Najeżdżałem, ale nie najechałem. Mogę więc wybrać kolejnych paru z pozostałej piątki próbowac raz jeszcze?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Czw Gru 08, 2016 9:03 pm    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Berwig
Szeregowy


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 62

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 10:44 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

skłaniam się do drugiej opcji. "I" najazd się nie udał (nie doszedł do skutku - nie było najazdu), próbujesz ponownie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Aksal_se
Sierżant


Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 125

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 2:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja oddałem głos na opcję drugą. Można najeżdżać do skutku. Myślę że w tym przypadku nie tyle chodzi o oraniczenie w najazdach ale o bonusy po udanym najeździe.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ephraed
Szeregowy


Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 58

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 4:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No cóż ja też jestem za drugą opcją (choć chyba obie są poprawne) bo gra będzie znacznie szybsza (w porównaniu do pierwszej).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
banhus
Sierżant


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 148

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 5:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moim zdaniem to tylko jedna próba ale cytując zdanie z angielskiej instrukcji wywołałeś kolejną kwestie , bo wynika z niego że chodzi tu o ture najazdu a nie całą turę więc jak ktoś ma wojne błyskawiczną to już może 2 razy najechać bossa
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 7:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Coś pomieszałeś banhus. Wojna błyskawiczna mówi, że w danym kroku Najazd można najeżdżać dwukrotnie. Nie robi z jednego kroku dwóch. Po prostu umożliwia w jednym w kroku Najazd rozgrywanie większej ilości konfliktów.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
banhus
Sierżant


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 148

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 8:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no właśnie ja tak uważam że ma się dwa ( i tylko dwa! ) oddzielne najazdy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Berwig
Szeregowy


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 62

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 9:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cholera no, ...
Przeczytajcie jeszcze raz w wersji angielskiej kartę i polskiej ...
angielska: ... may ride twice this turn ...mogą dwa razy najechać tej tury
polska: ... mogą w tej turze przeprowadzić dwa Najazdy (Najazdy z dużej litery jeszcze ...
Rozsądek (zawsze tak graliśmy) podpowiadał mi, że Stawik ma rację ale ...

Napiszcie co myślicie.


Wpieprza mnie to tłumaczenie ...

Zdrówko
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Drone
Sierżant


Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 145

PostWysłany: Pon Lis 20, 2006 11:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Berwig napisał:
skłaniam się do drugiej opcji. "I" najazd się nie udał (nie doszedł do skutku - nie było najazdu), próbujesz ponownie.


Berwigu, brakuje u ciebie w tym wypadku logiki. skoro mowisz ze "I" najazd sie nie udal i nie doszedl do skutku, nie oznacza to ze tak jak mowisz nie bylo najazdu. Najazd byl ale nieskuteczny. Wiec starajac sie najechac dowodce wedlug twojej koncepcji nie jest mozliwe. bo najzd juz jeden byl, a dowodce mozna najechac raz.

ale...to tylko dygresja logiki Wink

jestem za opcja numer 2, czyli do pierwszego udanego najazdu. dlaczego? bo gra bedzei szybsza jak to nakreslil Ephraed, po drugie wyobrazcie sobie ze mozecie probowac miejsce tylko raz. jak wam sie nie uda to juz nie mzoecei go najechac. (mimo ze takiej zasady nei ma, ale glupio b bylo nie?). Sadze ze klimat pozostaje. Dobry dowodca jesli ma wygrac to wygra z dowolona iloscia przeciwnikow. Po porstu napieraja go gruapmi i jak dostanie po glowie to ezy n ziemi a przeciewnik bierze wygrana i wraca do domu. w iinnym wypadku przeciwnik dostaje po glowie mimo ze staral sie falami bossa sciagnac. ale dupa. wiec jestem za rzowiazaenim nr 2.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Berwig
Szeregowy


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 62

PostWysłany: Wto Lis 21, 2006 11:31 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drone napisał:

ale...to tylko dygresja logiki Wink


Poraziła mnie Twoja dygresja logiki.
Mówię o najeździe z małej litery, nie dużej, zwróc na to uwagę. Nie wiem czy zauważyłeś, że ja też jestem za opcją nr 2.

Pzdr.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Wto Lis 21, 2006 1:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasne, że można najechać tylko raz w kroku Najazd- wg. mnie jest to oczywiste i nie warto robić nieistniejących problemów. I nie zgadzam się z Opcją nr 2 Exclamation Moze i przyspiesza grę ale wg. mnie jest to błędne granie. Zgadzam się z tym, że się najeżdza i najazd był nieskuteczny- to nie miejsce ale Przywódca. Heh nie ma opcji, że będe grał tak na turnieju.

Myśle, że w instrukcji angielskiej jest napisane, że możesz "najeżdżać tylko raz", a nie "najechać tylko raz". Zresztą to czy ten tekst jest w formie dokonanej czy nie dokonanej rozwiązuje ten problem.

_________________
Temu dzid? !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Drone
Sierżant


Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 145

PostWysłany: Wto Lis 21, 2006 10:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Berwig napisał:
Drone napisał:

ale...to tylko dygresja logiki Wink


Poraziła mnie Twoja dygresja logiki.
Mówię o najeździe z małej litery, nie dużej, zwróc na to uwagę. Nie wiem czy zauważyłeś, że ja też jestem za opcją nr 2.

Pzdr.


Tak wiem ze z malej i zworiclem na to uwage. Ja tego nie negowalem. Poza tym rowniez zauwazylem ze jestes za opcja nr 2 Smile.

pozdro.

Dodane po 4 minutach:

Dungal napisał:
Jasne, że można najechać tylko raz w kroku Najazd- wg. mnie jest to oczywiste i nie warto robić nieistniejących problemów. I nie zgadzam się z Opcją nr 2 Exclamation Moze i przyspiesza grę ale wg. mnie jest to błędne granie. Zgadzam się z tym, że się najeżdza i najazd był nieskuteczny- to nie miejsce ale Przywódca. Heh nie ma opcji, że będe grał tak na turnieju.

Myśle, że w instrukcji angielskiej jest napisane, że możesz "najeżdżać tylko raz", a nie "najechać tylko raz". Zresztą to czy ten tekst jest w formie dokonanej czy nie dokonanej rozwiązuje ten problem.


W zasadach jest napisane ze "Karte Przywodcy mozna najezdzac tylko raz w ciagu calego kroku Najzdu." Najezdzac a nie "najechac", ale czy to jest czepianie sie slowek czy koncepcji samej zasady?. Bo patrzac z gramatyki jezyka polskeigo "najezdzac" jest forma mnoga a "najechac" forma pojedyncza. Dlatego powstalo to pytanie.
pozdr.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sro Lis 22, 2006 3:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drone napisał:


W zasadach jest napisane ze "Karte Przywodcy mozna najezdzac tylko raz w ciagu calego kroku Najzdu." Najezdzac a nie "najechac", ale czy to jest czepianie sie slowek czy koncepcji samej zasady?. Bo patrzac z gramatyki jezyka polskeigo "najezdzac" jest forma mnoga a "najechac" forma pojedyncza. Dlatego powstalo to pytanie.
pozdr.


Nie byłem może najlepszy z polskiego ale na pewno dużo lepszy niź z matematyki, i to co napisałes Drone, nie jest liczbą (nie formą) mnogą czy pojedynczą.

Ten tekst z instrukcji wzkazuje właśnie na formę niedokonaną ("najeżdżać"), czyli że mogą najeżdżać nie wiele razy ale tylko raz.

Wiec nie można sobie rzucić np. Wojny Błyskawicznej i najechać drugi raz.

Dla mnie to jest proste.

_________________
Temu dzid? !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Drone
Sierżant


Dołączył: 05 Lis 2006
Posty: 145

PostWysłany: Sro Lis 22, 2006 5:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dungal... to tylko gra słówek. A słowami bawili sie stoicy. My nimi nie jesteśmy. także temat kończe bo robimy offtop. Jakby co to na priva. Pozdrawiam. Wyniki ankiety znamy Smile.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 08 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Czw Gru 08, 2016 9:03 pm    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sro Lis 22, 2006 9:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaczynają mnie wk...iać te ankiety. Nie ma końca tematu i nie ma offtopu, póki są wątpliwości a ja mam wątpliwości. To nie jest gra słówek tylko gramatyka Drone. Jakoś nikt nie kończył tematu, jak- choćby w "Berserku i Szarży" szła taka matematyka, że ja pieprzę.
Wiec, proszę Was zastanówcie się jeszcze raz nad tym tematem.
Uzasadnienie mojego zdania o nim jest wcześniej.

Pozdrawiam

_________________
Temu dzid? !
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group