Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Woda
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Nie Cze 06, 2010 5:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak jak Wicu pisał - zagraliśmy na rozlewisko.

Rzeczywiście karta ta, daje sporo. Przekonałem się o tym głównie grając solówkę z Wicem.
Mimo, że miał on tak jak ja centrum szkolenia marynarki, i obstawiał miejsca polami minowymi to i tak go dość łatwo pokonałem najeżdżając głównie z wody.
Potem graliśmy jeszcze nawalankę, ale tu w ogóle nie było najazdów z wody, karty mi nie podchodziły i się rozlewiska nie przydały.

Puki co nie jestem przekonany do tej karty. Wprowadzenie jej nie równoważy możliwości wszystkich przynależności do działania z wody. Jedni dzięki niej zyskują dużo inni niewiele. Z drugiej strony, nie można na to patrzeć w ten sposób, bo wtedy trzeba by powiedzieć, że nie fair jest posiadania przez rasputinów tylu dobrych wojowników latających.

Generalnie propozycje zmian jakie sugeruje Wicu, także do mnie nie przemawiają, ale może jakieś ograniczenie by się tej karcie przydało. Namawiam chłopaków abyśmy jeszcze pograli na te rozlewiska i pewnie w przyszły weekend tak właśnie zrobimy. Wtedy może będziemy mieli nieco lepszy pogląd na to.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Privian
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 230

PostWysłany: Wto Cze 08, 2010 6:33 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jak na razie to mam z Rozlewiskiem 0:1. (dzięki Stawik Laughing ) Ale to pewnie moja talia była cienka.
Co do zmian na karcie to proponuje dać jakieś WB i by było git Exclamation

Czyli rozumiem Jeremiasz, że na Niedziele mam szykować karty na rozlewiska Twisted Evil
Oj coś czuje, że się będzie działo. To biorę się do układania tali Exclamation

_________________
Skowyt si? Zbli?a!!!
-----------------------
Plan Your Escap!!!

www.grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Sro Cze 09, 2010 9:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faktycznie rozlewisko jest trudne do skontrowania. stąd proponuję małą modyfikację:

Umieść to "Miejsce w dowolnym legalnym punkcie w Osadzie jednego z graczy. Nie możesz umieścić go w sąsiedztwie Przywódcy. Rozlewisko nigdy nie może być celem najazdu. Wszystkie przyległe Miejsca mogą teraz stać się celem najazdu z wody, jeżeli tylko Rozlewisko ma przynajmniej jedną odsłoniętą krawędź.
WB: 3 - po to by dało się je załatwić terroryzmem
Liczba sąsiadów: 2 - żeby zmniejszyć zakres działania LUB 4 - żeby dało się łatwo obstawić innymi miejscami
Pozwalamy na zagrywanie intryg na rozlewisko; terrory, rekonstrukcje, drżenie, trzęsienie ziemi; do tego można blokować polem minowym, złym frontem. Nawet Brakiem wydajności można bez problemu załatwić tą kartę.

Danie możliwości najazdu mija się z celem bo nadal wodnicy robią co chcą. Najbardziej poszkodowano rasputina bo jedyną jego kontrą jest porażkowy kozacki zwiadowca. I tu muszę wspomnieć, że rozlewisko było proponowane w pakiecie z Pojazdem przynależności ogólnej pt. Wyspiarski Skoczek: Koszt początkowy: 2. Skoczek może być przenoszony w dowolnym momencie za wyjątkiem Walki lub Najazdu.
Taktyki: powietrze , woda
WB: 4 - teraz dałbym mu 5 i KP: 3
pobiera: 2xPA
Skoczek był wymyślony po to by przede wszystkim dać korzyść rasputinom z rozlewiska oraz zapewnić ochronę przed wodą.
Każda przynależność ma możliwości obronne i ofensywne przed rozlewiskiem. Templars - wiadomo - centrum szkolenia marynarki + piechota, nawet wodne serrety dla hardcorowców. Triada ma rewelacyjnych i licznych zwiadowców, a do tego patriarchów + CSM, może nawet przemianę, drżenie do odsuwania rozlewisk w niewygodne punkty i skłonność do stosowania pól minowych. Hordziarz na samej jeździe ma nic. Dopiero z piechotą + CSM może robić pogrom. Mając nasze wole i trochę woja jest równie groźny jak templars. Legion ma wszystko co trzeba; CSM na piechotę, Mutacja, Phische i trzęsienie ziemi to aż za dość. Jedynie rasputin w podstawowej wersji - poza ogólnymi kartami - gówno ma.
Tak więc pochylcie się i nad tym panowie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Cze 10, 2010 9:47 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chyba zapominasz KNOX po co wprowadzaliśmy w ogóle Rozlewisko. Ano, żeby popływać. Po co nam karta, która to umożliwia, skoro od razu ograniczamy ją tak, jakby jej nie było? W Twojej interpretacji na miejscu Rasputina nie pieprzyłbym się ze skomplikowanymi zagrywkami, tylko wsadził do talii ze 3-5 Braków Wydajności. I można se grać, jakby Rozlewisk nie było.
Ja bym się zgodził jedynie na Liczbę Sąsiadów 4. 2 nie ma sensu, bo i tak zwykle na takiej LP się kończy, w dodatku wtedy superciężko byłoby obstawić Rozlewisko (czego nota bene i tak nie widziałem w żadnej z kilku moich gier z jego udziałem.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Sob Cze 19, 2010 2:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przemyśl to jeszcze raz Stawik! Zauważ, że z kart wymienionych przeze mnie normalnie używa się pół minowych i terrora. Wszystkie inne wykorzystywane są bardzo rzadko lub wcale. Stąd nikomu nie leży taki układ żeby wrzucać karty specjalnie przeciwko rozlewisku. Pamiętamy jak trudno było utrzymać linie brzegowe. Leciały wyrzeczenia, konsekwencje, przemyśle a nawet zagłodzenie na bilansie. Teraz sytuacja się odwraca. Gracz z rozlewiskami ma w standardzie karty które pozwalają utrzymać je w grze. W pierwotnej wersji rozlewisko było nie do usunięcia z osady co moim zdaniem okazało się przegięciem. W nowej wersji taka możliwość istnieje, choć nie jest łatwo to zrobić.
Mówisz Stawiku żeby wrzucić braki wydajności, a ja na to wyrzeczenia i konsekwencje. Karty przesuwające miejsca są tylko półśrodkiem gdyż rozlewisko nadal musi być w legalnym punkcie osady czyli musi przylegać do jakiegoś miejsca.
Podsumowując; nie uważam, żeby przez te zmiany rozlewisko stało się bezużyteczne, wręcz przeciwnie staje się bardziej zbalansowane niż wcześniej i zbliżamy się do wprowadzenia bardziej emocjonujących pojedynków na wodzie.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum