Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co z Berserkiem i Szarżą?
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jak nale?y liczy? warto?? modyfikowanego WB przez dzia?anie kilku kopii kart 'Berserk', 'Szar?a'?
Wszystkie modyfikatory WB mnożone są na końcu, w przypadku kilku kopii kart nadal są pomnażane
20%
 20%  [ 2 ]
Modyfikatory należy pomnożyć, ale w przypadku kilku takich samych kart zsumować
50%
 50%  [ 5 ]
Nie można zagrać kilku kopii tej samej karty, ich efekty nie kumulują się
30%
 30%  [ 3 ]
Wszystkich Głosów : 10

Autor Wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 10:51 am    Temat postu: Co z Berserkiem i Szarżą? Odpowiedz z cytatem

Berserk podwaja bazowe WB. Znaczy to, że jak stosuje się kilka Berserków, to zawsze jest do WB dodawane jedynie to PONAD te bazowe. Czyli jak wojak ma 4 WB to z dwoma ma 12 (8 + 4) z trzema 16 (8 + 4 + 4) itd.
Długo mi to Jeremiasz tłumaczył i jeszcze dłuzej nie mogłem tego zajarzyć ale zawsze tak gralismy.
Z kolei co do Szarży nie jest w niej napisane, że potraja bazowe wb tylko, że stosuje się po wszystkich innych. Moim zdaniem mozna zagrywać więcej niż 1 Szarżę.

Co o tym sądzicie?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 2:06 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 2:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według mnie co do Szarży nie ma wątpliwości - można stosować na jednego wojaka dowloną liczbę, będzie wówczas (Xx3)x3 itd. A z Berserkiem to już inna zabawa - według mnie na razie będe przy tym obstawał, tylko jeden raz można pomnożyć WB bazowe. Pozostałe Berki nic nie robią. Ale siła demokracji spowodowała, że u nas gramy tak jak Szarżą Sad
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 4:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myślę, że wszyscy nie zrozumieliśmy Damajka, a on słusznie zauważył pewien szczegół. Specjalnie przeczesałem calutką listę kart w poszukiwaniu modyfikatorów odwołujących się do bazowego WB. Są to Berserk, Skowyt, Wszystkim po równo i Pech. No jeszcze na Flammenie i Korsarzu jest mowa o bazowym, ale na Flammenie bez sensu.
I koniec.
Łatwo nam mówić o kilkukrotnym podwajaniu bazowego WB, ale weźmy pod uwagę Pech. Obniża on WB o połowę. Rzucamy na Dwuroga i co? 4WB. Rzucamy drugi i co? No właśnie co? Jeśli 4WB podzielimy na pół, to już nie będzie oddziaływanie na bazowe WB. Jeśli zaś znów podzielimy bazowe WB to cóż uzyskamy? Aż się nasuwa samo piękne słówko na g...
Myślę więc, że tak samo powinno być z kartami podwajającymi bazowe WB. Kilkukrotne podwojenie bazowego powinno zawsze dawać jeden efekt - podwojenie bazowego WB, isn't it?

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
diaphragma
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 129

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 4:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stawik napisał:

Łatwo nam mówić o kilkukrotnym podwajaniu bazowego WB, ale weźmy pod uwagę Pech. Obniża on WB o połowę. Rzucamy na Dwuroga i co? 4WB. Rzucamy drugi i co? No właśnie co? Jeśli 4WB podzielimy na pół, to już nie będzie oddziaływanie na bazowe WB. Jeśli zaś znów podzielimy bazowe WB to cóż uzyskamy? Aż się nasuwa samo piękne słówko na g...
Myślę więc, że tak samo powinno być z kartami podwajającymi bazowe WB. Kilkukrotne podwojenie bazowego powinno zawsze dawać jeden efekt - podwojenie bazowego WB, isn't it?


Zgadzam się. Zagranie drugiego, trzeciego i n-tego Berserka daję nam tylko ........ możliwość dociągnięcia większej ilości kart podczas następnego kroku dobieranie lub mniejszego dylematu w wyborze kart podczas kroku Odrzucanie. Napewno nie zwiększy to WB bo te karty odwołują się do Bazowego czyli normalne że tylko raz.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 5:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hhehe, macie rację! Można by tak dzielić pechem aż wychodziłyby matematyczne farmazony.. Uff, kolejny problem z głowy:)
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kempy
Szeregowy


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 77

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 5:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Skoro tak kroicie Berserka to ja się przyczepię do Szarży i innych modyfikatorów liczonych "na końcu". No bo logicznie rzecz biorąc w jaki sposób możemy mnożyć kilka razy "po wszystkich innych" skoro "koniec" może być tylko jeden? Tak rozumując nie można zagrać drugiej Szarży gdyż wcześniej zagrana inna Szarża jest właśnie na końcu kolejki i wpisuje się w formułkę "po wszystkich innych".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 6:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ja proponuję tak:
Dwuróg, Pech, Przewaga taktyczna, Głupota czy odwaga -2 i 2 Szarże liczy się:
(round(9/2)+3-2)*3+(round(9/2)+3-2)*3=30
zamiast
((round(9/2)+3-2)*3)*3=45

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 9:08 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do berka - przychylam sie...
co do szarzy - teraz nie calkiem kumam Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Wrz 25, 2006 10:48 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No, że dwie szarże po wszystkich innych= 'wszystkie inne*3'+'wszystkie inne'*3=wszystkie inne*6
zgodnie z prawidłami matematyki

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Wto Wrz 26, 2006 7:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z Szarża to bym się opowiadał jednak za tym, że
(XWB z normalnymi modyfikatorami)*3*3*....
Dlaczego??
bo!:
Jeśli napisali że ten modyfikator stosuje się po wszystkich inncyh (a nie ma nic powiedziane o bazowym WB) to znaczy, że mamy *3 po wszystkich dotychczasych modyfikacjach i możemy znowu zmodyfikować po wszystkich uwzględniając poprzednią Szarżę bo mnożenie jest przemienne i się ze sobą nie kłuci, a na pewno się nie mogę zgodzić z *6 przy zagraniu dwuch Szarż, to już jest troche naciągane - prędzej bym się zgodził na możliwość zagrania jednej Szarży - ale jeszcze raz zaznaczam dla mnie granie wielu Szarż jest w porządku.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kempy
Szeregowy


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 77

PostWysłany: Wto Wrz 26, 2006 5:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

damajek napisał:
Jeśli napisali że ten modyfikator stosuje się po wszystkich inncyh (a nie ma nic powiedziane o bazowym WB) to znaczy, że mamy *3 po wszystkich dotychczasych modyfikacjach i możemy znowu zmodyfikować


Jak to po "dotychczasowych"? Modyfikatory zagrywane są ciągiem i stanowią całość a Szarża zamyka jakby wszystkie poprzednie w nawias i je mnoży ("po wszystkich innych"). Nie liczy się kolejność w jakim je zagrano tylko kolejnośc ich działania (wg tego co pisze w instrukcji i na kartach). Stąd pojęcie "dotychczasowych" jest nie na miejscu. Szarża jest "na końcu" poza nawiasem i nie może się w nim znajdować. Jak dla mnie może działać tylko jedna.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sro Wrz 27, 2006 12:13 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wiecie co? Ja bym proponował stosować wszystkie karty mnożące, dublujące, dzielace, tylko 1 raz, i tyle. I wszystkie problemy by się skończyły. Rozwiązałoby to też problem z Cainem (patrzcie inny temat).
Może taki był zamysł twórców?? Tylko karty dodawane i odejmowane (Przewaga Taktyczna, rózne ekwipunki jak się ma "W obu dłoniach" itp., Ceny Wojny) się kumulują czyli dodawanie i odejmowanie. Może o to tworcom chodziło? Wtedy zgadzał by się też tekst na dwurórce. Stawik, Ty czytałes te zasady i FAQ po ang. Nie ma tam czegoś takiego?
Co Wy na to? To by zakończyło w miarę sensownie wszystkie spory na ten temat.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Wrz 27, 2006 7:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No niestety nic takiego nie ma, stąd nasze kłótnie. Coś trzeba z tymi mnożącymi po wszystkich innych wydumać, takie sztuczne ograniczanie rzucanych intryg fajne nie jest. Z przed wszystkimi innymi doszliśmy do ładu, bo podwajają bazowe WB.
Myślę, że przy dwóch szarżach *6 jest jak najbardziej na miejscu. Jedna i druga Szarża mnożą wtedy po wszystkich innych (innych niż po wszystkich innych Smile) czyli wszystkie przed, oraz plusy i minusy. Nie zwielokratniają tylko innych mnożeń 'po wszystkich innych'.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
damajek
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 145

PostWysłany: Sro Wrz 27, 2006 12:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masz racje Kempy - ja łapie twórców gry za słowa a tu sam się nie pilnuje. Chodziło mi jedynie o to że wszystkie jakie zostały zagrane modyfikatory są liczone przed Szarżą. A według mnie Szarża i druga Szarża daje ((całe WB z różnymi modyfikatorami)*3)*3. Najprościej byłoby zagrywać Berka i na niego Szarże - i nie byłoby się o co spierać.
A troche mi się nie podoba mnożenie przy dwuch Szrżach x6.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 10 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Sob Gru 10, 2016 2:06 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Wrz 27, 2006 3:41 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Źle myślicie chłopaki. Znowu miałem olśnienie. Mylimy DE z matematyką. Gdyby to była matematyka, to byśmy mieli po prostu +-*/ i wtedy jasne, że się liczy (9+3)*3*3. Ale w DE mamy to wredne bazowe i niebazowe, przed i po. To stąd wynika rozdzielność działań-> (9+3)*3+(9+3)*3. Najpierw to co przed 'po wszystkich innych', a potem 'po wszystkich innych'. Łoj, mózg i język można se połamać.
_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group