Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ulepszanie kart

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 10:35 am    Temat postu: Ulepszanie kart Odpowiedz z cytatem

W niedzielę przy graniu zeszło się na możliwości polepszenia niektórych kart niegrywalnych, zwłaszcza rare.
Ułożyłem np. talię na Wyssania Duszy. Taką specjalną tylko pod Wyssania. Trafiłem też na idealnych przeciwników - stonka Triady, Wózki i Prorocy u Samira. I guzik. Talia do bani, bo Wyssanie to jednak kicz. Poniżej kilka propozycji:

Wyssanie duszy
MROCZNA HARMONIA. Dołącz do Przywódcy. Za każdym razem, gdy jeden z twoich wojowników, godny Mrocznej Harmonii, zabije wrogiego wojownika umieść jeden żeton na Przywódcy (w przypadku pokonania wrogiej grupy zdobywasz tyle żetonów ile wrogich wojowników zostało zabitych). Zebrane żetony mogą zostać spożytkowane dla wojowników godnych Mrocznej Harmonii podczas walki bądź najazdu. Za każdy wydany żeton twój Wojownik uzysuje +2WB. Żetony można wydawać sukcesywnie podczas konfliktu. Jeśli Wyssanie Duszy zostanie odrzucone bądź anihilowane zdobyte żetony pozostają na Przywódcy i mogą nadal być wydawane w celu zwiększenia WB twoich wojowników.

Pozostaje jeszcze kwestia czy i jak Wyssanie Duszy się kumuluje.

Toksyczny Wyciek.
Dołącz do gry podczas swojej tury. Na skutek skażenia wszystkie Miejsca w grze dostarczające ikon Żywności dostarczają -1 pkt. ŻW. Należy odrzucić połowę Żywności zgromadzonej w Magazynach bądź Rzeźniach, zaokrąglając w dół.

Wyssanie i Wyciek przetestowaliśmy i są zbalansowane.

Ludzka Tarcza
Zagraj zaraz po tym jak jakiś Wojownik został pokonany w walce. Zabity zostaje dołączony do twojego dowolnego Wojownika (ale wszystkie dołączone do przegranego karty zostają odrzucone), a jego WB dodaje się do WB twojego Wojownika, jeśli jest on atakowany. Jeśli została pokonana Grupa, tylko jeden Wojownik może zostać dołączony (ty decydujesz który).

Na Swoim Własnym
Dołącz do dowolnego Przywódcy. Wszyscy jego wojownicy uważani są za Samotników.

Pismo Inkwizytora Benedictusa
Koszt Początkowy: 5. Dołącz w dowolnym momencie do swojego Przywódcy. Kiedy karta znajduje się w grze, możesz Werbować WYSPIARZY i to bez kosztu początkowego. Nie możesz zagrać tej karty, jeśli twój Przywódca przynależy do Legionu Ciemności.

Musimy Jeść
Zagraj zaraz po tym jak dowolny Wojownik, który nie jest POJAZDEM został zabity w walce bądź najeździe, pod warunkiem, że nie ma być anihilowany. Weź kartę zabitego Wojownika i umieść na niej tyle żetonów, ile wynosi jego bazowe WB (całość połóż gdzieś z boku). Podczas Bilansowania możesz wykorzystać te znaczniki jako ikony Żywności. Po zużyciu wszystkich żetonów Wojownik trafia na stos kart odrzuconych swojego właściciela.

Ocalałe Surowce
Zagraj zaraz po tym jak dowolny Wojownik, który jest POJAZDEM został zabity w walce bądź najeździe, pod warunkiem, że nie ma być anihilowany. Weź kartę zabitego Wojownika i umieść na niej tyle żetonów, ile wynosi jego bazowe WB (całość połóż gdzieś z boku). Podczas Bilansowania możesz wykorzystać te znaczniki jako ikony Surowców. Po zużyciu wszystkich żetonów Wojownik trafia na stos kart odrzuconych swojego właściciela.

Nadejście Valpurgiusa - brak kosztu początkowego.
Wpływ Hardinga - przy odrzuceniu Wpływu nie traci się złota.


Zachęcam do ulepszania i testowania innych kart, decado i Anubis mieli sporo propozycji, pewnie się tu posypią.
Proponuję, żebyśmy skupili się na eRkach, zwłaszcza dołączanych. Główni kandydaci do ulepszenia to Desperacka Akcja, Spalona Ziemia, Unieruchomiony, Cegła po Cegle, Błędne Mapy, Czaszki, Granat, Najemnik, Nic do Stracenia, Obwód Defensywny, W Samą Porę.
Modyfikacje nie muszą od razu wywalić karty w kosmos, wystarczy, że będzie użyteczna raz na jakiś czas, jak inne rzadko używane eRki, np Wszystko w Swoim Czasie, Nigdy Więcej, Łapówka.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 7:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może i te pomysły nie są złe... tylko żebyśmy nie przesadzili, bo zaraz okaże się, że będziemy chcieli zmienić połowę kart... a myślę, że nie jest to niezbędne aby dobrze się bawić grając w de.
Owszem, są karty których działanie nie jest potrzebne a czasem nawet śmieszne, ale w ja bym je zostawił takie jakie są i najwyżej nie używał.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
vyzygota
Sierżant


Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 119

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 8:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak powinien się rozwinąć fanowski dodatek do DE. Twórzmy nowe a nie modyfikujmy stare.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Wto Lut 16, 2010 9:36 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moje zdanie jest odmienne. Stare zróbmy grywalne zamiast tworzyć nowe na potęgę. W końcu karty już mamy, wystarczy je tylko dopasować do naszych potrzeb.

Komentarze i pomysły dodam jutro/pojutrze - idę zdrowieć...

_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Lut 17, 2010 10:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeremiasz napisał:
może i te pomysły nie są złe... tylko żebyśmy nie przesadzili, bo zaraz okaże się, że będziemy chcieli zmienić połowę kart... a myślę, że nie jest to niezbędne aby dobrze się bawić grając w de.
Owszem, są karty których działanie nie jest potrzebne a czasem nawet śmieszne, ale w ja bym je zostawił takie jakie są i najwyżej nie używał.

Ależ my już ich nie używamy i to jest point. Po diabła takie karty? Nie mówię już o uncomonach czy commonach typu W Obu Dłoniach, Szczęśliwa Ręka, pal je licho. A co do przesady, to testujmy, testujmy. Od razu będzie widać co działa, a co nie. Wyssanie i Wyciek są przetestowane.
Ale parę eRek moglibyśmy ulepszyć. Zwłaszcza takie niedorypane jak Wpływ, Pismo czy Valpurgius. Zamysł był przedni, ale do gry to się żadna nie nadaje. Przecież Przewaga Taktyczna jest od nich lepsza, jak i od niemal wszystkich, które wymieniłem w pierwszym poście.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Wto Mar 02, 2010 9:34 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

każdy pomysł jest dobry żeby udoskonalić naszą ulubioną karciankę.

- Najbardziej przypadło mi do gustu ulepszenie hardinga, chociaż można by tu jakąś karę dać np. odrzucenie dwóch kart z ręki.
- Valpirgowi dałbym koszt początkowy 5.
- Czaszki zagrywamy po dowolnym najeździe, bez żadnych wyspiarzy, hardingów i kosztów początkowych. Jak by nie było 4 najazdy to jednak dużo.
- ludzka tarcza, musimy jeść, ocalałe surowce - to mi pasuje!
- toksyczny wyciek, na swoim własny - przegięte!

moje propozycje:
- w samą porę - zmienić to w kartę dołączaną. od tej pory wojownik będzie mógł dołączać się do jednego najazdu na turę w celu obrony miejsca.
- najemnik - zagrywanie w dowolnym momencie
- nic do stracenia - karta dołączana. kiedy wojownik z tą kartą zginie należy anihilować nic do stracenia, a wojownik zostaje. takie drugie życie.
- obwód defensywny - 3x WB nieśmiało proponuję
- ucieczka - zagraj w dowolnym momencie, a nie jak dotychczas tylko podczas walki.
- ekonomiczne planowanie - weź 5 jednostek jeżeli nie zaatakujesz i nie najedziesz.
- efektywne wykorzystanie przestrzeni - dołącz do przywódcy. Wszystkie twoje miejsca mają +1 do liczby sąsiadów.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Sro Mar 03, 2010 6:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do Twoich propozycji:
Czaszki, W samą porę, Najemnik, Obwód, Ekonomiczne, Efektywne - akceptuję bez zastrzeżeń
Nic do stracenia - nie czaję tego ulepszenia. Przeżyje jeden atak/najazd zamiast jednej pełnej tury? I to ma mnie zachęcić?
Ucieczka - dużo za mocne. Niehonorowe jest poza walką i najazdem, anihilowane i nie zapycha łapy przeciwnika wojownikiem, a jest eRką.

Co do Twoich ulepszeń do moich ulepszeń Wink
Wpływ - a co jak nie będzie dwóch kart na łapce? Poza tym żadnej kary nie trza. 10 złota kp i brak 8 ikon po Wyrzeczeniu jest wystarczającą karą.
Valp - raczej, że dodajesz sobie jeszcze 5 złota, a nie płacisz. W większości talii 5 czy 10 złota, to żadna różnica. Przypominam, że to unikat, więc i tak będzie tylko 1 kopia wisiała. Bez kosztu!
Toksyczny wyciek - przetestowane na Hordzie. Uprzykrzało życie, ale dało się z tym grać.
Na Swoim Własnym - argumenty proszę.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Czw Mar 04, 2010 7:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

- nic do stracenia - luźno sobie rozmyślałem i wydumałem, że postawienie tej karty na wojowniku wydaje się lepsze bo przecież nie co turę ataki dochodzą do skutku i szkoda marnować karty. W łapce też nie chce się trzymać.
- ekonomiczne planowanie - doprecyzowanie - najlepiej by było dostać kasę na akcjach co by się pobudować, a nie na końcu tury. Wtedy już jest po ptokach.
- ucieczka - no może trochę za dobre. Niech działa podczas walki lub najazdu. To że zapycha wrogą łapę wojem jest minusem dla karty.
- toksyczny wyciek - gdy kilku graczy zdecyduje się użyć tej karty to nie widzę tu kulturalnego grania hordą, triadą i legionem. Doszło by do całkowitego wstrzymania produkcji żarcia czyli totalny paraliż. Mój pomysł na tą kartę przypomina zaliczkę. "Dołącz do Przywódcy dowolnego gracza podczas swojej tury. Od tej pory wszystkie Miejsca w jego Krainie produkują o jedną Ikonę Żywności mniej podczas Bilansowania. W danej chwili Przywódca może mieć dołączoną tylko jedną kopię tej karty."
- na swoim własnym - w praktyce oznacza to niemożność stworzenia grupy. Nie bardzo mogę sobie wyobrazić jak templar mógłby cokolwiek zdziałać. Statystycznie potrzeba przejść 50% talii i nic nie stracić!, żeby żandarmi i centki dorównały wojownikom hordy, triady, czy legionu. Z dołączonym na swoim własnym w proponowanej wersji jest to niewykonalne. Inne przynależności też miały by spore problemy. Dużo w DE dziewiątek. Nie mogę stworzyć grupy, nie mogę atakować bo przeciwnicy też mają po 9. Trzeba czekać na modyfikator, a jak go już dostanę to mi rzucą przemyśle, czasy, zmianki itp. i znowu czekanie. Bez sensu.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum