Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zdrajca
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
diaphragma
Sierżant


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 129

PostWysłany: Pon Sty 29, 2007 4:19 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj podczas gry z Anubisem, mieliśmy mały problem.
Mianowicie:
Anubis najeżdża dwoma Gomorami moją Ziemię Orną ( nie przy wodzu ) czyli WB=9.
Wynik 18-9.
Rzucam Zdrajcę, a Anubis Berserk Smile
Wynik 18-18.
Anubis zapytał czyj jest teraz Gomor-zdrajca??
Teoretycznie to jest mój, ale na karcie jest:
Jeżeli Miejsce zostanie ocalone, zdrajca przechodzi do Pogranicza, natomiast jeżeli najazd zakończy się sukcesem zdrajca ginie.
U nas był remis, na karcie nic nie ma na ten temat.
Uznaliśmy, że tak jest najlogiczniej (Zdrajca na Pograniczu), ale jest to ciekawy przypadek.
Co o tym myślicie??
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Pon Sty 29, 2007 4:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Remis remisem ale dla mnie nie ma tu nic ciekawego Wink Miejsce zostalo ocalone i zdrajca zostaje na pograniczu... jak zdradzil to zdradzil.
Nie zmienia zdania Smile

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Wto Sty 30, 2007 11:52 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie 'Miejsce zostało ocalone' można przetłumaczyć 'wygra obrońca lub najazd zakończy się remisem'.
Śmieszniejszą sytuacją byłoby jakby Anubis miał przewagę, a Krzychu rzucił Plany zniszczenia. Chociaż nie, na planach jest 'after razed', więc ocalone by nie było.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Darth_Simon
Rekrut


Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 19

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 7:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli podsumowując

jak najeżdża jeden wojownik
a) zdrajca można rzucić i zadziała
b) Cięcia nie można

????


jeśli tak to ja przez cały czas grałem odwroptnie i jedynym sensownym sposobem na zdrajcę było najeżdżanie pojedynczym wojownikiem. (eh niewiedza)

_________________
Dark side of the Force is the pathway to many abilities some consider to be unnatural - Chancelor Palpatine to Anakin Skywalker
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Czw Lut 22, 2007 8:12 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no niestety... bywa. A wogole to witamy na forum Very Happy
_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
gimiak
Rekrut


Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 20

PostWysłany: Sob Gru 20, 2008 12:11 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odkopuję temat, dlatego że wasza interpretacja turniejowa budzi moje zastrzeżenia.


Zdrajca w oryginale brzmi:
Cytat:
TRAITOR!
POST-PLAY ICON: DISCARD
NOTES: Play during any raid on any raider. The affected raider turns on its allies. Its CV is not added to the raiding force's total. Instead, it is added to the target's. If the raiders win the traitor is discarded. If they lose, the traitor is added to the target's Borderlands, and that player now controls the traitor.


Jak sobie czytam wasze rozwinięcie tejże mistycznej karty to brzmi ono obłędnie.
Cytat:
Zdrajca!
Dowolny najazd, czyli również taki, w którym najeżdża tylko jeden wojownik i wtedy po prostu najazd kończy się klęską. Dopiero po zwycięstwie zdrajca przechodzi na Pogranicze celu, a w trakcie konfliktu zdrajca jest w "cyberprzestrzeni", czyli ani tu, ani tam. Np. najeżdża 2 Żandarmów i tylu ich jest na Oddziale. Mają więc po 4WB bazowe +2WB za "sąsiada". Zdrajca znika z oddziału dodaje więc do WB celu najazdu 4WB, a najeżdżający ma 4, bo kumpel mu zniknął. Gracz, który rzucił kartę, nie może natychmiast po tym zagrać "Ja to wezmę" i rzucić Zdrajcę! na kolejnego Wojownika, biorącego udział w najeździe. Zdrajca! wisi na planszy do końca najazdu. Zdrajcę kontroluje po najeździe gracz, na którego Krainę odbył się najazd. Kto zagrał kartę, jest tu zupełnie nieistotne. Aha, w trakcie konfliktu najeżdżany gracz nie może zagrywać na Zdrajcę kart tak jak na swoich wojowników (szarża itp.), ponieważ kontroluje go PO konflikcie. W zasadzie w trakcie konfliktu nikt nie może na niego takich kart zagrywać, bo przez moment jest "niczyj". Można nadal zagrywać karty "na dowolnego wojownika" (np. Berserk).
Po tym jak zdrajca zostanie zabity jest odkładany na stos kart odrzuconych pierwotnego właściciela.


Uważam, że kartę można zagrać na dowolnego wojownika (any raid on any raider), ale tylko wtedy gdy w najeździe bierze udział co najmniej dwóch wojów (The affected raider turns on its allies). Zatem zdanie "Dowolny najazd, czyli również taki, w którym najeżdża tylko jeden wojownik i wtedy po prostu najazd kończy się klęską. " uważam za nieprawdziwe i na pewno nie zgodzę się na to aby zdrajca działał jak to zostało przez was określone. Zakładam również, że wasz teoria byłaby prawdziwa gdyby na karcie nie było informacji "The affected raider turns on its allies". No bo w jaki sposób zdrajca może się obrocic przeciwko swoim kompanom, skoro najeżdża samotnie. Co wy na to?

_________________
Karty Doomtrooper, Dark Eden i Kult na sztuki i w boosterkach. Figurki do Warzone. Wszystko to znajdziesz w sklepie mrocznyraj.pl.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Pią Sty 09, 2009 12:21 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdrajcy się uczepiłeś? Do tego piszesz niczym despota, że na pewno nie zgodzisz się żeby Zdrajca działał tak jak... no właśnie - tak jak działał od zawsze! Cholera, przecież właśnie m.in. dlatego, że tak działał został ograniczony do jednej sztuki na talię!
Ja rozumiem, że jako organizator turnieju możesz zarządzić, że wół artyleryjski ma super wyspasione działka na grzbiecie i tak naprawdę to ma WB 11 a nie 7. Tylko nie dajmy się zwariować.
Zdanie: The affected raider turns on its allies - jest czysto fabularnym dodatkiem. Tak jak i to, że Mitch Hunter jest wyposażony w super miecz i super pistolet. Jaki to ma związek z zasadami? Żaden, chyba że następnie wyraźnie jest napisane - nigdy nie może korzystać z broni i pancerza. Nie widzę na karcie Zdrajcy zdania: nie można zagrać tej karty jeśli najazd przeprowadzany jest solo.
Na koniec czysto fabularnie Zdrajca to zdrajca - nieważne czy zdradza samotnie czy w momencie gdy jest z kompanami. Tyle ode mnie...

_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
gimiak
Rekrut


Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 20

PostWysłany: Pią Sty 09, 2009 1:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wół ma WB ile ma i niech tak pozostanie. Odnośnie zdrajcy, to skąd wiesz, że jest to wstawka czysto fabularna? Porównanie do MH nie jest dobrym porównaniem. Czyli co, zdrajca robiąc najazd samotnie sam siebie zdradza... przechodząc na drugą stronę. Wink
Jak dla mnie logiczne jest, że rzucić go można tylko gdy podczas najazdu udział bierze co najmniej dwóch wojów i taka zasada obejmować będzie na turnieju.

_________________
Karty Doomtrooper, Dark Eden i Kult na sztuki i w boosterkach. Figurki do Warzone. Wszystko to znajdziesz w sklepie mrocznyraj.pl.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
decado
Sierżant


Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 190

PostWysłany: Pią Sty 09, 2009 3:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie o to chodzi Gimiak. Zdrajca nie zdradza ani towarzyszy ani siebie, tylko CIEBIE jako stronę konfliktu i przechodzi na stronę OFIARY. To jest wg. mnie logiczne.
_________________
Dark Eden Lives Forever Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Pią Sty 09, 2009 4:16 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zgodzę się z tobą Gimiak.
"Play during any raid on any raider." Jak ktoś już wyżej napisał trudno o większą dowolnośc. Najazd przeprowadzany przez jednego wojownika dalej jest najazdem (any raid) a wojownik ten dalej jest najeźdźcą (any raider). Co z tego, że atakuje sam. Dalej jest najeźdźcą biorącym udział w najeździe.
Co do zdania "The affected raider turns on its allies." jest ono ewentualnością w momencie gdy najazd toczy się dalej. Jest uzasadnieniem następnego zdania znajdującego się na tej karcie które mówi o dodawaniu wb do miejsca.
Czyli dodaje swoje wb do miejsca ponieważ "The affected raider turns on its allies."

I zgadzam się z Decado nie zdradza on towarzyszy, ani siebie tylko stronę konfliktu, czyli po prostu dowódcę.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Pią Sty 16, 2009 2:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja powiem ze obaj macie racje bo prawda jest ze zdrajca jest karta przepakowana i prawda jest ze dziala na pojedynczego wojownika. cytowana interpretacja jest wg. mnie jak najbardziej poprawna ale nie mozemy brac wszystkiego na slepo. uwazam tez ze gimiak ma racje postulujac zeby zdrajca nie dzialal na "solowke" z tym ze argumenty ma slabe. dostajac zdrajce na najezdzie nie dosc ze tracisz jednego najezdzce (tak jak ciecie), przeciwnik dostaje jego wb, a po wszystkim jeszcze extra woja. czy to nie jest przegiecie?! w standartowym przypadku najezdza sie pojedynczym wojem z modyfikatorem badz para wojow. obrona przed cieciem wyglada tak ze stosujemy pierwszy sposob albo ratujemy sie (sredniej jakosci)modyfikatorem. w przypadku zdrajcy podczas najazdu solo nic sensownego nie da sie zrobic - przeciwnik zyskuje kolesia a my mamy najpewniej ponajezdzane. najazd parą: w takim przypadku jestesmy gleboko w dupie. czasem pomaga rzucenie BARDZO grubego modyfikatora lub kilku albo przeszkadzajki. tak czy inaczej w bardzo prosty sposob duzo stracilismy a przeciwnik zyskal. oczywiscie mozna powiedziec przemysl dobry na wszystko ale to nie jest rozwiazanie. trudno mi sobie przypomniec zeby byla jakas inna karta z dobra zdolnoscia i bez felera. ...ta jest jedyna!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Sob Sty 17, 2009 11:36 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Racja.. ta karta jest "przepakowana" ale właśnie dlatego została ograniczona do ilości 1 w tali?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Sob Paź 24, 2009 11:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podczas ostatniej rozgrywki wynikła pewna niejednoznaczność, więc pozwolę sobie odgrzać stary temat Wink

Zdrajca kontra Posępny Rzeźnik

Na zdrajcy napisane jest "(...) Jeśli najeźdźcy zwyciężą, zdrajcę należy odrzucić. Jeśli przegrają, zdrajcę należy dołączyć do Pogranicza celu. (...)".

W zasadach forumowych napisane jest "Dopiero po zwycięstwie zdrajca przechodzi na Pogranicze celu".

Wszystko gra. Ale jak zadziała Zdrajca rzucony na jednego z najeżdżających Rzeźników? Cytując kartę "(...) Posępny Rzeźnik może znajdować się tylko w twoim Oddziale. (...)"? No przecież takiego Zdrajcy nie można dołączyć do Pogranicza Wink

My zagraliśmy tak, że Rzeźnik faktycznie zdradził, najeźdźcy ponieśli klęskę i zginęli, a sam zdrajca po zakończeniu konfliktu, zamiast być dołączonym do Pogranicza, został odrzucony.

Jakieś inne propozycje?

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Cormak
Kapitan


Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 275

PostWysłany: Nie Paź 25, 2009 11:04 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wedłóg mnie pozostaje i jest typowa zasada którą ja określam jako "card effect"
Oznacza ona tyle, że karty naginają ustalone zasady z instrukcji lub zasady z innych kart, zależnie od tego w jakiej kolejności były zagrane.

przykłady:
Pole minowe i Infiltracja - nie możesz najeżdżać miejsc przyległych do pola minowego, ale dzięki infiltracji (jagger+corarius, łza) możesz najechac to miejsce.

Brak żywności i Zmiana Rozkazów - nie można przenosić jazdy ale przy zagraniu zmiany możesz przenieść dowolnego wojownika.

I wiele innych chociażby tak prostych jak to że nie możesz wystawiać jazdy bez stajni a ze stajnią możesz. Przykładów można podać jeszcze setki ale trzeba wyraźnie rozgraniczyć pomiędzy :
Nie a Nigdy !
Jeżeli było by napisane że nigdy nie może znajdować się w oddziale, rzeczywiście był by problem.

Przykład tego "nigdy" dobry jest przy mastodoncie i szale . Po zagraniu szału na mastodonta nie zaatakuje on innego wojownika z spod znaku Hordy ponieważ Nigdy nie może tego tego zrobić. Natomiast jakby było napisane, że nie może szał by oczywiście zadziałał.

Co więcej Posępnego Rzeźnika spokojnie możesz umieścić na bramce właśnie tą zmianą rozkazów lub przy pomocy wieży strażniczej.


/edit
I jeszcze to jest w instrukcji z dość nietypowym przykładem wojownika bractwa ^_^ ale jest dobry:

"NOT vs. NEVER

When a card may not have or do something, that means it many not "normally" have or do the thing, but it may be "forced" to do that thing through other means. For example, a warrior that "may not attack Brotherhood warriors" may not make a normal attack action against a Brotherhood warrior. But if the warrior was "forced" to attack a Brotherhood warrior through Intrigue card play, that is allowed."
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
yurand
Szeregowy


Dołączył: 03 Sie 2009
Posty: 97

PostWysłany: Nie Paź 25, 2009 12:10 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm ...

Przemawia to do mnie, ale połowicznie Wink Logika jest OK, Zdrajca przebija zasadę Rzeźnika.

Co do przykładu ze Zmianą rozkazów na Rzeźnika, mam już mieszane uczucia Wink Jeśli ktoś jeszcze potwierdzi ten manewr, to w następnej talii będę miał solidną bramkę z Rzeźników i Palankinów Wink

I wreszcie, NOT kontra NEVER. Na Rzeźniku nie ma ani jednego, ani drugiego słowa Wink Jest tam po prostu napisane "The Grimgrind may only reside in your Warband.". Czyli NOT / NEVER, logika z przymuszeniem, jest tutaj argumentem średnio trafionym. No chyba że uznamy, że zdanie na karcie angielskiej powinno brzmieć "The Grimgrind MUST ALWAYS reside in your Warband.", żeby moje wątpliwości były trafione Wink Stąd moje pytanie. Jest napisane, że Rzeźnik może tylko to (dla mnie z tego wynika, że NIGDY nie może inaczej).

Reasumując, na razie bez większego przekonania, ale skłaniam się ku Twojej interpretacji.

_________________
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Zasady - Rules Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum