Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden
Forum fanów karcianki Dark Eden
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Równowaga w DE

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Świat Mrocznego Raju - World of Dark Eden
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KNOX
Sierżant


Dołączył: 27 Wrz 2006
Posty: 149

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 7:29 pm    Temat postu: Równowaga w DE Odpowiedz z cytatem

cos naskrobe o moich pogladach na ta gierke. cos tam o prawidlach w niej wystepujacych i zamyslach tworcow. ktos sie moze zgadzac lub nie. mozna sie oczywiscie wypowiadac w ktorym miejscu Cie oswiecilo a w ktorym farmazony pisze. mam nadzieje ze to co dalej napisalem jest dosc spujne i trzyma sie kupy bo na tym sie opieram. powinno wynikac z tego ze rasy tak jak zostaly przedstawione sa wyrownane i ze w dostatecznie widoczny sposob przedstawilem ich wady i zalety.

wspomniec musze ze taktyki sa lekcewazone przez niektorych graczy de. latwo to zauwazyc na stronce stawika (darkeden.prv.pl) patrzac na przykladowe talie oraz opisy gierek jakie toczyli w opocznie. raspy lotnictwo + cos z ladu, templarami tylko opcja piechota na klasyk, triada wybieramy przywodce, zawsze konie i tylko tyle?, horda 1.na samira, 2.na abdula/husejna - chlopaki wala w kupe jazdy+rzeznie ale dziwne ze proroctwa odstawili :0, legion hmm

-Synowie Rasputina: napewno samoloty. 8 czy ile kto woli. blitztanki ile wlezie! i co dalej? tu mozliwosci mamy takie; szturmowcy bo nic nie potrzebuja. moze do tego komendanci. :/ grupy nie stwoza a ciency sa jak dupa weza. fabrykanci hmm ale zra duzo i fabryke im trzeba. to jeszcze jazda zostala kozaki+komendanci (jedna mocna grupe stworza) albo byki bo miejsca malo (szarze i berki wiele moga pomoc). w powietrzu wyraznie odstaja od reszty a na ladzie najgorsi. skoro sie jest najgorszym to mozna sobie odpuscic lad i walic z powietrza. mozna ale nie trzeba! mozna sie skoncentrowac na usowaniu zwiadowcow a na lad rzucac przeszkadzacze. mozna cos kombinowac. w zamysle tworcow maja wladac powietrzem. i tak uwazam ze zostali troche za bardzo oslabieni przez koszty poczatkowe i zarlocznosc wojow ktorzy u innych mimo ze lepsi poprostu tyle nie wymagaja (dzihad - za friko koles a WB potencjalnie najwiecej z calej piechoty).

-Templariusze: odmiennie od kolegow z opoczna uwazam ze templarzy maja calkiem niezle mozliwosci w kombinowaniu. chlopaki popadli w kompleks klasyka bo nie zorientowali sie ze bestal dostaje za zandarmow. i wyszlo im ze musza koniecznie uzywac centkow i zolnierzy bo inaczej padaka. a to jedna z mozliwosci tj. najbardziej ladowa talia. po kilku turach mozna uzbierac duzo wojow i dopiero wtedy centek dobije do 9 WB a zandarm nawet 12 (wystawienie polowy wojow to jest cos!) i mamy wtedy okolo 5 kolesi ktorzy solo cos znacza. i to ma byc sila!? dopiero z mocnymi bestalami bylo by to cos na miare ladowej talii. a czym sie tu mozemy modyfikowac? berserk troche slabiutki bo bazowego malo. zostaje potencjal i tu pojawia sie problem. jak wywale na potencjal to na szpital braknie. notre brak a chlopki takie drogie. bez kopalni w pieszwszej turze to sie dlugo nie pociagnie. zauwazmy ze raspy maja 3 uzytecznych lotnikow. templarzy 1 lotnika (rara :/ dla maniakalnych zbieraczy) i jednego wodniaka - ktory zostal od kopa zdeklasowany. zamysl tworcow byl chyba jednak taki ze templarzy powinni uzywac taktyk. sprowadza sie do jednego: zandarm + bestale jako podstawa (czyt. glowna sila ladowa) i np. na plaszczki (tylko ze nikt nie ma 5), na jazde z wodnymi serretami albo nie. i oczywiscie na klasyka. a ja mam taka na centra szkolenia marynarki. zamyslem tworcow byl bez watpienia to ze templarzy maja zadzic na wodzie a woda nie jest taka latwa jak powietrze.

-Triada: podstawa to konie najlepiej ful. mozliwosci: 1. nic wiecej 2. fizylierzy ( tak zeby chciarz troche piechoty) 3. patrjarchowie + rytualy (wiedzac ze konie sie juz nie modyfikuja) takie jak przemiana (nie lekcewazcie taktyk) i protekcja. 4.baloniki. 5.fabrykanci na rytualach. zauwazmy ze triada ma slabsze taktyki od synow - balony nie maja zadnych szans - i od templarow - nic na wode. za to ma najlepszych zwiadowcow w grze czyli bronic sie przed nimi moze. po to wlasnie sa balony zeby napierac na horde(!), a nawet templarow. rzucajac przemiane taki rasp czy templar moze miec niezla wtope jak konie wytna mu wszystkich 'taktycznych' ktorych tak bez stresu trzymal samotnych na ataku. 15 niemodyfikowalnych ale napakowanych koni w talii to naprawde niezla sila. przebijaja oni spokojnie raspow. przebijaja zandarmow + bestali (10 pakerow ale 2 grupach!!) iloscia caly czas i tym ze startuja z wiekszym WB. z modyfikatorow zostaje potencjal (sand ma, a gabriel powinien miec kase) na rzucany na piechote, moze pech. widzieliscie moze kombosa palankin + plamisty kruk? ogolnie triada ma najlepsza obrone przed taktykami a przyatakowac tez moze. na ladzie gorsza tylko od hordy.

-Horda; samir - osobna bajka. abdul/husejn: 1.masa ciezkiej jazdy, dzihadzi, lza, meczennik; wszystko opiera sie na rzezni. nawet kopaln nie potrzeba. 2. ciezka jazda i proroctwa - skowyty i odrycia jakies. nadal rzeznie. 3.jazda na nasza wole. kopalnie wpychamy. 4.lekka jazda na nasza wole. nie wazne czy gramy na proroctwa czy nie i tak horda jest nie do podjebania na ladzie. wszyscy woje sa za darmo a jedyne o co musimy sie martwic to zarcie. jesli gramy na nasza wole to czasem lepiej wsadzic slabczych wojow po to zeby duzo kasy trzepac. i tu mamy grubego kombosa z wierza straznicza. chcac nie chcac musimy atakowac wojow hordziarza albo on zaatakuje naszych przy najezdzie. jesli ma odkrycie slabosci, nasza wole, zapasowe szarze to jego woje sa nie do pokonania na ataku. modyfikatory jakie chcemy. wszystko pieknie ladnie tylko taktyk brak. horda nie ma zwiadowcow. tylko woly (czy ktos ma 5?) cos chronia. niezlym rozwiazaniem jest wrzucic smierci z oblokow i amfibie na hardcora. stalej ochrony jednak brak. horda wymiala na ladzie! wszyscy dostaj w dupe od hordy na ladzie i wlasnie dlatego raspy juz nawet od pierwszej tury moga nalatywac hordziarza, templarzy naplywac (zauwazmy ze naplywac jest latwiej ale nie mozna tak czesto jak nalatywac bo ogranicza nas podchdzenie lini brzegowych do reki), triada moze z poczatku stawiac opor potem lepiej naleciec.

-legion; legion odroznia sie od reszty tym ze nie ma ulubionej taktyki bo ma wszystkie i to mocne. wojowie sa bardzo silni ale tez drodzy. 1.talia na piechote. 2.na piechote i jazde, pol na pol. 3.na jadze i gommory. razydzi i pretory sa rzadkie ale jak ktos ma ich duzo to moze sobie stwozyc bardzo szybka talie - juz od pierwszej tury napierac. talie na jezdzie mozna porwnac do triady. sa troche mocniejsi ale nie nawystawimy ich tak szybko jka konie bo koszt maja i zarcia wiecej biora (valpirg moze pomoc). silowo obie talie sa bardzo zblizone. triada nadrabia iloscia a legion moze sie ewentualnie modyfikowac (berki, szarze, dary, ogolnie duzo mozliwosci). taktyki sa wszystkie to sie mozna bronic i atakowac. szczegolna cecha legionu jest to ze wystawia sie jednego czy dwu wojow (a mamy nawet 20 liczacych sie, triada 15, templar 10, horda duuuzo) i rozrabia sie nimi na ile przeciwnik pozwala. jak padna zaraz podejda nastepni. nie ma tak jak u tepmlara ze dopiero 4 (40%) wystawionych zandarmow/bestali cos znaczy, 4-5 konikow (27-30%). ogolnie legion jest bardzo uniwersalny. nie kozaczy zadna taktyka ale w zadnej nie jest slaby. ograniczen ma nie wiele i nie musi szczegolnie obawiac sie jakis kart.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stawik
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 1422

PostWysłany: Czw Wrz 28, 2006 10:06 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Talie na stronie to moje pomysły i nie mieszaj innych chłopaków z DESu do tego. Fakt, że pisałem je inspirowany moimi doświadczeniami, a one są takie, że na ziemi trza mocnym być.
Twój opis Rasputińców - nic dodać, nic ująć.
Templarsi - nie wiem jak Ty wysnułeś, że zostali stworzeni do używania taktyk (o Bestalach nie wspomnę). Albo liche (bo Falistym czoła nie stawią) pojazdy (warsztat), albo fabrykanci (fabryka) albo jezdni (stajnie). Wrzucić do piechoty 3 Śmierci z obłoków i efekt będzie dużo lepszy niż którakolwiek z powyższych opcji. Twoja talia na wodę się sprawdza, bo masz aż 4!! Centra szkolenia marynarki. Przeciętne misie mają 1. Wtedy nie za bardzo można liczyć na to, że wszyscy są Marynarzami i trzeba kombinować - a to fabryki, a to stajnie, a to Lądowania amfibii. A do linii brzegowych jeszcze dojdę.
Triada. Nie rozśmieszaj mnie z 15 wojownikami Triady. Rekord świata to chyba 12 na raz. Zanim tylu uzbierasz, to Legion Gommorami wygra grę 3 razy. A niemodyfikalność, to nie zaleta, tylko gwóźdź do trumny. Naprawdę szczerze Ci polecam eksperyment grania bez modyfikatorów, a z bonusami od kolegów. Spróbuj kilka razy, a potem pisz takie dyrdymały. Wojsko, którego nie możesz obronić, to mięso armatnie. Zapomnij, że wtedy uzbierasz chociaż 10 koników, nie mówiąc o 15. Myślę, że realna liczba to 5. A na powietrze może grać tylko pod warunkiem, że nie ma Rasputinów. Ale wystarczy Zhurgon by się rozprawić z combosem Palankin+Kruk. A człowiek się męczył, 5 warsztatów do talii wrzucał... Bez dodatnich modyfikatorów na lądzie lepsza tylko od Rasputińców (chyba, że to Krzychu Very Happy, wtedy najgorsza na lądzie).
Horda - w pełni się zgadzam, do Proroctw dojdziemy.
Legion - dobrze to ująłeś. Dodam jeszcze, że mając alternatywę full piechota, a piechota z jazdą, zawsze wybiorę piechotę. Jazda Legionu jest po prostu za droga. Nie dość, że trzeba wystawić Stajnie, to potem jeszcze opłacić wystawienie wojów. Jedno Ograbienie potrafi udupić na 3 tury. Nikt inny nie ma tak źle. Nota bene ostatnio grałem w Opocznie właśnie Legionem piechota + zhurgony, 3 zespołówki. Jako jedyny przegrałem wszystkie 3. Dodam, że Ograbieniami tez raczej nie gramy. Myślę, że prościej kilka Mutacji dorzucić piechocie, żeby użyć taktyk.

No i kwestia Linii brzegowych, Proroctw i innych. Doszliśmy do wniosku w Opocznie, że nie opłaca się grać kartami dołączanymi. Jeśli przeciwnik jest innego zdania wrzuca się do talii 5 Wyrzeczeń. No i wymyślisz sobie talię na Linie brzegowe, a tu co któreś miejsce nawodnisz, to przeciwnik wyrzeka się Linii. Ty masz 5 Linii, on 5 Wyrzeczeń, obaj zaśmieciliście sobie talię, a efekt jest taki sam, jakbyście bez tych kart grali. To po co je do talii wrzucać?! To jedna rzecz. A inna, to to, że dołączane widać. Przeciwnik zawsze może je wkalkulować w atak czy obronę. Lepiej więc trzymać coś mocniejszego na ręce i zrobić mu niespodziankę.

_________________

Czekaj, czekaj, Przewaga taktyczna!
Ach, marsza?kiem by?....
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wicu
Bad Boy


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 282

PostWysłany: Pią Wrz 29, 2006 1:35 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Włączę się do dyskusji.

RASPUTINI
Przewaga wynikająca z pojazdów powietrzych jest znacząca, ale dość łatwa do wyeliminowania. Bez bombardowań niestety nic nie wskurają, bo wystarczy że przeciwnik ma w talii miejsca, które można najeżdżać tylko z lądu+niepozorne i dupa blada. Ciekawa opcja z Jeaggerami i Corrariusami, ale ciężko jest utrzymać Jeaggerów przy życiu. Jazda niestety dość kiepska w porównaniu z Triadą, Legionem i Hordą. Z piechoty jedną z ciekawych opcji są Soldaci Szturmowi (dodatkowo mogą być wykorzystani w talii Legionu).

TEMPLARIUSZE
Ciekawa przynależność, oparta na mocnej piechocie. We wszystkich praktycznie przypadkach gra opiera się jednak na stworzeniu klasyka. Co prawda gdy karty nie podejdą i na planszy jest tylko Notre Dame to ciężko jest osiągnąć zwycięstwo ze względu na ilość zasobów zjadanych przez Notre. Ale odpowiednie zagranie kilku intryg może bez problemu wyeliminować bonus jaki daje z siebie klasyk.
Legioniści jako mięso armatnie, Żołnierze Hordy idealni do walki z piechotą, Żandarmi + Bestale to wszystko daje dużą przewagę na lądzie.
Pojazdy porażka.

HORDA
Kupą mości panowie i byle do przodu. Szybko można zwerbować i wystawić kupę jazdy, która będzie siała popłoch wśród przeciwników. Bez Rzeźni nie da rady pociągnąć tego wszystkiego. Jazda dość mocna, a połączeniu z Dżihadami jest naprawdę konkretna. Ale oczywiście nie jest niezwyciężona. Wystarczy zagrać Melancholię i wszystko staje w miejscu.
Co do Proroctw to są dość użyteczne, jednak łącząc je z jazdą, ogranicza się szybkość wysyłania woja na pole bitwy. Dają one dużego plusa, ale są dość łatwe do ściągnięcia.
Jeśli chodzi o piechotę, to Ci znaczący działają jak kamikadze, więc generalnie są jednorazowego użytku. Łza to bardzo mocna karta, która może skutecznie utrudnić przeciwnikowi rozwój jego krainy.

TRIADA
Konkretna jazda, chyba najlepsza w całej grze.
Z piechoty liczy się podstawowe towarzystwo Wierny, Sierżant, Patryjarcha. Rytuały+dużo mięsa armatniego mogą bez problemu wyeliminować nawet dużo silniejszych przeciwników.
Fizylierzy nieprzydatni, Korsarze i Artylerzyści nie warci uwagi.
Co do pojazdów to 5 Posępnych Rzeźników gdy nie ma Rasputinów może troche namieszać, ale zamiast tego lepiej postawić na jazdę.

LEGION
Wiele opcji, ale najlepszą jest chyba postawienie na FULL POWER czyli Gomory, Razydzi, Pretory + mroczna harmonia. Jednak w ich przypadku przeważnie pojawia się syndrom zachłyśnięcia WB i zapomina się czasem o tyłach.
Mają możliwość skorzystania z części zasobów Rasputinów, ale na dobrą sprawę tylko Soldaci Szturmowi są użyteczni, resztę woja typu Blitztank, ciężko jest wystawić.
Lotnictwo i jazda całkiem spoko, tylko występują w małej ilości więc ciężko zmontować z nich coś ciekawego, więc generalnie psują talię.
60 legionistów na intrygach może być dobrym patentem na kogoś kto nie ma w talii za dużo woja, ale jeśli tylko nadąży się ich eliminować to problem z głowy.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Pią Wrz 29, 2006 5:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wicu napisał:

60 legionistów na intrygach może być dobrym patentem na kogoś kto nie ma w talii za dużo woja, ale jeśli tylko nadąży się ich eliminować to problem z głowy.


Widzę, że przedstawiłeś jedną z moich talii Wicu Razz Jeszcze muszę ją podrasować, ale obok "maximum fire power" piechociarzy to jest druga dobra taktyka Legionu. Pozostaje jeszcze ta trzecia czyli jazda i wcale nie jest taka zła- nieraz nią pojechałem, także we 3. Sa oczywiście kombinacje tych wszystkich. Dodam jeszcze, ze moim zdaniem Legion ma słabych przywódców i w dodatku tylko 2 Confused

O reszcie wypowiem się niebawem.

P.S. Teraz wiecie kto wykupił wszystkich Ożywieńczych z karcianki.pl Razz
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jeremiasz
Generał


Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 975

PostWysłany: Nie Paź 01, 2006 10:57 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Interepretacje ciekawe... w sumie nie mam wiele do dodania.

Templarsi:
Plaszczki nawet w liczbie 5 nie sprawdza sie tak jak sama silna piechota -zandarmi, bestale, centurioni i zolnierze - broniaca sie kartami typu: pacyfista, skupienie, czas pokoju itp.
Co do tego ze bez kopalni w pierwszej turze jest ciezko calkiem bym sie nie zgodzil.
Z doswiadczenia wiem ze przy dobrze skonstruowanej talii mozna uzywac notre naprzemiennie z kopalniami. Jesli nie mam jednogo to drugie jest wstanie zapewnic start. Chociaz uwazam ze templarsi bez dobrych kart intryg nie sa tacy silni.

Horda:
nie bede nawet komentowal. Dodam tylko ze proroctwa maja jebitne i dzieki nim moga duzo. Pomijajac fakt ze jazda jest podstawa Smile

rasputincy:
ostatnio stwierdzilem ze sa calkiem niezli.
5 blitzow, 5 szturmowych, 5 flammenow (nawet kosztem fabryk) + faliste to dobre atuty.
Chociaz wiadomo, zawsze moze byc ze karta nie podejdzie Smile ale dopakowujac intrygami potrafia wygrac z silnym legionem.

triada:
Moim zdaniem wystarczy tylko wyciagnac stajnie i odrazu zaczyna sie jazda Smile
Mozna dodac dobrobyty aby przyspieszyc ewentualne czekanie na stajnie czy wojo. Ale nie zawracal bym sobie glowy zbynio innymi taktykami gdy na bramce stoja zwiadowcy. Trzeba tylko umiejetnie ich bronic.

legion:
skurkowance sa dobrzy. 2 pretorianskich na samym poczatku i juz sieja spustoszenie, dzieki temu ze maja 2 rozne ikonki a nie jak to czesto bywa takie same.
Moim zdaniem jazdy nie maja duzo gorszej niz piechota. Kwestia tylko w utrudnieniu jakim jest stajnia...
Ale 3 ezeghule i kilku zhurgonow moze byc ciekawym dodatkiem do piechoty.
Mroczna harmonia ciekawa ale nie tak przydatnak jak proroctwa hordy.

_________________
http://wydrukionline.com.pl



http://darkeden.pl, http://grafik.gda.pl
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
banhus
Sierżant


Dołączył: 08 Paź 2006
Posty: 148

PostWysłany: Pon Paź 09, 2006 11:35 am    Temat postu: Re: Równowaga w DE Odpowiedz z cytatem

KNOX napisał:



-Templariusze: odmiennie od kolegow z opoczna uwazam ze templarzy maja calkiem niezle mozliwosci w kombinowaniu. chlopaki popadli w kompleks klasyka bo nie zorientowali sie ze bestal dostaje za zandarmow.


już o tym rozmawialiśmy ale postanowiłem poruszyć ten temat na forum . moim zdaniem tak nie jest i sądze że znajdą się tacy którzy się ze mną zgodzą . uważany* nie daje specjalnych zasad tego za kogo jest uważany przykład? nie ma sprawy ,zerknijcie na kawalerie triady na każdym rodzaju jest napisane że dostaje bonusy pozatym nie można wymagać od karty zasad które są umieszczone na innej karcie
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Dungal
Generał


Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 634

PostWysłany: Sro Paź 11, 2006 3:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Racja, Bestal nie dostaje od Żandarmów tylko Żanadrmi od innych Żandarmów (w tym Bestali). Przecież to jest jasno wyrażone na kartach.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Dark Eden - Forum fanów karcianki Dark Eden Strona Główna -> Świat Mrocznego Raju - World of Dark Eden Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum