|
Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Forum fanów karcianki Dark Eden
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cormak Kapitan
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 275
|
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 9:54 am Temat postu: Kłopoty z Księgami Errata. |
|
|
Ostatnio w poszukiwaniu zasady której nie znalazłem, natrafiłem na bardzo ciekawą, oficjalną erratę karty która ostatnio jest bardzo popularna. Mianowicie Kłopotów z Księgami.
Errata brzmi:
Cytat: | FIX THE BOOKS
The first sentence should read "Play before any player's Balance Step." |
Czyli całkowicie zmienia moment zagrania tej karty.
Od razu uwagę moją przykuł fakt, że nawet w Erracie twórcy gry pozostawiają niejasności.
Mianowicie nie ma ani słowa o turze zagrania. Idąc za tą erratą można by na przykład zagrać kartę w swojej turze na gracza który będzie wykonywał swoją kolejkę za np. 2 osoby.
O ile w kartach typu "Play before" jest jasno określone o czyją kolejkę chodzi, tutaj nie jest to powiedziane, więc w domyśle mamy dowolny moment.
Mocno to zmienia tą kartę dodając jej dodatkowego "kopa" =] _________________ We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde! |
|
Powrót do góry |
|
|
Jeremiasz Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 975
|
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 7:03 pm Temat postu: |
|
|
Rzeczywiście jest taka errata w oryginalnym faqu gry. Chociaż ja ją chyba przeoczyłem...
Ale czy to aż tak zmienia postać rzeczy? Moim zdaniem nie, ale mogę się mylić. Sam kiedyś nie zwracałem uwagi na to, że dalsza część tekstu mówi o tym, iż karty gracza na którego została zagrana karta kłopotów pozostają zbilansowane do początku tury gracza który tą kartę zagrał. Odkąd zacząłem zwracać na to uwagę, a stało się to chyba na którymś z turniejów to i tak karta kłopotów nabrała dla mnie większej wartości i stała się silniejsza. A zagrywanie jej zanim dojdzie do kroku bilans danego gracza ładnie komponuje się dalszą częścią tekstu tej karty.
I oczywiście wynika z zasady karty i erraty, że kłopoty można zagrać na któregoś gracza właśnie dużo wcześniej, nie koniecznie w jego turze.
Nie przychodzi mi tu jednak konkretny pomysł na to, co taka możliwość zmienia w samej rozgrywce. Najbardziej kłopoty dają się we znaki gdy używa się karty przelicz to.
Innego pomysłu puki co nie mam, ale chętnie inne poznam _________________ http://wydrukionline.com.pl
http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl |
|
Powrót do góry |
|
|
Cormak Kapitan
Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 275
|
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 8:00 pm Temat postu: |
|
|
A więc od początku =]
-Pierwsza tura. Dobierasz 7. Nie zagrałeś na nikogo przed tobą, bo się nie opłacało. Przy starym zagrywaniu zostawała Ci karta na ręce. Teraz można się jej pozbyć na kogokolwiek w zależności od sytuacji, dzięki czemu dobierasz dodatkową kartę.
-Kłopoty z Zacznijmy. Na ręce 5 woja, Kłopoty i Zacznijmy. Dylemat czy zostawić zacznijmy i bezpiecznie się zbilansować, czy zaryzykować zagrać Zacznijmy i liczyć, że w nowym dobraniu znowu dojdzie. Teraz tego dylematu nie ma.
-Większa ilość Kłopotów 2-3 sztuki a Zacznijmy. Spokojnie obdarowujesz każdego komu się "należy" =] i dajesz Zacznijmy. Karty nie przepadają niewykorzystane do stosu.
-Wyczekiwałeś odpowiedni moment na zagranie karty, ale przez wszystkie kolejki przeciwników po prostu się nie opłacało. Dochodzi twoja tura, dociągasz o jedną kartę mniej. Teraz nie =]
- Gry zespołowe. Dajesz sojusznikowi dużo wcześniej kłopoty przez co nie zastanawia się którego wojownika wystawić , którego nie. Nie zastanawia się zbędnie nad bilansem i wystawieniem. Wie z góry.
Ogólne kombinacje z Zacznijmy, oraz końcem tur. Co do przydatności, na pewno w praniu coś jeszcze wyjdzie. _________________ We do not choose War, the War chose Us!
For the Horde! |
|
Powrót do góry |
|
|
Marqwitch Rekrut
Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 23
|
Wysłany: Sro Gru 22, 2010 12:23 am Temat postu: |
|
|
Nie o to chodzi w KŁOPOTACH Z KSIĘGAMI.
Tą kartę zagrywamy po prostu bezpośrednio przed rozpoczęciem Kroku Bilansowania dowolnego gracza - nie możemy jej zagrać po opłaceniu przez niego punktami ZŁ za brakujące ikony zasobów tak by nie otrzymał kasy z ikon ZŁ.
Moim zdaniem errata powinna jednak brzmieć "Zagraj na początku Kroku Bilansowania dowolnego gracza..." a nie "Zagraj przed Krokiem Bilansowania dowolnego gracza..."! |
|
Powrót do góry |
|
|
drumdaar Sierżant
Dołączył: 25 Gru 2009 Posty: 107
|
Wysłany: Sro Lut 02, 2011 1:51 pm Temat postu: |
|
|
Chciałbym odgrzać ten temat, bo mam wrażenie, że spora częśc ludzi praktycznie nie używa tej karty i dyskusja nad tym nie ma dla nich większego znaczenia
u nas w Krakowie karta ta fruwa po stole w te i nazad więc o jej zastosowaniu mogę powiedzieć sporo.
Osobiście popieram Cormaka, że ewentualne zakceptowanie Erraty diametralnie zmienia działanie tej karty - zwłaszcza jej działanie ofensywne (zepsucie komuś zarobku)
ale po kolei
1.
do Marq
nikt tu nie pisał o tym, że w bilansie ktoś wydaje kase, ktoś mu wrzuca kłopoty i kasa przepada - po prostu nic nie wydaje, nic nie zarabia, wszystko zbilansowane
chodzi tylko o rozstrzygniecie czy zagrywa sie to przed czy w trakcie bilansu
2.
sprawa kluczowa
Obecnie było tak - kłopoty zagrywane w bilansie
natomiast errata mówi nam co innego: "Play before any player's Balance Step."
Co to zmienia?
- dla zagrywającego na siebie dużą część nowych opcji opisał Cormak więc nie będę kopiował - zresztą dla korzystających z tej kary, plusy są dość oczywiste
- bardzo dużo natomiast zmienia to dla ofiary której ktoś chce popsuć urobek , a oto kilka sytuacji:
a) Mamy mało kasy i co turę opłacamy jakieś surowce brakujące a doszły nam nowe miejsca/wojo i mamy dylemat, wystawić nowe czy opłacic stare - w przypadku gdy nagle ktos nam wrzuca klopoty, mozemy podjac ryzyko wystawienia nowych i liczyc w nowej turze na jakies ukryte/sztuczke itp - bez klopotow wyboru nie ma
b) mamy znowu mało kasy i doszla nam reka pelna woja, dawniej bylby dylemat, wystawic i zaglodzic, czy zachomikowac bo zarobimy - jezeli bysmy wystawili zeby nie zapychac reki i ktos by nam wrzucil klopoty to dowiedzielibysmy sie tego dopiero w bilansie, gdzie wojsko np mogloby byc na bramce, natomiast teraz majac klopoty zagrane wczesniej mozemy to lepiej wykorzystac - wywalic cale wojo na atak albo na def
itd itd
ogólnie, dla efektu końcowego może nie zmienia to z reguly wiele, ale zmienia osobę decyzyjną - ofiara kłopotów, może chociaż spróbować w niektórych sytuacjach obrócić to na jakiś plus
no i kluczowe jest jeszcze jedno:
"Play before any player's Balance Step."
oznacza, że w bilansie już nie można
więc jak ktoś przekombinuje i za długo czeka w kroku akcji to może się przejechać, jak ktoś przejdzie do bilansu (oczywiście z zachowaniem kultury gry a nie wyścigów )
podsumowując, jestem jak najbardziej za wprowadzeniem tej Erraty, gdyż daje ona w moim odczuciu same plusy ze względu na większy wpływ wykrozystania efektu kłopotów |
|
Powrót do góry |
|
|
noz4 Sierżant
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 171
|
Wysłany: Sro Lut 02, 2011 5:24 pm Temat postu: |
|
|
Uhm...zapowiada się na rajd jak z Drżeniem.
No to i ja się dorzucę!
To jeszcze niech będzie odrzucana!
yyy... _________________ wtf czyli kurde bele |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Sro Lut 09, 2011 11:32 am Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z Tobą Drum.
Jak ktoś ma dużo kasy, to często pada ofiarą Kłopotów. Trzymajmy się tego, że zagrywa się przed bilansem, a "ofiara" faktycznie może z tego wyciągnąć jakieś korzyści.
Kłopoty są przez to nieco osłabione, ale moim zdaniem są przegięte, bo jestem zbyt często ich celem i to w bilansie A tak to walnie mi jakiś dziad Kłopoty, a ja z ręki wyrzucę jeszcze trzech wojów i mu dupę rozjadę _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?.... |
|
Powrót do góry |
|
|
noz4 Sierżant
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 171
|
Wysłany: Pią Lut 11, 2011 2:09 pm Temat postu: |
|
|
Om nom nom!
edit: wczoraj po grach dokładnie mi to wszystko drum wytłumaczył i wytłuścił i...to może być faktycznie ciekawe rozwiązanie. W każdym razie na najbliższym graniu (pewnie w przyszłym tyg.) przetestujemy tę wersję.
Big up! _________________ wtf czyli kurde bele |
|
Powrót do góry |
|
|
Stawik Generał
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 1422
|
Wysłany: Pon Cze 20, 2011 11:56 am Temat postu: |
|
|
W trakcie naszych ostatnich gier pojawił się problem z interpretacją. Przed krokiem bilans 'any' gracza to kiedy? Tylko w jego turze w czasie wykonywania akcji. Czy w dowolnym momencie przed jego bilansem, np. w czasie mojej tury na kogoś rzucam?
My skłoniliśmy się do tego drugiego rozwiązania. Kłopoty szybciej z ręki wylatują, ale za to ofiara ma jasną sytuację w swojej turze. _________________
Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?.... |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz dodawać załączniki na tym forum Możesz ściągać pliki na tym forum
|
Załóż bezpłatnie forum phpbb2 lub phpbb3 na Forumoteka.pl
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|