Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W co warto teraz pograć ?! recenzje cRPG.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> cRPG
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Privian
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 230

PostWysłany: Pią Lis 17, 2006 10:42 am    Temat postu: W co warto teraz pograć ?! recenzje cRPG. Odpowiedz z cytatem

Ktos musi w koncu ruszyc ten dzial Exclamation Lubie rozdziewiczac Laughing
Opisze kilka ciekawie zapowiadających się lub już wydanych ( na dniach) gierek, ktore moim zdaniem warte sa poswiecenia uwagi.

Gry już wydane:
Gothic III

Kontynuacja przeboju kolegów zza zachodniej granicy (JoWooD). Kolejny już raz wcielamy się w bezimiennego i tym razem wyruszamy z wyspy, na której rozgrywała się akcja I i II części na kontynent. Po dotarciu się orientujemy, że wojnę wygrały orki i już tylko nieliczne miejsca są kontrolowane przez ludzi. Pozostaje tylko wziąć miecz w dłoń i siec  .

Podczas gry odwiedzimy Varrant wraz z obleganą przez orków stolicą, Nordmar, archipelag Wysp Południowych i całkowicie opanowane przez orków Północne Krainy. Według autorów każda z tych krain ma być co najmniej tak duża jak stara kolonia. Naszymi wrogami będą oczywiście orki jak i wszyscy „znajomi” z poprzednich części. Jeśli już mowa o znajomych w G3 spotkamy m.in. Xardasa, Diego, Lee, Gorn’a i wielu innych. Profesje pozostaja niezmienione (no może pojawią się nowe recepty), tak więc będzie można zostać kowalem, alchemikiem czy też myśliwym. Zmienia się natomiast system walki i rozwiązanie z gildiami. System walki (niestety) został uproszczony. Atakuje się LMB - atak lub RMB – blok . Podobno można będzie jakoś wrócić do poprzednich rozwiązań, które sprawiały z pewnością więcej radochy  . Jeżeli chodzi o gildie, w końcu można ukończyć grę bez przynależności do żadnej z nich (zbroje i inny ekwipunek będzie dostępny w sklepie). Z gildii natomiast pojawi się podobno kilka nowych możliwości. Wiadomo że będą to m.in. magowie powietrza, ziemi, złodzieje.

Wszystko to oprawione będzie w doskonała grafikę (wykorzystane będą wszytkie możliwości nowych kart graficznych) co wpłynie na znaczne wymagania sprzętowe. Ze swojej strony mogę powiedzieć za na swoim athlonie 1800+ , radonie 8500 (lekkie OC), 1024 ddr , wyciągałem przy min. detalach 7-8 klatek/s. Dobrze prezentuje się również muzyka, której próbki można znaleźć na oficjalnej stronie. Sądząc po wpisach w różnych miejscach w sieci gra jest niestety bardzo niedopracowana (co powoli staje się niestety normą). Często się doczytuje i razi dziesiątkami bug’ów. Już w dni premiery udostępniono spory patch.



PostWysłany: Sob Lis 11, 2006 5:09 pm Temat postu: W co warto teraz pograć ?! recenzje cRPG update 1 Odpowiedz z cytatem
Troszkę mnie nie było i widzę że dział gier się za bardzo się nie rozwija więc dorzucę swoje kolejne kilka groszy. Właśnie napisałem kolokwium z biochemi (15,5 na 20 pkt Cool ) i mam troche czasu żeby publikować Razz. Tym razem postanowiłem dodać kilka ciekawie zapowiadających się lub już wydanych ( na dniach) gierek. Jako że jestem wielkim fanem Rpg (niestety prawdziwych rpg już nie produkują), postanowiłem opisać kilka gier, które chociaż przypominaja/ są namiastką tego gatuneku.

Gry już wydane:

Gothic III




Kontynuacja przeboju kolegów zza zachodniej granicy (JoWooD). Kolejny już raz wcielamy się w bezimiennego i tym razem wyruszamy z wyspy, na której rozgrywała się akcja I i II części na kontynent. Po dotarciu się orientujemy, że wojnę wygrały orki i już tylko nieliczne miejsca są kontrolowane przez ludzi. Pozostaje tylko wziąć miecz w dłoń i siec  .

Podczas gry odwiedzimy Varrant wraz z obleganą przez orków stolicą, Nordmar, archipelag Wysp Południowych i całkowicie opanowane przez orków Północne Krainy. Według autorów każda z tych krain ma być co najmniej tak duża jak stara kolonia. Naszymi wrogami będą oczywiście orki jak i wszyscy „znajomi” z poprzednich części. Jeśli już mowa o znajomych w G3 spotkamy m.in. Xardasa, Diego, Lee, Gorn’a i wielu innych. Profesje pozostaja niezmienione (no może pojawią się nowe recepty), tak więc będzie można zostać kowalem, alchemikiem czy też myśliwym. Zmienia się natomiast system walki i rozwiązanie z gildiami. System walki (niestety) został uproszczony. Atakuje się LMB - atak lub RMB – blok . Podobno można będzie jakoś wrócić do poprzednich rozwiązań, które sprawiały z pewnością więcej radochy  . Jeżeli chodzi o gildie, w końcu można ukończyć grę bez przynależności do żadnej z nich (zbroje i inny ekwipunek będzie dostępny w sklepie). Z gildii natomiast pojawi się podobno kilka nowych możliwości. Wiadomo że będą to m.in. magowie powietrza, ziemi, złodzieje.

Wszystko to oprawione będzie w doskonała grafikę (wykorzystane będą wszytkie możliwości nowych kart graficznych) co wpłynie na znaczne wymagania sprzętowe. Ze swojej strony mogę powiedzieć za na swoim athlonie 1800+ , radonie 8500 (lekkie OC), 1024 ddr , wyciągałem przy min. detalach 7-8 klatek/s. Dobrze prezentuje się również muzyka, której próbki można znaleźć na oficjalnej stronie. Sądząc po wpisach w różnych miejscach w sieci gra jest niestety bardzo niedopracowana (co powoli staje się niestety normą). Często się doczytuje i razi dziesiątkami bug’ów. Już w dni premiery udostępniono spory patch.

Wymagania:

Rozsądne: Pentium 4 3 GHz, 1.5 GB RAM, karta graficzna 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 4.6 GB HDD, Windows 2000/XP.

Might and Magic Dark Messiah

Kolejna już część might & magic ( która to już bo się pogubiłem  ). Nigdy nie byłem fanem tej serii lecz tym razem postanowiłem spróbować tej odmiany cRPG. Zachęcił mnie szczególnie silnik Half Life 2 (source), gdyż nie ukrywam miałem nadzieję, że ruszy na moim wiekowym sprzecie. Niestety zawiodłem się. Spróbuję jednak przedstawić parę spostrzeżeń z mojej krótkiej rozgrywki.
Grę zaczynamy w lochach poszukując pewnego artefaktu dla swojego mistrza. Jest to typowy tutorial, uczymy się skakać używać umiejętności, czarowania itp. Po ukończeniu pierwszego zadania udajemy się do miasta Stonehelm, by poprosić przyjaciela twojego mistrza Phanriga, o pomoc w odnalezieniu potężnego artefaktu Czaszki Cieni. Potężnego artefaktu, jedynej relikwii po Sar-Elam’ie, wielkim magu ziem Ashen. Czaszka powstrzymuje przed dostaniem się do świata demonów.
Rozgrywka wydaje się być przednia. W pełni wykorzystano fizykę dostępną w silniku Source. Już na początku możemy się pobawić w przestawianie i rzucanie róznymi skrzynkami, jak i kopniakiem nabić zombiaka na wystające kolce na ścianie. Bardzo ciekawie wygląda moment dotarcia do zamku, który akurat, jak próbujesz się do niego dostać, zostaje zaatakowany przez bandę nekromantów. Dodatkowo silnik source został zmodyfikowany, Dodane zostały nowe „fajerwerki” graficzne (gra światła , cienie). Choć ciekawie to wyglada to pożera setki Mhz. Mój poczciwy athlonik radził sobie jeszcze jako tako w tutorialu (nie ma tam otwartej przestrzeni), przed zamkiem było 7-8 fps’ów.
Jeżeli chodzi o element RPG to mamy tutaj oczywiście system rozwoju naszej postaci. Podzielony on jest na trzy drzewka – walki, magi oraz dodatkowych umiejętności. W drzewku walki możemy podszkolić nasze łucznictwo i walke bronią białą, co pozwoli nam używać coraz bardziej zabójczych kombinacji. W drzewku magi oczywiście mamy czary, których notabene jest niewiele. Drzewko dodatkowych umiejętności to taki „dopak” do poszczególnych klas. Wojownikowi na pewno przyda się wiecej zdrowia czy odporności (increase vitality , endurance, stamina), magowi więcej many (increase mana), natomiast łucznika (w sumie to nie tylko) co ciekawe można przerobić dodatkowo na złodzieja dlatego mamy umiejętności cios w plecy, wykrywanie ukrytych przedmiotów czy włamanie. Między umiejętności rozdysponowujemy pkt zdobyte przez poziom lub w kuestach. Większość umiejętności można dodatkowo ulepszać (maksymalnie 3 razy).

Zapowiedz :

Hellgate London

Flagship Studio przygotowuje nam niezwykle ciekawą grę. Nie ukrywam że tytuł od razu mnie przyciągnął gdy usłyszałem, że przygotowywana jest przez ludzi, którzy przygotowywali Diablo (grupa ludzi z blizzarda odłączyła się i stworzyła właśnie Flagship studio). Gdy dokładniej przyjrzymy się grze możemy właśnie donieść wrażenie że jest to diablo III. Co prawda rogrywa się w troche innych realiach ale założenia są takie same.
Mamy rok 2038 Londyn, stare proroctwo ignorowane przez ludzi spełnia się. Pewnego pięknego dnia w Londynie otwiera się portal z samego piekła. Ulice zalewają fale demonów i innego paskudztwa. Kolejne miasta padają łupem demonów. Gdy już wszyscy tracą nadzieję okazuje się że istnieją ludzie, którzy mogą skutecznie walczyć z demonami. Starodawne zakony i grupy od zarania dziejów wierzyły w proroctwo, że nadejdzie ten dzień. Przygotowali się więc należycie. Głęboko pod ulicami Londynu powstało sanktuarium, schronienie wzniesione przed latami. Wykuto broń i przygotowano zaklęcia. Najważniejszym stało się uratowanie jak największej liczby ludzi i zgładzenie demonów. To właśnie ty na leżysz do jednej z takich ratunkowo-eksterminacyjnych grup.
Hellgate London jest grą cRpg z widoku TPP/FPP (zza pleców / 1szej osoby). Z zapalony gracz już ma na myśli takie świetne tytuły jak Deus ex czy System Shock. Właśnie w takiej konwencji ma być zbudowany świat „Piekielnych Wrót”. Autorzy zapowiadają żę w tej grze nie będą liczyć się nasze counterstike’owe umiejętności. Każdy atak będzie kalkulowany na podstawie statystyk i broni bohatera. Wystarczy trafić we wroga  .
Grafika jak zwykle zapowiada się bardzo dobrze. Gra ma być przeniesiona również na konsole nowej generacji także możemy się tu niestety spodziewać również konsolowych ułatwień (niestety Sad ). Jak przystało na chłopaków z blizzarda również w hellgete’cie będziemy mieli losowo generowane przedmioty oraz lokacje. Zostanie nam oddana również cała gamma narzędzi do anihilacji, poprzez broń białą ( nie wiem czy można tak nazwać poświęcony kij do krykieta  ), pistolety, strzelby i magię. Cała nasza broń jest oczywiście odpowiednio zmodyfikowana do walki z demonami. Tak więc niezbyt często pakujemy kolejne kilogramy ołowiu w zadki demonów tylko strzelamy trującymi pociskami, greckim ogniem, razimy prądem. Każda broń jak przystało na produkcje blizzarda może wystąpić oczywiście w postaci common, magic, rare czy uniq. Będziemy mieć również możliwość modyfikacji naszej broń przy np. dołączenie dodatkowego magazynka czy relikwi.
Na razie wiemy o 3 klasach postaci w które będziemy mogli się wcielić. Są to Demon hunter, Templar oraz Cabalist. Demon hunter to taki odpowiednik zabójcy w diablo 2. Ex- militarny komandos, których zasady walki po inwazji drastycznie się zmieniły. Nie jest jeszcze dokładnie poznany sposób walki tą klasą. Będzie to najprawdopodobniej skrytobójca, zarzynający demony ciosem w plecy lub polegający na sile ognia i precyzyjności swojej nowoczesnej broni żołnierz. Templariusze wyznawcy starożytnych obrzędów i rytuałów, należący do organizacji the order. Dzięki przepowiedni należycie przygotowali się do najazdu aczkolwiek pozostali przy tradycyjnym orężu. Tak więc są to zakuci w zbroje władający ogromnymi 2 ręcznymi mieczami wojownicy (odpowiednik palladyna w d2). Cabbaliści - posiadacze starożytnej wiedzy i posiadacze tajemnej wiedzy. Dzięki temu potrafią kontrolować kontrolować moce demonów a bardziej wprawieni same demony :O (d2 – nekromanta)
*tekst zaczrpniety z innego forum.

_________________
Skowyt si? Zbli?a!!!
-----------------------
Plan Your Escap!!!

www.grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Sylwia



Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 03, 2016 10:33 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> cRPG Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group