Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

A co powiedziecie o WFRP?? :>
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Klasyczne gry fabularne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bizioo
Rekrut


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 42

PostWysłany: Pią Cze 29, 2007 4:52 pm    Temat postu: A co powiedziecie o WFRP?? :> Odpowiedz z cytatem

Warhammer FRP to mój ulubiony system. Jeśli chodzi o erpegi, to praktycznie nic w innego nie pogrywam (czasem wpadnie Wampir, czasem Gasnące Słońca, ale to raz na 100 lat Smile) i do tej pory mi się nie znudził, a będzie to już dooobre parę lat. A uwielbiam go za brak tych wszystkich udziwnień charakterystycznych dla innych systemów - jak np. potykanie się niemal o powerfulne artefakty w D&D Very Happy
Ktoś się zetknął z tym system spośród tu obecnych?? Jakie są Wasze odczucia?

A tak na marginesie, szukam graczy z Łodzi albo bywających w miarę często w Łodzi Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kui_tai_lao_hai
Rekrut


Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 26

PostWysłany: Pią Cze 29, 2007 11:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wole GS i de profundis wfrp jest dobre dla tych co chca alternatywe dla dnd mieć. nie lubie, z nawalanek wole edka, a z mrocznych... hm nie ma za bardoz alternatywy. nie lubie mechaniki
_________________
kapitan igloo
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bizioo
Rekrut


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 42

PostWysłany: Nie Lip 01, 2007 12:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

GS to ciekawy i rozbudowany system. Swego czasu dowiedziałem się od kumpla, który się tym interesuje, że w Polsce ilość oficjalnych dodatków do tej gierki można porównać z kroplą w morzu. Nieźle.. :] Mimo że nie przepadam za sci-fi, GS przypadł mi do gustu. Nie uważam z kolei, że WFRP jest alternatywą dla D&D. Co z tego, że D&D ma większą rzeszę fanów (przede wszystkim za sprawą cRPG), skoro te systemy się różnią całą otoczką. Zresztą, wszystko sprowadza się do podgatunków: D&D to heroic, Warhammer to dark - i wszystko jasne Smile Mówiąc o mechanice masz zapewne na myśli ciągłe rzucanie kostkami, wykonywanie wszelkiego rodzaju testów itd, tak? (sprostuj mnie jesli chodziło Ci o coś innego) Jeśli o tym myślałeś pisząc powyższą kwestię, to praktycznie we wszystkich RPGach jest coś takiego. Ja wychodzę z założenia, że tylko od inteligencji MG (choć graczy też) zależy czy gra będzie płynna i 'realna' czy też każde słowo wypowiedziane przez bohatera ustami gracza bądź czynność BG przez gracza zadeklarowana będzie sprowadzała się do ciągłego rzucania kostkami i sprawdzania rezultatów słów i/lub czynów.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kui_tai_lao_hai
Rekrut


Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 26

PostWysłany: Nie Lip 01, 2007 11:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mechanika to usystematyzoiwanie wg jakiś zasad rzucania kostkami. np[ Zew ma mechanike opartą na k100, kta jest szybka, jeden rzut wystarcfzy i maszodpowiedź. GS są na k20, też wspaniała mechanika, a taki WFRP, Earthdawn (chocaż tu mecha ma swój urok poprzez drzuty i też jest dość szybka) i dnd mają meche niby tez prostę, ale taką nieżyciową dla mnie, rzuca sie dużo i długo
_________________
kapitan igloo
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bizioo
Rekrut


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 42

PostWysłany: Nie Lip 01, 2007 5:44 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O tym właśnie mówiłem a propos inteligencji gry :] II edycja WFPP sprowadza się tylko do K10/K100, ale Ty chyba cały czas jesteś na etapie 1-szej, skoro mówisz o innych kostkach. Ja w czasie sesji ograniczam rzuty do niezbędnych, jak kumple są MG tak samo. Jeżeli Ty siedzisz z podręcznikiem na kolanach i non stop go wertujesz i rzucasz kostką, to najgłębsze wyrazy współczucia.. Ja nie oceniam systemów po tym jak często trzeba rzucać kostkami Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kui_tai_lao_hai
Rekrut


Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 26

PostWysłany: Nie Lip 01, 2007 10:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w przypadku moich graczy bywa różnie. czasem obywamy sie w ogóle bez rzucania kostkami, by nie psuć fabły, ale jak są upierdliwi, to lubie ich pomęczyć. mechanika jest po to, zeby ją stosowac w spornych kwestiach i przy jakiś ważniejszych momentach. staram sie zawsze jak najmnije sięgac do podręcznka
_________________
kapitan igloo
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Pon Lip 02, 2007 6:06 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Młotek jest debest! O jakiejś tam drugiej edycji to nawet nie słyszałem.
Byłem MG z 5 lat i miło to wspominam. Pierwszą drużynę zaprowadziłem gdzieś na poziom Szampierzy i trzeciopoziomowych magów.
Potem graliśmy też kampanię brudnymi zielonymi i była kupa zabawy.
Mechanika? EDek jest dopiero pomechrany! Przecież jest ona prosta jak budowa młotka Wink

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bizioo
Rekrut


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 42

PostWysłany: Pon Lip 02, 2007 1:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kui_tai_lao_hai napisał:
czasem obywamy sie w ogóle bez rzucania kostkami, by nie psuć fabły, ale jak [gracze] są upierdliwi, to lubie ich pomęczyć. mechanika jest po to, zeby ją stosowac w spornych kwestiach i przy jakiś ważniejszych momentach. staram sie zawsze jak najmnije sięgac do podręcznka

Właśnie o to chodzi, żeby jak najmniej zaglądać do podręcznika Smile Oczywiście nie mówię tu o sięganiu po staty przeciwników czy po info nad jaką rzeką leży Middenheim Razz (żart) Też się zgodzę, że jak BG używają pomyślunku, to wszystko idzie jak po maśle, a jak są upierdliwi (dobre określenie Smile), to idą "powstrzymywajki" (czyt. testy, kostki itd.) Very Happy

Stawik napisał:
O jakiejś tam drugiej edycji to nawet nie słyszałem.

To faktycznie nie siedzisz w tym temacie od dłuższego czasu :> II Edycja wyszła ponad 2 lata temu, w Polsce niecałe 2 temu. Jest świetna! Bardziej realistyczna, rozbudowana, ma mnóstwo naprawdę rewelacyjnych podręczników. Byłem 2 lata temu w województwie londyńskim, to nabyłem świeżo po premierze rulebooka w wersji oryginalnej Very Happy Jakoś polskie tłumaczenia do mnie w 3/4 przemawiają, więc jeśli coś nabędę to po ang
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
banhus
Sierżant


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 148

PostWysłany: Wto Lip 03, 2007 9:48 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dodam swoje 2 gr apropo tego tematu

cyberpunk - moj protoplasta RPG , ma dosc' kiepską mechanike , system walki można by rzec bardzo nieudany ( dlatego rzuty kostami były przezemnie ograniczone do maxsymalnego minimum), ale klimat oceniam 10/10.

warhammer - jak najbardziej zajebisty ale tylko jako dark fantazzy , szczurołapy, żebracy itd ( przedmioty magiczne ograniczone do maksymalnego minimum , 1 przedmiot na 10 scenariuszy :] )

vampir - jak i cały świat mroku , super ! ,schemat robienia postaci ( wady zalety ) , klimat , tylko jest nieco ograniczony przez współczesne czasy co wymaga od graczy i od MG sporego wysiłku wyobraźni

legenda 5 kręgów - system z najlepszą mechaniką walki

gasnace słońca - grałem tylko 2 sceny wiec duzo nie wiem na ten temat

zew cthulhu - jak jest dobry MG ktory zamienia scenariusz w horror to naprawde mozna się bac'

to chyba tyle , reasumując najbardziej wspominam warhammera i zdaje sie ze to właśnie ten system jest the best
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ironhead
Szeregowy


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 94

PostWysłany: Wto Lip 03, 2007 7:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo miło wspominam moje czasy RPG'owe. Tłukliśmy przede wszystkim właśnie w WFRP. Jak drużyna była zgrana i MG dobrze opowiadał, to zawsze było świetnie. Kostki były, ale generalnie nie za dużo, więc nie psuło się zbytnio klimatu.
A o drugiej edycji pierwsze słyszę Wink
Co do Zew Cthulhu to również świetny system. Tutaj kostki całkowicie niepotrzebne. Odpowiednie pomieszczenie, światło od świec, nastrojowa muzyka (brzmi jak romantyczna kolacja Wink ) -> naprawdę można było się bać
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Bizioo
Rekrut


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 42

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 2:37 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzisz Iron.. Z tego, co czytam, jesteś kolejną osobą, która zatraciła się w jednym hobby, całkowicie porzucając inne. Byłoby o czym pogadać :] Na ten przykład o tej II Edycji, o której wszyscy pierwsze słyszą Smile Zastanawiam się tylko, dlaczego przestaliście się RPGami zajmować. Nie mówcie mi tylko, że tak po prostu albo z braku czasu. Jak się okazuje konkretna partyjka DE zajmuje tyle samo czasu co krótka przygoda w WFRP Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Lip 05, 2007 6:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tyle, że konkretna partyjka to zamknięta całość, a jedna przygoda w RPG to mało.
RPG jest tym fajniejsze im bardziej przypomina drugie życie Smile

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Bizioo
Rekrut


Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 42

PostWysłany: Sob Lip 07, 2007 3:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To się przecież rozumie samo przez się Smile Istotnie, partyjka DE to zamknięta całość, ale jednocześnie w RPG-ach też rozgrywa się scenariusze, które stanowią (a przynajmniej powinny stanowić) pewien zakończony epizod w życiu Bohaterów. Nie mówię tutaj jednak o zabiegach typu otwarte zakończenie itd. (zresztą gracze na ogół lubią pointę wydarzeń, które wcześniej miały w przygodzie miejsce).

Ponowię jednak swoje wcześniejsze pytanie o to, dlaczego tak nagle wszyscy z Was porzucili WFRP. Wiem, że 'mistrzowanie' wymaga o wiele większego nakładu czasu aniżeli bycie graczem, z drugiej jednak strony, mnie przynajmniej, ogromną frajdę sprawia, gdy widzę pełne zaangażowanie się kumpli (i ich Bohaterów) we wszystko co słyszą z mojego przedstawiania i w konsekwencji widzą oczami swojej wyobraźni Smile No i potem te wspominki: tu się baliśmy, tu nie byliśmy pewni co się wydarzy itd. itd. I'm lovin' it! Very Happy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wicu
Bad Boy


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 282

PostWysłany: Pon Lip 09, 2007 1:42 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od Warhama zacząłem moją przygodę z RPGami, było wtedy granie w każdej wolnej chwili, ba nawet na lekcjach Smile to były czasy, nasza ekipa mój Joshua (gladiator, szampierz, zwadźca, zabójca, łowca czarownic, co dalej to nie pamiętam), Przemek miał Roostera (zabójca Troli, zabójca Gigantów, niezły kozak), później stworzył Dungala(i raczej mało kto by chciał z nim wyskoczyć), Baro miał swojego Kagara (ostro przypakowany kombinator), Grubas Andira (wiele profesji zaliczonych w tym między innymi Zabójca, aktualnie czarodziej I poziomu), no i Radzimierz ze swoim Hergarem (maszyna do zabijania). Graliśmy dużo, długo, namiętnie, każdy raz był graczem raz MG, to były fajne czasu.
Lubię WHFR za klimat, za swobodę kształtowania świata, za możliwości, scenariuszy mieliśmy powymyślane od groma, niektóre banalne, inne bardzo przekombinowane, ale grało się świetnie. I edycja dla mnie bardzo konkretna i bardzo ją cenię, w II zagrałem raz, ale jakoś tak sentymentalnie wracam do pierwszej.

Co do innych RPGów to:

- Cybarpunk - jeden z moich ulubionych RPGów, klimat po nad wszystko, przygody lepsze niż w filmach z Bondem, no i do tego moi bohaterowie fixer Wicu, kontakty takie że koniec świata, solo śmigający na 2 cybernogach z rolkami, nie do zajechania i pare innych

- Kryształy Czasu - gdyby nie te współczynniki to gierka byłaby super, szkoda że nie rozwijana, ale miała klimat, no i tworzenie bohatera Smile każdy zawsze liczył na jakieś nadnaturalne Smile

- D&D zagrałem 1 przygodę więc się nie wypowiadam

- Neuroshima - wspomnienia z gier w fallouta odżywały w tej grze, niezły klimat i wiele ciekawych opcji, więc jak dla mnie bomba

- Wampir - grałem raz, ale mi się podobało, może kiedyś jeszcze do niego wrócę

- Dzikie Pola - Rzeczpospolita szlachecka to jest to co tyrgryski lubią najbardziej, fajny swojski klimat, machanie szabelką i picie na siłę Smile

Oprócz tego doliczę jeszcze pbemy, grałem w pare, ale najlepiej wspominam Ultimate Dragon Ball PBEM. Zrobiliśmy go razem z grupą zapaleńców tej anime, było świetnie, swojego czasu był to największy PBEM w Polsce. Mój Ahidr był tam masta blasta plasta Smile Nie do pojechania Smile mimo tego że rasę miał mało bonusową to wymiatał każdego na prawo i lewo Smile

... RPG wspominam mile, czasem brakuje tych chwil, a momentami po prostu wolnego czasu
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kui_tai_lao_hai
Rekrut


Dołączył: 12 Cze 2007
Posty: 26

PostWysłany: Sro Lip 11, 2007 11:10 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

od kiedy czestość moich kontaktów z kobietami wzrosła, RPG posżło sobie gdzieśtam:]
_________________
kapitan igloo
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Klasyczne gry fabularne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum